Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 1.9 TDI AFN] 2 bieg - skrzynia manualna


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Sprawa wygląda następująco.

Przy wrzucaniu dwójki, bieg jakby "haczył". Chodzi mi o to że wchodzi z oporem i nie wskakuje od razu na swoje miejsce, jak to ma miejsce w przypadku pozostałych biegów. Póki co lekiem na ta przypadłość, jest taki że musże się dość dokładnie przyłozyż aby bieg wszedł ładnie i bez tego haczenia.

Co to może być : synchonizator, regulacja cięgien ( czy co tam przenosi ruch z lewarka do skrzyni :?:

Opublikowano

synchronizator się już kończy :cool:

a tu masz sterowanie biegami

biegi.jpg

Opublikowano

najczestsza suterka skrzni...padl synch 2 biegu(nie wiem dlaczego nie 3 czy 1 ale najczesciej pada2)

Opublikowano

Winny tez moze byc wodzik, ktory odpowiada za wskakiwanie biegu w swoje miesjce.

Podobno nie jest to droga rzecz. :mrgreen:

Opublikowano

Najprawdopodobniej synchronizator - 2 bieg bo szybko jest wrzucany z jedynki i może ulegać awarii.

Opublikowano

Dzięki za pomoc.

Opublikowano

synchro 2 pada najczesciej bo za szybko z reguly sie 2 wrzuca po 1 i on musi dzialac.

Pewnie w a4 jest duza roznica miedzy 1 a 2 wiec jak sie nie poczeka przy zmianie az obroty spadna do takich jakie by byly na 2 po zasprzegleniu to synchro musi pracowac no i wtedy szybciej pada.

w 90% aut jest problem z synchro na II biegu - szczegolnie jak I krótka a II już dłuższa jest.

To samo miałem w: polonezie , ARO (taka terenówka made in romania ;) - II jest już niesynchronizowana ;), toyka avensis 1.6). O dziwo nie w astrze diesel 1.7 (tam jest mala różnica I i II więc wrzuca się z reguły akurat ;).

Problem sie nasila w zimie. Polubić i nauczyc sie przelaczac z wyrownaniem obrotow, bo chyba remont tego przekracza wartość skrzyni urzywanej ;).

Opublikowano

czyli najlepiej aby pociągnąć troche na jedynce, a pomiędzy wykleszczeniem jedynki, a wbiciem dwójki poczekać chwilke aż obroty spadną. aby synchronizator dłużej trwał. dobrze zrozumiałem??

Opublikowano

dobrze :biggrin:

na 1 można pojechać tyle żeby po zmianie na 2 - o ile nie zależy ci na ostrym przyśpiesznaniu - mieć obroty nieco wyższe od jałowych - mowię o jezdzie w mieście na spokojnie bez ciśnięcia.

jezeli problem szczególnie widać tylko na zimnym silniku/skrzyni - moze pomóc też zmiana oleju w skrzyni na lepszy. niestety nie znam a4 tak dobrze zzeby wiedziec jaki tam jest.

w poldku pomaga w std skrzyni zamiast zalecanego 80/90 zalac semisyntetyk 75/90.

w audi pewnie juz jest taki wiec moze to nic nie da :wink:

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...