Jump to content
0
wampir

Audi A6 2.5di stuka po odpaleniu oraz błędy 00550 i 01318

Recommended Posts

Witam

Kumpel ma Audi A6 2.5 tdi.

Po odpaleniu silnika pojawia sie głośne stukania.

Z vaga odczytano następujące błedy:

Control Module Part Number: 4B0 907 401 H

Component and/or Version: 2,5l/4VT EDC G00SG D33

Software Coding: 01002

Work Shop Code: WSC 25348

2 Faults Found:

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

01318 - Control Module for Injection Pump (J399)

49-00 - No Communications

Co to może być ?


Było A4 B5 1.8 125KM  \\  Było A4 B6 1.8T Quattro 256KM  \\  jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

wyglada na pompe wtryskowa badz wtryskiwacze


435tys.. AHU + pompa AFN + 216 = 123KM 282NM by Spanky

:decayed:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurcze nie masz szczescia do tej bryki


1zfh6dy_th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Przeciez to nie moje auto, poblem dotyczy Audi A6 2.5tdi :)

Moje 1.8T Quattro ma sie swietnie i zbieram na korekte softu.


Było A4 B5 1.8 125KM  \\  Było A4 B6 1.8T Quattro 256KM  \\  jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Acha no tak ogarnales srodek bo widzialem ze skory sprzedawales.


1zfh6dy_th.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dla wszystkich co mają problem z błędem 00550.

Objawy: błąd 550 na VAG-u, twarda praca silnika, w grupie 000 na drugim polu w BS wartości powyżej 170, brak reakcji pompy przy wykonywaniu testu BS grupa 004, sprawny zawór 108.

Otóż przyczyną takiego stanu rzeczy ostatnio okazał się zatkany kanał odprowadzający paliwo od tłoka przestawiacza kąta wtrysku przez zawór 108 do pompy łopatkowej, przez co niemożliwa stała się regulacja kąta. Kąt był na maxa wyprzedzony. Kanał został zatkany przez opiłki z tłoka przestawiacza.

Aby naprawić uszkodzenie należy wyjąć pompę, rozkręcić na części pierwsze i porządnie wyczyścić wszystkie kanaliki. Po takiej operacji wszystko wraca do normy.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Dzięki za info ale to nie jedyny problem z tym tej. W silniku coś stukać po odpaleniu. Ściągnęlismy pokrywę zaworów i widac że 2 dzwigienki na zaworach nie są na swoich miejscach tylko leżą luzem. Co się mogło stać? Co myślicie o tym silniku?


Było A4 B5 1.8 125KM  \\  Było A4 B6 1.8T Quattro 256KM  \\  jest

Share this post


Link to post
Share on other sites
Dzięki za info ale to nie jedyny problem z tym tej. W silniku coś stukać po odpaleniu. Ściągnęlismy pokrywę zaworów i widac że 2 dzwigienki na zaworach nie są na swoich miejscach tylko leżą luzem. Co się mogło stać? Co myślicie o tym silniku?

wałki w jakim stanie???

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nie potrafie sam ocenic w jakis stanie sa walki, po czym poznac ze juz sa wytarte?

Na fotce ponizej widac dzwigienki zaworów które odpadły. 2 po lewej stronie cylindrów i 1 po prawej stronie. Czy to dlatego słychac było stuki po odpaleniu auta?

Czy taki nagar w kolektorze to norma w 2.5tdi?

Co myslicie o tym silniku?

walki2_zpsa36bd687.jpg

walki1_zps396a4fa6.jpg

walki4_zps6903b822.jpg

walki3_zps4a958f85.jpg

walki5_zps8f2fc75f.jpg

kolektor1_zpsd8cf39eb.jpg

kolektor2_zps33a0c80b.jpg


Było A4 B5 1.8 125KM  \\  Było A4 B6 1.8T Quattro 256KM  \\  jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

wałki są wytarce jeżeli jest rowek na górze krzywki, te wygladają jeszcze na dobre,.

nie stukały te dźwigienki co wypadły tylko te które mają tak duży luz którego regulacje nie może skasować,.

wbrew pozorom dźwigienki też nie są zbyt wytarte, zrób lepsza fotę tych dzwigienek, jedynie co mi sie nie podoba to wygląd główki samoregulacji bo powinna być bardziej okrągła a nie stożkowa,.

do wymiany komplet regulatorków, dźwigienki i pestki, najlepiej INA, ja u siebie wymieniałem również zaworki zwrotne układu smarowania głowic,.

nagar jest w każdym tdi nie tylko w v6,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Moglbym podac wiecej szczegołów na temat tych czesci oraz ich przyblizone ceny?

