arielloA4b6/b7 Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Witam, mam taki problem. zaczęło ślizgać mi się sprzęgło.jak normalnie jade to nic sie nie dzieje-tylko przy wyprzedzaniu. i teraz nie wiem czy wymienic samo sprzęgło( tarcza,docisk i łożsko) czy tez dwumas. nic nie słychać zeby dwusam szarpał,nie ma żadnych drgań,nie puka przy gaszeniu,tylko sie ślizga przy depnięciu w gaz. no i jakiej firmy?? sacha, luk czy valeo? Bardzo proszę o pomoc.
egon@ Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 Ja bym wymienił kpl bo jak zmienisz samo sprzęgło i za 1000 km zacznie pukać dwumas to znowu koszty z rozpoławianiem, a ile masz przelotu na blacie?
arielloA4b6/b7 Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Opublikowano 21 Marca 2013 221000 km, tylko jakiej firmy? ja mysle ze sachsa. ale wyczytalem ze luk to to samo i w kartonach luka sa czesci sachsa
powaguspisz Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 To zależy, nie zawsze tak jest jak piszesz. A pewnie zależne jest od tego że jak LUK tego nie ma na stanach to bierze od SACHSA maluje swój znaczek i niby LUKA, i na odwrót. Tak jak Ci pisałem, a zawsze można sprawdzić co siedzi w czym i nie przepłacać będzie wszystko jasne. Ogólnie ujmując SACHS będzie lepszy większość razy to słyszałem, a i za równo nie miałem przyjemności słuchać że SACHS to g.... itp.
arielloA4b6/b7 Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Opublikowano 21 Marca 2013 a jak ono sie tak slizga to może cos sie stać?? czy dam rade zrobic jeszcze trase do niemiec ok 2000km??
pioteros Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 jak sie slizga to znaczy ze albo docisk na wykonczeniu albo tarcza zjechana, a jak juz te elementy sa mocno zuzyte to mogą się po prostu rozpaźć a to nie jest miłe, jak jeździsz delikatnie to taką trasę powinieneś jeszcze na spoko zrobić bez szaleństw
powaguspisz Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 To musi być delikatna trasa, ale ciężko jechać 90 km/h po niemieckich autostradach Jak to mówią jest ryzyko jest zabawa. A jak ruszasz spokojnie to czujesz uślizg ?? Sprawdź włóż 3 bieg i rusz jak pójdzie to znaczy że już jest ostro dojechane i raczej bym nie ryzykował ciągania autka lawetą z autostrady. To oczywiście moje zdanie a zrobisz jak uważasz jak podpowiada Ci intuicja.
arielloA4b6/b7 Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Opublikowano 21 Marca 2013 jak ruszam to nie czuć nic, nie ślizga się. dopiero jak ostro depne w gaz to sie śliźnie i ciągnie normalnie. a jak jade normalnie bez gwałtownych przyspieszen to nic sie nie dzieje. a jak uważasz, wymienić samo sprzęgło(tarcza,docisk i lozysko), czy dwumasę tez musowo??
pioteros Opublikowano 21 Marca 2013 Opublikowano 21 Marca 2013 jesli chcesz pojezdzic autkiem dluzej i robisz sporo km to wymieniaj odrazu wszystko, generalnie po 150-200tys zawsze wszystko w kazdej chwili moze sie zdazyc w aucie wiec po co placic komus 2 razy za robote
arielloA4b6/b7 Opublikowano 21 Marca 2013 Autor Opublikowano 21 Marca 2013 kurcze nie słychac dwumasy, nic nie puka nic nie stuka. a rocznie mysle ze jakies 10000 km, 3-4 razy w roku niemcy 1600km. a w polsce jak jade gdzies dalej, jakieś wczasy, to mam a4 b7 jeszcze i nia jezdze zazwyczaj. chyba wymienie teraz sprzeglo i tyle, a nóż widelec bedzie dobrze. a jak dwumas sie odezwie to go wymienie i tyle. teraz potrzebuje nim zrobic jeszcze 2000km i w lipcu jakbym wrocil to bym komplet wymienil
powaguspisz Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 ariello tak jak wyżej napisał Ci pioteros niestety ale tak jest. Ujmuje się że 200 tyś i dwu mas do wymiany, czy stuka czy nie. Bo po założeniu nowego sprzęgła może to nie funkcjonować jak powinno. Masz dylemat jedź bierz sprzęgło w bagażnik i najwyżej bo jak pierdyknie na zachodzie to surowo policzą A co do dwu masy nie chcesz nie zmieniaj, najwyżej będziesz jeszcze raz płacił za robociznę.
