andynl Opublikowano 3 Czerwca 2014 Opublikowano 3 Czerwca 2014 Ja na Twoim miejscu już dawno bym tym radarem w bliżej nie określonym kierunku, i tak tylko pogratulować cierpliwości:shock3:
paudib8 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Wiem że to juz znasz Audi Portal: ECU Diagnostic . Audi Q7 4L (2007- ) . Adaptive CC J428 ale jak zobaczysz poniżej przykłady kodowań A4/A5 to końcowe cyfry zgadzają się z metodologią kodowaniem z Q7/A6/A8Więc u Ciebie pozycja 2 (od końca) powinna mieć wartość 5 (xxx5x: Rest of the World (mph) a może xxx1x: USA (mph) Pozycja 1 (od końca) to będzie 8; (xxxx8: Without optional extra trailer function) Czyli masz już koniec xxx58 lub xxx18 Jeżeli pozycja 3 i 4 (od końca ) to 1 to masz już x1158 lub x1118 …pozostaje podstawić pozostałe możliwe cyfry, dalej Windowsy Naukowy Kalkulator i zamiana DEC<>HEX no i testy... ......nic nie wskazuje na uszkodzony Radar wiec dzień-dwa przerwy i kolejne próba aż zatrybi [table=width: 600, class: grid, align: left] A4 CDNC 2.0l TFSI Coding;Automatic Gear 00C7E0 51168 Q5 CCWA 3.0l Tdi Coding: Manual Gear 0079C0 51168 S5 Automatic Gear 002BA0 11168 S5 Automatic Gear, trailer hitch 002B99 11161 A4 CAHA 2.0TDI Manual Gear, trailer hitch, Avant 00EEE9 61161 A4 2.0 TDI 143hp Manual Gear, trailer hitch, Allroad (quattro) 00A0C9 41161 [/td] [td]00EEF0 61168 [/table] Coding of A6: Audi Portal: Coding of A8: Audi Portal: Coding of Q7: Audi Portal: do dzieła Marcin cos mamy 2013 Q5 Trailer Hitch Retrofit [Archive] - Ross-Tech Forums Jest gość z: 2013 Q5 3.0TDI, automat, ACC, Australian (drive on the left) jego kodowanie ACC: Address 13: Auto Dist. Reg (J428) Labels: Redir Fail! Part No SW: 8R0 907 561 A HW: 8R0 907 561 A Component: ACC3 H11 0100 Coding: 008190 008190 hex = 33168 zgodnie z kodowaniemi Q7 3xxxx: 3.0 litre TDI with automatic gearbox 09D = x1xxx: Position 4 is always coded as 1 = NIE PASUJE ! xx1xx: Position 3 is always coded as 1 = xxx6x: Rest of the World (km/h) = xxxx8: Without optional extra trailer function = więc może x?xxx: Position 4 to RHD ?? wiec dla ciebie xxxx8: Without optional extra trailer function xxx5x: Rest of the World (mph) xx1xx: Position 3 is always coded as 1 x?xxx: Position 4 to moze 3 !!!! Position 5 (Xxxxx): Engine (testujem wszystie mozliwości) ?3158 testuj 63158 ====> hex: 00F6B8 53158 ====> hex: 00CFA6 43158 ====> hex: 00A896 to chyba dla automatu 33158 ====> hex: 008186 23158 ====> hex: 005A76 13158 ====> hex: 003366 a jak nie dziala to kolejne kombinacje z rotacja x?xxx: Position 4 - i musi dzialac !!!
Hohe Opublikowano 5 Czerwca 2014 Opublikowano 5 Czerwca 2014 Ja to wszystko już sprawdzałem. Mój radar nie przyjmuje żadnego z tych kodowań (sprawdziłem przed chwilą jeszcze raz). Jak Ci już Paweł pisałem, muszę podjechać i sprawdzić jeszcze raz ten z indexem "A". On powinien to łyknąć. Dzięki wielkie!
paudib8 Opublikowano 6 Czerwca 2014 Opublikowano 6 Czerwca 2014 czyli za każdym razem po pomyslnym wprowadzeniu nowego kodowna Radaru (13) i po wyczyszczeniu logów historycznych na nim za chwile przy ponownym skanie pojawia sie ponownie nowy alarm z nowym czasem: 01044 - Control Module Incorrectly Coded Date: 2014.05.21 Time: 19:08:00 chodzi o sprawdzenie czy każde nowe kodownaie radaru jest prawidłowo procesowane przez SW urzadzenia. A takim wypadku kazdy prowidłowo wprowadzony kod ale niezakceptowany powinien wywoływać ponownie ten sam alaarm ale z nowym czasem w logu alarmów.
