muzykocholik Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Witam kolegów. Po sześciu latach bezproblemowego użytkowania przyszedł czas na bunt! Co się stało? Otóż wysiadłem z auta zamknąłem z pilota drzwi, ale już nie mrugnęły kierunki. Po przyjściu już nie otworzyłem drzwi z pilota. Jak się później okazało przestały działać kierunki, alarm, centralny, awaryjne i oświetlenie na podsufitce. Paliły się bezpieczniki. Wszystko poza tym było ok. Przyjechałem do domu bez kierunków no i zacząłem czytać forum. Bardzo dużo podobnych sytuacji, ale żadna nie taka sama. Zabrałem się do działania. Włączyłem włącznik awaryjnych - poszedł z niego dym. Uznałem, że się uszkodził. Kupiłem nowy i ostrożnie podłączyłem. Ten również zaczął się poważnie grzać. Po kilku godzinach testów okazało się, że jest zwarcie lewej strony kierunków. Oczywiście odłączyłem wszystkie kostki lamp. Sprawdziłem miernikiem styki w kostkach od kierunków i okazało się, że wszędzie jest przebicie do masy, ale testując z nowym włącznikiem awaryjnych zauważyłem, że lewa zielona strzałka w liczniku świeci ciemniej i da się odczuć duży opór elektryczny z czego można wnioskować zwarcie, bo prawa świeci poprawnie i prawe kierunki również. Przełącznik kierunków wydaje się reagować prawidłowo. Na wszystkie funkcje reaguje normalnie - być może robi zwarcie na lewej stronie nie wiem. Może Wy koledzy coś mi doradzicie co może być nie tak? Audi A4 B5 1,9TDI Avant AFN 1996rok. Pozdrawiam
Fido Opublikowano 23 Lutego 2013 Opublikowano 23 Lutego 2013 Sprawdź kable idące do lewych przednich drzwi (te w osłonie gumowej),szczególnie na tym gumowym odcinku. Z tego co tu piszą potrafią się przecierać. Może to one są przyczyną.
muzykocholik Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Opublikowano 25 Lutego 2013 Wczoraj sprawdzałem prawie wszystko. Odłączyłem kostki kierunków wszystkich lamp, wszystkie kostki lewych drzwi(w gumie między drzwiami też sprawdzałem i nic) , licznika, hak, pompkę centralnego. Dalej jest zwarcie do masy. W kostce przełącznika awaryjnych jest kabel czrno-biały i to on ma zwarcie do masy. W kierunkowskazach oba kable mają masę. Nie wiem, czy może jakaś dioda nie poszła, ale nie wiem gdzie ich szukać? Dzisiaj zdejmę kierownicę i sprawdzę przełącznik kierunków. Może ktoś miał podobny problem? Przypomnę że zwarcie dotyczy kierunków, centralnego, alarmu, oświetlenia wnętrza. Poza tym wszystko działa.
Fido Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 A patrzyłeś do przekaźnika kierunków i awaryjnych ? Może on jest problemem. Niestety nie podpowiem gdzie się znajduje bo sam nie wiem.
muzykocholik Opublikowano 25 Lutego 2013 Autor Opublikowano 25 Lutego 2013 Raczej to on ma problem, bo przez to zwarcie jak go włączam zaczyna się z niego kopcić! Przekaźnik zespolony jest z włącznikiem awaryjnych. Chyba się poddam i odstawie furę do elektromechanika.
vokotibi Opublikowano 25 Lutego 2013 Opublikowano 25 Lutego 2013 alarm w pompce czy dokładka? Jezeli dokładka to odłącz i sprawdz.
TeroM Opublikowano 26 Lutego 2013 Opublikowano 26 Lutego 2013 Miałem taką sytuacje. Wsiadłem do samochodu i jak to zwykle bywa włączyłem radio. Tylko tym razem zrobiłem to jakoś razem z przekręcaniem zapłonu i radio przestało grać. Stwierdziłem za duże obciążenie na instalacji i wywaliło bezpiecznik. A ponieważ było ciemno, stwierdziłem iż nie chce mi się szukać i zrobię to nastepnego dnia jak będzie jasno. Ależ jakie było moje zdziwienie jak się okazało że nie miałem również kierunkowskazów.... No i się zaczęło. Z latarką w ręku, wymiana bezpiecznika na nowy - włączenie kierunkowskazu i pstryk, upalenie go. Też zacząłem sprawdzać wszystkie żarówki w kierunkowskazach, tylko że u mnie awaryjne działały bez zarzutu. No to zająłem się przełącznikiem awaryjnych. Wyciągnałem go i jeden PIN był okopcony. Przeczyściłem PINY, wsadziłem nowy bezpiecznik i kierunkowskazy działały.
muzykocholik Opublikowano 6 Marca 2013 Autor Opublikowano 6 Marca 2013 Nie dałem rady dalej z tym walczyć. To co mieściło się w granicach mojej wiedzy zostało wyczerpane. Dzisiaj oddałem auto do "speca"(mam nadzieję) od elektromechaniki. Tak jak wcześniej pisałem odłączyłem kostki czego tylko się dało łącznie ze ściągnięciem kierownicy i lustrowaniem wszystkiego, jednak nic to nie dało. Elektromechanik powiedział mi, że po wyłączeniu zapłonu normalnie kierunki mają na obu stykach masę, dopiero w pozycji zapłon przekaźnik rozłącza właściwy biegun do +. Czy moglibyście koledzy to sprawdzić? Jakoś dziwnie się czuję, bo od kilkunastu lat nie miałem auta u mechaniora:) Mam nadzieję, że jeszcze się nim przejadę. Pozdrawiam. ---------- Post dopisany at 21:32 ---------- Poprzedni post napisany at 21:30 ---------- alarm w pompce czy dokładka? Jezeli dokładka to odłącz i sprawdz. wszystko fabryczne - żadnych dodatków poza tym. ---------- Post dopisany 07-03-2013 at 00:13 ---------- Poprzedni post napisany 26-02-2013 at 21:32 ---------- Sprawa wyjaśniona. Zwarcie robiła centralka alarmu. Konkretnie VOTEX GmbH 4M1046V1E. Jeśli ktoś ma proszę o kontakt. Zamykam wątek.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się