Czy oprócz tego jeszcze pozostaje do zrobienia chyba pompa patrzac na bledy na vagu?

Co warto jeszcze zrobić jak sie ma sciagniety rozrzad, odkrecona pompe i sciagniete pokrywy zaworów?

Jest sens sciagac glowice?

Czu moglbym prosic o liste rzeczy obowiazkowych oraz takich, ktore warto zrobic jak sie ma wiecej kasy?


Było A4 B5 1.8 125KM  \\  Było A4 B6 1.8T Quattro 256KM  \\  jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Nigdy wiecej A6 2.5 TDI :(

Kilka zdjec ode mnie :/

DSC01667.jpg

DSC01680.jpg

DSC01687.jpg

DSC01754.jpg

IMG_5174.jpg

IMG_5182.jpg

Zużyte....

IMG_5185.jpg

Nowe...

IMG_5192.jpg

Komplet do wymiany....

248304970.jpg

i w jej trakcie....

DSC01672.jpg

DSC01683.jpg

Mimo ze wielu ludzi nic zlego ze strony 2.5 nie spotkalo...ja juz sie nie skusze :/

---------- Post dopisany at 14:37 ---------- Poprzedni post napisany at 14:36 ----------

Witam

00550 - Start of Injection Regulation

17-10 - Control Difference - Intermittent

01318 - Control Module for Injection Pump (J399)

49-00 - No Communications

Co to może być ?

Tych bledow nawet po remoncie sie nie pozbylem do samego pozbycia sie autka...


Awatar.JPG
Audi A4 2.0 TDI CAHA 2010 Avant S-Line

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simon widze że tobie trafiła się ta gorsza wersja wypadnecia krzywki, niestety,.

wampir, po co zciągać głowice?? można szczelność sprawdzic sprawdzając stopień sprężania cylindrów,.

komplet naprawczy dźwigienek tylko i wyłącznie INA bo jest kuty,.+uszczelniacze wałków Elring

odma do wymiany na nowy typ, i tak jak juz mówiłem zaworki zwrotne,.

poskładac wszystko do kupy na znaki i próbowac odpalić, potem zająć się pompą,.

---------- Post dopisany at 14:49 ---------- Poprzedni post napisany at 14:46 ----------

warto jeszcze sprawdzić napinacz paska osprzętu wraz z tłumikem drgań i w jakim stanie jest tuleja mocujaca czy nie ma luzu,.

jak chcesz zciągaj miskę żeby zobaczyć czy coś na dnie nie zostało,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a ile kasy na to potrzeba? Gdzie zamawiac graty?


Było A4 B5 1.8 125KM  \\  Było A4 B6 1.8T Quattro 256KM  \\  jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Taaa u mnie byla mega tragedia z ta krzywką :/

Dobrze ze kolo do mu i ze przy wyprzedzaniu nic z naprzeciwka nie jechalo :) choc zdziwienie wyprzedzanego kolesia musialo byc bezcenne :)


Awatar.JPG
Audi A4 2.0 TDI CAHA 2010 Avant S-Line

Share this post


Link to post
Share on other sites
a ile kasy na to potrzeba? Gdzie zamawiac graty?

krzywki 24szt + hydroregulacja24szt +pestki : ok 800pln, pisz do Tom 77 u nas na formum o wycenę

chyba że masz kogos z dobrymi rabatami w hurtowniach,. ewentualnie autossilniki z allegro,.

odma nowego typu może byc używka albo nowa ok 270 zł w ASO chyba że już masz nowy typ, jakie oznaczenie silnika???

Share this post


Link to post
Share on other sites
a ile kasy na to potrzeba? Gdzie zamawiac graty?

krzywki 24szt + hydroregulacja24szt +pestki : ok 800pln, pisz do Tom 77 u nas na formum o wycenę

chyba że masz kogos z dobrymi rabatami w hurtowniach,. ewentualnie autossilniki z allegro,.

odma nowego typu może byc używka albo nowa ok 270 zł w ASO chyba że już masz nowy typ, jakie oznaczenie silnika???

Caly zestaw :

248304970.jpg


Awatar.JPG
Audi A4 2.0 TDI CAHA 2010 Avant S-Line

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simon, ale wałki wydają sie byc ok,., oczywiscie trzeba każdą krzywke zobaczyć,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

a dlaczego te dzwigienki spadaja? Czy to nie jest wina zaworów? Moze trzeba sprawdzic zawory itp?