Audi_TDI Opublikowano 14 Czerwca 2014 Opublikowano 14 Czerwca 2014 Witam. Zalozylem ACC do Audi A4 Avant rocznik 2010 2.0tdi 105kw CAGA nie quattro z hakiem. Dziala Sterownik silnika: SW: 03L 906 022 NN HW: 03L 906 019 AL Coding: 12194012245403080000 ACC: SW: 8K0 907 561 HW: 8K0 907 561 Coding: 00C7D9 Sterownik kolumny kierowniczej: SW: 8K0 953 568 M HW: 8K0 953 568 M Coding: 00001F mmi 3g: SW: 8T1 035 654 H HW: 8T1 035 654 D Coding: 010100010306CBFD31002F0E000000030000 Sprzet kalibracji https://www.dropbox.com/s/dnt9k2piokjn93l/2014-06-02%2008.13.04.jpg
paudib8 Opublikowano 29 Lipca 2014 Opublikowano 29 Lipca 2014 Wiem że to juz znasz Audi Portal: ECU Diagnostic . Audi Q7 4L (2007- ) . Adaptive CC J428 ale jak zobaczysz poniżej przykłady kodowań A4/A5 to końcowe cyfry zgadzają się z metodologią kodowaniem z Q7/A6/A8Więc u Ciebie pozycja 2 (od końca) powinna mieć wartość 5 (xxx5x: Rest of the World (mph) a może xxx1x: USA (mph) Pozycja 1 (od końca) to będzie 8; (xxxx8: Without optional extra trailer function) Czyli masz już koniec xxx58 lub xxx18 Jeżeli pozycja 3 i 4 (od końca ) to 1 to masz już x1158 lub x1118 …pozostaje podstawić pozostałe możliwe cyfry, dalej Windowsy Naukowy Kalkulator i zamiana DEC<>HEX no i testy... ......nic nie wskazuje na uszkodzony Radar wiec dzień-dwa przerwy i kolejne próba aż zatrybi [table=width: 600, class: grid, align: left] A4 CDNC 2.0l TFSI Coding;Automatic Gear 00C7E0 51168 Q5 CCWA 3.0l Tdi Coding: Manual Gear 0079C0 51168 S5 Automatic Gear 002BA0 11168 S5 Automatic Gear, trailer hitch 002B99 11161 A4 CAHA 2.0TDI Manual Gear, trailer hitch, Avant 00EEE9 61161 A4 2.0 TDI 143hp Manual Gear, trailer hitch, Allroad (quattro) 00A0C9 41161 [/td] [td]00EEF0 61168 [/table] Coding of A6: Audi Portal: Coding of A8: Audi Portal: Coding of Q7: Audi Portal: do dzieła Marcin cos mamy 2013 Q5 Trailer Hitch Retrofit [Archive] - Ross-Tech Forums Jest gość z: 2013 Q5 3.0TDI, automat, ACC, Australian (drive on the left) jego kodowanie ACC: Address 13: Auto Dist. Reg (J428) Labels: Redir Fail! Part No SW: 8R0 907 561 A HW: 8R0 907 561 A Component: ACC3 H11 0100 Coding: 008190 008190 hex = 33168 zgodnie z kodowaniemi Q7 3xxxx: 3.0 litre TDI with automatic gearbox 09D = x1xxx: Position 4 is always coded as 1 = NIE PASUJE ! xx1xx: Position 3 is always coded as 1 = xxx6x: Rest of the World (km/h) = xxxx8: Without optional extra trailer function = więc może x?xxx: Position 4 to RHD ?? wiec dla ciebie xxxx8: Without optional extra trailer function xxx5x: Rest of