Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Problem z Bluetooth


Hatek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam :hi: Mam problem z Bluetoothem. Radio RNS-E HIGH, Moduł z końcówka H. Podłączyłem wszystko kablem Kabel Bluetooth Audi RNSE RNS-E Plug & Play A4 (3012152614) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. do tego mikrofon ORYGINALNY MIKROFON DO BLUETOOTH AUDI,VW - nowy (3028584710) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej. . Na radiu mam ikonkę zasięgu bluetooth ale nie mam ikonki od BT - Telefon Samsung Galaxy S+ łączy się bezproblemowo. W zakładce tel. jest informacja "Telefon Play" oraz poniżej, że można korzystać z takich funkcji jak odbierz ignoruj odrzuć. Jak Ktoś do mnie dzwoni radio się wycisza i pokazuje mi informacje na RNS ale jak już odbieram to ani w głośnikach nie mam dźwięku połączenia ani nie działa mi mikrofon. Tak samo jest jak ja dzwonie. Co może być nie tak w podłączeniu. Wydaje mi się, że wina jest w kodowaniu ale nie wiem gdzie szukać błędu. :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Niestety moim vaguem nie są rady szczytach robił mi to elektryk wczoraj i z tego co pamiętam to rnse ma 0311612 natomiast do Bt należy wejść przez kanał 77 ale u mnie telefonu nigdy nie było i się nie da :-(

---------- Post dopisany at 09:37 ---------- Poprzedni post napisany at 09:30 ----------

Sorki za błędy ale pisze z telefonu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niewiem czy kodowanie rns-a gadasz z pamięci ale jest złe:wink: jeśli masz kiere multi i tel to powinno wyglądać tak:

0311715 a kodowanie blutka tak: 0011822

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A powiedz mi czy kanał 77 musze jakoś za kodowac żeby był aktywny? Bo mi on nie działa. W aucie nie mam tel i nie mam multi kierownicy. Tylko rns e high

---------- Post dopisany at 11:39 ---------- Poprzedni post napisany at 11:03 ----------

Znalazłem na forum a3 że w kanale 19 can getway trzeba telefon dodać. W nie wiem czy to prawda. Ale warto spróbować.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

poczytaj te dwa tematy , wystarczy same zwijaki:wink:

http://a4-klub.pl/warsztat-zrob-to-26/all-rns-e-7428/

http://a4-klub.pl/audi-a4-b6-b7-132/b6-b7-instalacja-fabrycznego-modulu-bluetooth-21473/

zakoduj oba urządzenia wedle rozpisek , co do nie możliwości połączenia sie vagiem z kanałem 77 przejrzyj przejściówke którą zakupiłeś :wink:

  • Pomoc techniczna 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolego czytałem go chyba z 5 razy hehe :grin: i wszystko jest fajnie jak się da wejść w kanał 77 Telefon :wink: Może mi ktoś sprawdzić jaką ma wartość w kanale 17 - instruments cluster pod kodem 62 ??

---------- Post dopisany at 14:33 ---------- Poprzedni post napisany at 14:11 ----------

Mała aktualizacja po zmianie kodowania w 17 - kod 62 dodanie i zmianie z 21 na 23 BT się uruchomił czyli mamy menu książkę tylko dalej nie ma tego piep*** dzwieku :kwasny:

---------- Post dopisany at 14:37 ---------- Poprzedni post napisany at 14:33 ----------

pytanie jaka ma tam być poprawna wartość czy 23 czy jeszcze inna. I nadal nie da się wejść do 77 Telefon

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak dlamnie coś jest namieszane z przejściówką i kodowaniami :eusathink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spróbuj dojść czemu nie możesz się połączyć z modułem (77), bez tego nie wiesz jak jest on zakodowany i jakie ma wartości w adaptacji, ciężko Ci pomóc w teorii, bo jak domin79 pisze może rzeczywiście coś z tą przejściówką. Zadzwoń jeszcze do sprzedającego i popytaj co może być nie tak, oni piszą że też montują, więc może się już spotkali z takim problemem z ich przejściówką.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi się wydaje ze trzeba jakoś tel zaadaptować żeby można było wejść w 77 a później już z górki

---------- Post dopisany at 15:27 ---------- Poprzedni post napisany at 15:20 ----------

Spróbuj dojść czemu nie możesz się połączyć z modułem (77), bez tego nie wiesz jak jest on zakodowany i jakie ma wartości w adaptacji, ciężko Ci pomóc w teorii, bo jak domin79 pisze może rzeczywiście coś z tą przejściówką. Zadzwoń jeszcze do sprzedającego i popytaj co może być nie tak, oni piszą że też montują, więc może się już spotkali z takim problemem z ich przejściówką.

