Skocz do zawartości
Zdrowych i spokojnych Świąt dla Ciebie i rodzinki 🙌🎄
IGNOROWANY

Montaż modułu DRL w światłach drogowych A4 B6


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

I to jest myśl ,przy okazji była by możliwość wyłączania Clh w dzień

Opublikowano

Chłopie to jak nic nie wiesz na temat lamp to przestań pieprzyć o przepisach,lampa z b6 nie ma żadnych oznaczeń na kloszu a b7 ma wybite wszystkie homologację(nawet przy h7+h7)
Żaden niebieski nie jest w stanie stwierdzić czy to ori czy nie(chyba że moduł jet pod maską zamontowany)diagnosta też się tego nie czepia
Auto jest na tym rozwiązaniu bardziej widoczne niż na chińskiej tandemie
Takie rozwiązanie jest standardowo w bmw

Nie ma jak to kulturalnie podyskutować :P, zachowujesz się tak jakbyś to ty sprzedawał te moduły. Jeździłem BMW to wiem, że była taka opcja, ale przewidziana na rynek Kanadyjski !!! Plus fajna opcja, że po zaciągnięciu ręcznego światła te gasły, fajne ? Fajne, ale niestety w Polsce nie dozwolone. A co do kloszy to ważne jest to czy jest oznaczony homologacją na światła dzienne. Jeśli lampa ma oznaczenie RL to sterownik może być założony, ale ani B6 ani B7 nie ma! Wątpię że jakakolwiek lampa ma :P A z tego wynika, że wg prawa są to światła drogowe (długie) tylko puszczone na 30%. Używanie świateł drogowych reguluje Art. 51 punkt 3 KD, używanie ich w sposób ciągły na drogach publicznych w dzień nie jest dozwolone.

I nie zrozum mnie źle, montuj sobie co chcesz, ale nie wmawiaj proszę na forum, że to jest takie super, bo ktoś w to jeszcze uwierzy i jak trafi na kompetentnego policjanta to skończy się mandatem i zatrzymaniem dowodu.

Opublikowano

Koleś, skoro Twoim zdaniem B7 nie ma tego na kloszu, to Audi bezprawnie montowało w tym modele fabryczny DRL w długie, tak?

Opublikowano (edytowane)

Nitroo koleś nie ma zielonego pojęcia o czym pisze i co jest w audi,przeczytał ustawę i jest Naj :facepalm:

Kolego zanim będziesz starał sie następnym razem kogoś uświadomić zasiegnij wiedzy :D

P8220831.jpg

Edytowane przez ucho.77
Opublikowano

Typowy wszechwiedzący cwaniak który myśli że swoimi mądrościami podbije forum i wszyscy mu się kłaniać będą bo on przecież nas ostrzega.

Opublikowano

:grin::grin::grin:

Opublikowano

Ucho, masz rację :grin:

Opublikowano

Oj, widzę, że chyba komuś psuję biznes :P

Koleś, skoro Twoim zdaniem B7 nie ma tego na kloszu, to Audi bezprawnie montowało w tym modele fabryczny DRL w długie, tak?

Czy raczej zamiast długich obok bixenonów ?

Jak coś ma homologacje na dzienne to jest światłem do jazdy dziennej, jak nie jest to nie, chyba proste.

Ja tylko piszę, że używanie świateł długich jako dzienne legalne w PL nie jest. A cwaniakami to są ludzie którzy sprzedają te moduły na allegro.


Mam nadzieję, że to rozwieje wszystkie wątpliwości:

Czy zgodne z prawem jest stosowanie urządzeń włączających po zapaleniu silnika światła drogowe(długie) z mocą 30%, które to mają zastępować światła do jazdy dziennej? Pojawia się wiele tego typu urządzeń w sprzedaży i można spotkać wiele jeżdżących z tak zaświeconymi światłami długimi na drodze, ale czy nie grozi to mandatem lub utratą dowodu rejestracyjnego?

Tego typu rozwiązanie nie jest zgodne z prawem i rzeczywiście grozi mandatem lub zatrzymaniem dowodu rejestracyjnego.

W ciągu dnia można używać albo świateł mijania albo - lepiej - dedykowanych świateł do jazdy dziennej. Takie światła musza mieć homologację (oznaczenie RL).

Światła drogowe maja inny rozsył światłości niż światła do jazdy dziennej. Ponadto zasilanie żarówek halogenowych niższym napięciem skraca ich żywotność gdyż proces halogenowy nie zachodzi w pełni. A co najważniejsze nie ma z tego tytułu dużej oszczędności energii, gdyż rezystancja włókna żarówki silnie zmienia się z temperaturą. Żarówka świeci znacznie słabiej, a pobiera tylko nieco mniej energii.

