Akumulator kodowanie wymiana
1 1

    25 odpowiedzi w tym temacie

    Rekomendowane odpowiedzi

    Cześć,

    Jaki polecacie akumulator do A4 B8 143km 2.0Tdi bez Q ?

    Chodzi mi o producenta?

    Powinien to być 95Ah 450A prąd rozruchowy - na wlepce jest J1U :)

    Jak jest z demontażem i montażem nowego?

    Jakieś problemy można spotkać, coś kodować przez komp?

    Z góry dziękuję za pomoc.

    Pozdrawiam,

    Adam

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Tu masz małe info co do demontazu . AKU jaki chcesz kupić to twoj wybor (tanszy vs. drozszy) , musisz załozyć o tych samych parametrach .

    Nic nie kodujesz :wink:

    Zestawienie montażowe akumulatora - Limousine

    akulimusyna.png

    1 - Akumulator

    W bagażniku we wnęce na koło zapasowe

    2 - Śruba

    3 - Nakrętka

    4 - Uchwyt bezpieczników A

    5 - Osłona bieguna dodatniego

    6 - Jarzmo mocujące

    Osłony kompletu narzędzi

    7 - Śruba

    8 - Mocowanie

    Kompletu narzędzi

    9 - Osłona

    Kompletu narzędzi

    10 - Nakrętka

    Osłony kompletu narzędzi

    11 - Śruba

    12- Osłona ujemnego bieguna

    13 - Nakrętka

    14 - Przewód masy ze sterownikiem układu kontroli akumulatora

    15 - Śruba

    16 - Nakrętka

    17 - Wąż układu centralnego odprowadzania gazów

    18 - Śruba

    19 - Jarzmo mocujące

    Zestawienie montażowe akumulatora - Avant

    batkombi.png

    1 - Subwoofer

    2 - Jarzmo mocujące

    3 - Akumulator

    W bagażniku we wnęce na koło zapasowe

    4 - Śruba

    5 - Nakrętka

    6 - Uchwyt bezpieczników A

    7 - Osłona bieguna dodatniego

    8 - Śruba

    9 - Mocowanie

    10 - Koło awaryjne

    11 - Nakrętka

    12 - Jarzmo mocujące

    13 - Śruba

    14 - Osłona ujemnego bieguna

    15 - Nakrętka

    16 - Przewód masy ze sterownikiem układu kontroli akumulatora

    17- Śruba

    18 - Nakrętka

    19- Wąż układu centralnego odprowadzania gazów

    20 - Śruba

    Wymontowanie i zamontowanie przewodu masy ze sterownikiem układu kontroli akumulatora

    bateriaminus.png

    Osłona ujemnego bieguna - wersja I:

    – Pociągnąć osłonę 2 nad ujemnym biegunem nieco w górę -> .

    – Poluzować nakrętkę o kilka obrotów i zdjąć zacisk 1 przewodu masy akumulatora z bieguna akumulatora.

    – Odłączyć elektryczne złącze wtykowe 3.

    – Wykręcić nakrętkę 6 i wyjąć przewód masy 5 ze sterownikiem układu kontroli akumulatora .

    bateriaminus1.png

    Osłona ujemnego bieguna - wersja II:

    – Otworzyć osłonę 2 nad ujemnym biegunem akumulatora.

    – Poluzować nakrętkę o kilka obrotów i zdjąć zacisk 1 przewodu masy akumulatora z bieguna akumulatora.

    – Odłączyć elektryczne złącze wtykowe 3.

    – Wykręcić nakrętkę 6 i wyjąć przewód masy 5 ze sterownikiem układu kontroli akumulatora .

    Zamontowanie przebiega w odwrotnej kolejności, przestrzegać przy tym następujących punktów:

    – Podłączyć akumulator

    – Jeśli jest, zamontować subwoofer .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki wrc za pomoc i manuala przyda się :)

    A co do wyboru to wiecie który podejdzie z Boscha s4 czy s5 lepiej?

    95Ah 450A ale ni cholerę nie mogę znaleźć aku o tych samych parametrach :/

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Masz System START/STOP ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Dzięki wrc za pomoc i manuala przyda się :)

    A co do wyboru to wiecie który podejdzie z Boscha s4 czy s5 lepiej?

    95Ah 450A ale ni cholerę nie mogę znaleźć aku o tych samych parametrach :/

    Wez S5, ja tez mialem do wyboru i wybralem S5 :)

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    U mnie siedzi od nowości varta 110AH 520DIN 850EN muszę wymienić na czasie ponieważ dzisiaj po badaniu w warsztacie mechanik oznajmił, że sprawność mojej baterii to 20% :facepalm: czy ten podejdzie p&p? Akumulator Varta 110Ah Q7,Touareg,A8 Zielona Góra (3248252938) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Musza byc te same parametry inaczej trzeba bedzie przekodowac AKU

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Chciałem sprawdzić jak przekodować aku i jak zwykle niespodzianka:

    212908dd5dbeb514m.jpg

    Wie może ktoś czemu nie chce mnie tam wpuścić?? :eusathink: zapłon włączony, wszelki inne miejsca dostępne...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Kodowanie masz w GATEWAY 19

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    A w jaki sposób, bo znalazłem tylko takie info (z resztą od Ciebie :wink: ) Audi A8 (4E) Battery Replacement - Ross-Tech Wiki

    A przez Gateway 19- jak do tego się zabrać? coding-07 i co dalej (nie wyskakuje mi pomocnik kodowania) Masz może jakiegoś linka w zanadrzu, byłbym wdzięczny...

