emarsky Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Witam, Mam dosyć ważne pytanie. Około 3-4 miesięcy temu sprawdzałem poziom oleju w silniku, oleju było delikatnie poniżej wymaganej, dolałem więc około 0,5 - 0,6 litra oleju. Dziś będąc w pracy i pod nawałem roboty (tak akurat) sprawdziłem poziom oleju w samochodzie i zobaczyłem, że znowu jest poniżej średniej... Będąc ciekawski, przyjrzałem się komorze silnika (wzrokowo, nie doraźnie ) i nic ciekawego nie zobaczyłem (dodam że samochód ma wszystkie osłony plastikowe więc za bardzo nie widać dokładnie silnika). Pomyślałem sobie ze zerknę od spodu - mam tam również osłonę plastikową. Co odkryłem? O dziwo łolej albo coś co przypomina olej - było lepkie i miało oleisty kolor ... nie wiem skąd i jak ale jest, na osłonie, i delikatnie na samym dole silnika... Dodam, że będąc w pracy nie mam możliwości rozkręcenia plastików, przemycia silnika i obserwowania pocenia się/wycieku. Silnik nie bierze cieczy chłodzącej (jej poziom jest taki sam od pół roku), kolor cieczy nie jest zmieniony, smak również , nie ubywa również płynu hamulcowego, wspomagania. Samochód nie kopci na biało ani na żaden inny szkodliwy kolor. Pali na dotyk, nawet w zimę przy -15'C. Wiem, że zaraz pojawią się komentarze - tak nie da rady, podepnij pod VAG'a. Powtarzam, jestem w pracy i z czystej ciekawości chciałbym się dowiedzieć jakie są najczęściej przyczyny takiej awarii, gdzie szukać najprawdopodobniej wycieku. Jak skończę pracę po 18 to wezmę się do roboty. Chciałbym mieć to delikatnie zarysowane, aby potem nie błądzić Z góry dziękuje za pomoc, Pozdrawiam.
pastaldo Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Jest wiele opcji. Jeżeli na górze silnika nie widać nigdzie to można obejrzeć odmę czy nie jest pęknięta bo tez miałem tak że jak miałem pęknięta to troszke ubywało oleju i ściekał. Zobaczyłbym tez czy filtr oleju jest dobrze dokręcony czy może z pod uszczelki albo tam przy chłodnicy oleju nic nie ucieka. Jedno i drugie powinieneś ogarnąć i obejrzeć od góry, ewentualnie włożyć rękę o pomacac.
emarsky Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 Update: Odchyliłem delikatnie plastikową osłonę silnika, co ujrzałem? Górna krawędź silnika, od strony układu ABS - wilgotna od oleju, nie ma tragedii ale jednak coś tam jest. Czyli jednak uszczelka pod pokrywą zaworów? Jestem w stanie zrobić to sam? Jak nie jakie są szacunkowe koszta ;D
prezesik18 Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Uszczelkę bez problemu zmienisz sam. Do jej wymiany wystarczy zdemontować rurki od odpowietrzania głowicy, i odkręcić chyba 2 nakrętki i pokrywę można wyjąć. Koszt uszczelki w intercarsie firmy ELRING ok 75zł. Radzę kupić silikon i z tyłu pokrywy jeszcze nim delikatnie przesmarować bo tam też lubi cieknąc.
emarsky Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 Jutro rano kupię uszczelkę i zrobię fotoreportaż z wymiany, dziękuje i pozdrawiam
prezesik18 Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Nie jestem pewny ale chyba widziałem w dziale warsztat fotostory z wymiany uszczelki pod pokrywą, tylko nie wiem do jakiego silnika to było
polny Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Wymień też odrazu uczelki śrub które przykręcają pokrywe zaworów bo są chyba sprzedawane osobno. Olej sprawdź po nocy najlepiej i wtedy będzie prawdziwy obraz ile go ubyło.....
keepper45 Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 Jutro rano kupię uszczelkę i zrobię fotoreportaż z wymiany, dziękuje i pozdrawiam Kup sobie jak najdroższą uszczelke (czyli jak najlepszą). W zestawie powinno być 7 elementów: uszczelka pod pokrywe, 3 uszczelki pod grzybki mocujące i i 3 jeszcze jakies inne elementy (nie pamietam jakie). Do tego wszystkiego silikon wysokottemperaturowy. Potrzebna bedzie Ci szmatka i klucz 10.
emarsky Opublikowano 7 Lutego 2013 Autor Opublikowano 7 Lutego 2013 Mimo tego, że jest gdzieś fotostory to i tak zrobię swoje, od przybytku głowa nie boli ;D
radioo11 Opublikowano 7 Lutego 2013 Opublikowano 7 Lutego 2013 kolego przy wymianie uszczelki proponuje jesli masz mozliwosc podtoczyc sruby mocujace pokrywe zaworow wystarczy doslownie dotknac je o 0,5-0,8 mm po tym zabiegu pokrywa siada nizej i nie trzeba paprac tam silikonem.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się