Reasumując: Takie rozwiązanie nie jest ani legalne ani dobre.

źródło stona ITS : http://www.swiatla.its.waw.pl/Pytania_do_eksperta,3144.html

I w tym momencie skończmy proszę dyskusję o legalności. Oczywiście montujcie sobie co chcecie. Szerokości :)

Opublikowano

Pewnie. Zamontuj sobie najlepiej te chińskie ledy i ciesz się wioską na drodze w swoim Audi. Skończ siać ferment i idź na swoje podwórko pouczać innych.

Opublikowano

103988-podwojne-lubie-to.jpg

Opublikowano

http://allegro.pl/modul-swiatel-dlugich-dziennych-drl-dzienne-nr-1-i6152010693.html

Mam ten moduł i ostatnio zachciało mi się clh,połączyłem żółty kabelek do pinu nr 16 w mk.Wszystko fajnie działa tylko że po przekręceniu kluczyka na raz zapala się clh i po ustalonym czasie gaśnie,co by tu zrobić gdzie podłączyć żeby tak nie było?

Opublikowano

Zmienić miejsce podłączenia? Dodać diodę by po przekręceniu na zapłon nie podawało impulsu?

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

Źle. Musisz rozróżnić dwa różne urządzenia.

Ja cały czas mówię o połączeniach MCE-WŁĄCZNIK świateł.

Pin 29 ma za zadanie wykryć położenie włącznika świateł. Prawidłowe jego działanie to takie, że w położeniu AUTO, w ciągu dnia NIE ŚWIECĄ SIĘ ŻADNE ŚWIATŁA, lub świecą DRL.(ORI)

Jeśli tak będzie to Nie jest potrzebny przekaźnik....

chyba zaraz przejdziemy na pw żeby nie zaśmiecać wątku.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Macie też tak, ze przelaczeniu z DRL na mijania jest sekunda, dwie zwloki? Tzn. Nie chodzi o to kiedy sie DRL wylacza bo to można ustawic ale u mnie DRL wykrywa zmrok, wylacza drogowe 30% i mija sekunda, moze troche dluzej zanim zaskocza mijania. W druga strone dziala od razu.

Dzwoniłem do producenta i kazal sprawdzic w programie w trybie testowym i jak sobie zapalam i gasze swiatla przez program to klilajac ba mijania też zapalaja sie dopiero po chwili. Wiex to chyba raczej "wina" MCE ze z opóźnieniem je odpala?...

Wysłane z mojego iPhone przez Tapatalk

Gdyby ktos też tak mial - ja sobie poradzilem zmieniajac kodowanie na ksenon w MCE. Teraz przy przelaczaniu nie ma sytuacji żeby nic sie nie palilo przez chwile.

Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk

Opublikowano

No tak,tylko gdzie indziej to podłączyć,a tam jest taki kabelek czarny ,po zapłonie... Nie podlaczylem go,czy gdyby był podłączony to znaczy ze prąd w module dopiero będzie po przekreceniu zapłonu?

Opublikowano

Panowie pytanie mam, bo teraz to zauważyłem mam podłączone drl. Sytuacja wygląda tak, że po odpaleniu auta drl się zapalają. po przełączeniu na mijania gasną (podłączyłem pod pozycję). Problem jest taki, że po zgaszeniu auta na mijania i przekręceniu przełącznika świateł na 0 drl zapalają się na chwilę i gasną, drażni mnie to trochę. Da się coś z tym zrobić ?

Opublikowano

Ładowanie sprawdź ?

Opublikowano

Znaczy nie dawno szczotki na alternatorze wymieniałem, i ładowanie jest ;) Więc nie wiem czego szukać?

Opublikowano (edytowane)

Dopóki ładowania nie sprawdzisz to jak wróźyć  z fusów ?

Wina może być w lądowaniu,kablach/połączeniach,module ?

Edytowane przez ucho.77
Opublikowano

Ok sprawdzę ile dokładnie tego ładowania ma.

Opublikowano
7 godzin temu, Bilder napisał:

Panowie pytanie mam, bo teraz to zauważyłem mam podłączone drl. Sytuacja wygląda tak, że po odpaleniu auta drl się zapalają. po przełączeniu na mijania gasną (podłączyłem pod pozycję). Problem jest taki, że po zgaszeniu auta na mijania i przekręceniu przełącznika świateł na 0 drl zapalają się na chwilę i gasną, drażni mnie to trochę. Da się coś z tym zrobić ?

Po zgaszeniu auta - silnika? :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...