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    A w jaki sposób, bo znalazłem tylko takie info (z resztą od Ciebie :wink: ) Audi A8 (4E) Battery Replacement - Ross-Tech Wiki

    A przez Gateway 19- jak do tego się zabrać? coding-07 i co dalej (nie wyskakuje mi pomocnik kodowania) Masz może jakiegoś linka w zanadrzu, byłbym wdzięczny...

    W A4 B8 A5 Q5 nie ma sterownika do AKU , jest od podrzednym sterownikiem w GATEWAY 19 .

    W Adaptacji 10 masz to kanal chyba 04, reszta masz w podpowiedziach

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dopiero dzisiaj znalazłem czas, żeby sprawdzić to co mi podpowiedziałeś. Więc w gateway 19 mam tylko coś takiego 7c5f22527968797cm.jpg a po wejściu w long adaptation 0A i ustawieniu kanału 04 wyskakuje to 4fb14e4673f2017bm.jpg

    Coś mi się wydaje, że nie do końca o to Ci chodziło :facepalm:

    Chciałbym sprawdzić jakie ako jest aktualnie zakodowane, żeby zakupić odpowiedni... a nie jestem pewien, czy ten co siedzi w bagażniku jest tam od nowości

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    To jest ten kanal 04 .

    Tu masz spis AKU doA4 B8 :

    51Ah - 8K0915105J / 000915105BB / 000915105DC

    60Ah - 4F0915105 / 8K0915105G / 000915105DD

    61Ah - 8K0915105H / 000915105AD / 000915105DE

    70Ah - 4F0915105A / 8K0915105C / 000915105DF

    72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG

    80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH

    95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK

    110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL

    68Ah - (AGM z wloknina) 7L0915105 / 000915105CC

    75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD

    92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE

    105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF

    115Ah - (wysoki prad) 4H0915105 / 000915105DM

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzięki za wstawkę. No to wychodzi na to, że zgodny z tym co jest w bagażniku czyli 110ah :facepalm: tylko po co wsadzili tam aż tak wielkie ako? 600zł mniej w portfelu :kwasny:

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Daja taki duzy AKU pewnie ze wzgledu na dużą ilosc sterownikow w aucie oraz instalacji MOST .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Dzisiaj w końcu się zabrałem się za wymianę. Mechanicznie gładko bez przerwy w dostawie prądu, potem podłączyłem się i przy pomocy vcds'a wklepałem kod, który znalazłem na forum a6 w wypowiedzi kolegi szczerba2:

    "aku sprawdzone VARTA 110A/920AH 4F0915105D VA02702021232 VAS PO WKLEPANIU NR 2702021232(10 OSTATNIE CYFR) POTWIERDZA AUTOMATYCZNIE NR ORI 4F0915105D I PRZYPISUJE POJEMNOŚĆ 110AH po czym po potwierdzeniu wkodowania podaje nr:344630393135313035442056413032373032303231323332 aku na 100% potwiedzam Ze ma 110a/920ah." Wklepałem wyżej wymienione 10 cyfr (zaznaczone na czerwono) pozostawiając początek 8K0... test, przyjęło, zapisałem i teraz pytanie, czy będzie to grało? W mmi pokazuje poziom naładowania, kręci elegancko. Zostawić tak? :wink:

    Schowek04.jpg - Rozmiar oryginalny - Fotosik.pl

    ---------- Post dopisany 14-07-2013 at 19:07 ---------- Poprzedni post napisany 24-06-2013 at 16:59 ----------

    Potwierdziłby ktoś, czy prawidłowo wykonałem podmiankę ako??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    To jest ten kanal 04 .

    Tu masz spis AKU doA4 B8 :

    51Ah - 8K0915105J / 000915105BB / 000915105DC

    60Ah - 4F0915105 / 8K0915105G / 000915105DD

    61Ah - 8K0915105H / 000915105AD / 000915105DE

    70Ah - 4F0915105A / 8K0915105C / 000915105DF

    72Ah - 8K0915105B / 000915105AF / 000915105DG

    80Ah - 4F0915105B / 8K0915105D / 000915105AG / 4FD915105 / 8KD915105 / 000915105DH

    95Ah - 4F0915105C / 8K0915105E / 000915105AH / 000915105DK

    110Ah - 4F0915105D / 8K0915105F / 000915105AK / 8KD915105A / 000915105DL

    68Ah - (AGM z wloknina) 7L0915105 / 000915105CC

    75Ah - (AGM z wloknina) 3D0915105H / 000915105CD

    92Ah - (AGM z wloknina) 4F0915105E / 000915105CE

    105Ah - (AGM z wloknina) 4L0915105 / 000915105CF

    115Ah - (wysoki prad) 4H0915105 / 000915105DM

    rozumiem że skoro od początku mam START/STOP i w tej chwili auto zostało doposażone w 3g plus, głośniki b&o oraz moduł leavin'n'comin home to powinienem zmienić (jak już się zużyje) na większy np 110 mAh np.: 8K0915105F zgadza się ?? czy są jakieś przeciwwskazania ?? rozumiem że dobór marki jest obojętny ??

