Skocz do zawartości
IGNOROWANY

gasnie na mrozie,wyskoczyl bląd 16825


laki83

Rekomendowane odpowiedzi

chłopaki kłopot w miom aucie jest taki że jak rano jest spory mróz to moje auto po odpaleniu wchodzi na wys,obroty i jest dobrze ale jak zaczyna schodzić na wolne obroty to zaczyna sie dusic i zgaśnie.kłopot zaczyna sie tak od -5.im mniejsza temp.tym więcej razy musze go odpalać..jak minie ten moment duszenia to chodzi normalnie lecz troszke nie równo..gdy przytrzymam go gazem żeby niezgasł to zaczyna falować choć trzymam pedał gazu w jednej pozycji..sprawdzałem jakis czas temu auto na cieplejszym silniku i zadnych błędów nie było.rok temu kolega wpadł z vagiem na pierwsze palenie po mroznej nocy.i wyskoczyło to 17544 i 16825.po skasowaniu i po paru minutach znowu sprawdzaliśmy błędy i juz ich nie było.o błędach znalazłem to:

17544 - rząd cylindrów 1, adaptacja mieszanki, system "za ubogi"

-> sprawdź regulator ciśnienia paliwa

-> sprawdź zawory wtryskowe i szczelność układu

-> sprawdź pompę paliwa

-> szczelność układu zasysania

-> szczelność układu wydechowego

16825 -Zawór oparów EVAP - nieprawidłowy przepływ.tu słyszałem że jak leje sie paliwo pod korek to taki wyskakuje błąd..

właśnie rok temu byłem na czyszczeniu wtrysków itp no i niestety mrozy sie skonczyły i zostałem ze sprawą do tej zimy.jako że nie dawno zaopatrzyłem sie we własnego vcds-a dzisiaj po nocy wykasowałem sobie błędy bo po wymymianie aku coś wyskoczyło i odpaliłem auto.oczywiście po chwili zgasło.podłączyłem kompa i wywaliło bład 16825 (jak wyżej).błąd skasowałem i znowu odpaliłem auto.znowu zgasło i po ponownym podpieciu kompa ten sam błąd.znowy wykasowałem.odpaliłem auto.troche sie podusiło ale juz nie zgasło.po chwili sam je zgasiłem i znowu podpiołem kompa i juz żadnych błędów nie było.jak sie ustosunkować to tego błędu evap?bo ewidentnie widać że ma powiązanie z gaśnięciem auta na mrozie...doradzcie cos

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień zawór n80 i zobaczysz czy pomoże :)

nic nie pomoże, n80(jest na obudowie filtra powietrza)

czujnik wody g62 znajduje się za głowicą od strony grodzi kabiny i prawdopodobnie to jego wina, jak masz większe łapki to ciasno tam jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień zawór n80 i zobaczysz czy pomoże :)

nic nie pomoże, n80(jest na obudowie filtra powietrza)

czujnik wody g62 znajduje się za głowicą od strony grodzi kabiny i prawdopodobnie to jego wina, jak masz większe łapki to ciasno tam jest

a to jestes pewien że to g62 szlag trafił?to czemu błędu tego czujnika nie wywala?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

musiało by być zwarcie do plusa lub przerwa żeby byka wywaliło,podepnij vaga rano przed odpaleniem i sprawdz co za temp. widzi i będzie coś wiedomo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

krzysiek tak zrobiłem jak mi opisałeś.akurat dzis auto nie zgasło co mnie zdziwiło bo mróz jest ale do rzeczy.temeratura na wejsciu zgadzała sie z otoczeniem po odpałce rosła powoli do góry co 1 stopien lambda skakała miedzy 22 a 26% obroty na wolnych skakały pomiedzy 800/840/880.i pokazywało raz tak a raz tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj jeszcze może mu aku na noc wyciągnąć, żeby zrestartować ECU nic nie kosztuje a może pomoże, to jest mini komputer czasami może coś się przywiesi czy błąd wewnętrzny sterownika będzie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ostatnio miałem wymieniany aku...kiedys nawet sie i aku rozładował i był wyjęty i nic to nie dało

---------- Post dopisany 08-02-2013 at 23:11 ---------- Poprzedni post napisany 27-01-2013 at 20:55 ----------

chłopaki nikt nic wiecej nie doradzi??do tego że auto na mrozie gasnie to potem troszke nierówno chodzi.czuc delikatne szarpniecia silnika.jak sie rozgrzeje to jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lambda na ubogo idzie tzn.problem z dawką paliwa jest go po prostu za mało i dlatego może gasnąć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

lambda na ubogo idzie tzn.problem z dawką paliwa jest go po prostu za mało i dlatego może gasnąć

no dobra ale co może byc tego przyczyna?do czego sie przyczepić skoro błąd jest tylko ten jeden...jest możliwe że gdzies jest evap nieszczelny i takie cyrki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.w kodach gotowości co tam widnieje ?

2. zrób nastawy podstawowe -silnik-nastawy podstawowe-grupa 070 ma być syst.ok

3. wykonaj test zaworka n80 być może uwalony

4. coś zapchane lub nie szczelne ? no więcej pomysłów nie mam trzeba to posprawdzać bo to takie podstawowe rzeczy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1.w kodach gotowości co tam widnieje ?

2. zrób nastawy podstawowe -silnik-nastawy podstawowe-grupa 070 ma być syst.ok

3. wykonaj test zaworka n80 być może uwalony

4. coś zapchane lub nie szczelne ? no więcej pomysłów nie mam trzeba to posprawdzać bo to takie podstawowe rzeczy

opisz mi te 3 punkty na pw po koleji co robic i gdzie wchodzić..chyba że zadzwonie do ciebie powiedzmy w poniedziałek i jak bede w aucie to bedziesz mi kolejno mowił w co wchodzic bo vcds-a mam od nie dawna i jeszcze nie wiem co i jak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...