Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[ALL B5] Ubytek płynu,ogrzewanie i temp szaleje.


SylverStone

Rekomendowane odpowiedzi

Znowu mam problemy z autem:( Od paru dni zauważyłem że w czasie rozgrzewania temperatura zamiast iśc stopniowo do 90 to potrafi dojść do 80 i spaść na 70 poczym znowu dojść prawie na 90 i spaść.Jednak po ok 4km ma 90 i sie trzyma (do dzisiaj)Wcześniej tego nigdy nie widziałem ale obstawiałem że może termostat sie otwiera i dlatego temp spada.Dziś jade a z nawiewów zimne powietrze mimo że temp 90 ale nawiewy chłodne.Autko odstało z godzine jade dalej temperatura w moment 90 a nawiewy dalej chłodne.Po chwili temperatura sie robi 100-110 wiec autko zatrzymałem.Otwieram maske a tam płyn przy samym dole a silnik chłodny.Odczekałem z 20 minut i jade do domu,przez 5 km temperatura jak wryta 90 a nawiewy wiały jak trzeba.

Pierw sadziłem że moze termostat ale potem myśle że problemy z ogrzewaniem i temperaturą mogły być spowodowane niskim stanem płynu chłodniczego.

Jednak czy uszkodzony termostat może miec coś wspólnego z ubywajacym płynem?

Ponieważ jakies 40km temu dolalem płynu z min na prawie max a dziś mam troche ponad dno.Sądziłem że może uszczelka ale byłem sprawdzać i nakręcany był korek na zbiorniczek i pompowane cisnienie ktore nie uciekało,więc mechanik stwierdził że uszczelka dobra.Auto pracuje dobrze,oleju nie przybywa jest czysty tak samo jak płyn,bombelków w płynie nie ma,majonezu pod korkami także,słodkiego zapachu spalin,kłęby pary sa ale w taka pogode to chyba normalne,bo co drugie auto ma.Gdy ciepło sucho to dymu/pary nie ma

Wycieków nigdzie nie ma ani w środku ani w silniku,wąż górny gorący natomiast dolny zimny (nie wiem czy tak powinno być )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolego jeżeli dobrze rozumiem dolny wąż to ten co idzie od pompy płynu chłodniczego to dziwne że zimny ale sprawdź szczelność chłodnicy i nagrzewnicy(szyby ci może nie parują nadmiernie w środku) no i wszystkie węże skoro płyn nie idzie w silnik

coś jeszcze nie pasuje mi czujnik sprawdź czy zawleczka trzymająca go jest bo jak jej nie ma to...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No górny od chłodnicy gorący a tylko jeden jest na dole wiec dotykajac go jest zimny,innego nie ma.Co do czujnika to zawleczka jest i wszystko na miejscu.Czy szyby parują hmm w jakim sensie (bo chyba sugerujesz że może nagrzenwica?) w mroźne dni jak wysusze wnętrze (otworze na dłuzej drzwi) to nie mam zaparowanych,w czasie jazdy nawiewy chodza a szyby ok.

Kolega wyzej sugeruje chyba ta nieszczęsną uszczelke,tylko czy taki kolosalny ubytek nie pokazałby od razu kłębów białego dymu?Jakis problemów z rozruchem? płynu w oleju?Ide jeszcze raz zobaczyc wszystko

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź szczelność na wężach i jak kolega wyżej pisze chłodnicę,nagrzewnicę.Termostat wymień bo to nie aż taki wydatek,czujnik temp cieczy też sprawdź ale to już na koniec jak uporasz się z wyciekiem.

---------- Post dopisany at 19:40 ---------- Poprzedni post napisany at 19:39 ----------

A zapomniałem i dobrze odpowietrz układ na forum gdzieś to było jak odpowietrzać krok po kroku,bo ten dolny wąż powinien być też ciepły.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No własnie wracam z naświetlania oglądania itp.Temp 90 górny wąz ciepły ale przy wejsciu do chlodnicy juz zimny.Natomiast ten na dole cieńszy który przed chlodnicą łączy sie na spinky i idzie gdzies pod silnik to całkowicie zimny.Jeszcze raz sprawdzałem olej ale jest czysty.Wycieków nigdzie nie widać.Chłodnica wydaje sie byc czysta i ok.Co do spalin hmm nadstawiłem sie nad tłumikiem wąchajac spaliny i cięzko powiedzieć jaki zapach.Hmm benzynowy przepalony to nie jest,może lekko zalatujący faktycznie jakimś płynem.

