Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problmy po wymianie na 216tki


jaras231

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :)

Jakiś czas temu kupiłem wtryski 216tki do mojego AFN'a i dziś postanowiłem je zamontować.

na seryjnych auto normalnie jeździ odpala jest wszystko dobrze,

po wymianie na 216tki problem z odpaleniem, jak już odpali to z rury leci biały dym i mocno telepie budą, kąt wtrysku spadł do 38

Po ponownej zamianie na seryjne wtryski motor normalnie pracuje.

Niestety nie mogę znaleźć nic konkretnego na forum, czytałem że trzeba ustawić kąt wtrysku, ale jest problem bo motor nie chce zapalić

Wtryski kupione od Top-Tune na allegro ustawione na 220/300

czy ktoś miał podobne problemy przy wymianie na 216tki?

udało mi się zrobić dwa logi po odpaleniu, drugi raz motor nie ruszył na 216tkach ( na ori odpala)

216_kat.jpg

216_kor.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Montujesz wtryski, ustawiasz kąt wtrysku na 51. czyli grupa 000 pozycja druga. Czyli luzujesz 4 śrubki na pompie wtryskowej i delikatnie przesuwasz pompę w stronę silnika, czyli zwiększasz wartość kąta.

sprawdzasz dawkę paliwa - ustawiasz np. 4,6mg - grupa 001 pozycja druga. luzujesz 4 śrubki nastawnika i pukasz w niego w stronę rozrządu albo skrzyni w zależności jaką wartość chcesz uzyskać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Lepiej gdyby było ustawione ciśnienie 190/300. Same wtryski nowe pewnie nie są, tak jak i pompa wtryskowa (tak przypuszczam). To wszystko może się dziać z racji tego, że auto nie jest w stanie przepalić takiej ilości paliwa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej napisał silnik nie jest w stanie przepalić ilości paliwa a ecu dalej widzi wtryski 205 tki

ja po zmianie na 216 miałem zadymę z tyłu ustawiłem kąt wtrysku dawke paliwa żeby dostawał jak najmniej ale dalej była zadyma,dopiero korekta czipa dałą efekt

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wtryski mają podobno nowe końcówki, a co do kątu wtrysku to jest problem bo nie chce zapalić na 216tkach, spróbuje przestawić na sucho i później odpalić. Tommy Gun a to nie leciałby czarny dym?

Pytam o to bo chciałbym wykluczyć niesprawność wtrysków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprawdź jaką masz dawkę. Wiadomo że masz opóźniony kąt wtrysku. Ale jaką masz dawkę? Grupa 001 pozycja 2.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Za duża ta dawka, przestaw nastawnikiem na 4,6 mg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak kolega wyżej napisał silnik nie jest w stanie przepalić ilości paliwa a ecu dalej widzi wtryski 205 tki

ja po zmianie na 216 miałem zadymę z tyłu ustawiłem kąt wtrysku dawke paliwa żeby dostawał jak najmniej ale dalej była zadyma,dopiero korekta czipa dałą efekt

Dała efekt bo masz mapy dobierane pod 216.

jaras - wystarczy sam fakt że kopci i zapewne jedzie gryzącym "zapachem" niespalonego paliwa. Inna kwestia to również odpowiednia ilość powietrza potrzebna do wytworzenia prawidłowej mieszanki.

Jestem zwolennikiem teorii czyszczenia kolektora dolotowego przed założeniem 216-tek. Syf który się tam tworzy jest makabryczny i potrafi skutecznie zblokować przepływ powietrza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolektor kolektorem, ale czyszczenie EGRa musowe!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kolektor był czyszczony rok temu, egr'a brak. No jak się dowiadywałem wcześniej to wszyscy brali 220,, nie wiem czy mi wymieni bo to już z dwa może 3 miesiące od zakupu, a jak są już ustawione na 220 to czy da rade je przestawić czy to jednorazowa operacja?

Aha zapomniałem napisać że mam jakiś program na ok 140KM na ori graty, a teraz mam turbo BRD i te 216 chciałem wsadzić, czy to że tam jest ten program to może szkodzić w tym momencie? może założyć ori kompa? i zastanawiałem się czy da rade przestawić kąt wtrysku na wyższy np 70 na 205 i później przełożyć na 216tki? żeby mięć już w okolicach 51, zda to egzamin?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Na Twoich nowych wtryskach powinien normalnie pracować. po ustawieniu prawidłowego kąta i dawki musi pracować. To że pompa będzie miała cięzko - zgoda, ale pracować (odpalać i pracować) powinien normalnie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to co zrobić żeby go odpalić i choćby dojechać na chipa? bo jakoś muszę się tam dostać?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie straszcie z tymi 216 bo juz mi sie odechciewa :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tarq no widzisz wszyscy piszą jakie to za***iste i proste a tu zakładam i siwy dym :P

ide walczyć wieczorem napiszę co wyszło ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż wtryski, popraw kąt wtrysku i daj dawkę na poziomie 5, 6 mg. Jedź do tunera i on zrobi co ma zrobić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Załóż wtryski, popraw kąt wtrysku i daj dawkę na poziomie 5, 6 mg. Jedź do tunera i on zrobi co ma zrobić.

otóż to

tymbardziej że masz soft już:wink: AFN i cisnienie 220/300 na wtryskach 216 lata jak talala:wink: nic nie odsyłaj na przestawienie bo to bez sensu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

problem w tym ze nie chce odpalić na 216tkach. przestawiłem kat na 205 na ok 70 dawkę zmniejszyłem do 4,8 złożyłem 216tki i nie pali,,,

poradźcie coś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to chyba jednak te wtryski cos maja ze sobą nie tak

A moze układ paliwowy zapowietrzyłeś?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...