the World (mph) xx1xx: Position 3 is always coded as 1 x?xxx: Position 4 to moze 3 !!!! Position 5 (Xxxxx): Engine (testujem wszystie mozliwości) ?3158 testuj 63158 ====> hex: 00F6B8 53158 ====> hex: 00CFA6 43158 ====> hex: 00A896 to chyba dla automatu 33158 ====> hex: 008186 23158 ====> hex: 005A76 13158 ====> hex: 003366 a jak nie dziala to kolejne kombinacje z rotacja x?xxx: Position 4 - i musi dzialac !!! Marcin Tu masz kodowanie ACC od gościa z UK / Newcastle, England [A4/8K; 2.0 TFSI; Manual] - który dokładał hak 69 - Trailer ACC (Auto Dist. Reg) Coding Following Trailer Retrofit Help Please Address 13: Auto Dist. Reg (J428) Labels: None Part No SW: 8K0 907 561 HW: 8K0 907 561 Component: ACC2 H07 0080 Serial number: 00000000000000 Coding: 00C7D6 00C7D6 = 51158 xxxx8: Without optional extra trailer function xxx5x: Rest of the World (mph) xx1xx: Position 3 is always coded as 1 x1xxx: Position 4 is always coded as 1 5xxxx: 3.6 litre FSI with automatic gearbox 0AT Tak jak pisałem w poscie #174 Więc u ciebie x1158 61158 = 00EEE6 41158 = 00A0C6 lub wariacja pierwszej cyfry: 11158 = 002B96 21158 = 0052A6 31158 = 0079B6 51158 = 00C7D6 Coś musi działać
Hohe Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Opublikowano 5 Sierpnia 2014 Po dłuuugich bojach, wielu nieprzespanych nocach i garściach wyrwanych włosów - SUKCES!!! Chciałbym bardzo podziękować koledze Pawłowi (paudib8), który naprawdę poświęcił sporo swojego czasu w walce z nie swoim problemem, a także Grzegorzowi i Bogdanowi, którzy starali się pomóc. Problemem okazał się być konflikt pomiedzy radarem a licznikiem (km/h - mph). Parę dni temu kupiłem od kolegi z forum ramkę i blendę z A5, żeby sobie trochę zmienić wnętrze. Ramkę dostałem z doczepionym z tyłu licznikiem, który nie dość, że był w km/h to jeszcze był oryginalnie pod ACC. Długo nie myśląc podpiąłem go u siebie i... BINGO! Radar ruszył z kopyta. Dzisiaj byłem pozbyć się CP. ACC pracuje jak szalony, nie potrzebował nawet kalibracji. Mogę również potwierdzić, że licznik z A5 bez problemu pasuje do A4, tak fizycznie (wiadomo, blendy są inne), jak i w kwestii kodowania i adaptacji. Książkę gratulacyjną wystawię w późniejszym terminie.
proximpuh Opublikowano 7 Sierpnia 2014 Opublikowano 7 Sierpnia 2014 W końcu Marcin, Nobel za cierpliwość, najważniejsze, że efekt końcowy jest pozytywny
darecy Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Opublikowano 8 Sierpnia 2014 Twoje rezanie przypomina drogę krzyżową, najważniejsze że się dobrze skończyło i udało!
