Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B6 AWX] Szarpanie przy ruszaniu


A4_Dominik_WAW

Rekomendowane odpowiedzi

A sprawdź przeguby wewnętrzne.

Jak można je sprawdzić? obecnie do lutego nie mam garazu ani kanału, jedynie podwórko obecnie zaśnieżone

Dziś zrobiłem kilka testów, ruszanie bez gazu powoli sprzegło puszczając na 1 brak szarpnięć, ale drogi były slizgie, ruszając z gazem na czystej drodze zachowuje się jakby co chwile koła traciły czepność i wracała do póki nie pusci się do koncasprzegła, jeszcze zobacze jak na drugim biegu się zachowuje. przy rozpedzeniu na 2 puszczeniu gazu i dodanie przechodzi płynnie bez szarpnieć

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdź przeguby wewnętrzne.

Jak można je sprawdzić? obecnie do lutego nie mam garazu ani kanału, jedynie podwórko obecnie zaśnieżone

Dziś zrobiłem kilka testów, ruszanie bez gazu powoli sprzegło puszczając na 1 brak szarpnięć, ale drogi były slizgie, ruszając z gazem na czystej drodze zachowuje się jakby co chwile koła traciły czepność i wracała do póki nie pusci się do koncasprzegła, jeszcze zobacze jak na drugim biegu się zachowuje. przy rozpedzeniu na 2 puszczeniu gazu i dodanie przechodzi płynnie bez szarpnieć

Troudyl mam dokladnie to samo. Gdy jest zimno sprzęglo chodzi bez szarpnięć ale jak sie rozgrzeje samochód zaczyna szarpać przy ruszaniu a dwujka zależy jak puszcze sprzęglo.No i sprzęglo dosyć wysoko mi bierze. Mam faktury że poprzedni właściciel wymieniał dwumas dwa lata temu zrobil może 30,000 ale chyba nie zmienil sprzęgła. Mam jeszcze jeden objaw niewiem czy zwiazany ze sprzęgłem ale powyżej 140 zaczyna auto wpadać w wibracje,tu obstawiam przegub wewnętrzny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A sprawdź przeguby wewnętrzne.

Jak można je sprawdzić? obecnie do lutego nie mam garazu ani kanału, jedynie podwórko obecnie zaśnieżone

Dziś zrobiłem kilka testów, ruszanie bez gazu powoli sprzegło puszczając na 1 brak szarpnięć, ale drogi były slizgie, ruszając z gazem na czystej drodze zachowuje się jakby co chwile koła traciły czepność i wracała do póki nie pusci się do koncasprzegła, jeszcze zobacze jak na drugim biegu się zachowuje. przy rozpedzeniu na 2 puszczeniu gazu i dodanie przechodzi płynnie bez szarpnieć

Troudyl mam dokladnie to samo. Gdy jest zimno sprzęglo chodzi bez szarpnięć ale jak sie rozgrzeje samochód zaczyna szarpać przy ruszaniu a dwujka zależy jak puszcze sprzęglo.No i sprzęglo dosyć wysoko mi bierze. Mam faktury że poprzedni właściciel wymieniał dwumas dwa lata temu zrobil może 30,000 ale chyba nie zmienil sprzęgła. Mam jeszcze jeden objaw niewiem czy zwiazany ze sprzęgłem ale powyżej 140 zaczyna auto wpadać w wibracje,tu obstawiam przegub wewnętrzny.

ostatnio go przegoniłem do 180 przed szczecinem nie zauwazyłem nic niepokojącego, ja wymieniłem dwumase docisk sprzegło i jeszcze coś, bo przy 230 tys zdusiłem go z 3 i rozleciało się łożysko oporowe, ale wymieniłem wszystko i od wymiany łapał mi tak w 2/3 puszczonego pedału dopiero, teraz łapie ciut szybciej co mnie dziwi. czy da sie jakos te przeguby wewnętrzne przetestować bez rozbierania?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób taki test. Podnieś jedno koło do góry na lewarku. Kręcąc kołem to na przegubie nie powinno być żadnego luzu. Jak możesz pokręcić kołem trochę do przodu i do tyłu a półoś wchodząca do skrzyni stoi w miejscu i luz jest na przegubie to przegub wewnętrzny do wymiany. Tylko potrzebny kanał. Albo bez sciągania koła podnośnik kolumnowy.

