grzegorzmen Opublikowano 13 Marca 2013 Opublikowano 13 Marca 2013 w związku z tym że coraz częściej mam problem z hamulcami a raczej ich brakiem toznaczy raz działają bardziej raz mniej , raz pedał jest miękki i dobrze hamuja a często jest tak że pedał twardnieje jak by niebyło podciśnienia , a Podciśnienie na wolnych -0,85/-0,9 cały czas podpięty vakuometr. Jestem zmuszony wymienić serwo. Czy podejdzie serwo dwu przeponowe od B5 2,4 wraz z pompa , bez żadnych kombinacji czy szukać pojedynczego takiego jak mam ? Na którym będzie lepsza skuteczność -większe wspomaganie . Może kos się orjetuje . A może ma ktoś takowe w przystępnej cenie ?
grzegorzmen Opublikowano 16 Marca 2013 Autor Opublikowano 16 Marca 2013 Tak szczelność sprawdzona. Czy powinno być tak że jak wciskamy hamulec to wartość podciśnienia nie spada , a dopiero po odpuszczeniu hamulca wartość spada o -0,2atm. i po chwili dobija do -0,8.? W różnych artykułach piszą że pedał wpada jak trzymamy nogę na hamulcu ze stałym naciskiem np. na skrzyżowaniu bo pompa vaku dobija podciśnienia , a w takim przypadku niema takiej sytuacji ---------- Post dopisany 16-03-2013 at 12:07 ---------- Poprzedni post napisany 14-03-2013 at 09:03 ---------- Nikt nie wie czy podejdzie serwo podwójne bez przerubek tam gdzie go nie było?
Tobike Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 Podciśnienie masz wystarczające, jak pisze Dev sprawdź szczelność wężyków podciśnienia, lub masz wilgoć w serwie i raz działa a raz nie.
grzegorzmen Opublikowano 19 Marca 2013 Autor Opublikowano 19 Marca 2013 Podciśnienie masz wystarczające, jak pisze Dev sprawdź szczelność wężyków podciśnienia, lub masz wilgoć w serwie i raz działa a raz nie. wszystko szczelne , serwo suche (sprawdzone), vakum pompkę terz juz podmieniłem na taką co trzyma stałe -0,95i na stałe podpięty vakuometr i po zgaszeniu po 8-godzinach dalej trzyma podciśnienie około -0,3/0,5 Więc szczelne i stawiam na serwo!!!
kicker Opublikowano 19 Marca 2013 Opublikowano 19 Marca 2013 Są podobno jakieś maszyny do testowania serwa?
grzegorzmen Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Opublikowano 23 Marca 2013 Są podobno jakieś maszyny do testowania serwa? Niestety nie spotkałem się z taka maszyna , ale pewnie jest , zato koszta takiej operacji większy niż wymiana na inną używkę , tylko chciałem już założyć podwójne jak się da ale nie wiem czy podejdzie p&p bez przeróbek. ---------- Post dopisany 23-03-2013 at 08:53 ---------- Poprzedni post napisany 19-03-2013 at 15:14 ---------- Koledzy mam nowy objaw. Jak przelece po ulicy gdzie jest lodówka i dam po hamulcach na maxa i załączy sie ABS i popracuje tak ze 200m to po takim zabiegu chamulce są na dotyk żylety. Co może być nie tak , bo niewierzę że to jest wina serwa.? Hamulce odpowietrzane na wszystkie możliwe sposoby
kicker Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 Ale po tym zabiegu hamulce są na dotyk na lodzie czy na całkowicie suchym asfalcie ?? Zapowietrzony ABS ja myślę
grzegorzmen Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Opublikowano 23 Marca 2013 właśnie po przegotowaniu ABS-u na lodzie , na suchym działają poprawnie , ale tylko dzień może dwa i znowu to samo , u mnie mam objaw jak by hamował sam przód a tył nie . A po przegotowaniu na lodzie tył też Hamuje . Tez stawiałem na zapowietrzenie ale nic się niemienia , po odpowietrzeniu
Tobike Opublikowano 25 Marca 2013 Opublikowano 25 Marca 2013 To odpowietrzanie musisz zrobić właśnie po tym jak kilkukrotnie ABS będzie pracował całą parą. Podczas działania ABS z bloku wypychane jest powietrze i można się go pozbyć z przewodów wtedy. Przy odpowietrzaniu wypływały Ci jakieś bąbelki powietrza?