No ale z ta przejściówka nie ma dużej filozofii bo tam trzeba było wziąć się w 6 i 12 pin oraz kline wziąć w odpowiedni port.

---------- Post dopisany at 15:30 ---------- Poprzedni post napisany at 15:27 ----------

Zamiast wziąść ma być wpiac. Pisze z telefonu

;-)

---------- Post dopisany at 21:10 ---------- Poprzedni post napisany at 15:30 ----------

brak pomysłow??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim interfejsem się łączysz - pytam bo w magistrali BT jest widoczny ale Twój pogram go nie widzi więc tu jest pierwszy problem. Jeśli chodzi o brak mic/dźwięku - na 99% coś jest namieszane z przewodami (sprawdzić prawidłowość podłączenia przewodów NF+, NF-, mic+ i mic-).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim interfejsem się łączysz - pytam bo w magistrali BT jest widoczny ale Twój pogram go nie widzi więc tu jest pierwszy problem. Jeśli chodzi o brak mic/dźwięku - na 99% coś jest namieszane z przewodami (sprawdzić prawidłowość podłączenia przewodów NF+, NF-, mic+ i mic-).

Ja łącze się najtańszym za 30 zł i kanal 77 nie odpowiada, wczoraj próbował mój kuzyn kablem za 3000 zł oryginalnym i też lipa. Kabel jest plug&play moje lutowanie to tylko + i - tel oraz k-line. wszystko w odpowiednich portach sprawdzone. Telefon się ładnie łączy jest ikona zasięgu ale nie ma ikony BT pokazuje mi na fisie i navi jaki numer dzowni - nie da się skopiować książki adresowej no i nie ma dźwięku dodatkowo podczas rozmowy daje opcje wycisz mikrofon i jest info "usługa nie jest zainstalowana"

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jakim interfejsem się łączysz - pytam bo w magistrali BT jest widoczny ale Twój pogram go nie widzi więc tu jest pierwszy problem. Jeśli chodzi o brak mic/dźwięku - na 99% coś jest namieszane z przewodami (sprawdzić prawidłowość podłączenia przewodów NF+, NF-, mic+ i mic-).

Ja łącze się najtańszym za 30 zł i kanal 77 nie odpowiada, wczoraj próbował mój kuzyn kablem za 3000 zł oryginalnym i też lipa. Kabel jest plug&play moje lutowanie to tylko + i - tel oraz k-line. wszystko w odpowiednich portach sprawdzone. Telefon się ładnie łączy jest ikona zasięgu ale nie ma ikony BT pokazuje mi na fisie i navi jaki numer dzowni - nie da się skopiować książki adresowej no i nie ma dźwięku dodatkowo podczas rozmowy daje opcje wycisz mikrofon i jest info "usługa nie jest zainstalowana"

To że zwykły VAG-COM się nie połączy to rozumiem ale... co to za interfejs za 3000zl. Nazwa i wersja oprogramowania... Coś namieszaliście ale z podanych informacji nie wynika jeszcze co. Podłączcie się VCDS-em i sprawdźcie czy jest połączenie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuzyn ma elektrykę samochodową łączył się oryginalnym VCDS który kupił z licencją z 3 lata temu kiedy tyle kosztowały. Kodowanie RNS-E jest następujące 0310722 a bt niestety się nie da z racji braku dostępu do 77. Dodatkowo w Kanale 17 kod 62 dodano +2 żeby na fisie się wszystko wyświetlało. Wydaje mi się, że trzeba jakoś uruchomić telefon (może wystarczy go aktywować, żeby później do niego wejść w 77) ??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kuzyn ma elektrykę samochodową łączył się oryginalnym VCDS który kupił z licencją z 3 lata temu kiedy tyle kosztowały. Kodowanie RNS-E jest następujące 0310722 a bt niestety się nie da z racji braku dostępu do 77. Dodatkowo w Kanale 17 kod 62 dodano +2 żeby na fisie się wszystko wyświetlało. Wydaje mi się, że trzeba jakoś uruchomić telefon (może wystarczy go aktywować, żeby później do niego wejść w 77) ??

