Kamaz1980 Opublikowano 18 Lutego 2013 Opublikowano 18 Lutego 2013 Witam. Mam zamiar wymienić przewody podciśnienia w audi a4 b6 1.9 AWX . Jakie średnice tych przewodów tam wchodzą i ile metrów muszę kupić tych przewodów. Z góry dziękuje za odpowiedź.
matik Opublikowano 18 Lutego 2013 Opublikowano 18 Lutego 2013 w b5 3 i 6 mm u ciebie powinno byc tak samo
Sztomel Opublikowano 18 Lutego 2013 Opublikowano 18 Lutego 2013 Łukasz, jak kupuję np. wykładzinę czy dywan do pokoju to mierzę jego długość i szerokość (pokoju oczywiście) oraz grubość starej wykładziny czy dywanu by nowa/nowy dobrze wszedł pod podłogowe listwy maskujące i nikogo nie pytam na necie o jakich wymiarach mam pokój i jak wysoko od podłogi mam zamocowane listwy maskujące. Czy to tak trudne jest zdjąć obecny wężyk i zmierzyć jego średnicę wewnęrzną oraz długość. Czego się boisz ? Jak sam tego nie chcesz wymienić to po co pytasz na forum skoro zrobi to za Ciebie mechanik ? Gdyby chodziło o np. numer fabrycznej części gdzie na obecnej ten numer jest starty a nie chcesz jej kupować w ASO to rozumiem - nie masz jak odczytać więc Ci co mają ETKĘ odpiszą, podadzą i po problemie ale przy takich banalnych rzeczach potrzebujesz pomocy, please ? Średnica wężyków podciśnienia idących do elektrozaworów to fabryczne 3.2 mm a do elemntów wykonawczych 4,5 do 5,0 mm a długość można sobie pomierzyć. Możesz zastosować nawet wężyki o długości 2 metrów pomiędzy poszczególnymi elektrozaworami - długość nie ma znaczenia (byleby tylko nie były za krótkie) a średnica taka by nie spadały one z króćcy elektrozaworów i elementów wykonawczych czyli np. zaworu EGR, gruchy siłownika podciśnienia przy turbo i przy klapie gaszącej oraz ewentualnie przy chłodnicy spalin (jeśli takową posiadasz z tyłu silnika pod kolektorem ssącym a nad wydechowym).
Kamaz1980 Opublikowano 18 Lutego 2013 Autor Opublikowano 18 Lutego 2013 Nie wiedziałem ze aż tyle problemu to sprawi Myślałem ze jest to jakiś standard i każdy będzie wiedział co i jak .Widze ze zostaje zdjęcie osłony i samem u zmierzenie tych przewodów Pozdrawiam i sorry za kłopot
cl4vish Opublikowano 18 Lutego 2013 Opublikowano 18 Lutego 2013 Ja bym się bardziej czepiał tego, że dwa razy został założony taki sam temat przez Łukasza Łukasz może warto pozbierać najważniejsze informację z tych dwóch wątków i zamieścić? Będzie dla reszty... Poza tym ja miałem taki sam problem co on. Jasne, że najlepiej sobie zmierzyć i wymienić, ale ja ze względu na brak warunków i wiedzy bardzo często robię tak, że kupuję dużo wcześniej wszystko co potrzeba i jadę do znajomego lub mechanika na szybką wymianę. Poza tym taka informacja też jest przydatna dla kompletnie zielonych np. chociażby żeby zorientować się ile taki przewód kosztuje i ile go trzeba, żeby jakiś cudowny mechanik zbytnio nie naciągał, że trzeba go było 20m . Tak czy siak dzięki Tomek za info, bo mi też się temat rozjaśnił.
