Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Dziwna akcja z wycieraczkami - co to ?


Genek

Rekomendowane odpowiedzi

Witam forumowiczow szanownych.

Mam taki maly.... problem? Wsumie poza estetyka wygladu zewnetrznego to nie problem nie mniej jednak ma byc tak jak powinno ;) A wiec podczas pracy wycieraczek, nacisnalem wajche na dol zeby zebraly wode raz i stanely na srodku szyby na chwile. Potem zaczely dzialac normalnie przy czym obraly sobie za punkt "0" srodek szyby ;) Chodza najnormalniej w swiecie przy czym zamiast stawac na dole szyby staja poprostu w jej polowie ;) Czyli punkt "0" - ich spoczynek znajduje sie gdzies na godzinie 13:30 :)

Co to sie porobilo? Przekaznik mogl zglupiec? Silinik? mechanizm? moze mial ktos kiedys taki przypadek i chetnie podzieli sie ze mna informacja "how to fix it" ? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podnies mache, zdejmij oslone aku i zobacz jak silnik pracuje, jak masz dojscie to nakretke na silniku na klucz 13 co trzyma ciegna do wycieraczek. jak odkrecisz to zdejmij ciegno, wlacz wycieraczki na raz i wylacz tak by sie zatrzymal silnik. po tym reka ustaw ramiona wycieraczek tak jakbys chcial miec i naloz na silnik to male metalowe ramie, przykrec i powinno byc dobrze. tam na silniku jest wielofrez na stozku, pewnie sie obrocilo jak mialo opor, np jak wycieraczki sie prztymarzna do szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Oporu wycieraczki nei mialy zadnego bo stalo sie to podczas normalnego deszczu i podczas jazdy (+6C). Dzisiaj juz ciemno to nic nie zrobie ale rano to opanuje. Kolejna rzecz ktora zauwazylem to... "normalnie" wycieraczki w stanie spoczynku da sie podniesc reka do pionu (do wymiany pior np) ale wracaja do stanu "0" po przekreceniu kluczyka. A ja moje teraz moge opuszczac i podnosic reka ;/ Moze to ma jakies znaczenie tez...

Ahaaaaaaaaa..... i to moze tez byc bardzo wazne. Wycieraczki teraz jak sa w stanie spoczynku na godzinie 13:30 to jak je wlaczam ida najpierw w dol, potem do gory i wracaja w dol na godzine 13:30. Czyli ida w dol 45stopni --> do gory 90stopni --> w dol 45stopni.

Czyli na moj rozum jak bym zrobil tak jak Ty mowisz, i przestawil wycieraczki na sam dol to pierwszy ruch zrobil by sie w dol i wycieraczki by sie wbily w podszybie... dobrze mysle???????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czasami się tak dzieje jeśli silniczek wycieraczek się przyblokuje, wtedy tzw " punkt zero " potrafi zmienić swój układ,

ustawienie wycieraczek poprzez odkręcenie ramion i przesunięcie ich w odpowiednie miejsce na wieloklinie pomoże,

jednak może to byk krótkotrwałe, sytuacja może się powtórzyć gdyż coś blokuje twój silniczek wycieraczek, lub mechanizm który on napędza,

należało by przyjrzeć się temu z bliższa ,

tam w mechanizmie zacierają się takie tulejki na których pracuje cały ten układ pracuje ( należało by je przesmarować puki jeszcze całkiem się nie zatarły )

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabialem juz zatarcie w kilku autach gupy VAG ale tutaj sie wycierczki nei zatarly bo chodza lekko i szybko, nic ich nie trzyma/nie blokuje. Nie mniej jednak tak jak piszesz wyrwe jutro caly mechanizm i zobacze co sie z nim dzieje.