paudib8 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 (edytowane) Audi A4/B8 ACC Adaptive Cruise Control / Aktywny Tempomat / konwersja zwykłego licznika na Full ACC Mój ACC Projekt w pełni zakończony J - ostatnią fazą była konwersja oryginalnego zwykłego licznika do licznika ACC. Do konwersji skłonił mnie fakt iż za parę złotych zakupiłem „uszkodzony” licznik z ACC 8K0920930 G do mojego A4/B8/2011/1.8 TFSI. Po krótkich testach okazało się, że licznik w pełni funkcjonuje a jednocześnie raportuje fault 16348 - Control Module - Checksum Error, 014 – Defective. Czyli w sam raz na „dawcę” części jako że błąd najprawdopodobniej generowany jest przez zintegrowany chip który nie będzie mi potrzebny J Dlaczego konwersja i możliwe rozwiązania: 1. Zakup nowego odpowiedniego licznika zgodnie z ETKA i wymiana w ASO ZALETA: zachowanie oryginalnego przebiegu WADA: konieczna wizyta w ASO utrata oryginalnego programu wydajnościowego spalania i bardzo wysoki koszt nowego licznika, 2. Podmiana na używany ZALETA: niższy koszt WADA: trzeba ściągnąć CP i dostosować przebieg a to już tylko u „magica” który za pomocą specjalnego narzędzia koryguje przebieg – do naszego ORGINALNEGO przebiegu, nie mylić z korekcją/cofaniem licznika. ASO może tylko korygować przebieg w nowym liczniku, który nie ma większego przebiegu niż <100km. 3. Konwersja oryginalnego na Full ACC, tu potrzebny jest „dawca” czyli używany licznik z ACC zgodnie z ETKA. ZALETA: niższy koszt, nie potrzeba ściągać CP, zachowujemy oryginalny przebieg i program wydajnościowy spalania. WADA: ryzyko uszkodzenia oryginalnego licznika przy procesie przelutowywania bardzo małych komponentów elektronicznych i sporo wolego czasu J Aby dostosować oryginalny licznik możliwe są dwa etapy, pierwsze prosty mniej skomplikowany i drugi dla bardziej zaawansowanych: 1. Doposażenie licznika w 6 LED wyświetlające stan ACC (w górnym środkowym polu licznika) – 3x zielone LED SMD +3x rezystory 331ohm oraz 3x czerwone LED SMD + 3x rezystory 301ohm. Ta opcja nie wymaga dużego wysiłku i doświadczenia w lutowaniu elektronicznych komponentów, LEDy i rezystory można praktycznie dowolnie dobrać pamiętając jednak o dostosowaniu wielkości LEDow SMD i rezystorów do przeznaczonego miejsca no płycie licznika. Tu przykład takiego rozwiazania http://www.motor-talk.de/forum/adaptive-cruise-control-nachruesten-t2166925.html?page=63 Identyfikator ACC LEDy do przelutowania Rezystory do przelutowania Brakujące rezystory 2. Doposażenie licznika w 23 czerwone LED wokół prędkościomierza – tu konieczny jest dawca – licznik ACC do pobrania komponentów elektronicznych i czarnej tarczy licznika. WYMAGANE DUŻE DOŚWIADCZENIE W LUTOWANIU BARDZO MAŁYCH KOMPONENTÓW. Różnica tarcz liczników Tarcza licznika ACC – gniazda dla 23 LEDów Tarcza i płyta licznika ACC Tarcza i płyta zwykłego licznika Różnica tarcz liczników Do wykonania 2 etapu jak wspomniałem wcześniej potrzebny jest „dawca” czyli odpowiedni licznik wyskalowany w km (mile) Benzyna/Diesel z AAC. W moim przypadku dokonałem konwersji licznika 8K0920930 M (km/benzyna) do wersji „G”, „T” lub „Q”, dawcą był 8K0920930G. ETKA Liczniki ACC Dlaczego musi być dawca: Należy przełożyć czarny plastikowy blat licznika, który w wersji dla ACC posiada specjalne otwory dla 23 diod LED i przelutować sporą ilość elektronicznych komponentów (mikrokontrolery, diody, tranzystory i kondensatory). Nie będę opisywał jak rozebrać licznik gdyż wszystko opisane jest tu: http://a4-klub.pl/index.php?