Było A4 B5 1.8 125KM  \\  Było A4 B6 1.8T Quattro 256KM  \\  jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

może się przycina zawór, ale u ciebie widać wytartą gówkę regulatora, wtedy nie trzyma cisnienia oleju i nie niweluje luzu zaworowego,.

a jak zaworki zwrotne są słabe to cisnienie oleju też niskie,.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Kurde, nie jestem za bardzo kumaty w tym temacie, moglbys to jasniej opisaci przy okazji moze zmienic olej na jakis lepszy?


Było A4 B5 1.8 125KM  \\  Było A4 B6 1.8T Quattro 256KM  \\  jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

Simon pokazał foty wytartego regulatora, pisałem że powinien byc bardziej okrągły,

na Twoim zdjęciu widać tam gdzie była krzywka że tez jest stożek a nie kuleczka, wiec jest wytarty,.

olej ja leje edge lub motula 5/40 full synt w zależności od aktualnej ceny, i wiekszość nas na forum też, ostatecznie motul 10/40 6100synergie,.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Kurde, nie jestem za bardzo kumaty w tym temacie, moglbys to jasniej opisaci przy okazji moze zmienic olej na jakis lepszy?

Jesli to gówienko

IMG_5185.jpg

sie wytrze...łepek niebedzie na tyle okragly zeby trzymal wszystko w kupie to jest duze rysyko ze dzwigienka wypadnie i zacznie latac sobie w srodku kompry...o tragedie dla silnika nie trudno - jak widac na moich wyzej zamieszczonych fotkach :/


Awatar.JPG
Audi A4 2.0 TDI CAHA 2010 Avant S-Line

Share this post


Link to post
Share on other sites

zaworki zrotne są tu: pod podstawa fitra oleju: koszt ok 90 zł szt w aso,.

zaworki_zwrotne.jpgzaworki_zwrotne_2.jpg

Share this post


Link to post
Share on other sites

Bardzo Wam dziekuje za pomoc, przekaze znajomemy "dobre wiesci" :)

PS:

Ale sie ciesze, ze jednak kupilem 1.8T a nie 2.5TDI :)

Tak, pali wiecej i ma mase wezykow i zaworków, ale jak dla mnie (laika) jego budowa jest prosta jak budowa cepa w porownaniu z tym 2.5tdi :)

---------- Post dopisany 12-02-2013 at 19:21 ---------- Poprzedni post napisany 10-02-2013 at 15:43 ----------

Kod silnika 2.5tdi to AFB. Czy oprócz :

krzywki 24szt + hydroregulacja24szt +pestki

Muszę jeszcze coś wymienić innego?

Czy stukanie, które było mogłobyć spowodowane wadliwą hydrauliką czy czymś jeszcze innym?


Było A4 B5 1.8 125KM  \\  Było A4 B6 1.8T Quattro 256KM  \\  jest

Share this post


Link to post
Share on other sites

AFB to odma z siatką, najlepiej założyć nowy typ, szukaj tematu wymiana odmy na nowy typ,.

do zestawu uszczelki simmeringi na wałki rozrządu, nowe przelewy i podkładki pod przelewy,.

uszczelki pod dekle, najlepiej Reinz razem z półpierścieniami gumowymi, które i tak trzeba potraktować dobrym silikonem, tzw płynną uszczelką

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Share this post


Link to post
Share on other sites

Zgodzę się z Kudalty66 jak już pchać graty to dobre z tego co mi się wydaje po oględzinach cenowych zestawy wyglądają lepiej tzn cenowo np WAŁKI KOLBENSCHMIDT 2.5 TDI V6 HYDRAULIKA KUTA 2,5 (3029309697) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. osobiście takie coś zastosuje przy wymianie rozrządu (czyt. zakochany w a4 b5 2.5 tdi) w razie wu zawsze wałki można odsprzedać a z tego co widzę zestaw jest tańszy pozdrawiam Krzysiek

---------- Post dopisany at 21:09 ---------- Poprzedni post napisany at 21:03 ----------

Co do dolotów i odmy polecam takową procedurę może mało profesjonalną ale praktyczną http://a4-klub.pl/silniki-diesla-29/zapchana-odma-cos-wiecej-254884/ dolot jest w tym załączony tylko uszczelka u mnie nie pasowała od klapy a widzę że u Ciebie pasuje,jak coś jestem w stanie Ci ją odsprzedać(odstąpić).Choć jestem poza granicą :) nie ma jak koledzy z forum,kwestia ugadania.

P.S. Ogóle podziękowania dla KUDALTY66 i PRZEMEK4NET.Chłopaki wiedzą co jest z tymi silnikami :)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...