Skocz do zawartości
IGNOROWANY

szarpanie ,rwanie , nierówne obroty podczas jazdy stałą prędkością . 1.9tdi automat


elvis22

Rekomendowane odpowiedzi

witam . zakładam na forum nowy temat bo już kompletnie nie mam pomysłu co jest nie tak z moim audi.. auto podczas jazdy na 1900/2000 obrotów szarpie i ma nierówne obroty tak jakby nie umiał utrzymać stałych obrotów tylko cały czas ma skoki zwiększając i od razu zmniejszając co około 3 sekundy .. kiedy przyśpieszam i obroty wchodzą na ponad 2000 to nie szarpie .. dzieje się to tylko podczas stałej jazdy jedną prędkością . wolne obroty gdy auto stoi są ok , nic nie faluje itd kiedy dodam gazu i utrzymuje na 2000 też wszystko ok . tylko podczas jazdy to występuje.. teraz tak , czytając wiele takich przypadków poczyniłem pewne kroki :

1. wymieniłem czujnik położenia wału

2. wymieniłem map sensor (kiedyś komp pokazał błąd dlatego wymieniłem)

3. wymieniłem kilka wężyków powietrza na nowe

jednak nic to nie dało .. niedawno podłączając do kompa wyskoczył błąd ( Ciśnienie w układzie dolotowym różnica doregulowania ) czytając następne kilka stron w necie przeczyściłem zawory i sprawdziłem gruszkę ze sztangą od turbo , i fakt nie pracowała w ogólne ! ucieszyłem się bardzo bo myślałem że znalazłem przyczynę :P . chciałem odkręcić turbo i wyczyścić kierownice ale nic z tego , śruby są tak liche i zardzewiałe że w tym momencie są okrągłe .. więc postanowiłem na razie zostawić turbo i odkręciłem samą gruszkę ze sztangą .. przeczyściłem przedmuchałem rozruszałem no i wszystko zaczęło działać , sztanga chodzi prawidło tak jak powinna ! no ale niestety po przejechaniu się problem nadal występuje a komp nie pokazuje żadnego błędu .. wiele ludzi radziło jeszcze przepływomierz wymienić , ale nie chcę znów w ciemno wydawać kasy na nową część jeżeli ta jest dobra :/ może ktoś ma jakiś pomysł ? pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się pokusił o sprawdzenie pedału gazu. Może ścieżki na potencjometrze się wytarły i wariuje. Spróbuj zrobić logi podczas jazdy, zobaczymy co tam wyjdzie. Uzupełnij profil :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a brałeś pod uwagę problemy ze skrzynią np. sprzęgłem hydrokinetycznym/konwerterem bo to falowanie obrotów by pasowało

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja bym się pokusił o sprawdzenie pedału gazu. Może ścieżki na potencjometrze się wytarły i wariuje. Spróbuj zrobić logi podczas jazdy, zobaczymy co tam wyjdzie. Uzupełnij profil :wink:

najpierw muszę się nauczyć robić te logi :P ale niedługo postaram się zrobić .. sprawdzę ten pedał !

---------- Post dopisany at 11:55 ---------- Poprzedni post napisany at 11:54 ----------

a brałeś pod uwagę problemy ze skrzynią np. sprzęgłem hydrokinetycznym/konwerterem bo to falowanie obrotów by pasowało

brałem to pod uwagę ale ze względu na cenę naprawy raczej nie dopuszczałem tej myśli :D

---------- Post dopisany at 11:56 ---------- Poprzedni post napisany at 11:55 ----------

banan ma racje, na bank konwerter

skąd taka pewność .. jesteś pewny na 100% ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mialem to samo, tez szukalem innej przyczyny, czyscilem czysciutki nastawnik itp.

dopiero wymiana konwertera pomogla... jest w nim takie dodatkowe sprzeglo lock-up i to ono nie spina(slizga sie), ma za zadanie likwidowac poslizg konwertera w celu redukcji zuzycia paliwa wlasnie przy spokojnej jezdzie lub hamowaniu silnikiem

