Skocz do zawartości
IGNOROWANY

A4 B6 1.8T - zatkana odma i wyciek oleju


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!!!!

Dzisiaj wracając z pracy pocisnąłem troche po trasie i po zatrzymaniu sie poczułem wewnątrz samochodu zapach palonego oleju, wiec maska w góre i okazało sie ze kapie olej na blaszaną obudowe tam gdzie sie znajduje sonda co powodowało jego spalanie. Wiec zacząłem szukac skąd moze ten olej splywac i powiem szczerze ze nie mam pojecia, fakt z uszczelki pokrywy mogło cos pocieknąc ale nie sądze zeby az tyle ze zaczęło kapac. Dodam jeszcze ze to 2 lub 3 raz jak począłem ten spalony olej, tylko wczesniej nie zwracałem na to uwagi ze wzgledu na to ze wymieniałem ostatnio olej i przy filtrze troche polało sie na blok silnika. Druga rzecz to zawór regulacji cisnienia(ten grzybek PCV - 06A 129 101A) dziwnie syczy przez otwór w tym grzybku, wczesniej na 100% tego nie było.

Do czego słuzy ten zawór i czy moze on powoduje jakies podcisnienie i gdzies wypycha olej przy duzym cisnieniu turbo?

Dzieki z góry

---------- Post dopisany 27-02-2013 at 21:34 ---------- Poprzedni post napisany 26-02-2013 at 19:38 ----------

Dzisiaj byłem u mechanika, okazało sie brak odpowietrzenia komory silnika, korka wlewu oleju nie dało sie normalnie odkrecic(zassany) sprawdził zawór i gorną czesc odmy i jest drozna, wiec pozostaje odma na dole obok filtra oleju i teraz pytanie gdzie to sie znajduje i ew. co moze powodowac jeszcze brak odpowietrzenia komory. Narazie zasliepił mi wąz od kolektora ssącego i jest ok, ale chce to zrobic jak jaszybciej i dlatego prosze o wskazówki.

Dziekuje

Dzięki

Opublikowano

sprawdzil tez rurki metalowe itp.? i pokrywe zaworow? czy jest drozna?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Cała góra jest drozna, tylko w tej plątaninie rurek ciezko wybadac co jest grane. W tej chwili mam swobodny dopływ powietrza pod pokrywe, a do kolektora jest zaslepione i auto jezdzi ok, nawet wydaje mi sie ze jakby lepiej sie zbierał.

pozdrawiam

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

do sprawdzenia jest jedna rurka metalowa, plastikowa ktora wchodzi do chlodniczki... i pokrywa

Opublikowano

Pokrywa -drozna

Metalowa rurka biegnąca do przepływomierza po lewej stronie (stojąc przed maską) - drozne

Zawór PCV - drozny

Zauwazyłem ze jak rano silnik odpale to tego zasysania nie ma, dopiero po nagrzaniu silnika zaczyna syczec z zaworu i zasysa korek.

Mówisze to tej rurce z wyglądu przypominającej fajke która jest wpieta do bloku silnika za pomocą takiej zawleczki , umieszczona pod kolektorem a nad filtrem oleju ?

---------- Post dopisany at 20:00 ---------- Poprzedni post napisany at 10:03 ----------

Tutaj mam schamat całego odpowietrzenia:

audi1u.jpg

Moze ktos bedzie w stanie mi pomóc, bo nie mam pojacia jak to dokładnie działa

pozdrawiam

Opublikowano

rurka nr9 i nr 2

Opublikowano

Ja u siebie wyczyściłem wszystko począwszy od nr 2 do 17.

Nr 5 oraz 9 były sporo zasyfione.Wykręcałem wszystko z auta a potem lanca z myjki ciśnieniowej.

Robiłem to ponad rok temu, ale przydało by się sprawdzić teraz, bo robię krótkie odcinki.Może trochę być "masła" w środku.

Dodam tylko że ze dwa razy też miałem taki zapach przepalonego oleju, ale nic nie widać

Opublikowano

A da rade sie tam dostac zeby to wyjąc bez zdejmowania kolektora, bo tak na oko to ciezko bedzie włozyc tam łapy zeby to odkrecic :kwasny:

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano
A da rade sie tam dostac zeby to wyjąc bez zdejmowania kolektora, bo tak na oko to ciezko bedzie włozyc tam łapy zeby to odkrecic :kwasny:

Ciężko ale da się, ja kolektora nie zdejmowałem

Najgorzej rurka nr 9

Opublikowano

Odma czysta, okazało sie ze padł zawór PCV (035103245g) i nie przymykał sie tak jak potrzeba co powodowało zasysanie i nieodpowietrzanie komory silnika. Przy okazji wessało mi troche uszczelkę pod pokrywą i zaczęło lac olejem po kolektorze, ale po wymianie zaworka i uszczelki juz jest ok.

Temat mozna zamknąc.