Czyli nie jest to wina przekaznika czy tez manetek - jest to problem silnika/mechanizmu - tak? Napewno? ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Też tak kiedyś miałem. Najpierw wycieraczki stanęły w połowie szyby, później ruszyły i pracowały normalnie przez ok. miesiąc (mechanizm OK, płynnie). Po miesiącu wycieraczki kaput, stanęły na dobre i to w ulewny deszcz :wink: - zatarcie na obydwu przegubach. Zatarcie zdarza się znaczne, znaczne częściej niż awaria elektryki, a usterka może właśnie na jej uszkodzenie wskazywać.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli wyciraczki chodza w miare delikatnie to zatarcie na walka obracajacyh ramiona wycieraczek nie wchodzi w gre. Moim zdaniem problem tkwi na przestawieniu mechanizmu na silniku. jezeli zrobisz tak jak pisalem wyzej tzn sciagniesz mechanizm z silnika - nakretka na klucz 13, wlaczysz przelacznikiem na jeden ruch wycieraczek i jak silnik zrobi obrot i stanie ( a wycieraczki beda staly bo odlaczysz mechanizm to ich nie ruszy) to zakladsz prawidlowo mechanizm na silnik w taki sposob by wycieraczki lezaly delikatnie nad podszybiem tak jak chciala fabryka. Jak tak przykrecisz nakretke to wycieraczki po wlaczeniu odrazu rusza do gory i zrobia pelne 90 stopni i wroca do dolu znow o 90 stopni.

Nie ma co przestawiac i odkrecac wycieraczek na podszybiu TYLKO mechanizm na silniku. konkretnie chodzi o ta srube zaznaczona litera A

audi-a4-wycieraczki-04.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli wyciraczki chodza w miare delikatnie to zatarcie na walka obracajacyh ramiona wycieraczek nie wchodzi w gre. Moim zdaniem problem tkwi na przestawieniu mechanizmu na silniku. jezeli zrobisz tak jak pisalem wyzej tzn sciagniesz mechanizm z silnika - nakretka na klucz 13, wlaczysz przelacznikiem na jeden ruch wycieraczek i jak silnik zrobi obrot i stanie ( a wycieraczki beda staly bo odlaczysz mechanizm to ich nie ruszy) to zakladsz prawidlowo mechanizm na silnik w taki sposob by wycieraczki lezaly delikatnie nad podszybiem tak jak chciala fabryka. Jak tak przykrecisz nakretke to wycieraczki po wlaczeniu odrazu rusza do gory i zrobia pelne 90 stopni i wroca do dolu znow o 90 stopni.

Nie ma co przestawiac i odkrecac wycieraczek na podszybiu TYLKO mechanizm na silniku. konkretnie chodzi o ta srube zaznaczona litera A

http://www.rbrzezinski.net/wp-content/uploads/2011/07/audi-a4-wycieraczki-04.jpg

Wszystko się zgadza Twoja porada jest dobra, kolega ustawi wycieraczki i będzie ok,

Pytanie tylko jak długo,

Coś jednak spowodowało ze te wycieraczki się przedstawiły, a takiego efektu nie powinno być...

Warto to sprawdzić aby za np miesiąc albo dwa nie przedstawiać ponownie, bo znowu coś zablokuje

Wysyłane z mojego V6 za pomocą Tapatalk 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U tescia przerabialem to dwa tygodnie temu, rowniez twierdzil ze bylo wszystko dobrze i nagle popsuly sie, efekt ten sam co u kolegi. Szybka diagnoza po tym co zobaczylem. Ktos wczesniej mial uszkodzony wielkofrez na walku wychodzacym z silnika i wzial podlozyl blaszke z puszki po piwie i dokrecil. Chodzilo napewno 3 lata bo tyle jest w rekach tescia a on nic tam nie grzebal. Ja naprawilem to w troche inny sposob poniewaz z kasa nie jest teraz za wesolo. Nalozylem wszystko prawidlowo i delikatnie zespawalem mechanizm do oski silnika. w tej chwili gdyby silnik padl to tylko mala szlifierka typu dremelka pomoze by to oddzielic. Szybka naprawa bez zadnych kosztow, troche druciarstwo ale napewno pewne i na wieki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Moim zdaniem problem tkwi na przestawieniu mechanizmu na silniku.

