Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zimny płyn w zbiorniczku wyrównawczym


Scrash

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Ostatnio zauważyłem że przecieka mi chłodnica w prawym dolnym rogu. Wymieniłem ją na nową w zeszłym tygodniu. Wydawało się że wszystko jest ok gdy jeździłem tylko krótkie odcinki do pracy i z powrotem (5km). W niedzielę pojechałem dalej (30 km) i zauważyłem że temperatura podniosła mi sie do ok 105 stopni.Zjechałem na bok i po odkręceniu zbiorniczka wyrównawczego zauważyłem że nie było tam w ogóle ciśnienia i płyn w zbiorniczku był zimny, węże chłodnicy jak i chłodnica letnie. Dolny wąż trochę zimniejszy niż górny. Gdy dotknąłem pokrywy zaworów to też nie była zbyt gorąca gdzie wcześniej (2 miesiące temu) nie mogłem położyć na niej ręki.Ogrzewanie w samochodzie działa ok.

Jadąc dalej widziałem że temperatura na wskaźniku trzyma się ok 95 stopni.

Naciskając na górny przewód chłodnicy sika z tego małego wężyka do zbiorniczka więc zapchany nie jest.

Powiecie mi co się zepsuło w moim autku ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wolałbym mieć najpierw 100% pewność że to jest winne.

Nie chce na pałę wymieniać czujnika temperatury bo nie mam problemów z odpalaniem i raczej trzy elementy na raz nie mogły się zepsuć (chłodnica, czujnik temp., termostat). Co do termostatu gdyby zawiesił się w pozycji zamkniętej to raczej 30 km bym nie zrobił bez zagotowania płynu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź pompę wody czy jest obieg i termostat jeśli dolny przewód jest zimny to na 100% termostat kaput

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czujnika temperatury bo nie mam problemów z odpalaniem
i co z tego ale moze przeklamywac i nie wiesz czy jest dobra temperatura
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odpowietrzyłem go po wymianie chłodnicy. Już wcześniej kilka razy ściągałem chłodnicę. Pompę wymieniałem jakieś pół roku temu na nową bo w tamtej wiatrak się ułamał i stał w miejscu ale wtedy miałem inne objawy m.in. płyn w zbiorniczku był gorący i ciśnienie mimo wszystko wypychało go. Wtedy też sprawdzałem termostat wsadzając go do gorącej wody. Nie mówię że nie mógł się zepsuć bo to mogło się stać w każdej chwili.

Co do odpowietrzania układu to robiłem to na odpalonym silniku z odkręconym korkiem i zawsze tak robiłem i działało. Wiem że przy przewodzie do nagrzewnicy jest odpowietrznik ale jest on mniej-więcej na tej samej wysokości co zbiorniczek i jak kiedyś kilka razy odpowietrzałem tym przewodem to leciał tam tylko płyn , zero powietrza.

Sprawdzę może lepiej ten termostat.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

widzę że masz wątpliwości dot. skuteczności odpowietrzania wężykiem od nagrzewnicy:whistling:

czy oby na pewno dobrze odpowietrzyłeś? Silnik zagrzany tak jak trzeba, termostat się otworzył?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Silnik zagrzany jak trzeba co do termostatu ??? hmm nie wiem. Wygląda jakby się otwierał ale chyba tylko trochę. Zrobiłem dzisiaj 40 km ciągłej jazdy i 40 km z powrotem. Temperatura trzymała się na 90-95 stopni ale mimo wszystko płyn w zbiorniku był zimny a dotykając pokrywy zaworów była ciepła (nie gorąca). Nie miałem dzisiaj czasu żeby się z tym bawić bo jechałem po inne autko dla siebie którym jestem bardzo podekscytowany.

Tego będę chciał sprzedać ale chcę najpierw naprawić tą usterkę bo nie chcę wciskać komuś bubla.

Dlatego temat chcę na razie podtrzymać i jak już podziałam coś więcej to się odezwę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak masz piwko w domu to idę zaraz Ci pomóc:grin:,może coś się wymyśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie np płyn w zbiorniczku nigdy nie jest gorący jest taki letni ale ciśnienie w zbiorniku po odkręceniu korka troszkę jest i tez kiedyś temp rosła ale na postoju np na lampach a w czasie jazy była oki u mnie przyczyną byl czujnik płynu chłodzącego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtedy też sprawdzałem termostat wsadzając go do gorącej wody.

też tak termostat sprawdzałem i działał jak należy, ale w garnku. Jak go montowałem to nie otwierał :facepalm: Kupiłem Wahler'a czy jakoś tak i problem znikł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie dzis po 100km jazdy plyn w zbiorniczku tez nie byl goracy ,wiec tu bym sie nie martwil,pamietaj ze termostat nie zawsze ci sie otworzy nawet po 40km w takich temp,jak teraz panuja.a nawet jesli pusci to za chwile moze zamknac

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...