Ale po tych objawach co piszesz to raczej sprzęgło.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok jak tylko będę miał dostęp do kanału to je sprawdzę czyli dopiero koło lutego. A czy sprzęgło może dawać taki objaw, że gdy mam stałą prędkość to mam wrażenie jakbym jechał po nie równej drodze (dziurawej z drobnych dziurek)? lub czasem szarpie tak jakby lekko się ksztusił silnik? przy dodawaniu gazu nic nie zauwazyłem, chociaz czasem jest jakbym po kostce jezdził wrazenie, ale moze to taka droga jest.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zrób taki test. Podnieś jedno koło do góry na lewarku. Kręcąc kołem to na przegubie nie powinno być żadnego luzu. Jak możesz pokręcić kołem trochę do przodu i do tyłu a półoś wchodząca do skrzyni stoi w miejscu i luz jest na przegubie to przegub wewnętrzny do wymiany. Tylko potrzebny kanał. Albo bez sciągania koła podnośnik kolumnowy.

Ale po tych objawach co piszesz to raczej sprzęgło.

Gdyby to było sprzęgło to na zimno też by mu chyba szarpało

Troudyl zanim zaczniesz cokolwiek wymieniać, posprawdzaj jeszcze układ paliwowy i układ podciśnienia (szczególnie vacuum i podciśnienie na wężyku gruszki turbiny) ale na rozgrzanym silniku, w momencie gdy występują szarpania.

Nie zaobserwowałeś spadku osiągów ? auto nie zbiera się słabiej ?

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No narzie nic nie wymieniam bo nie wiem co jest ;) zbieram informacje co może być.To co by na vacuum mogło wskazywać, to fakt ze czasem pedał hamulca robi się twardy, a serwo na wiosne miałem wymieniane od jakieć inne b6 chyba z mocniejszym silnikiem.( mechanior twierdził, że nie ma znaczenia) mniej więcej od tamtego czasu zaczeło mi lekko bujać na jałowym biegu budą, i poszarpywać auto przy stałych prędkościach, Potem to szarpanie przy ruszaniu, nie dawno miałem regulowane zaworry i ciut cofniety rozrząd i bujanie budą prawie znikło ( ale czasem się pjawia) reszta bez zmian. Osiągi wydają mi się być takie same. teraz po regulacji nawet jest ciut lepiej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No jak dla mnie to raczej układ paliwowy :) wiem bo mam ze swoim podobne problemy a do tego drży podczas przyspieszania ok 1700-2400 obr i ruszania i prawdopodobnie winne są temu pompki :)

Co do hamulców. Sprawdź vacumetrem na biegu jałowym, jakie podciśnienie generuje Ci vacuum a później sprawdź wężyk w kierunku serwa i gumę ściany grodziowej. Powinna być dość sztywna, nie miękka. Jeżeli wszystko będzie ok to może zaworek przy serwie daje ci ciała. Kupowałem go do swojego - 120 zł w aso razem z wężykiem.

