Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwne zachowanie wskaźnika temp.


wielki1980

Rekomendowane odpowiedzi

Problem polega na tym że świruje mi wskaźnik temp silnika: Jak zapalę auto i jadę to temp dochodzi normalnie płynnie do 70 i nagle spada na sam dół i tak stoi jakiś okres czasu aby później nagle bardzo szybko wskoczyć na 90. Nie wiem co może być vag żadnych błędów nie pokazuje. Wygląda to tak jakby czujnik temp miał jakieś martwe pole w swej charakterystyce. Do 70 pokazuje normalnie a po przekroczeniu jego oporność spada do zera i między 70 a 90 ma martwe pole a jeżeli temp silnika dojdzie do 90 to on nagle podnosi się z zera na 90. Panowie doradzcie co to może być.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzony kup nowy w ASO, żadnych zamienników :wink:

jak chesz dokładnie sprawdzić to vagiem w engine i instruments porównaj wskazania G2/G62

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzony kup nowy w ASO, żadnych zamienników :wink:

jak chesz dokładnie sprawdzić to vagiem w engine i instruments porównaj wskazania G2/G62

Właśnie porównywałem tak jak mówisz i różnica była 2-3 stopnie

---------- Post dopisany at 08:19 ---------- Poprzedni post napisany at 08:17 ----------

Tylko może to porównanie było w zakresie w którym on działa poprawnie. Może jak go sprawdziłbym w całym zakresie to zauważył bym większe różnice.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że wskazówka opada szybko (nie przez jakiś tam czas-to by oznaczało walniety termostat)

i tak czy siak masz walnięty czujnik, ewentualnie zrób test licznika i zobacz czy wskazówki płynnie się ruszają, a wracając do czujnika to musiałbyś sprawdzić od powidzmy 50' vagiem co się dzieje przy magicznych 70'

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

rozumiem, że wskazówka opada szybko (nie przez jakiś tam czas-to by oznaczało walniety termostat)

i tak czy siak masz walnięty czujnik, ewentualnie zrób test licznika i zobacz czy wskazówki płynnie się ruszają, a wracając do czujnika to musiałbyś sprawdzić od powidzmy 50' vagiem co się dzieje przy magicznych 70'

Robiłem test licznika i wszystko płynnie działa jak należy.

---------- Post dopisany at 08:30 ---------- Poprzedni post napisany at 08:27 ----------

Na jakimś forum czytałem że możliwe że to jeszcze coś w liczniku nie tak ale nie wiem. Jakieś zimne luty albo coś upalone. Stało się to nagle. Może mi ktoś podać nr katalogowy tego czujnika?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

prawdopodobnie 059919501A podaj kod silnika (110PLN) wg

IFI :: Free services

klikasz carprog2 wybierasz marka/model czujniki są w grupie 9 (6ta kolumna) później rysunek 919-40 (7ma kolumna)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna stronka podobna do etki. Sprawdzę jeszcze całą charakterystyka tego czujnika w pełnym zakresie temp i zobaczę czy nie ma gdzieś skoku temp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem podobne objawy . Wymieniłem ten czujnik 3 tyg. temu .W serwisie Skody cena tego czujnika ok.75,- zł.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

uszkodzony kup nowy w ASO, żadnych zamienników :wink:

jak chesz dokładnie sprawdzić to vagiem w engine i instruments porównaj wskazania G2/G62

u nas w ASO trafiły jakieś marne chińczyki i każdy je oddawał, ja mam jakiś włoski zamiennik i dział prawidłowo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie jest koloru czarnego ten czujnik - podobno w oryginale były czarne a później wprowadzono zielone.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie takie objawy świrującej wskazówki były przy walniętym czujniku temperatury cieczy. Sprawdzałem vagiem na ciepłym silniku i żadnego błędu dopiero jak sprawdziłem na zimny wyrzuciło mi błąd właśnie czujnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie takie objawy świrującej wskazówki były przy walniętym czujniku temperatury cieczy. Sprawdzałem vagiem na ciepłym silniku i żadnego błędu dopiero jak sprawdziłem na zimny wyrzuciło mi błąd właśnie czujnika.

właśnie u mnie też nie ma żadnego błądu aż dziwne , wydaje mi się że powinien być sporadyczny.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Ja mam nieco podobny problem tylko ze u mnie jest tak ze jak odpale auto pojade w trasę zegar temperatury ani sie nie ruszy dojade na miejsce zgasze auto odczekam chwile wł zapłon i pokaże mi temperature wsadziłem nowy czujnik i nic Czego może być przyczyna ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam, Ja mam nieco podobny problem tylko ze u mnie jest tak ze jak odpale auto pojade w trasę zegar temperatury ani sie nie ruszy dojade na miejsce zgasze auto odczekam chwile wł zapłon i pokaże mi temperature wsadziłem nowy czujnik i nic Czego może być przyczyna ?

Bo to nie czujnik tylko wina wskazówki temp. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam szanownych forumowiczów,

mam małą prośbę do posiadaczów Audi A4 B6 2.5 TDI Quattro, czy są tacy na tym forum? Prosiłbym Was o odczyt kodowania licznika w Waszych autkach tj. odczyt parametrów w grupie 17:cool:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam! mam podobny problem. do ok. 70 stopni idzie wskazówka normalnie po czym zaczyna świrować i nagle spadnie. z reguły po przejechaniu kilku kilometrów wskazówka wchodziła na 90 i było wszystko dobrze. zdarzyło się kilka razy że było te 70 i jak spadła tak już wcale się nie podniosła. myślałem że to termostat i nawet wymieniłem. okazuje się że dalej to samo. z tego co tutaj czytam wiem że nie potrzebnie zmieniałem termostat a trzeba było zająć się czujnikiem. pytanie jest proste. sam w garażu wymienię ten czujnik czy potrzebna będzie wizyta w jakimś warsztacie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam,

mam podobny problem tylko ,że u mnie wskazówka zegara max dojdzie do 75*. i się zatrzymuje. Sprwdziłem VAGiem temperture na silniku i wygląda na prawidłową:

temp_engi.jpg

a w tym momencie na zegarach była temperatura ~12* mniejsze. Czujnik jak i termostat był wymieniany. Czy to jest kwestia kalibracji czy coś jest uszkodzone?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...