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ehh liczyłem na to że jednak okaże się coś innego .. czytałem już o tym sporo a nawet widziałem cię na innym forum w wątku takiego samego problemu :) a wymieniałeś to sam czy u mechanika ? zastanawiam się czy dam radę to sam wymienić .. a z uszkodzonym konwerterem można jeździć autem czy może to doprowadzić do następnych usterek ? :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja wymienialem sam, nie jest to mocno skomplikowane, ale...

jakies dwa tygodnie po wymianie podczas logowania silnika strzelil mi tlok na sprzegle K1 i skrzynie musialem wyjmowac znow, nie wiem czy podczas wymiana konwertera dostal sie jakis syf do skrzyni czy przyczyna byla inna. Ja z takim uszkodzeniem konwertera jezdzilem chyba blisko rok. Jesli denerwuje Cie to drzenie a godzisz sie z ciaglymi uslizgami konwertera moze daloby rade wylaczyc ten lock-up calkiem....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm. no szczerze to te szepnięcia nie przeszkadzają mi jakoś mocno .. bo u mnie nie ma w sumie jakiegoś trzęsienia , drżenia itd tylko co kilka sekund takie szarpnięcie lekkie porównywalne do szarpnięcia podczas zmiany biegu.. na razie i tak nie będę z tym nic robił tylko poczekam na cieplejsze dni i wtedy rozkręcę skrzynkę a jeszcze musiałbym sobie chyba kanał wykopać gdzieś na tyłach podwórka :D wiadomo chciałbym się z tym uporać bo wole miec w pełni sprawny samochód tylko przeraża mnie trochę cena :/ używka na allegro 500 zł i to nie w jakimś super stanie .. a najbardziej boję się takiej sytuacji że kupię to , wymienię a problem nie zniknie :/ zastanawia mnie jeszcze jak wygląda uszkodzone te sprzęgło ? czy np po wyciągnięciu go można stwierdzić w jakiś sposób że jest na pewno zepsute ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hmm. no szczerze to te szepnięcia nie przeszkadzają mi jakoś mocno .. bo u mnie nie ma w sumie jakiegoś trzęsienia , drżenia itd tylko co kilka sekund takie szarpnięcie lekkie porównywalne do szarpnięcia podczas zmiany biegu.. na razie i tak nie będę z tym nic robił tylko poczekam na cieplejsze dni i wtedy rozkręcę skrzynkę a jeszcze musiałbym sobie chyba kanał wykopać gdzieś na tyłach podwórka :D wiadomo chciałbym się z tym uporać bo wole miec w pełni sprawny samochód tylko przeraża mnie trochę cena :/ używka na allegro 500 zł i to nie w jakimś super stanie .. a najbardziej boję się takiej sytuacji że kupię to , wymienię a problem nie zniknie :/ zastanawia mnie jeszcze jak wygląda uszkodzone te sprzęgło ? czy np po wyciągnięciu go można stwierdzić w jakiś sposób że jest na pewno zepsute ?

W logach skrzyni powinny być dane z uślizgu reduktora - grupa 007 2 wartość masz Torque Converter Slip , tu pod koniec strony masz wartości: Automatic gearbox 01N Self-diagnosis - ElsaWeb i porównaj

Fizycznie przy wymianie oleju można ocenić co znajdowało się w misce i filtrze a także stan oleju - fachowiec w miarę pozna co jest nie tak , natomiast tak jak napisał maudi po jakimś czasie padł mu tłoczek na sprzęgle dlatego nawet przy wymianie tylko konwertera , który był wadliwy wiele warsztatów chce rozbierać skrzynie i przejrzeć stan reszty podzespołów

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

teraz tak na szybko zrobiłem test , nie wiem czy ten program polski-vag jest dobry do tego . ale tak , auto jak jest na N albo postój to w okienku konwerter pokazuje 0 a po dawaniu gazu skacze co najwyżej na 2 . po zmianie na obojętnie który wsteczny , D czy 1,2,3 wskakuje od razu na 49/50

CAM00013.jpg

a podczas dodawania gazu spada . w wolnej chwili sprawdzę jeszcze podczas jazdy na różnych biegach bo teraz to tylko tak na szybko na podwórku robiłem

//edit

fajnie by było gdyby ktoś posiadający sprawne auto zrobił u siebie ten test i wtedy mógłbym mniej więcej porównać te wartości :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...