Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Montaż i działanie ACC Adaptive Cruise Control aktywny radar 2007-2012


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

kołek w otwór nie wejdzie bo jest za szeroki, dałem go do srodka belki a od spodu przykręciłem

I tak ma być .

I zrobiłem tak jak na Twoim zdjęciu. Nakrętka do srodka może się kiedys da ustawić

Opublikowano (edytowane)

kołek w otwór nie wejdzie bo jest za szeroki, dałem go do srodka belki a od spodu przykręciłem

I tak ma być .

I zrobiłem tak jak na Twoim zdjęciu. Nakrętka do srodka może się kiedys da ustawić

nie panikuj, będzie dobrze, u mnie też radar siedzi nie na środku, tęż go ściąga lekko na zewnętrzną stronę jak na twoim zdjęciu. Ale wszystko pięknie śmiga.

Żeby było jak fabrycznie - do tych nitów potrzebna jest kątowa nitownica i wtedy nawet można montować tylko przez ściągnięta kratkę blendy.

śruba uchwytu ACC: N10347103; blachowkręt z łbem soczewkowym M6x20; szt. 2; ASO 1,10zl

nitonakrętka / nit mocujący N90920301; M6/0,5-3; szt 2; ASO 3,60zł lub aledrogo - 3,50 zł/10szt.

takie cudo dla nitów M6 jest potrzebne - NITOWNICA NA NITONAKRĘTKI:

albo ręcznie tak:

U siebie mocowałem uchwyt ACC gdy robiłem PDC przód więć zderzak był sciągniety i więcej możliwości manewru przy montażu.

Edytowane przez paudib8
Opublikowano

Widzę że każdy montuje na swój sposób :)

Opublikowano

A w else patrzyłeś? Jest coś? Ja to szczerze mówiąc, już nie pamiętam jak robiłem. Na pewno włożyłem nity od spodu w belkę, po czym dokręcając, również od spodu, śruby nity rozplaszczyły się w środku belki. Nie pamiętam tylko, czy uchwyt przykręciłem potem, czy przynitowałem od razu. Raczej to drugie.

Opublikowano

A w else patrzyłeś? Jest coś? Ja to szczerze mówiąc, już nie pamiętam jak robiłem. Na pewno włożyłem nity od spodu w belkę, po czym dokręcając, również od spodu, śruby nity rozplaszczyły się w środku belki. Nie pamiętam tylko, czy uchwyt przykręciłem potem, czy przynitowałem od razu. Raczej to drugie.

elsa nic ciekawego nie pokazuje.U mnie jak próbowałem ten nit włożyć to wylatywał dziura w belce była za duża.W tym nicie jest gwint w srodku więc niewiem jak się zozplaszczył a nie przekręcił gwint

Opublikowano (edytowane)

Tak jest zrobiony, dlatego właśnie nit a nie nakrętka. Ścianki są tak ukształtowane i odpowiednio grube/cienkie, żeby się rozeszły na boki a gwint pozostał cały. Dużo za duże masz te dziury? Cały nit przelata?

MarcinOslo, mógłbyś jeszcze raz wkleić swój post? Jest w nim wszystko wyjaśnione jak być powinno a gdzieś go wcięło. Przeczytałem tylko treść w mailu z powiadomieniem.

Edytowane przez Hohe
Opublikowano

Tak jest zrobiony, dlatego właśnie nit a nie nakrętka. Ścianki są tak ukształtowane i odpowiednio grube/cienkie, żeby się rozeszły na boki a gwint pozostał cały. Dużo za duże masz te dziury? Cały nit przelata?

Nit nie przejdzie na wylot już chyba wiem jak Ty to zrobiłeś nie sądziłem że on się rozszerzy. Dziwne że gwint się nie przekręcił jak dokręcałeś

Opublikowano (edytowane)

No nie przekręcił się ani jaden, ani drugi. Kup z pięć, na wszelki wypadek i kręć.

No dobra, to ja wkleję post Marcina :wink:

"Nity musza byc wlozone w belke od dolu ,łebki tych nitow maja taka sama grubosc jak te wybrzuszenia w uchwycie radaru i wtedy calosc rowno przylega do belki.

