Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AEB] Ciężko zapala nie równa praca


kiblos

Rekomendowane odpowiedzi

jak w temacie samochód ciężko zapala jak się rozgrzeje, rano przy zapalaniu to jest jak jest zimny zapala obrazu ale pracuje nie równo i przy dodaniu gazu obroty najpierw spadają a dopiero rosną tak jakby się dusił. w samochodzie mam instalację gazową(sekwencja) mam nadzieję że mi pomożecie :th:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz sprawdzić wszystkie punkty serwisowe, a ponieważ twój samochód jest już zbyt młody powinieneś wymienić wiele części na nowe i wtedy zobaczyć co bedzie się działo. Tak więc wszystkie filtry, świece i przewody plus przepływomierz i oczyszenie przepustnicy. Do benzyny dodaj środka na oczyszczenie wtrysków lub wymiana. Gdy uregulujesz wszystko na benzynie, to dopiero włacz gaz. Jeżeli dużo pali to sonda plus zbyt szerokie i stare opony.

Aby cokolwiek tak naprawdę ocenić musisz mieć serwisowany samochód, bo inaczej to tylko porady ogólne. :confused4:

Z drugiej strony to jestem trochę zdziwiony, że wiele osób ma problemy z tego typu samochodem. Poprzednio miałem parę samochodów BMW i Audi i nigdy nie było problemów z zapalaniem czy pracą silnika. Wszystko mogło nawalić, ale silnik nigdy.

Jaki masz przebieg na tym silniku? Odkręć korek od wlewu oleju i opisz jego czystość - najlepiej załącz zdjęcie. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam

kolego kiblos musisz najpierw podlaczyc autko pod Vag-a i pewnie juz powinno byc wiadomo co jest grane!jak ciezko pali na goracym silniku to moga byc wtryskiwacze.sprawdzilbym takze pompe paliwa i to czy w ogole podaje wlasciwe cisnienie.napisales ze jek autko sie rozgrzeje czyli na gazie to takze pracuje nie rowno wiec przejrzyj swiece przewody ktore prowadza z cewki do swiecy i w razie czego wymien!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak auto jest rozgrzane pracuje idealnie tle że są problemy z zapalaniem. z tego co napisał mi kolega Ronin to muszę sporo kasy ładować w stare auto więc lepiej je wymienić, świece mogę wymienić ale reszty nie bo aż taki funduszy na auto nie posiadam teraz, opony mam nowe auto mieści się w 10litrach gazu w cyklu mieszanym z przewagą jazdy w trasie, stan techniczny jest super jedyna wada to kiepskie zapalanie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wymień te świece i filtr powietrza, może to tylko standard.

Może dorzuce jeszcze pare słów na temat użytkowania samochodu. No właśnie na tym polega koszt użytkowania samochodu, ... auto może być stosunkowo niemłode, ale gdy jest serwisowane i ma mały przebieg to jego stan jest blisko auta z salonu. Natomiast jeżeli przez parę lat wymienia się tylko olej i leje paliwo, bo jest w super stanie to takie urządenie ma tylko ładny lakier i czasami tapicerke. Sprawność takiego samochodu jest zupełnie inna.

Pomijam już silnik, bo wiadomo po przebiegu 200 tys to nie jest ten sam samochód co nowy, ale zawieszenie i ogólna sztywność samochodu na wszelkich przegubach. Porównywać się nie daje. Także wracając do tematu, nie można zaniedbywać okresów serwisowych. Wydaje się, że świece to podstawa właściwego zapalania. Ja nigdy nie spotkałem się z np. nawaleniem cewki to jest niemal wieczne, ale świece zużywają się naturalnie i po 10/ 12 tys. trzeba wymienić.

Z tego co widze to masz gaz i jeżeli świece nie poprawią sytuacji to wtryski do wymiany. Ale to już proponuje zrobic w zakładzie serwisowym. Pamiętaj przy zasilaniu gazowym silnik zurzywa się dużo szybciej. Jednym z podstawowych objawów jeżdzenia na gazie dłużej niż rok jest słabe zapalanie. Mówi o wysuszeniu komory spalania i nagarze na wtryskach. Potem będzie wywalona uszczelka pod głowicą - wyższa temperatura i brak smarowania komory spalania poprzez benzyne. To jest pierwszy objaw zurzycia i nie należy tego porównywać do objawów występujących na zasilaniu standardowym. :confused4: Ja osobiście nie zakładałbym gazu do turba, ale to moje osobiste odczucia. Zdrówka i szukaj lepszej roboty, żeby starczyło na benzyne. :hi:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ronin - czy Ty sie wogole czytasz jak cos napiszesz? Kolejny temat i piszesz zupełnie od rzeczy.

Tak więc wszystkie filtry, świece i przewody plus przepływomierz

a po co przeplywka skoro mozna sprawdzic i pewnie bedzie dobra?

Aby cokolwiek tak naprawdę ocenić musisz mieć serwisowany samochód

ja widze ze Ty serwis to chyba masz za Boga. A tam nie pracują anioły tylko zwykli ludzie i czesto odwalają wiekszą kaszane niz u zwyklego mechanika

ale świece zużywają się naturalnie i po 10/ 12 tys. trzeba wymienić.

gdzie wyczytales ze sie zmienia co taki przebieg?