Gdzie jest ta nagrzewnica??Jesli gdzies w środku to mysle ze ten ubytek który jest hmm z 2 litry na 40km to było by widac w srodku a mam sucho

Czy ta uszczelke da sie jakoś pewnie stwierdzic ?Bo rozbierania i roboty troche jest kasy tez pójdzie a jak to nie to?Pozdrawiami dzieki za pomoc

Na ile dzieki waszej pomocy bede mógł posprawdzac to to zrobie a jak nie to mechanik.Chociaz nie mam zaufanego na ostatnich dwóch sie sparzyłem

Przychodzi mi do głowy jeszcze jeden pomysł,mianowicie na filtrze oleju sa śladowe ilosci białego nalotu o smaku płynu.A zbiorniczek ma od dołu własnie otwór.Może korek mi puszcza i przez to wylatuje wszystko od dołu.Co o tym sadzicie? Bym musiał naciągnac jakąś butelke na ten otwór i pojezdzic zobaczyc czy sie zapełni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

może kolego racja sprawdź ten zbiornik płynu miałem tak podobnie w t4 niby na pierwszy rzut oka ok ale płyn znikał po wymianie zbiornika i jego korka wszystko wróciło do normy

a co do oleju do jak by tam szedł płyn w takich ilościach jak piszesz to kolor oleju byłby jak kawa z mlekiem

a jak tam problem z ssaniem rozwiązany? pytam bo mam to samo w swoim anb

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zamontuj sobie pod zbiorniczkiem rurke z butelka i zalej do pelna plynu. pojezdzij troche i zobaczysz czy butelka sie zapelni

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawdz czy jest cyrkulacja płynu w układzie bo moze wirnik odpad z pompy wody czesta przypadłosc . jesli na wolnych obrotach z tego małego wezyka na zbiorniczku wyrównawczym wylatuje płyn wszystko jest ok . jesli nie to popa wody do sprawdzenia .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki sam obiaw jest przy nie działajacym termostacie jak i przy uszkodzonej pompie wody .wiec trzeba zaczac od sprawdzenia czy jest cyrkulacja płyny w układzie .nawet jak termostat jest zamkniety z małego wezyka bedzie leciał płyn .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

trójnik na głowicy z tyłu też sprawdzony

miałem taki przypadek, że na zimnym po rozpałce było widać wyciek bo na ciepłym zdążyło odparować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

taki sam obiaw jest przy nie działajacym termostacie jak i przy uszkodzonej pompie wody .wiec trzeba zaczac od sprawdzenia czy jest cyrkulacja płyny w układzie .nawet jak termostat jest zamkniety z małego wezyka bedzie leciał płyn .

Mówisz o tym małym wężyku do zbiorniczka wyrównawczego ? To powinno lecieć cały czas - czy zimny czy ciepły ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokłdnie o tym wezyku mówie oczywiscie nie bedzie z niego sikało jak z hydrantu ale powinenes widziec wylatujacy płyn do zbiorniczka .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokłdnie o tym wezyku mówie oczywiscie nie bedzie z niego sikało jak z hydrantu ale powinenes widziec wylatujacy płyn do zbiorniczka .

No to mam złą dla siebie wiadomość bo myślałem, że mi termostat siadł. Mówisz żeby sprawdzić ten wirnik ? Kurcze pewnie trzeba pół silnika rozebrać żeby się dostać do pompy wody:kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Samochód oddałem do mechanika.Wczoraj płynu było na dnie,dzis przed trasą wolałem uzupełnić i patrze a płynu zero.Dolałem go jechałem 25km,nie cisłem auta ale płynu nic nie ubyło.Ogrzewanie działało ok.Wiec ubytek płynu spowodował te problemy z temp i ogrzewaniem.Co do mechanika,powiedział że czesta przypadłoscią w passatach i tych audicach jest jakaś rurka z tyłu silnika i patrzał w okolicach czujnika temp.(tam mam duzo płynu bo borykajac sie ze ssaniem wymieniałem czujniki raz oryginał raz zamiennik i wylatywało plynu )jednak ostatni raz robiłem to z jakieś 3 tygodnie temu a płynu pod czujnikiem temp jest duzo.Więc moze faktycznie tam cos pękło.Muszą umyć silnik i sprawdzić.Sugerowano także własnie pompe wody i jakąs chłodniczke.Jutro mają dzwonic do mnie,wiec napisze co i jak.