arielloA4b6/b7 Opublikowano 23 Marca 2013 Autor Opublikowano 23 Marca 2013 zaryzykuje i pojade.w razie czego mam assistance;-P probowalem ruszyc z 3ego biegu jak kolega podpowiadal i nie da sie ruszyc. dojade je i wymienie kpl
pieczarek Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 ja przy podobnym przebiegu miałem podobny objaw jak Ty. Ten sam silnik. Jak rozebrali okazało się, że tarcza sprzęgła jeszcze by dała radę ale docisk jest słaby i duży luz na dwumasie. A z tego co się wtedy orientowałem jak wymienisz samo sprzęgło+docisk, a dwumas będzie słaby to szybciej sprzęgło zajedziesz. Jak będziesz robił komplet to najlepiej od razu z BRD wsadź bo jest niewiele droższe a mocniejsze.
pioteros Opublikowano 23 Marca 2013 Opublikowano 23 Marca 2013 podejrzewam że docisk z LT28 2.5TDI bedzie jeszcze mocniejszy
arielloA4b6/b7 Opublikowano 25 Marca 2013 Autor Opublikowano 25 Marca 2013 jak patrzylem w inter carsie to sprzegla sa takie same,wiec zadnej roznicy nie ma, nawet w cenie ---------- Post dopisany 25-03-2013 at 21:10 ---------- Poprzedni post napisany 24-03-2013 at 08:40 ---------- a wiec w środę wymieniam kpl. do tego uszczelniacz na wlae. i bede mial swiety spokoj;-P
piotrekf3ke Opublikowano 3 Maja 2013 Opublikowano 3 Maja 2013 I jak tam kolego po wymianie, wymieniłeś komplet, jakiej firmy ?? Mam też pytanko co tam siedziało w oryginale: sachs czy luk?? U mnie również sprzęgło zaczyna się uślizgiwać, na razie na 5 tym biegu z czterema osobami na pokładzie i przy jeździe pod górę i mocnym dodaniu gazu. Przebieg prawie 260 tys km, raczej ori, tak jak i sprzęgło, tyle tylko że autko od jakichś 1000 km po programie na 168 KM.
arielloA4b6/b7 Opublikowano 5 Maja 2013 Autor Opublikowano 5 Maja 2013 po wymianie super.jeszcze lepiej sie zwija;-)tarcza i docisk szrot,o lozysku nie wspomne.dwumas nie odbijal juz.czyli w czas wymienione. a byl chyba luk wsadzony,troche dziwne, a przebieg na bank oryg. i mysle ze ma chipa,bo masakra jest, miedzy b7 170km a ta 130km nie czuje roznicy.
piotrekf3ke Opublikowano 6 Maja 2013 Opublikowano 6 Maja 2013 U mnie wg VIN też LUK siedzi, te modele tak mają, a co założyłeś, też LUKA?? Wymieniałeś uszczelniacz na wale? Co do mocy to wcale bym się nie zdziwił gdyby miał ze 150 KM, u mnie było dokładnie 153 KM, a program i parametry były fabryczne. Rzadko się zdarza żeby ten silniki miał 130KM,
arielloA4b6/b7 Opublikowano 11 Maja 2013 Autor Opublikowano 11 Maja 2013 tez LUKa zalozylem, uszczelniacz tez wym przy okazji- juz zaczal sie pocic troche. ogolnie autko zajeb..te. teaz zrobilem trase do niemiec, jechalem tak 130-140km/h i spalanie wyszlo w granicach 5,5-5,7l. a b7 2.0 tdi 170km jechalem ta sama trase to wyszla w granicach 7.5l pry tej samej predkosci- tylko na tempomacie.
powaguspisz Opublikowano 15 Maja 2013 Opublikowano 15 Maja 2013 To się nie ma co dziwić że jak jechałeś na tempomacie to spalanie masz większe. Wjedź na górkę i jak będziesz zjeżdżał to puść pedał patrz na spalanie bez tempomatu pokaże Ci 0,0 a jak będzie na tempomacie będzie na pewno coś spalać bo będzie utrzymywać prędkość. Dlatego to takie nie do końca rozsądne porównanie. Trzeba zrobić tak samo w dwóch przypadkach. ---------- Post dopisany at 15:22 ---------- Poprzedni post napisany at 15:20 ---------- Swoją drogą to wolno śmigasz po Niemieckich autostradach
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się