Z mojej strony moge poradzic tak: jesli nie zmieniales dawno swiec albo niewiesz kiedy byly zmieniane to wymien, tak samo jak filtry. Ale nie musisz odrazu wymieniac przeplywki ani wtrysków. Zalej benzynki i kup dobry środek do czyszczenia wtrysków np: WYNN'S Direct Power Injection 3 i pojezdzij na benzynce tak zeby wyjezdzic z 3 baki i wtedy zobaczysz co sie bedzie działo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Misior: Taka jest różnica między konowałem mechanikiem a serwisem.

Ty masz schizofrenie, bo nie wierzysz w ludzi którzy pracuja i mają wieloletnie doświadczenie. Wszędzie chcą cię oszukać.

Krótko mówiąc: jesteś po prostu zwykły baran jeżeli uważasz, że np. przepływomierz jest wieczny.

To są wyniki specyficznego myślenia, że można coś zrobić bez pieniędzy. Samemu na chłopski rozum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolega Ronin poprzez "serwisowanie" miał na myśli również proste odczytanie błędów OBD .

Co jest czynnością prostą i wyjasniającą wiele rzeczy.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdrówka i szukaj lepszej roboty, żeby starczyło na benzyne.

Przepraszam ale z tym glabem mielismy doczynienia w innym temacie i widac ze niczego sie nie nauczyl..... cale szczescie ze siedzi na wyspie i tam wymozdza swoje bezmozdze!

To jest temat o silniku AEB wiec moze wezmiesz swojego ADR-a i poszukasz pod maska turbine a nam daj swiety spokój.

ad. kiblos

Czesto przy gazie pada pompa paliwa i zawor zwrotny trzymajacy cisnienie. Do tego musisz sie dowiedziec u gazownika ktory montowal Ci sekwencje, jakie ustawienia dal na sonde lambda bo odczyt z sondy jest tez wykorzystywany przez komputer sekwencji. Ja mialem identyczny problem - nie moglem odpalic rozgrzanego silnika. Okazalo sie ze w programie byl zle ustawiony odczyt i zaraz po odpaleniu komputer zalewal mi silnik bo nie czytal dobrze lambdy. Moj gaziarz wogole nie mial pojecia o czym mowie i dopiero wizyta w innym warsztacie odniosla skutek - wazny jest sposob podpiecia sie pod lambde oraz sposob odczytu danych ( sa 3 jezeli dobrze pamietam ).

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jesteś po prostu zwykły baran

widze ze brak argumentów zmusza Cie do obrazania innych. Dobrze ze na wyspach wszyscy mechanicy w serwisach sa super uczciwi ale w polsce jest inna społecznosc. I u nas bardzo duzo mechaników na serwisach jest konowałami.

A dodam tyle ze po to jest forum zeby ktos kto niema za duzo pieniedzy (nie to co Ty, wkoncu zarabiasz funty i ciagle jezdzisz na serwis) dowiedzial sie co zrobic zeby to dało porządany efekt. A ty widze ze nalezysz do tych "zwykłych baranów" ktorzy jezdza do gówno wiedzacych mechaników i wymieniasz wsio po kolei bez sprawdzenia czy potrzeba.

Ja polecam podpiecie vaga i pojezdzenie na paliwie z dobrym srodkiem do czyszczenia wtrysków - nie jednemu juz pomoglo, a jak nie pomoze to wtedy szukac dalej.

Ronin - daruj sobie swoje filozoficzne uwagi które wiem ze zaraz znowu napiszesz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak z tego widać pieniądze i zawiść różnią forumowiczów. :sick3: Wasze poglądy wytnij kata i wstaw rurke są ogólnie znane. Rozumiem, że poziom myślenia tak technika poszła do przodu ma swoich wielu zwolenników i co raz to który się odezwie. Na razie ajax i misior. :shocked: hihihihi. Z drugiej strony to chciałem Cię misior przeprosić, za nazwanie Cię baranem, rzeczywiście było to określenie nie adekwatne do przedstawionej przez Ciebie wiedzy.

Jeżeli chcecie podyskutować off topic to można założyć temat w dziale na dowolny temat, chętnie z Wami podyskutuję :evil: na ogólnym - jakoś zaczyna mi to sprawiać nieznaną dotąd przyjemność. :kox: :kox: :kox:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

samochód był podpinany pod kompa i miał 7 błędów nie pamiętam już co to był ale gośc zrobił reset kazał mi się przejechać i s powrotem wróciłem i nie był żadnego błędu ale będę na pewno jeszcze raz się podpinał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ale będę na pewno jeszcze raz się podpinał.

...to jak będą jakieś błędy to zanotuj. Zajżyj też w grupę 8, jakie wartości mają korektory składu mieszanki i zwróć uwagę na odczyt temperatury silnika. Sugerowałbym też zakręcić zawór gazowy na zbiorniku i pojeździć dwa dni na benzynie, wtedy wykluczysz jakikolwiek wpływ instalacji gazowej na problem z uruchomieniem samochodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...