Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak dobrać amorki do sprężyn eibach -30.


mlodyabc

Rekomendowane odpowiedzi

Z Bilsteina wiem, że powinna być seria B6 lub B8. Jednak chciałbym coś tańszego. Która seria z KAYABA nadaje się do obniżenia -30? Lub mogą być też inne amorki w miare dobre, które pasują do krótszych sprężyn. Nie koniecznie musi być coś utwardzonego bardziej zależy mi na dopasowaniu do tych -30.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W katalogu Bilsteina B4 wyczytałem, że w przypadku B5 pasują do 1BA i 1BE. Lecz ostrzegam, że auto idzie w górę na tych amorkach - 1,5 - 2 cm wyżej niż na serii w przypadku B5. B6 też idzie w górę, był kiedyś o tym wątek, więc nie wiem jak Ci sumarycznie wyjdzie obniżenie. Sprawdź numer oryginalnego Sachsa z 1BE i sprawdź cenę, może nie będzie tragedii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam takie sprężyny na ori 1BA w B5 i auto zeszło w dół 2cm oraz jest bardziej miękko niż oryginalnie. Wg mnie Audi fabrycznie powinno być na takiej wysokości, bo na serii stoi strasznie jak koza:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam kit Eibach Pro-System (amortyzatory Pro-Dumper i spreżyny Pro-Kit -30mm). Eibach Pro-Dumper nie ma już w ofercie ale ich odpowiednikiem jest Bilstein B4. Dystrybutor Eibach / Bilstain na Polskę wymienił mi na gwarancji Pro-Dumper właśnie na B4 - mimo, że byłem 100% przekonany że odpowiednikiem jest B6.

Aktualne zestawy do A4 B6, to Bilstein B12 czyli amortyzator Bilstein B6 i Eibach Pro-Kit -30mm. Niestety wraz ze zmianą z B4 na B6 poszła w górę cena (1,5 roku temu płaciłem 2tys., aktualnie cena ok. 2,7 tys.). Komplet B4 na tył kosztuje 2x180 zł. B6 kosztują ponad 2 razy tyle 2x420 zł. Niemniej jakbym teraz miał kupić cały komplet to poszedłbym właśnie w B6. To jest amortyzator o zupełnie innej konstrukcji - monotube - grube tłoczysko, powinien być bardziej trwały i jeszcze bardziej sztywny niż B4.

Ale jeżeli chcesz w miarę tanio to B4 spokojnie można do tych sprężyn włożyć, cena będzie o połowę niższa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mysle nad Monroe Refleks do sportowego zawieszenia lub Sachs SuperTourning. Jezdzi ktoś na tym? Nie za twardo?

[

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam u żony w A3 Monroe Refleks (fabrycznie sportowe zawieszenie i wymieniłem na Monroe bo tak wychodziło z katalogów), w swojej A4 mam Bilsteina B4 ze sprężynami 1BE i w A3 jest zdecydowanie bardziej twardo. B4 są bardziej miękkie i właściwie się jeździ jak na zwykłym zawieszeniu, co przy obniżonych sprężynach dla mnie jest wadą - łatwiej uderzyć w przeszkodę (już zerwałem osłonę pod silnikiem), auto wpada w drgania o większej amplitudzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sachs i Monroe to takie podstawowe amorki do założenia w sportowym zawieszeniu 1BE. Najbardziej jednak dziwi mnie fakt zakładania przez Eibach'a Bilstein'a B4, bo to największa tej firmy kupa, na pewno nie nadająca się do sprężyn -30/35mm:doh:

Bilstein swojego czasu wyraźnie zalecał do takiego obniżenia zastosowanie amorów B8, między którymi w porównaniu do B4 jest przepaść jak z ziemi na księżyc:shock3:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...