Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Poszczególne etapy renowacji lakieru


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Pady 3m lub Urban Honeycombination, flexipady też mogą być, kupujesz pady pod backplate, o pare mm większy niż twój bp, musisz mieć 2 pady conajmniej - cutting (do cięcia) i/lub polishing (polerowania), który Ci posłuży do zniwelowania rys po cuttingu. Może też być użyty jako finishowy, chociaż ja lubię system 3 etapowy czyli dodatkowo do powyższych dwóch gąbek dochodzi pad finishowy (wykańczający). Analogicznie ma się sytuacja z pastami polerskimi. Przyjmując że wybrałeś pastę firmy Menzerna, dla korekty dwuetapowej wybierz pasty o ścierności FG 400/500 i do tego, jako polishing, a zarazem wykańczającą pastę Menzernę FF 3000/4000. Jeśli zdecydujesz się na korektę trzyetapową, wybierasz pasty o oznaczeniach FG 400/500 (obojętnie która, ta 400tka jest nowa i ponoć mniej pyli niż 500tka), do tego pasta średnio-ścierna czyli 2500 i na koniec 3000 lub 4000 jako wykańczająca.

Warto zaopatrzyć się także w dużą ilość mikrofibr oraz IPA 1:1 zmieszaną z wodą destylowaną - po każdym ukończonym panelu daną pastą i padem, pozwoli usunąć z elementu środek maskujący rysy, przez co będziemy wiedzieli ile rys usunęliśmy, a ile mamy do usunięcia. Jeśli pracując z pastą silnie tnącą lakier się nam szybko nagrzewa, możemy spróbować spryskać go delikatnie wodą, chociaż pasty z wyższej półki pracują z systemem na sucho, więc lepiej będzie odczekać chwile aż schłodzi się element. Kontrolujmy temperaturę lakieru, należy podkreślić że elementy plastikowe takie jak zderzaki, lusterka, a nawet błotniki w przypadku francuskich aut będą szybciej się nagrzewać niż blacha.

Oczywiście lakier należy odpowiednio przygotować - dobrze umyć, usunąć smołę i opiłki metaliczne, a następnie wyglinkować lakier. Gdy tego nie zrobimy, pad będzie nam podskakiwał, będziemy robili dodatkowe szkody na lakierze.

Opublikowano
kowir blagam nie doradzaj juz...

+1

:oklasky:

Opublikowano

Pada do tych past NIE SPRYSKUJEMY niczym ani QD ani WODA!!!!

Wybor gabki to preferencje uzytkownika, wybor pasty i rodzaj lakieru.

Polerowanie to sztuka, ktora wymaga wiedzy i doswiadczenia. Gdzie pomiar lakieru miernikiem?

Nie majac takiej wiedzy mozna wydac calkiem pokazna kwote i odstawic dosc szybko auto do lakiernika z powodu spolerowania zbyt duzej warstwy lakieru.

Opublikowano

podczepie się z pytaniem,panowie odnośnie glinki-z wodą czy bezpieczniej z QD? dodam że pierwszy raz przeprowadzę tą operacje :wink:

Opublikowano

Woda plus kilka kropel ludwika taniej i lepiej.

Opublikowano

Jeśli masz miekką glinkę to nawet na ludwiku da rade, ale jak masz twardą to nie rezygnował bym z QD :wink:

Opublikowano

Nie ma znaczenia, woda z ludwikiem da lepszy poslizg jak QD

Opublikowano

a w jakiej proporcji?

Opublikowano

kilka kropli na 500ml wody, jak masz twarda wode warto uzywac zdemineralizowanej lub destylowanej

Opublikowano

to jak z tymi gąbkami?

ktos ma jakies wskazówki?...

Opublikowano

Gabki nacinane nieco lepiej sie prowadza i maja ciut nizsza temp pracy jak pelne, niestety sa malo wytrzymale i szybko sie strzepia zwlaszcza na krawedziach i przetloczeniach. Karbonowe sa znacznie bardziej wytrzymale od nacinanych a maja podobne zalety.

Opublikowano

Sa niezle, nawet calkiem dobre ale jednak 3M jest znacznie lepszy i w malych i w duzych gabkach. Czy warto dokladac do 3M, musialbys sam popracowac na jednym aucie na tych i na tych, wtedy bys wiedzial, czy to dla Ciebie warte swej ceny.

Opublikowano

co do linka to tylko pogladowe foto, do marki jeszcze nie zdecydowalem, ale wiem, ze 3M sa bardzo popularne. musze kupic nowy zestaw twarda, srednią i miekka, wiec cos sie poszuka :D

Opublikowano

Gabek nigdy duzo. Srednio 4-5 tnacych schodzi na dwie polerujace i jedna finiszowa.

Opublikowano

prawda:)

Opublikowano

Chciałbym chociaż trochę ręcznie odnowić mój lakier (czarna perła - chyba to jest LY9B)

Obecnie moje auto wygląda jak te na początku tego filmiku. Pełno rys i zmatowiałe.

Chciałbym to zrobić ręcznie przy budżecie ok 250zł.

Możecie mi coś doradzić np. z poniższych sklepów albo allegro:

shinemaster.pl

excede.pl

Przygotowałem następujące zestawienie:

Aplikator - Flexipads Aplikator Tri-Color 20zł Flexipads Tri Color Applicator German - Aplikatory -

Mikrofibra - Microfiber Madness Yellow Fellow 60x40 333 g 35zł Microfiber Madness Yellow Fellow 60x40 333 g - Mikrofibry -

Glinka - ValetPRO Blue Traditional Clay Bar 100 g 33zł ValetPRO Blue Traditional Clay Bar 100 g - Glinki -

Pasta polerska - Meguiar's Ultimate Compound 450 ml 55zł Meguiars Ultimate Compound 450 ml - Pasty polerskie -

Wosk - Collinite 476s Super Doublecoat Paste Wax 80zł Collinite 476s Super DoubleCoat Wax - Woski -

SUMA= 223zł + kw.

Czego zabrakło, a z czego ew. mogę zrezygnować, albo zastąpić innym tańszym?

Jaka będzie wydajność takiego zestawu? Czy na 3 samochody wystarczy i jeszcze zostanie, czy może zabraknąć?

Opublikowano

Wosk mozesz zastapic nieco tanszym i duzo fajniejszym w samym procesie woskowanie ale nieco mniej trwalym

Poorboys World Nattys Paste Wax Blue 236 ml - Woski -

Z reszty nie ma co rezygnowac. Zakladam oczywiscie ze masz szampon, recznik i gabke lub rekawice, zeby dobrze umyc auto przed operacja.

Tak zestaw spokojnie wystarczy na 3 auta. Potrzebujesz jeszcze sporo wolnego czasu i duzo sily a efekty beda pozytywne.

Opublikowano

ok. Dzięki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...