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Węzyki miałem wymienione, serwo niby pewne ( mechanior też raczej lipy nie wciskał). Czy te podciśnienie da się łatwo sprawdzić samemu? oby nie pompki, bo już słyszałem, że regeneracja to loteria, a nowe to koszt całego auta...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć taki bajer
http://allegro.pl/vacuometr-miernik-podcisnienia-i-cisnienia-sn1008-i5742556224.html

jak już go masz to wpinasz najpierw w pompę Vacuum która znajduje się za głowicą (króciec z pompy wychodzi w lewą stronę) i sprawdzasz ciśnienie a później wypnij zaworek z serwa i tam wepnij. Zobacz jakie tam jest podciśnienie. Jeżeli podczas hamowania masz miękki pedał a od pewnego momentu zaczyna się robić twardy to możesz mieć 3 możliwości:

1) nie szczelny układ i w momencie wciskania pedału hamulca łapie Ci lewe powietrze (sprawdź na gumie ściany grodziowej, jak jest miękka to będzie puszczać)
2) możesz mieć wodę w serwie i teraz zimą może Ci ona przyłapywać.
3) twój vacuum nie domaga

Na pompie powinieneś mieć koło 0.8 bara o ile pamiętam, ile powinno być przy serwie, niestety ktoś musi mnie wesprzeć bo nie wiem :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz mieć taki bajer

http://allegro.pl/vacuometr-miernik-podcisnienia-i-cisnienia-sn1008-i5742556224.html

jak już go masz to wpinasz najpierw w pompę Vacuum która znajduje się za głowicą (króciec z pompy wychodzi w lewą stronę) i sprawdzasz ciśnienie a później wypnij zaworek z serwa i tam wepnij. Zobacz jakie tam jest podciśnienie. Jeżeli podczas hamowania masz miękki pedał a od pewnego momentu zaczyna się robić twardy to możesz mieć 3 możliwości:

1) nie szczelny układ i w momencie wciskania pedału hamulca łapie Ci lewe powietrze (sprawdź na gumie ściany grodziowej, jak jest miękka to będzie puszczać)

2) możesz mieć wodę w serwie i teraz zimą może Ci ona przyłapywać.

3) twój vacuum nie domaga

Na pompie powinieneś mieć koło 0.8 bara o ile pamiętam, ile powinno być przy serwie, niestety ktoś musi mnie wesprzeć bo nie wiem :)

Ok dzięki, jak tylko będę miał możliwość to sprawdzę to ciśnienie. zastanawiam się jeszcze nad ciśnieniem paliwa. Ralen a ty też walczysz u siebie z tymi objawami? Co już sprawdzałeś i wykluczyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://a4-klub.pl/index.php?/topic/342309-19-awx-wibracje-silnika-spadek-mocy-logi-prosba-o-diagnoze/

Poczytaj sobie, raptem 2 strony tematu a zrobione i sprawdzone 3/4 auta.

Do sprawdzenia została plecionka, turbo i pompki w zasadzie. Grubsza mechanika. Ogólnie po ostatnich wymianach filtrów paliwa, powietrza i dolania specyfiku STP do czyszczenia układu paliwowego jest znaczna poprawa, auto zyskało na mocy ale drży i wibruje dalej (no może trochę mniej).

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja czyściłem wtryski LM 5154 ale 1/3 poszła w powietrze, bo spadł mi jeden przewód w trakcie przegazówki.. w tym tyg zrobię 200km i zobaczymy


Przeczytałem, na razie u mnie nie ma aż takiego meksyku. jest ewidentnie jak ruszam szarpanie jakby koła się slizgały, lub skadał silnik. przy 1200 obrotach na jałowym mam wrazenie ze co jakis czas tracę gar w,czwartek nagram filmik, przy stałej predkości czuc jakby silnik szarpał, jakby któryś gar nie palił, lub skakało obciążenie na napędzie. Ciekawostka która jeszcze sprawdze gdy wyjade z miasta w trase w czwartek. na 90% zaczyna szarpać przy ruszaniu gdy silnik jest rozgrzany bo dopiero wtedy go ciagne na wyższe obroty po 3 tys, ale ostatnio jak jezdziłem na rozgrzanym do 2,4 tys to przy ruszaniu szarpnięć nie było. Szkoda, że we wrocku nie znam żadnego dobrego forumowego majstra by obczaił naprawił i nie naciągał.

