Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Coś stuka w silniku na wolnych obrotach jak jest gorący. Proszę o pomoc w diagnozie.


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Proszę o podpowiedź. Gdy silnik jest zimny jest spokój. W miary łapania temperatury zaczyna coś stukać, jakby z głowicy, chociaż może przenosić. prze lekkim dodaniu gazu jakieś 1200-1500 o/min. stuki milkną. Dodam że zaczęło stukać z początkiem grudnia ale ciszej i na gorącym. Teraz jest głośniej i już na ciepłym. Ciśnienie oleju na wolnych obrotach i zimnym silniku ok. 3bar. na gorącym w czasie tego stukania poniżej 1,5bara nie spada. Wymieniłem olej z castrol na Valvoline VR1 10W/60 + filtr oleju man. Nadal bez zmian. Wymieniłem łańcuszek wraz z napinaczem. Sprawdziłem znaki na kole wałka kreska na zamachowym 0 na kołach zębatych na znakach pomiędzy 16 ogniw. Znak na wałku ssącym jakby troszkę wyprzedzony ale tak jest najbliżej znaków. Nadal bez zmian i nadal stuka, jakby zawór walił o tłok. Oczywiście błędów żadnych nie ma. Dlaczego nie stuka przez pierwsze parę minut jak jest zimny? Dlaczego nie suka po dodaniu gazu jak gorący? Cobym nie robił to stukanie się coraz bardziej nasila. Pomóżcie bo zanim sam dojdę to silnik się rozleci. A4 1,8T AEB 240 tys.? tyle na liczniku.

Opublikowano

popychacze zaworów, którys sie odezwał

Opublikowano

dokladnie kolego popychacze przerabialem ten temat w mitsubishi galant u mnie pomogla operacja zalania niemieckim olejem i ucichly u ciebie pewnie popychacz zaliczyl zgona ,cxzapa do gory i bedziesz wiedziec

Opublikowano

Znam ten temat przeszedłem to samo, pompa oleju do wymiany słabe ciśnienie daje. Gdy dodajesz gazu wzrasta ciśnienie i się robi cisza.

---------- Post dopisany at 18:58 ---------- Poprzedni post napisany at 18:53 ----------

Popychacze wymieniałem i mi znajomy mechanik z Przyborowia powiedział że nie potrzebnie. Bo to była pompa oleju, i przy okazji wymienił mi łańcuszek rozrządu z napinaczem bo był zablokowany na stałe.

Opublikowano

Popychacze słychać na zimnym zaraz po odpaleniu jakieś 2-3 sekundy (ale to chyba nie te stuki -dodam bo zapomniałem. W czasie gdy zmieniałem łańcuszek rozebrałem popychacze, wymyłem sprężynki naciągnąłem, złożone na oleju , twarde) Te stuki pojawiają się po ok. 5 minutach pracy na wolnych obrotach, albo przejechaniu 2-3 km.

Opublikowano

silnik i olej dostaja temperatury i juz nie trzymają

Opublikowano

Dzięki - może on to osłucha i podpowie.

---------- Post dopisany 01-03-2013 at 21:11 ---------- Poprzedni post napisany 27-02-2013 at 19:50 ----------

Niestety - mechanik ponoć wyjechał za granicę więc dalej potrzebuje pomocy. Jakie jest minimalne ciśnienie oleju na wolnych obrotach 90" Na tym forum piszą że nawet 4bary. Ja mam ok. 1,5bar.

Opublikowano

Problem rozwiązany - jak by mi ktoś powiedział to bym nie uwierzył. -

Przy okazji schnąłem misę olejową - ssak czysty w misce czysto - odkręciłem panewki korbowodowe - jak nowe. Czyli tylko to koło tak przenosiło po całym silniku. Ciekawe tylko dlaczego stukot nasilał się od temperatury? no i całe szczęście ze pasek rozrządu nie spadł, bo już tarł po obudowie. ---------------------------------------------------Dzięki wszystkim za rady i sugestie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...