Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Pobór prądu


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,

Chciałem zapytać jaki jest pobór prądu na postoju? Dziś auto coś słabiej kręci więc sprawdziłem napięcie i jest 11,9V. Pobór prądu na postoju na zakresie 20A był skokowy i wynosił od 0.1 do nawet 6! Nie wiem czy to normalny ale coś czuję że nie. Dodam że aku wymieniony przed zimą na bosha (12/77/780). Dzięki za wszelkie odpowiedzi. Pozdrawiam

Opublikowano

zrob pewne połączenie w szereg z aku,(zeby sie nie rozłączało)

zamknij auto i poczekaj, az sterownik i cała reszta przejdzie w stan uspienia,

wtedy odczytaj wartosc płynącego prądu.

pzdr.

assist

Opublikowano

Dzięki za odp. Jak długo trzeba czekać aż przejdzie w stan uśpienia??

Opublikowano

kilka minut, max 10.

ja zawsze staram się zamknąc maskę, multimetr na podszybiu

Nie widze w profilu jaki silnik masz;)

pzdr.

assist

---------- Post dopisany at 14:00 ---------- Poprzedni post napisany at 13:57 ----------

napisz, co pokazuje woltomierz podczas gdy silnik pracuje na jałowym..

Opublikowano

Ok, sprawdzę ten prąd i dam znać. Na jałowym pokazuje 14,5 V. Sprawdzałem dziś.

Silnik AFN 110

Opublikowano
Witam,

Dziś auto coś słabiej kręci więc sprawdziłem napięcie i jest 11,9V.

Nie zapomnij o naładowaniu akumulatora. Napięcie spoczynkowe akumulatora, sprawdzane po odstaniu auta np. kilkanaście godzin, powinno być w zakresie od 12,5V w górę. Jeśli masz 11,9V w stanie spoczynku, to jest on znacznie rozładowany, w taką pogodę Bosch S5 na 780A w stanie rozładowania, spokojnie odpali diesla, ale jego zużycie (destrukcja masy czynnej) będzie kilkukrotnie większa, niż gdyby odpalał w stanie pełnego naładowania przy gęstości elektrolitu 1,28g/cm3

Opublikowano

Czyli pewnie coś kradnie prąd ponieważ tylko tyle volt wskazuje. Nie sprawdzę poboru prądu bo miernik padnięty. Będę musiał do elektryka podjechać. Orientujecie się jaki jest koszt sprawdzenia co żre prąd??

Opublikowano

padniety miernik?

pewnie podłączyłes multimetr rownolegle do aku, jako amperomierz

(zapomniałes zmienic zacisku V/A) - poszedł bezpiecznik w mierniku:decayed:

pzdr.

assist

Opublikowano

Ja zawsze sprawdzam wszystkie opcje jakie przychodzą mi do głowy, tak dla upewnienia się. Sprawdź połączenie przewodu masowego z karoserią i ew. przeczyść, podczas pomiaru prądu poruszaj przewodami w komorze silnika, upewnisz się czy nigdzie nie robi się zwarcie, zobacz czy nie ma nigdzie wody. Odłącz radio i sprawdź ile prądu pobiera bez niego. Może któryś z przekaźników się zapiekł i nie rozłącza czegoś co żre prąd. Powodzenia :)

Opublikowano

Dobrze podłączyłem tzn szeregowo :) Ale coś się pierniczy, włącza się i wyłącza :D Trzeba kupić nowy :)

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...