    Czy jest jakaś różnica na korzyść między np Vartą z serii START/STOP Plus a Bosch S5 ??

    Produkty | Start-Stop | Start-Stop Plus | VARTA | VARTA

    tutaj widać że istnieje największy 105 mAh (rozumiem że nie bedzie pasował) ale jako 8K0915105E ten 12V 95Ah 850A 26 kg 353x175x190mm pasuje??

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czy jest jakaś różnica na korzyść między np Vartą z serii START/STOP Plus a Bosch S5 ??

    No, zasadniczo :decayed: . Varta Start&Stop Plus to akumulator w technologii AGM dedykowany do systemów S&S. Bosch S5 natomiast, to ten sam produkt co Varta Silver Dynamic, czyli zwykły akumulator kwasowy, który nie gromadzi energii tak jak AGM. Chyba, że masz na myśli Boscha S5E-EFB, czyli akumulator dedykowany do S&S w wersji kwasowej. Ale według mnie ta seria nie ma racji bytu w segmencie premium, gdyż mają dużo słabsze parametry rozruchowe od AGM-ów i są i tak droższe od zwykłych kwasiaków, więc jak już kupować to tylko AGM.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Czy jest jakaś różnica na korzyść między np Vartą z serii START/STOP Plus a Bosch S5 ??

    No, zasadniczo :decayed: . Varta Start&Stop Plus to akumulator w technologii AGM dedykowany do systemów S&S. Bosch S5 natomiast, to ten sam produkt co Varta Silver Dynamic, czyli zwykły akumulator kwasowy, który nie gromadzi energii tak jak AGM. Chyba, że masz na myśli Boscha S5E-EFB, czyli akumulator dedykowany do S&S w wersji kwasowej. Ale według mnie ta seria nie ma racji bytu w segmencie premium, gdyż mają dużo słabsze parametry rozruchowe od AGM-ów i są i tak droższe od zwykłych kwasiaków, więc jak już kupować to tylko AGM.

    Dziękuję za wyczerpującą odpowiedź. :) pojasniles sprawe.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Może ktoś podpowie czy w B8 po odłączeniu aku trzeba ponownie zakodować radio tak jak w miałem w b5 ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach
    Może ktoś podpowie czy w B8 po odłączeniu aku trzeba ponownie zakodować radio tak jak w miałem w b5 ?

    Nic sie nie koduje .

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Panowie, mój akumulator już jest cienki, zastanawiam się nad nowym. Stary to czarna Varta 110AH / 850 (samochód Audi A4 B8 2008r 2.0 143KM, nie posiadam START/STOP). Chciałem zakupić taki sam ale już takich nie ma, jest:
    Varta Silver Dynamic I1 (110Ah 920A) (P+)
    VARTA PROMOTIVE BLACK I2 - 110Ah 760A L+
    VARTA PROMOTIVE BLACK I4 - 110Ah 680A P+
    Bosch S5 12V 110Ah 920A (P+)

    Fiamm Titanium 110Ah 950A

    który kupić najlepiej? I czy jeśli kupię tą Silver to czy musze coś kodować? pojemność ta sama ale moc rozruchowa większa niż mam aktualnie, chyba że polecacie coś innego?

    Edytowane przez pkozerski

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Bierz Vartę 110ah 920A lub Boscha 110ah 920A, kodowanie możesz zmienić, ale nie musisz. Tzn. chodzi o to, że akumulator zmniejsza swoją pojemność z biegiem czasu i komputer się tego uczy. Wbijając nowe kodowanie resteujesz te wartości alternator będzie w 100% właściwie ładować.

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Mam 2.0 TDI 140km i Aku 95ah 760a, kupiłem varte 95ah 800a bo niby 760a juz nie produkują muszę zmieniać kodowanie a jeżeli tak to na jakie ?

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Zmień ostatnią cyfrę kodowania o jeden w górę

    Udostępnij tę odpowiedź


    Odnośnik do odpowiedzi
    Udostępnij na innych stronach

    Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

    Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

    Zarejestruj nowe konto

    Załóż nowe konto. To bardzo proste!

    Zarejestruj się

    Zaloguj się

    Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

    Zaloguj się
    1 1

    • Przeglądający   0 użytkowników

      Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.

    • Nowi użytkownicy