Jump to content
0
v0lfik

Prośba o ocenę logów... uszkodzone turbo?

Recommended Posts

Witma,

Jak jadę na 3 biegu to mniej wiecej od 3 tys. czuje tak jakby zmułe... auto traci przyspieszenie... tak jakby turbo przestało ładować...

W logach z silnika mam błąd:

17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation P1557 - 35-10 - - - Intermittent

A logi dynamiczne wyglądają tak:

Grupy: 008,003,011 - VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM

Podmieniłem dzisiaj zawór N75 ale nic to nie pomogło...

Jakieś pomysły?

Share this post


Link to post
Share on other sites

VTG sie troche przycina.

Przepływomierz jest trupem... dodatkowo zalecana wymiana filtra powietrza.


DIAGNOSTYKA GRUPA VAG

B5 Avant quattro .. APU..

B3 Limo ..SB..

 

Share this post


Link to post
Share on other sites
Przepływomierz jest trupem... dodatkowo zalecana wymiana filtra powietrza.

Filtr wymieniony jakieś 1000km temu wraz ze wszystkimi filtrami jakie są... a przepływkę kupiłem dzisiaj nową i niestety problem nadal się pojawia... niestety pogoda nie sprzyja wykonaniu logów dynamicznych wiec poczekam aż będzie bezpieczniej

i dodatkowo muszę zamówić jeszcze nowy zawór N75 bo okazało się ze miałem zamontowany z vectry 1,9 a ten który teraz mam zamontowany leżał dużo czasu i nikt nie wie czy jest dobry.

Jeśli byłby problem z VTG to cała turbina do wymiany czy próbować regenerować?

Share this post


Link to post
Share on other sites

chłopie nie pchaj się w koszta niepotrzebnie! Właśnie jesteś lżejszy o parę stówek. Mogłeś podmienić przeplywke od kogoś i logować. Zanim kupisz N75 podmień z N18 i sprawdź co będzie. Po każdej zamianie gratów rób logi i zobaczmy co dalej. Turbinę po wyciągnięciu trzeba dokładnie obadać co do luzów wirnika. Najprawdopodobniej wystarczy przeczyścić.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Już w innym temacie napisałem Ci, że ten z Vectry jest OK. Sprawdź w nim tylko drożność zewnętrznego mikrofiltra bo jak będzie zasyfiony to będzie powodował przeładowania.


4a40e51c28d9e9f3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przycina się zmienna geometria turbo w logu dynamicznym 011 bo jak przeładuje to reakcją na zmniejszenie podciśnienia przez N75 jest znaczny spadek doładowania poniżej wartości zadanej przez sterownik silnika dalej i następują prawie skokowe wahania ciśnienia - przeładowanie na przemian z niedoładowaniem co wskazuje, że regulacja ciśnienia doładowania nie następuje płynnie tak jak chciałby tego sterownik silnika.


4a40e51c28d9e9f3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Witam, brat ma Alhambrę 1.9 tdi AUY, zrobiłem mu logi a po 10 kilometrach, silnik zaczął drgać i mocno dymić z rury, z silnika zszedł prawie cały olej. Czy to może być uszkodzona turbina?

Log (0 - 005,006,011)

Share this post


Link to post
Share on other sites

ponoć z 11 grupy można coś wyczytać o turbinie, ja się nie znam na interpretacji wyników. Jeżeli zrobiłem logi nie tej grupy to już nie da rady poprawić. Czyli jednak turbo. Polecacie oddać do naprawy czy lepiej kupić drugie używane? Czy od jakiegoś innego silnika 1.9 podejdzie jeszcze do AUY?

Share this post


Link to post
Share on other sites

Jest prosty sposób na sprawdzenie czy to turbo wali olejem czy nie. Przed odpaleniem silnika zdejmujesz wąż powietrza doładowania z obudowy zaworu EGR (tam gdzie jest klapa gasząca) i ten wąż musisz ułożyć obok wlotu do EGR by olej (jeśli nim chlapnie nie dostał się znowu do kolektora ssącego) a następnie odpalasz silnik i zwiększasz mu obroty. Ewidentne rzygnięcie olejem z tego węża świadczy o uszkodzeniu turbo. Wtedy dopiero można zastanowić się nad jego wymianą lub regeneracją. Osobiście polecam kupno używki w b.dobrym stanie bo regenerowane nie cieszą się długą żywotnością i dobrą opinią. Wejdź sobie na np. moto.allegro.pl i najpierw na fotkach zobacz jak wygląda turbo do AUY. Tu masz przykład : TURBOSPRĘŻARKA SHARAN GALAXY ALHAMBRA 1.9 TDI AUY (3177136286) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

To turbo jest zespolone w jedną całość z kolektorem wydechowym (zupełnie inaczej niż w Audi A4) i pasuje w jego miejsce również turbo z silnika o oznaczeniu AJM, ALH, AHF, ASV zarówno z Golfa IV, Audi A3, Skody Octavii, Seata Leona i (Forda Galaxy i VW Sharana z silnikiem AJM) z tymi silnikami gdzie grucha ze sztangą podciśnienia są skierowane w dół a nie w górę silnika. Oczywiście najbardziej polecane są te z silników AUY i ASV gdyż tam zmienna geometria ma więcej kierownic i ułożonych symetrycznie niż w turbo AJM, ALH, AHF.


4a40e51c28d9e9f3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dziękuję za obszerne wyjaśnienia, auto trafiło do mechanika. Wyjął turbo okazało się że luz na wirniku ma ok. 1cm :( aż się wierzyć nie chce:)

Pozdrawiam

Share this post


Link to post
Share on other sites

1 cm ? Mnie też się nie chce wierzyć gdyż wtedy ten wirnik musiałby latać poza obrysem korpusu turbo chyba, że ma pęknięty wałek i ten lata sobie jak chce poza korpusem muszli z jednej lub drugiej strony. Mechanik pewnie objawy podwoił, potroił lub kto jeszcze wie ile razy zwielokrotnił wartość tego luzu by dodać trwogi (ale bez przesady). Jeśli jeszcze nie widziałeś swojego turbo to ja (z takim jego opisem) chciałbym je zobaczyć i zamieścić albo fotki albo filmik co najmniej. Nie należy wierzyć mechanikowi, zwłaszcza jeśli daje takie absurdalne info. Temat aż się prosi o zapodanie filmiku z diagnozy stanu wałka turbosprężarki bo jeśli nie pęknął jej wałek i wirnik nie wypada z korpusu lub lata w nim w obrębie normalnej pracy wirnika to mechanik tworzy Sci-Fi.


4a40e51c28d9e9f3.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...