Sztomel Opublikowano 18 Lutego 2013 Opublikowano 18 Lutego 2013 To teraz Was koledzy uświadomię - nigdy ale to przenigdy nie kupujcie tych wężyków w ASO bo za metr bieżący życzą sobie (przynajmniej w ASO VW 70 zł za 1 metr bieżący - czysty rozbój w biały dzień - kupujcie w jakimkolwiek sklepie motoryzacyjnym taki wężyk ale zupełnie goły - silikonowy bez zewnętrznego oplotu materiałowego, który i tak na nic się nie zda a jeszcze i tak utrudnia zlokalizowanie jego pęknięcia itd. W sklepie motoryzacyjnym za 1 mb takiego silikonowego wężyka życzą sobie od 3,60 zł do maks 5 zł za metr bieżacy czyli widać jaka jest różnica. Można sobie również zamówić takie wężyki tylko np. kolorowe z tej strony za cenę dużo niższą niż ASO : Przewody podciśnienia - re5pect.pl - RACE, RALLY, DRIFT, 1/4 MILE, RALLYCROSS etc. Nigdy już nie kupię wężyków fabrycznych w zewnętrznym oplocie bo to wywalenie kasy w błoto a przy okazji kolega z forum A3 kupił takie oryginalne i pod zewnętrznym oplotem nowego wężyka miał pęknięcie długości 1 cm. (oplot nie był w żaden sposób w tym i innym miejscu uszkodzony). Auto mu nie chciało się zbierać. Miał już zamiar oddać turbo do regeneracji a problem zdiagnozowałem w 10 minut (bo mu się spieszyło) i teraz zdziwiony całowałby mnie po stopach, że auto mu się zbiera jak fabryka nakazała a nic go to nie kosztowało bo dałem mu kawałek własnego wężyka ogrodowego 4.00 mm pomiędzy N75 a gruchę przy turbo jaki miałem w bagażniku za nic, bo bardziej mnie zadowalała jego ucieszona micha niźli co innego.
marekg Opublikowano 18 Lutego 2013 Opublikowano 18 Lutego 2013 Tomku, jesteś pewien tej ceny za metr? bo ja pytałem i w Polsce i we Włoszech o te przewody i mówili mi, że są owszem dostępne ale zamówić można nie na metry tylko jakąś tam wiązkę o długości bodajże 5 metrów... No i doskonale pamiętam, że w obu serwisach mi mówili, że średni sens zamawiać tyle skoro mi kawałek tylko potrzebny. Co oczywiśnie nie zmienia faktu, że można kupić taniej.
Sztomel Opublikowano 19 Lutego 2013 Opublikowano 19 Lutego 2013 Tomku, jesteś pewien tej ceny za metr? Oczywiście, że jestem pewien podanej ceny tj. 3,60 a dotyczy ona wężyka silikonowego grubościennego do układów podciśnieniowych bez zewnętrznego oplotu - producent to znana polska firma Fagumit - kupiłem go osobiście w sklepie motoryzacyjnym. Oczywiście sprzedają na metry a nie na wiązki.
cl4vish Opublikowano 20 Lutego 2013 Opublikowano 20 Lutego 2013 Ja wpadłem do pierwszego lepszego sklepu motoryzacyjnego i za taki przewód podciśnienia 3mm Pan zaproponował mi atrakcyjną cenę 15zł/m Pomijam już fakt, że to był zwykły gumowy, a nie silikonowy. Właściwie to, które są lepsze?
Sztomel Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 Nie ma znaczenia czy gumowy czy silikonowy. Grunt aby nie miał zewnętrznego oplotu materiałowego bo wtedy łatwiej jest wypatrzyć pęknięcie i aby ścianki były na tyle grube aby wężyk się nie zapadał pod wpływem podciśnienia.
marekg Opublikowano 21 Lutego 2013 Opublikowano 21 Lutego 2013 Tomku, jesteś pewien tej ceny za metr? Oczywiście, że jestem pewien podanej ceny tj. 3,60 a dotyczy ona wężyka silikonowego grubościennego do układów podciśnieniowych bez zewnętrznego oplotu - producent to znana polska firma Fagumit - kupiłem go osobiście w sklepie motoryzacyjnym. Oczywiście sprzedają na metry a nie na wiązki. Pewien ceny za metr ale w ASO... to miałem na myśli.
cl4vish Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Wygrzebane linki dla potomnych: B6 A4 1.8T: Vacuum line and Check Valve removal/simplification http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-131/b5-avg-przewod-rurka-podcisnienia-sterowania-vtg-kierownicami-turbiny-68788/
Sztomel Opublikowano 22 Lutego 2013 Opublikowano 22 Lutego 2013 Pewien ceny za metr ale w ASO... to miałem na myśli. 70 zł za metr chcieli ode mnie w ASO VW w ubiegłym roku więc puknąłem palcem w czoło z politowaniem i oddaliłem się szybko.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się