Edytowane przez troudyl
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A prubowałeś odpiąć EGR i zaślepić rurkę od podciśnienia .

Ja tak zrobiłem i jest dużo lepiej przy ruszaniu,także ja sie zrobi cieplej EGR idzie do zaślepienia, już mam kupiony zestaw.

Niestety drgania całkowicie nie ustały ale tu obstawiam że coś nie tak z przeniesieniem napędu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A prubowałeś odpiąć EGR i zaślepić rurkę od podciśnienia .

Ja tak zrobiłem i jest dużo lepiej przy ruszaniu,także ja sie zrobi cieplej EGR idzie do zaślepienia, już mam kupiony zestaw.

Niestety drgania całkowicie nie ustały ale tu obstawiam że coś nie tak z przeniesieniem napędu.

Wężyk od EGR mam zaślepiony, bo w marcu wykryłem, że pekła mi membrana więc wypiąłem węzyk i zaślepiłem. Wtedy nie było tych drgań. Wczoraj zrobiłem około 200 km nie przekraczając 2500 tys, przy ruszaniu nie było szarpania, dziś gdy samochód był zimny, szarpanie było, po nagrzaniu znikło, ciągle zastanawiam się czy to nie sprzęgło, lub dwumasa, bo przy 1600-2000 jest takie poszarpywanie czasem jakby załączał i rozłączał napęd, lub był na nim luz Muszę sprawdzić przegłuby potem chyba rozbiorę sprzęgło i zobaczę jego stan.

Ranel udało Ci się coś zlokalizować? ja coraz bardziej zastanawiam się czy to nie dwumas jednak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UP

Pompki 200%. Po zastosowaniu Liqui Moly 5154 w filtr paliwa i zrobieniu zamkniętego obiegu z butelką pet - 20 min pracy na jałowym i 20 min przegazówek - jest znaczna poprawa.

Poza tym mam jedną pompkę nie od mojego auta więc w najbliższym czasie będę to robił bo będę miał zastrzyk kasy powrotnie - właśnie za nie słusznie wymienione sprzęgło od mechaników - moja sprawna 2masa wraca z Niemiec od sachsa, robią mi podmiankę i zwrot kasy.

ps. Powiem Ci ze po wymianie wszystkich filtrów i dokręceniu rezonujących plastików auto pracuje dużo, duzo lepiej. Znacznie równiej, ciszej, zbiera się teraz dobrze tylko zostały te wibracje.

Dolot 95% szczelny, podciśnienie za***iste (koło chyba 0.61 na gruszce turbo miałem jak Lukaszooo mi sprawdzał więc Vacuum niemal fabryka - udało się używkę wyrwać bosha za 170zł z allegro w super stanie :) )

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kurcze, to już nie wiem, zeby pompki szarpały przy ruszaniu i to nie zawsze? u mnie liqui moly 5154 nic nie pomógl, ale po 20 minutach wystrzelił mi wężyk, więc kuracja nie była zakonczona... nic pojade do mechanika, może coś wymyśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo właśnie pompki albo sprzęgło albo turbo. Może załącza się jakoś późno i masz szarpniecie?

Ja mam identyczne szarpniecie jak ty z tym ze na 1 biegu mi nie szarpie. Tez mam wrażenie delikatnego podszarpywania jadac na 2 przy 1800 obr. Myślę że to wszystko jest od PD

Edytowane przez Ralen
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Albo właśnie pompki albo sprzęgło albo turbo. Może załącza się jakoś późno i masz szarpniecie?

Ja mam identyczne szarpniecie jak ty z tym ze na 1 biegu mi nie szarpie. Tez mam wrażenie delikatnego podszarpywania jadac na 2 przy 1800 obr. Myślę że to wszystko jest od PD

Skoro masz jedną inną pompkę to może tak być, ja narazie odkładam na regeneracje moich pompek.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...