Pozdrawiam

Opublikowano
Pokrywa -drozna

Metalowa rurka biegnąca do przepływomierza po lewej stronie (stojąc przed maską) - drozne

Zawór PCV - drozny

Zauwazyłem ze jak rano silnik odpale to tego zasysania nie ma, dopiero po nagrzaniu silnika zaczyna syczec z zaworu i zasysa korek.

Mówisze to tej rurce z wyglądu przypominającej fajke która jest wpieta do bloku silnika za pomocą takiej zawleczki , umieszczona pod kolektorem a nad filtrem oleju ?

---------- Post dopisany at 20:00 ---------- Poprzedni post napisany at 10:03 ----------

Tutaj mam schamat całego odpowietrzenia:

http://img571.imageshack.us/img571/7055/audi1u.jpg

Moze ktos bedzie w stanie mi pomóc, bo nie mam pojacia jak to dokładnie działa

pozdrawiam

witam , dolacze do tematu , rozerwal mi sie lacznik miedzy 9 a 13 na tych wezach i teraz mam tam nieszczelnosc dodatkowo na 9 jest spora szczelina , ogolnie nie sadzi olejem praktycznie , pytanie czy szkodzi to w jakis sposob dla silnika ze te weze sa nieszczelne oprocz zabrudzenia oparami oleju na zewnatrz?

  • Pomoc techniczna 1
Opublikowano

Ty masz nieszczelnosc na odpowietrzeniu to dlatego nie bedzie Ci sadzic olejem, ale moze Ci zasysac 'lewe' powietrze do kolektora ssącego przez co silnik zacznie nie równo pracowac.

Opublikowano

To ja też się dołączę do pytania w sprawie tej odmy. Rozpadł mi się ten trójnik (obudowę zaworu nr.5) Czy to może być powodem że z rury dymi na biało jak jest rozgrzane? od razu dodam że płynu ani oleju nie ubywa.

Opublikowano

Ten trójnik to jest guma w którą jest włozony ten zawór, jezeli bedzie uszkodzony to kolektor ssący bedzie zasysał Ci opary oleju z komory silnika i bedzie dimił, a to że Ci narazie nie ubywa oleju to nie znaczy ze jak przejedziesz 1-2tys km nie dolejesz 1L. Sprawdz na rozgrzanym i odpalonym silniku czy da sie normalnie odkrecic korek wlewu oleju a jezeli tak to czy nie dymi z niego. Po drugie napewno silnik nie pracuje Ci równo bo kolektor ssący zasysa Ci lewe powietrze. Zawór mozesz bardzo łatwo sprawdzic on ma przepuszczac w jedną stronę na 100% a w drugą minimalnie przy mocniejszym cisnieniu. W srodku jest taka zaslepka na sprezynce i zazwyczaj jak sie rozsypuje to jest przeswit na drugą stronę. Ale moze u Ciebie zawór jest ok, wiec tylko kupic trójnik i bedzie git. Koszt około 20zł ori. Kod - 06A103247

zawrx.jpg

Jak bedziesz miał jakies pytania to pisz, przeszedłem to chwile temu wiec jak bede mógł to pomoge.

Pozdrawiam

Opublikowano

Jak było cieplej to przeczyściłem rurki - trochę były zaje....dodatkowo w zaworze odmy znalazłem kawałek taśmy.

Kiedyś jak miałem pęknięte kolano odmy izolowałem taśmą, zassało aż do zaworu.

Już nie czuć olejem

Moim zdaniem od czasu do czasu trzeba to przeczyścić, u mnie nawet częściej bo robię często krótkie trasy, szczególnie w zimie

Opublikowano

ok jutro sprawdzę jak sprawa wygląda z tym korkiem. Olej kontroluje i jest ok. a zrobiłem nim więcej niż 2tys.km Silnik bardzo ładnie trzyma obroty na ciepłym, a na zimnym po odpaleniu czasami delikatnie zafalują.

Opublikowano

Jak bedzie zasysac lub bardzo dmuchac to rób to jak najszybcie bo rozwali Ci uszczelniacze a wedy to juz koszty bedą duzo wieksze:kwasny:

Opublikowano
Jak bedzie zasysac lub bardzo dmuchac to rób to jak najszybcie bo rozwali Ci uszczelniacze a wedy to juz koszty bedą duzo wieksze:kwasny:

Dzisiaj sprawdziłem ten korek, nie zasysa ale delikatnie dmucha i jakiś dymek widziałem przez moment. Jutro pojadę do serwisu za tą gumą,bo w sklepach nigdzie jej nie ma.

Opublikowano

Napewno tego od reki nie kupisz, bo nikt czesci ori. raczej nie trzyma na miejscu, ja zamowiłem w duzym sklepie motoryzacyjnym i na drugi dzien miałem, do serwisu mam 70km wiec nie było sensu jechac. Jak masz blisko serwis to jak najbardziej podjedz i ew. zamówisz sobie. Dymek sie pojawia bo spala Ci najprawdopodobniej opary oleju.

pozdrawiam

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...