Jump to content
0
pastaldo

2.5TDI vs "oranżada" oto jest pytanie ;)

Recommended Posts

Witam,

Mam głupie (a może i nie) pytanie :decayed:

Jak silniki a w szczególności 2.5TDI sie sprawują napędzane "oranżadą"/opałem ?

Chodzi mi po głowie kupno samochodu z takim silnikiem i myślę o oszczędnościach :wink:

Powiedzmy że miałbym dojścia do sporej ilości tego kolorowego paliwka.

Wiem że AFNem można jeździć bezkarnie bo szwagier zrobił juz tysiące km na tym wspaniałym paliwku i jest ok a i ja miałem z nim przygodę i spalanie wyszło mniejsze niż na zwykłym ON :polew:

A jak to się ma w 2.5TDI? Chodzi o 2.5TDI 180KM z 2002r :decayed:


Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

O ile nie jest na PD i CR to nic innego tylko ogień i do przodu :grin::grin:


Jest A4 B5 Sedan ON i obecnie A3 8V Sedan Pb:audi:

Share this post


Link to post
Share on other sites

pompa vp44 nie za bardzo lubi nieczystości :kwasny:

Share this post


Link to post
Share on other sites

Są i tacy co jeżdżą na OO mając PD. Ja bym się nie odważył


171 HP 365 NM wirus by Spanky

Share this post


Link to post
Share on other sites
O ile nie jest na PD i CR to nic innego tylko ogień i do przodu :grin::grin:

Powiedzmy że licze na to ale boje się troche tej pompy vp44

pompa vp44 nie za bardzo lubi nieczystości :kwasny:

o nieczystości to bym się nie martwił bo wiele razy się spotkałem z opałem dużo czystszym niż gnojówka na stacji. Pytanie tylko jak ze smarowaniem lub innymi bolączkami tych pomp?

Są i tacy co jeżdżą na OO mając PD. Ja bym się nie odważył
tego tez bym się bał ale pompa to pompa :wink:

Bo powiem tak, planuje zakup A6 C5 z takim silnikiem przez konieczność. Wolę 1.9TDI ale zalezy mi na Quatro :decayed:

Założenie jest takie że jak padnie silnik to pójdzie w jego miejsce 1.9TDI :naughty: A co póki będę miał tego rzłopiącego smoka wolałbym troche taniej jeździć :kox:


Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

2.5 TDI nie kupuje się by oszczędzać. VP44 są delikatne, to nie VP37, któremu mogłeś wlać do baku wszystko, co przeszło przez pończochę i było gęstsze od wody. Jak już będziesz chciał wlewać opału to dolewaj oleju rzepakowego. Opał jest suchy a rzepaczek tłuściutki niczym udo pięknej kobiety na plazy skropione oliwką :naughty:


Pompy wtryskowe bez tajemnic - uszczelnianie i regeneracja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

Panowie posiadając silniczek 1.9 TDI ten 90konny też mogę trochę dolać czerwonego? czy nie polececie? bo mam trochę tego kompociku w zapasie:decayed:

Osobiście znam ludzi którzy śmigają na tym i nic innego nie chcą widzieć na oczy, twierdzą nawet że samochód mniej pali i lepiej śmiga :wink:

bo u mnie w okolicy bardzo chrzczą paliwo:shock3:

Share this post


Link to post
Share on other sites
2.5 TDI nie kupuje się by oszczędzać. VP44 są delikatne, to nie VP37, któremu mogłeś wlać do baku wszystko, co przeszło przez pończochę i było gęstsze od wody. Jak już będziesz chciał wlewać opału to dolewaj oleju rzepakowego. Opał jest suchy a rzepaczek tłuściutki niczym udo pięknej kobiety na plazy skropione oliwką :naughty:

Chyba że tak jak powiedziałem kupuje się takie bo inaczej sie nie da :kwasny: O 10000000 razy bym wolał poczciwe 1.9TDI gdyby było z Q. Z silników jakie mnie interesują to w sumie 1.9TDI albo 1.8T ale jednego niema z Q a drugie znaleźć to jak igłe w stogu siana.

Mówisz że 2.5 sie nie kupuje by oszczędzać. Spalanie w trasie pewnie nie jest jakies okrutne bo koło 7l/100 powinno wyjść ale miasto już się robi nie miło :kwasny:

Mówisz o dolewaniu rzepaku. Pewnie to była forma żartu :whistling: A poażnie jakby dolewać powiedzmy na bak opału literek czegoś własnie co by smarowanie poprawiło. Może nafta albo mixol :decayed:


Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Do 90'tki lej śmiało ale tylko pewnego pochodzenia.

@pastaldo

Rzepak nie był absolutnie żadnym żartem.