Źle Ci się wydaje - nie trzeba go w żaden sposób aktywować (wystarczy, że ma podłączony K-line i już powinien być widoczny dla interfejsu). Względnie w adaptacji zegarów w kanale 62 dodajesz BT do magistrali CAN - no ale to już zrobiłeś. Napiszę to samo co wcześniej - sprawdzić czy przewody są dobrze podłączone (CAN jest skręcony?).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Can skręcony tzn??? K-line jest wpięty do pinu nr 5 w kostce RNS-E. W adaptacji zegarów 62 dodałem 2 do 21 czyli 23 jest pytanie czy ktoś już kiedyś coś nie mieszał i ta wartość nie powinna być inna??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Can skręcony tzn??? K-line jest wpięty do pinu nr 5 w kostce RNS-E. W adaptacji zegarów 62 dodałem 2 do 21 czyli 23 jest pytanie czy ktoś już kiedyś coś nie mieszał i ta wartość nie powinna być inna??

Dwa przewody służące do komunikacji w magistrali CAN (LOW i HIGH) powinny być ze sobą skręcone celem wzajemnego znoszenia potencjału - zapobiega zakłóceniom.

Wartość 23 na kanale 62 jest OK - w magistrali zakodowane są zegary, radio, navi i telefon czyli tak jak ma być.

Przez zdanie "K-line jest wpięty" mam rozumieć, że w RNS-E był już wcześniej osadzony i lutowałeś kabelki?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Can skręcony tzn??? K-line jest wpięty do pinu nr 5 w kostce RNS-E. W adaptacji zegarów 62 dodałem 2 do 21 czyli 23 jest pytanie czy ktoś już kiedyś coś nie mieszał i ta wartość nie powinna być inna??

Dwa przewody służące do komunikacji w magistrali CAN (LOW i HIGH) powinny być ze sobą skręcone celem wzajemnego znoszenia potencjału - zapobiega zakłóceniom.

Wartość 23 na kanale 62 jest OK - w magistrali zakodowane są zegary, radio, navi i telefon czyli tak jak ma być.

Przez zdanie "K-line jest wpięty" mam rozumieć, że w RNS-E był już wcześniej osadzony i lutowałeś kabelki?

Tak w RNS-E był już w miejscu k-line kabelek i jest dolutowany tak samo tel + i - może z tym coś jest nie tak??

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Can skręcony tzn??? K-line jest wpięty do pinu nr 5 w kostce RNS-E. W adaptacji zegarów 62 dodałem 2 do 21 czyli 23 jest pytanie czy ktoś już kiedyś coś nie mieszał i ta wartość nie powinna być inna??

Dwa przewody służące do komunikacji w magistrali CAN (LOW i HIGH) powinny być ze sobą skręcone celem wzajemnego znoszenia potencjału - zapobiega zakłóceniom.

Wartość 23 na kanale 62 jest OK - w magistrali zakodowane są zegary, radio, navi i telefon czyli tak jak ma być.

Przez zdanie "K-line jest wpięty" mam rozumieć, że w RNS-E był już wcześniej osadzony i lutowałeś kabelki?

Tak w RNS-E był już w miejscu k-line kabelek i jest dolutowany tak samo tel + i - może z tym coś jest nie tak??

RNS-E jest oryginalne czy dokładane? Jaki kolor miał kabelek K-line i gdzie wpinałeś się z + i -?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

RNS-E dokładał kolega alvaro jak tworzył tą furmanke. Kabel k-line jest niebieski i został dolutowany do kabelka o kolorze chyba brązowym wiem, że na pewno te kabelki się różniły kolorystycznie razem siedzą w porcie 5 zgodnie ze schematem na radiu natomiast + i - tel do portów 12 i 6. + i - jest wpięty do innej kostki niż K-line.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...