Co do kolegi wyżej odnośnie problemów z ssaniem,narazie przestałem szukac bo auto pali jezdzi dobrze i wszystko chodzi elegancko wiec olałem to,teraz dużo grubszy problem a może powiązane te ssanie bedzie z tym ubytkiem.

Co do korka hmm czy faktycznie w jakiś sposób uszkodzony korek moze spowodowac wyżucenie całego zbiornika na zew??

Czy płyn wylany na silnik szybko odparuje?? bo jeśli tak to mokre miejsce pod czujnikiem temp moze byc miejscem gdzie jest wyciek.

Odezwe sie jutro co i jak :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak dokłdnie o tym wezyku mówie oczywiscie nie bedzie z niego sikało jak z hydrantu ale powinenes widziec wylatujacy płyn do zbiorniczka .

No więc dziś na ciepłym silniku otwieram maskę i znów nic mi nie leci do zbiorniczka wyrównawczego. Lekko odkręcam korek i zaczyna się tam pulsacyjnie wlewać woda więc pompę wody mam chyba ok. Zostaje mi wymienić na pewno odpowietrzyć układ i wymienić termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwonił do mnie mechanik,na szczęscie to nie uszczelka pod głowica a jakaś inna uszczelka (nie pytałem sie bo od razu przeszedłem do planu B).Na gotowo 250zł.Podjąłem decyzje że wymienie w końcu rozrząd bo autkiem jezdze 4 rok i nie wiem kiedy był robiony (wczesniejszy własciciel jezdził rok i sprawdzany był stan rozrzadu,paska i pompy i był dobry wiec go nie robił)Dodatkowo wszystkie płyny,zawór dv,weze podciśnieniowe,oleje filtry,no i wyszło ze i osłona przegubu.Pozatym już nic(autko już jest całkowicie rozkręcone i nic wiecej nie wyszło) Teraz tylko bedą skręcać.A ja czekam na kosztorys i odbiór w poniedziałek:)

---------- Post dopisany 15-01-2013 at 19:08 ---------- Poprzedni post napisany 11-01-2013 at 18:23 ----------

Samochodzik odebrany i jestem pełny zadowolenia.Okazało sie że cały korpus do którego wchodzi czujnik temp był juz zużyty (uszczelka jak i on sam)Cena 250zł z wymianą i nowym płynem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwonił do mnie mechanik,na szczęscie to nie uszczelka pod głowica a jakaś inna uszczelka (nie pytałem sie bo od razu przeszedłem do planu B).Na gotowo 250zł.Podjąłem decyzje że wymienie w końcu rozrząd bo autkiem jezdze 4 rok i nie wiem kiedy był robiony (wczesniejszy własciciel jezdził rok i sprawdzany był stan rozrzadu,paska i pompy i był dobry wiec go nie robił)Dodatkowo wszystkie płyny,zawór dv,weze podciśnieniowe,oleje filtry,no i wyszło ze i osłona przegubu.Pozatym już nic(autko już jest całkowicie rozkręcone i nic wiecej nie wyszło) Teraz tylko bedą skręcać.A ja czekam na kosztorys i odbiór w poniedziałek:)

---------- Post dopisany 15-01-2013 at 19:08 ---------- Poprzedni post napisany 11-01-2013 at 18:23 ----------

Samochodzik odebrany i jestem pełny zadowolenia.Okazało sie że cały korpus do którego wchodzi czujnik temp był juz zużyty (uszczelka jak i on sam)Cena 250zł z wymianą i nowym płynem.

No to git jak zrobione :kox: Na przyszłość jak ktoś twierdzi że silnik pije płyn i nie idzie on do oleju to niech sobie wykręci świece i przy dobrej latarce sprawdzi czy jeden tłok nie jest wymyty.. jeśli płyn idzie na cylinder to tłok zaraz się świeci jak nówka :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakby szedł na cylindry to myśle że by były problemy z rozruchem,myle sie??

Co do kwesti SSania które kolega wyzej poruszał.Nie oddawałem autka z tym problemem ale miałem cichą nadzieje że moze ssanie powróci,ale niestety nie,chociaz wielkiego niestety nie ma bo autko odpala dobrze chodzi duzo ciszej (wymieniony rozrząd i wszystkie paski rolki itp)ale ssania nie ma.Na szczęscie chodzi wszystko super.Więc troche szkoda mi szukac na siłe problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...