grzegorzmen Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Opublikowano 25 Marca 2013 W sobotę przegotowałem ABS na śliskim a później jeszcze przepuściłem 1L płynu przez układ i z przodu ładnie szło a tył ciężko , powoli mało płynu leciało ale za to żadnych bąbelków . Dzisiaj rano hamował średnio , byłem akurat na diagnostyce , wyszło przód 3,50kN. , 3,69kN a tył 2,39kN , 2,45kN. , w niedziele miał lepsze przebłyski. Ale do poprawności mu jeszcze dużo brakuje .
Tobike Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Jak płyn na tył idzie ciężko i powoli to albo sekcje w pompie się przywieszają albo jakieś syfy są w układzie.
grzegorzmen Opublikowano 26 Marca 2013 Autor Opublikowano 26 Marca 2013 Jak płyn na tył idzie ciężko i powoli to albo sekcje w pompie się przywieszają albo jakieś syfy są w układzie. w której hamulcowej czy module ABS-u.? Syfu niema , płyn czyściuteńki , co roku zmieniany na nowy.
kicker Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 Płyn leciał ciężko na tylnych zaciskach czy może po przekątnych ?
Dev Opublikowano 26 Marca 2013 Opublikowano 26 Marca 2013 W sobotę przegotowałem ABS na śliskim a później jeszcze przepuściłem 1L płynu przez układ i z przodu ładnie szło a tył ciężko , powoli mało płynu leciało ale za to żadnych bąbelków .Dzisiaj rano hamował średnio , byłem akurat na diagnostyce , wyszło przód 3,50kN. , 3,69kN a tył 2,39kN , 2,45kN. , w niedziele miał lepsze przebłyski. Ale do poprawności mu jeszcze dużo brakuje . tylne zaciski odpowietrza sie w rękach z wysuniętymi 1 cm tłoczkami
grzegorzmen Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 Płyn leciał ciężko na tylnych zaciskach czy może po przekątnych ? Nie płyn z obu tylnych zacisków leciał powoli Przód wchodził do spodu odrazu po odkręceniu odpowietrznika ---------- Post dopisany at 09:09 ---------- Poprzedni post napisany at 08:54 ---------- Tomek , demontuje zacisk razem z jarzmem pompuje aż klocki zejdą się do siebie , ustawiam zacisk odpowietrznikiem do góry a wcześniej jeszcze nim po telepie i wtedy odpowietrzam. i tak w kółko telepie i odpowietrzam , ale ni jak nie mogę wy telepać żadnego powietrza. Potem demontuje zacisk od jarzma wkręcam tłoczek i składam wszystko do kupy na Auto . Przód odpowietrzam na kołach , zaczynam od lewego przedniego koła , a kończę na prawym tylnym Więc chyba wszystko robię poprawnie ? Mechanika nie jest mi obca ,z racji zawodu i wykształcenia , ale jak to mówią , szewc w podartych butach chodzi , nijak nie mogę poradzić sobie z moją B5 , choć z innymi autami nie miałem nigdy takiego problemu .. Pozdrawiam
grzegorzmen Opublikowano 27 Marca 2013 Autor Opublikowano 27 Marca 2013 W takim razie masz zapowietrzony blok ABS Tomek masz jakiś domowy sposób na odpowietrzenie bloku ABS w B5? W mojej okolicy nikt niema urządzenia do odpowietrzania na vakum jak kogoś , zapytam to patrzą na mnie jak na nawiedzonego . Jedynie co maja to urządzenia do wymiany płynu za pomocą kompresora. I każdy mi wmawia że nic takiego niema bo odpowietrza się tradycyjnie i jest git. Pozdrawiam
Dev Opublikowano 27 Marca 2013 Opublikowano 27 Marca 2013 Zawsze jest sposob Pusc mi sygnał to Ci powiem jak choc jest troche pie.....enia. Nr masz ponizej.
riki76 Opublikowano 17 Lipca 2013 Opublikowano 17 Lipca 2013 W jaki sposób przeprowadzic odpowietrzenie bloku ABS w B5?
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się