Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Centralny zamek - pilne!


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Dziś podczas przygotowywania się do wyjazdu do pracy (godzina 05'00, temp -7) chciałem otworzyć drzwi kluczykiem od strony kierowcy. Z racji, że był mróz nie było to łatwe zadanie - trochę musiałem podmuchać, pochuchać i jakoś wyszło.

Wszystko wydawało się dobrze, dojechałem do pracy przed czasem ok... trzeba zamknąć samochód i co się stało? Przekręcam kluczyk - brak reakcji !? Drzwi się nie zamykają... Idę do drzwi pasażera, wkładam kluczyk - przekręcam i zamykają się tylko drzwi od pasażera - brak reakcji pozostałych zamków - What the f**k pomyślałem...

Ogólnie to nie ma tragedii, samochód zamknąłem od pasażera kluczykiem, po wcześniejszym wciśnięciu "dzyndzla" od strony kierowcy i pasażerów. Problem pozostał z bagażnikiem!!! Nie wiem jak mam zamknąć bagażnik...

SZCZEGÓŁY:

- po otwarciu i zamknięciu drzwi od strony kierowcy/pasażera oświetlenie wewn. działa prawidłowo,

- otwieranie/domykanie szyb z kluczyka DZIAŁA OD STRONY KIEROWCY WTF!?

- bezpiecznik sprawdzony (nr. 6 jak się nie mylę),

- wcześniej były problemy z tym zamkiem od strony kierowcy, ciężko chodził - choć nie zawsze,

- w ostatnim tygodniu nie było żadnych objawów ani problemów z tym zamkiem,

Czy to jest coś z zamkiem od strony kierowcy? Może coś w środku nie styka i dlatego nawet od pasażera nie działa (zawsze jak zamykałem od pasażera kluczykiem, zamykał się cały pojazd).

Chwilowo do godz. 18 nie mam jak podpiąć VAG'a. Jestem w stanie tylko wyjść i popatrzeć coś gołym okiem, ew. delikatnie rozkręcić/przeczyścić.

Gdzie mogę szukać przyczyny usterki? Bo jest to dla mnie zaskoczenie na równi z tym CHOLERNYM MROZEM I ŚNIEGIEM...

Opublikowano

witam

na początek zerknij czy nie zardzewiał ci zamek bagaznika włóż kluczyk i poruszaj nim bo tam równiez masz sterowanie centralnym zamkiem i mozesz otwierac i zamykac wszystkie drzwi . jak nie to trzeba sprawdzic pompke która znajduje sie w bagazniku po prawej stronie.

Opublikowano

to własnie przez zamek od bagaznika moze Ci warjowac

Opublikowano

aby zamknąć bagażnik i inne drzwi spróbuj tak: mając otworzone drzwi pasażera naciśnij przycisk z kluczykiem w drzwiach kierowcy, wyjdź z samochodu i domknij drzwi pasażera. ja tak zamykam samochód gdy nie mam przy sobie kluczyka.

Przyczyna twojej usterki leży prawdopodobnie w zamku od drzwi kierowcy skoro nawet tych drzwi nie zamyka.

Opublikowano

Zapomniałem dopisać, że wraz z powstaniem tej usterki przestał działać guzik zamykania drzwi... Może coś nie styka jednak w tym zamku?? Jak mam wyjąć tą klamkę z zamkiem? Trzeba cały boczek odkręcać?

Opublikowano

tak musisz odkręcic boczek i odkręcik klamke i tam masz kable jedne do krancówki drugie do zamka centralnego , ale jak ci drzwi kierowcy nie zamykają auta ani bagaznik to raczej nie wina zamka kierowcy ...

Opublikowano

Nie mogę w ogóle zamknąć drzwi od kierowcy kluczykiem, nie chowa się rygiel... co ciekawe mogę domknąć szyby...

Opublikowano
Nie mogę w ogóle zamknąć drzwi od kierowcy kluczykiem, nie chowa się rygiel... co ciekawe mogę domknąć szyby...

jedyne co mi przychodzi do głowy to to że mogło spaść jedno z cięgien od bębenka do zamka.

rozbierz boczek i bedziesz widział co i jak

Opublikowano

Kończę po godzinie 18 ;( pewnie się już ciemno będzie robiło, ale chyba pojadę na wymuszone zakupy do galerii, tam na parkingu jest ciepło i jasno ;)

Opublikowano

daj znac co było bo ciekawy jestem :)

Opublikowano

UPDATE:

Trochę to trwało, jakoś się zabrać za to nie mogłem z braku czasu...

USTERKA:

1) Nie mogę zamknąć kluczykiem drzwi od kierowcy

2) Nie działa centralka

PRZYCZYNY:

1) Pękło mocowanie cięgna z zamkiem klamki (takie uszko, które połączone jest z obrotowym elementem zamka). - Muszę kupić jakąś zamek od klamki i zrobić przekładkę - nie droga sprawa pewnie.

2) Grafitowy wirnik w kompresorze pompki centralnego rozsypał się na miliony cząstek. Na allegro można kupić tz. "Zestawy naprawcze" w formie kompletnych kompresorów (wystarczy wyjąć grafitowy wirnik i przełożyć).

Na całe szczęście nie muszę kupować całej pompki, gdzie średni koszt to ok 300 zł >_<

Wystarczy tylko kompresorek i przekładka grafitowego wirnika, chyba że ktoś wie gdzie można kupić sam wirnik? :P

Update zrobię pewnie w wtorek jak wszystko przyjdzie z allegro...

---------- Post dopisany at 17:24 ---------- Poprzedni post napisany at 17:12 ----------

Chyba, że ktoś ma jakieś inne propozycje odnośnie pompki centralnego? :D Czy jednak muszę kupować cały kompresorek i przekładać ten wirnik :slina:

Opublikowano

to uszko to nazywa się wiosełko

Opublikowano

Całe szczęście, że na Allegro można kupić zestawy naprawcze przeznaczone do tego typu usterek ;D

---------- Post dopisany at 02:22 ---------- Poprzedni post napisany at 02:19 ----------

Potrzebuje jeszcze opis jak rozmontować bębenek z tym wiosełkiem i jak przeszczepić z zestawu naprawczego. Ogólnie jak wyjąć całą klamkę z zamkiem...

Opublikowano

To Ci pękło?????????????????????

a4zamek.jpg

Bo mam podobny problem

Opublikowano

Pochwal sie jak to naprawiłes :decayed:

faktycznie jest jakiś zestaw naprawczy???

czy kupiles uzywana klamke i przelozyłeś ten element???

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...