/topic/247682-modyfikacja-licznika-ramka-od-s5-piano-i-biale-wskazowki-zagarow/ (dodam tylko, że aby ściągnąc wszystkie wskazuwki po prostu mocno ale z czuciem pociągamy je do góry). Sposób doposażenia 6 LED jest dokładnie pokazany na rysunkach więc nie ma sensu się tu rozpisywać. Opiszę natomiast fazę 2. Sterowanie 23 czerwonymi diodami LED SMD odbywa się za pomocą 3 mikrokontrolerów NEC D6345 (każdy steruje 8 x LED co w całości pozwala na obsługę max 24 LED). ACC używa 23 LED wiec ostatni układ NEC obsługuje tylko 7 LED, więcej informacje na temat mikrokontrolera można znaleźć tutaj NEC D6345 datasheet.pdf NEC -1 obsługuje LEDy od prędkości 30-65kmh – LED 1-8 (5km krok) NEC -2 obsługuje LEDy od prędkości 70-130kmh – LED 9-16 (5/10km krok) NEC -3 obsługuje LEDy od prędkości 150-200kmh – LED 17-23 (10km krok) Po przelutowaniu wszystkich brakujących komponentów przetestował licznik i okazało się że wszystko działa – Full ACC licznik. Jednakże 5 ostatnich LED odpowiedzialnych za identyfikator km 160, 170, 180, 190, 200 nie zapalało się nawet przy teście VCDS Output test –Licznik 16. Konieczne było dokładniejsze przestudiowanie 4 warstwowego obwodu drukowanego licznika. Schemat 23 LEDów PCB 4 warstwy Okazało się, że NEC-3 poprawnie steruje LED nr 17/140km i LED nr 18/150km a nie zapala LED 19-23 (160-200km). To raczej wykluczyło uszkodzenie mikrokontrolera NEC i w dodatku wszystkie 5 LED pomyślnie przeszło indywidualne testy. Rozrysował schemat połączeń drukowanych i: - LED 1-18 (30-150km) – formuje grupę LED gdzie anody podłączone są bezpośrednio do “+” - LED 19 (160km) - LED - anoda podłączona jest indywidualnie poprzez tranzystor PNP (XUs) do “+” - LED 20-23 (170-200km) – formuje kolejną grupę LED gdzie anody są mostkowane przez ten sam tranzystor PNP (XUs) do “+” Jak wynika ze schematu mikrokontroler steruje LEDam podając masę na katodę diod. Ponownie przestudiowałem płytę licznika i doszedłem do wniosku że któryś z dwóch przelutowanych komponentów mógł ulec uszkodzenie podczas grzania ciepłym powietrzem. Z lenistwa pozostawiłem te komponenty i postanowiłem wstawić mostek (rezystor 0 ohm) aby dostarczyć “+”do pozostałych LED. Jak widać na zdjęciu laminat drukowany ma przygotowane miejsce na mostek=0 ohm rezystor (A) zaznaczony na zdjęciu. Niestety nie byłem w stanie prześledzić połączenia XUs i Hto które osobno powinno sterować tranzystorem i podawać „+” gdyż 4 warstwowy miedziany laminat po prostu gdzieś znika pomiędzy niewidocznymi warstwami……:-( Te dwa komponenty są niepotrzebne Przelutować 2 x rezystory 0 ohm Te dwa komponenty są niepotrzebne ale potrzebny mostek No i BINGO – wszystkie 23 LEDy prawidłowo się zapalają – a wiec wniosek nie potrzeba przelutowywać tych dwóch komponentów tylko trzeba wstawić mostek jak na zdjęciu. Testy VCDS Licznik 16 - Output Test i jazda próbna potwierdziły pełną sprawność J. WNIOSEK: Liczniki A4/B8 (kolorowy FIS) bez ACC (a zwłaszcza zintegrowany układ Fujitsu MB91F366GC) wyposażony jest w tan sam SW dla licznika bez AAC i z ACC. Płytki drukowane dla licznika ACC i bez ACC są identyczne gdzie wersja z ACC po prostu posiada dodatkowe komponenty do wyświetlania i sterowania LEDam systemu ACC prędkościomierza. Na koniec chcę wyraźnie zaznaczyć, że przelutowanie komponentów wymaga doświadczenia, wysokiej precyzji i dokładności. Niektóre komponenty elektroniczne które należy przelutować (np. kondensatory) są bardzo małych rozmiarów i bez wykorzystania mocnego szkła powiększającego dla sprawdzenie poprawności lutów się nie obejdzie! Płytka drukowa licznika (PCB) ma 4 warstwy i przy posługiwaniu się narzędziami jak hot air gun należy zwróci szczególną uwagę na możliwość uszkodzenie warstwy laminatu jak również przegrzania samych komponentów. Dla tych którzy chcą