JurekTCS Opublikowano 9 Grudnia 2006 Opublikowano 9 Grudnia 2006 Sprawa wygląda następująco. Przy wrzucaniu dwójki, bieg jakby "haczył". Chodzi mi o to że wchodzi z oporem i nie wskakuje od razu na swoje miejsce, jak to ma miejsce w przypadku pozostałych biegów. Póki co lekiem na ta przypadłość, jest taki że musże się dość dokładnie przyłozyż aby bieg wszedł ładnie i bez tego haczenia. Co to może być : synchonizator, regulacja cięgien ( czy co tam przenosi ruch z lewarka do skrzyni :?:
Gość zdeniu Opublikowano 9 Grudnia 2006 Opublikowano 9 Grudnia 2006 synchronizator się już kończy a tu masz sterowanie biegami
Gość Murzyn Opublikowano 10 Grudnia 2006 Opublikowano 10 Grudnia 2006 najczestsza suterka skrzni...padl synch 2 biegu(nie wiem dlaczego nie 3 czy 1 ale najczesciej pada2)
Pikuś Opublikowano 10 Grudnia 2006 Opublikowano 10 Grudnia 2006 Winny tez moze byc wodzik, ktory odpowiada za wskakiwanie biegu w swoje miesjce. Podobno nie jest to droga rzecz. :mrgreen:
adadur Opublikowano 12 Grudnia 2006 Opublikowano 12 Grudnia 2006 Najprawdopodobniej synchronizator - 2 bieg bo szybko jest wrzucany z jedynki i może ulegać awarii.
woj-o Opublikowano 29 Stycznia 2007 Opublikowano 29 Stycznia 2007 synchro 2 pada najczesciej bo za szybko z reguly sie 2 wrzuca po 1 i on musi dzialac. Pewnie w a4 jest duza roznica miedzy 1 a 2 wiec jak sie nie poczeka przy zmianie az obroty spadna do takich jakie by byly na 2 po zasprzegleniu to synchro musi pracowac no i wtedy szybciej pada. w 90% aut jest problem z synchro na II biegu - szczegolnie jak I krótka a II już dłuższa jest. To samo miałem w: polonezie , ARO (taka terenówka made in romania - II jest już niesynchronizowana , toyka avensis 1.6). O dziwo nie w astrze diesel 1.7 (tam jest mala różnica I i II więc wrzuca się z reguły akurat . Problem sie nasila w zimie. Polubić i nauczyc sie przelaczac z wyrownaniem obrotow, bo chyba remont tego przekracza wartość skrzyni urzywanej .
Pandzior Opublikowano 4 Lutego 2007 Opublikowano 4 Lutego 2007 czyli najlepiej aby pociągnąć troche na jedynce, a pomiędzy wykleszczeniem jedynki, a wbiciem dwójki poczekać chwilke aż obroty spadną. aby synchronizator dłużej trwał. dobrze zrozumiałem??
woj-o Opublikowano 6 Lutego 2007 Opublikowano 6 Lutego 2007 dobrze :biggrin: na 1 można pojechać tyle żeby po zmianie na 2 - o ile nie zależy ci na ostrym przyśpiesznaniu - mieć obroty nieco wyższe od jałowych - mowię o jezdzie w mieście na spokojnie bez ciśnięcia. jezeli problem szczególnie widać tylko na zimnym silniku/skrzyni - moze pomóc też zmiana oleju w skrzyni na lepszy. niestety nie znam a4 tak dobrze zzeby wiedziec jaki tam jest. w poldku pomaga w std skrzyni zamiast zalecanego 80/90 zalac semisyntetyk 75/90. w audi pewnie juz jest taki wiec moze to nic nie da
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się