Pompy wtryskowe bez tajemnic - uszczelnianie i regeneracja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Do 90'tki lej śmiało ale tylko pewnego pochodzenia.

@pastaldo

Rzepak nie był absolutnie żadnym żartem.

no to mnie zamurowało z tym rzepakiem :shock3: o mixolu słyszałem ale na to bym nie wpadł. Mimo wszystko dzięki za podsunięcie tego kontrowersyjnego pomysł :wink:

Panowie posiadając silniczek 1.9 TDI ten 90konny też mogę trochę dolać czerwonego? czy nie polececie? bo mam trochę tego kompociku w zapasie:decayed:

Osobiście znam ludzi którzy śmigają na tym i nic innego nie chcą widzieć na oczy, twierdzą nawet że samochód mniej pali i lepiej śmiga :wink:

bo u mnie w okolicy bardzo chrzczą paliwo:shock3:

Potwierdzam :decayed: Mój AFN bardzo sobie chwalił oranżadkę :naughty:


Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Czemu kontrowersyjny pomysł? Rzepak bardzo tłusty jest :wink: W każdym sklepie go kupisz a że dopuszczony jest do sprzedaży i spożycia to wymagane jest by był oczyszczony itp. W końcu diesel był wymyślony jako silnik spalający olej z orzeszków arachidowych:decayed:

A co do OO. Dobre OO jest bardziej kaloryczne niż chrzczone ON. Prościej kupić dobre OO niż dobre ON.


Pompy wtryskowe bez tajemnic - uszczelnianie i regeneracja.

Share this post


Link to post
Share on other sites

No to skoro polecasz do OO rzepak to jakiej ilości? :decayed: Bo nie wiem czy napadać na biedronkę czy detalicznie kupowac :wink: Ewentualnie ile mixolu na bak? Z tego co wiem to tam bak 70l :naughty:


Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites

Rzepaku, mając na myśli olej do frytek z Biedronki to bym nie polecał, ale bioester (B100) z Bliskiej jak najbardziej się do tego nadaje :whistling:

Mixol zmniejsza i tak już niską liczbę cetanową red bula ( skłonność do samozapłonu), co może w niskich temperaturach powodować utrudnione uruchamianie silnika :hi:


Skype sobpiotr, Mszczonów.Powered by MASTER\'S ;)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Czemu kontrowersyjny pomysł? Rzepak bardzo tłusty jest :wink: W każdym sklepie go kupisz a że dopuszczony jest do sprzedaży i spożycia to wymagane jest by był oczyszczony itp. W końcu diesel był wymyślony jako silnik spalający olej z orzeszków arachidowych:decayed:

A co do OO. Dobre OO jest bardziej kaloryczne niż chrzczone ON. Prościej kupić dobre OO niż dobre ON.

Apropo tego rzepaku to to ile go trzeba by dolewać jeśli sobie nie robisz jak?

piotrsob1

Rzepaku, mając na myśli olej do frytek z Biedronki to bym nie polecał, ale bioester (B100) z Bliskiej jak najbardziej się do tego nadaje :whistling:

Mixol zmniejsza i tak już niską liczbę cetanową red bula ( skłonność do samozapłonu), co może w niskich temperaturach powodować utrudnione uruchamianie silnika :hi:

Ile tego Bioestra dolać do oranżady?


Praca uszlachetnia -> Lenistwo uszczęśliwia :-)

Share this post


Link to post
Share on other sites
Apropo tego rzepaku to to ile go trzeba by dolewać jeśli sobie nie robisz jak?

1-2l na cały bak.


Pompy wtryskowe bez tajemnic - uszczelnianie i regeneracja.

Share this post


Link to post
Share on other sites
Panowie posiadając silniczek 1.9 TDI ten 90konny też mogę trochę dolać czerwonego? czy nie polececie? bo mam trochę tego kompociku w zapasie:decayed:

Osobiście znam ludzi którzy śmigają na tym i nic innego nie chcą widzieć na oczy, twierdzą nawet że samochód mniej pali i lepiej śmiga :wink:

bo u mnie w okolicy bardzo chrzczą paliwo:shock3:

ja do swojego starego 1z w 80 b4 lałem wszystko co miałem i nic sie nie działo (olej OO ,olej Hydrol z ON mieszany,rózne mieszanki OO z roślinnym>> wszystko co poniżej ceny 3zł<<<,silnik był żyletka.nastawnik na lipe rozkreciłem ,czysciutki był po za paroma brudkami. aż żaluje ,że go sprzedałem bo ma normalne zawieszenie a nie te padło w b5.


nie ma mnie na forum. jak cos pisac na prywatny e-mail ,( problemy zdrowotne ).

Share this post


Link to post
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
0

  • Recently Browsing   0 members

    No registered users viewing this page.

×
×
  • Create New...