wykoć konwersje a nie maja odpowiednich zdolności najlepszym rozwiązanie będzie zlecić taką usługę fachowcowi. Narzędzia: stacja lutownicza hot air gun, pasta lutownicza, flux, cyna z topniki, szkło powiększające. DIY dla zawansowanych i cierpliwych. Na koniec podziękowanie dla HanneSQ5 i Karlonimo z serwisu audi4ever za inspiracje. http://www.audi4ever.com/forumv2/index.php/topic,65585.220.html tu to samo tylko w EN: http://www.audi4ever.com/v2/blog/details/25824/Audi-A4-B8-ACC-Adaptive-Cruise-Control--Active-Radar--Basic-Instrument-Cluster-conversion-to-full-ACC-unit--IC-conversion/index.html EDIT…UPDATE: 2016-04-01 Skontaktował się ze mną użytkownik, który znalazł dodatkowy komponent - rezystor do przelutowania w pobliżu CPU. Jest to rezystor który najprawdopodobniej jest odpowiedziały za dostarczenie napięcia do ostatnich 5 LEDów i wtedy najprawdopodobniej nie potrzeba stosować opisanego przeze mnie obejścia z „mostkiem” Rekomenduje przelutowanie wszystkich komponentów łącznie z rezystorem blisko CPU i test licznika jeśli działa to OK i proszę o raport. Jeśli nie działa to zastosować „mostek” o którym pisałem Podziękowanie dla użytkownika innego forum Jarle Edytowane 13 Stycznia 2019 przez paudib8
wrclaguna Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Autor Opublikowano 19 Sierpnia 2014 ===> http://www.audi4ever.com/v2/blog/details/25824/Audi-A4-B8-ACC-Adaptive-Cruise-Control--Active-Radar--Basic-Instrument-Cluster-conversion-to-full-ACC-unit--IC-conversion/index.html
paudib8 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 Opublikowano 19 Sierpnia 2014 (edytowane) ===> http://www.audi4ever.com/v2/blog/details/25824/Audi-A4-B8-ACC-Adaptive-Cruise-Control--Active-Radar--Basic-Instrument-Cluster-conversion-to-full-ACC-unit--IC-conversion/index.html Tak to napisałem dla anglojezycznych .... no i googlarka pozycjonuje to forum Edytowane 14 Grudnia 2016 przez paudib8
Love-AUDI Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 Witam przymierzam się do założenia ACC i mam dwa pytania : 1. czy licznik z kolorowym FIS obsługuje ACC nr. to 8K0920930D 2. jak wkodować zwykły tempomat
Hohe Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 1. To nie jest licznik dedykowany pod ACC ale będzie działał. 2. Masz w dziale DIY. 3. Sprzedam Ci radar. :-)
MarcinOslo Opublikowano 8 Września 2014 Opublikowano 8 Września 2014 3. Sprzedam Ci radar. :-) Jaka jest data na naklejce ?
Love-AUDI Opublikowano 11 Września 2014 Opublikowano 11 Września 2014 ACC z numerem 8K0 907 561 B będzie pasował do A4 b8 2010 rok ?
Love-AUDI Opublikowano 13 Września 2014 Opublikowano 13 Września 2014 (edytowane) założyłem ACC i działa , żadnych błędów nie ma , ochrona komponentu jeszcze się nie włączyła , kąt chyba ok bo też nie ma błędu Bloki pomiarowe grupa 02: 0,00 0,01 -0,19 -0,19Bloki pomiarowe grupa 11: -1,159 -1,27 00000100011000 10010111111111 natomiast mam pytanie odnośnie opcji MMI 3G w CAR ---> ASYSTENT ACC mam tam dwie opcje ustawień : alarm-gong oraz program jazdy a nie powinno jeszcze być opcji innych np. Audi Breaking Guard Audi Breaking Guard działa, mogę potwierdzić, kilka razy prawie nosem w kierownicę przywaliłem i pewnie przynajmniej z raz uratował mnie od stłuczkiTak, również działa jak jest wyłączony ACC, z poziomu MMI można go wyłączyć można więcej info na ten temat gdzie się to włącza i wyłącza , rozumiem że chodzi o to że gdy nie mamy ustawionej prędkości na tempomacie to autko i tak zachowa dystans i będzie "przyhamowywać " , tempomat ma być w pozycji ON ? Edytowane 13 Września 2014 przez Love-AUDI
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się