Ktos pisal wczesniej ze wlozyl nity od gory od srodka ,uchwyt wtedy napewno nie bedzie dobrze i prosto przylegal.

O tej nitownicy rowniez nie wiedzialem ,teraz juz wiem dlaczego tyle sie z tym meczylem ;)

Zrobilem to tak :

Wkrecilem lekko wkret w nit ,calosc wlozylem w belke ,nit oczywiscie latal luzno ,zlapalem cienkimi szczypcami za lebek nita i zaczalem dokrecac wkret az nit zaczal sie blokowac w podluznicy ,jak juz sie przestal obracac wykrecilem wkret i dobilem go lekko mlotkiem ,aby lebek nita dobrze dolegal do podluznicy ,po czym wkrecilem ponownie wkret aby nit calkowicie sie rozgniótł sie w podluznicy.

Ponownie wykrecilem wkret i dopiero wtedy przykrecilem uchwyt radaru.

Calosc robilem przez otwor po wyciagnieciu kratki halogenu ,bez sciagania zderzaka B)"

Edytowane przez Hohe
Opublikowano

:good: Dzięki za wytrzymałość w tłumaczeniu wszystkim pomocnym.

Opublikowano

dziś wpadło pełne doposażenie licznika do ACC oprócz standardowych kontrolek acc tych u góry licznika samochodzików oraz oprucz obrazu na kolorowym wyświetlaczu , licznik został doposażony w 23 czerwone diody LED wokół prędkościomierza , Mod zrobiony według opisu paudib8 ze strony 11 tego wątku .

Podziękowania dla paudib8 za wsparcie oraz kilka cennych wskazówek :thumbup1:

8tic5udy.jpg

Opublikowano

Elegancko :)

Sam robiles cala przekladke elementow czy komus to zlecales ?

Byc moze tez kiedys bedzie mnie to czekalo ,najchetniej wymienilbym cale zegary ale raz ze jest CP ,a dwa dochodzi problem korekty przebiegu ..

Opublikowano

sam robiłem , mam trochę wprawy z lutowaniem malutkich rzeczy :)

Opublikowano

A na fotce masz też kontrolkę na środku, była tam?

Opublikowano

nie deż dokładałem tam jest miejsce przygotowane na 3 diody led zielone , 3 diody led czerwone i 6 rezystorów

Opublikowano (edytowane)

dziś wpadło pełne doposażenie licznika do ACC oprócz standardowych kontrolek acc tych u góry licznika samochodzików oraz oprucz obrazu na kolorowym wyświetlaczu , licznik został doposażony w 23 czerwone diody LED wokół prędkościomierza , Mod zrobiony według opisu paudib8 ze strony 11 tego wątku .

Podziękowania dla paudib8 za wsparcie oraz kilka cennych wskazówek :thumbup1:

8tic5udy.jpg

Brawo :thumbup1:

a dawcą był licznik z A4 czy A5? bo widzę że obudowa z A5

Edytowane przez paudib8
Opublikowano

A5 , obudowa była wcześniej :)

Opublikowano

Super robota. :) Masz cierpliwość

Opublikowano

A ja doszedłem do wniosku, że ACC przy manualu nie ma większego sensu. Przy automacie, owszem - bajka.

Nie żałuję, że go dołożyłem ale to raczej taka sztuka dla sztuki, niż coś naprawdę użytecznego. No chyba, że ktoś lubi jeździć cały czas na czwórce. Ciągłe wachlowanie gałką psuje cały efekt. Krótko mówiąc, nie polecam tego moda przy skrzyni manualnej.

Opublikowano

hmmm bo pewnie ciągle jeździsz po mieście ja na autostradzie albo drogach dwupasmowych expresowych mało zmieniam biegów

Opublikowano

Mam pytanko przymierzam sie do zakodowania ACC tylko mam takie pytanie posiadam gatewy nie obsługujący acc mam juz nowy tylko cp :kwasny: i same błędy nie do usunięcia. Jak to rozwiązać podpiąć pod stary czy tylko pod nowy przyznam że nie da sie jeździć na cp wszystkie kontrolki się świecą i na lcd coś na czerwono sie pali.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...