Samo to tylko grzmi i się błyska :wink: Cały przepis dotyczy usunięcia skutku nie przyczyny. Napisz co może spowodować samoistne przestawienie wycieraczek i to RAZ, bo po nastawie już ma być dobrze cały czas....:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna jest jedna, za duzy opor poruszania sie ramion wycieraczek a co za tym idzie calego mechanizmu w stosunku do sily obrotowej silnika co powoduje uszkodzenie w/w wielofrezu na osce silnika. W samym silniku nie ma mozliwosci uszkodzenia sie elementow przewodzacych prad ktore steruja obrotem silnika w taki sposob by wycieraczki zatrzymywaly sie w polwoie szyby. Duzy opor poruszania sie ramion wycieraczek moze byc spowodowany: zatartym mechanizmem tj, aluminiowa tuleja oraz stalowy walek poruszajacy ramiona wycieraczek koroduja lub przymarzniete piora wycieraczek do szyby.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przyczyna jest jedna, za duzy opor poruszania sie ramion wycieraczek a co za tym idzie calego mechanizmu w stosunku do sily obrotowej silnika co powoduje uszkodzenie w/w wielofrezu na osce silnika. W samym silniku nie ma mozliwosci uszkodzenia sie elementow przewodzacych prad ktore steruja obrotem silnika w taki sposob by wycieraczki zatrzymywaly sie w polwoie szyby. Duzy opor poruszania sie ramion wycieraczek moze byc spowodowany: zatartym mechanizmem tj, aluminiowa tuleja oraz stalowy walek poruszajacy ramiona wycieraczek koroduja lub przymarzniete piora wycieraczek do szyby.

Cały czas o tym mówię ZATARCIE - patrz mój post wyżej. Demontować układ i dobrać się do zapieczonego (-nych) przegubów, a nie kombinować z "łapaniem zera" wycieraczek na szybie.:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Okej, znam sie na rzeczy wiec rozumiem o co ci chodzi ale dokladnie mowiac samo wyczyszczenie mechanizmu bez odkrecenia mechanizmu od silnika i sciagnieciu ciegna z oski nic nie pomoze. Jestem tego pewien choc reki nie dam sobie odciac. Nie ma takiej mozliwosci by przez zapieczony mechanizm wycieraczki jechaly 45 stopni w dol i pozniej 90 w gore i 45 w dol. To jest ewidentne przestawienie mechanizmu na osce. Gdyby bylo zapieczone to by z podszybia ruszaly do polowy i stawaly, po uzyciu sily miesni albo kolejnych wlaczeniach manetka wycieraczek by delikatnie przesuwaly sie do gory a pozniej w dol do zera. Nie ma innej opcji.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie ma co dalej tego wałkować. Podkreślę, raz jeszcze: miałem w zasadzie tak samo jak w 1. poście. Też blokada na 13.30 ale samo wróciło do normy by po miesiącu sypnąć się całkowicie. Co by nie było, jest "okazja" do przejrzenia całego mechanizmu z demontażem i regeneracją przegubów włącznie. To dosyć częsta przypadłość w b6. Jak się to zdemontuje, to widać dlaczego. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Rowniez uwazam ze nie ma co dalej walkowac tego tematu. Czekamy na informacje od Genek. Niech podzieli sie efektami i spostrzerzeniami z naprawy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Więc Genek ja podsumuję kolegów @up ...

demontuj ,

naprawiaj,

i relacjonuj....;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jezeli wyciraczki chodza w miare delikatnie to zatarcie na walka obracajacyh ramiona wycieraczek nie wchodzi w gre. Moim zdaniem problem tkwi na przestawieniu mechanizmu na silniku. jezeli zrobisz tak jak pisalem wyzej tzn sciagniesz mechanizm z silnika - nakretka na klucz 13, wlaczysz przelacznikiem na jeden ruch wycieraczek i jak silnik zrobi obrot i stanie ( a wycieraczki beda staly bo odlaczysz mechanizm to ich nie ruszy) to zakladsz prawidlowo mechanizm na silnik w taki sposob by wycieraczki lezaly delikatnie nad podszybiem tak jak chciala fabryka. Jak tak przykrecisz nakretke to wycieraczki po wlaczeniu odrazu rusza do gory i zrobia pelne 90 stopni i wroca do dolu znow o 90 stopni.

Nie ma co przestawiac i odkrecac wycieraczek na podszybiu TYLKO mechanizm na silniku. konkretnie chodzi o ta srube zaznaczona litera A

http://www.rbrzezinski.net/wp-content/uploads/2011/07/audi-a4-wycieraczki-04.jpg

Zrób tak jak kolega napisał, nie trzeba wyciągać całego mechanizmu jak wycieraczki chodzą bez oporu.

Miałem dokładnie ten sam problem, wycieraczki zatrzymywały się po środku szyby.

Przestawiłem cały mechanizm na wieloklinie silniczka, i do tej pory nic złego się nie dzieje, a robiłem to w grudniu.

Po odkręceniu mechanizmu od silniczka będziesz miał możliwość sprawdzenia jak chodzi mechanizm, u mnie chodził praktycznie bez oporów. :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...