Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Długo się nagrzewa ale potem trzyma równo 90 st


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam. Nie wiem czy to jest normalne w tym silniku ale wydaje mi sie ze długo sie nagrzewa do temperatury 90 st. Dziś np po przejechaniu 7 km temperatura doszła do ok 60 st. Na zewnątrz było -1 st. Jeśli już dojdzie do tych 90 to trzyma jak wryte i ani nie drgnie. Termostat jest dość drogi do tego auta i nie chciałbym niepotrzebnie go wymienic. Nie mam możliwości podpiecia go pod kompa.

Ile wam sie grzeje przy tych temp. zew?

Opublikowano

termostat behr 248zł ori u kolegi TOM 77 a pozatym podepnij vaga , pewnie jakis czujnik kuleje

Opublikowano

Czyli tak czy inaczej koszty mnie nie ominą bo żeby podpiac sie pod vaga to musze na jakiś serwis jechać.

No chyba ze to jest normalne ze tak długo sie grzeje.

Opublikowano

nie, to nie jest normalne

Opublikowano

Przy tych temp. Zew żeby sie zagrzal do 90 potrzeba jakieś 13-15 km spokojnej jazdy

Opublikowano

przy tych temperaturach to 1.8T powinien sie nagrzewac max 5-6 km

zawsze mozesz zasłonic całą chłodnice

Opublikowano

Zaiteresowalem sie tym w związku z tym ze będę montować gaz i jak sie tak będzie nagrzewal to chwile potrwa zanim na gaz przerzuci.

Opublikowano

tym bardziej powinien byc sprawny układ, gaz sporo tego ciepła zabiera

Opublikowano

Dzięki za pomoc.

---------- Post dopisany 02-04-2013 at 15:17 ---------- Poprzedni post napisany 01-04-2013 at 21:27 ----------

Dziś byłem u gościa który będzie mi montować gaz i on podłączył się do kompa audi za pomocą jakiegoś komputerka diagnostycznego. Podczas jazdy zczytywal temperaturę czujnika cieczy ktorego wskazania w miarę pokrywały sie ze wskazaniem na desce rozdzielczej. Niestety auto było rozgrzane do prawie 90 st. Komp pokazywał 84do 87 a wskazówka stała na ok 90. Fachowiec twierdził ze to normalna temperatura pracy.

Żeby osiągnąć 90 st dziś potrzebowałem jakieś 14 km. Po przejechaniu ok 4 km wskazówka drgnęła, wtedy sie zatrzymalem i obmacalem górny wąż od chlodnicy - był dobrze cieply. Po przejechaniu 6km z czego połowa była pod duża górę na blacie było niecałe 70. Potem miałem trochę po prostym i 1,5 km z góry i wtedy temperatura trochę spadła. Jechałem dalej raczej emeryckim stylem i temperatura nie rosła. Dopiero jak wjechalem w miasto zaczęła iść w górę.

Wynika z tego ze to jak szybko rośnie tem wprost zależy od stylu jazdy. Ja niestety nie mam serca pałować auta jak na blacie nie ma 90.

Jutro montaz gazu i gość ma mi dokładniej posprawdzac czy sie normalnie nagrzewa

Opublikowano

Mi w temp. otoczenia +12st. wczoraj przez 10km doszło troszkę więcej jak 70st na blacie i już zamówiłem termostat+ g62+ oring pod kolano odmy bo coś tam się poci :wink: Chyba od jakiegoś czasu auto więcej mi spala przez ten termostat :whistling:

Opublikowano

Ja myslalem ze mam czujnik znowu walniety, ale zadnych bledow vag nie pokazuje więc prawdopodobnie bedzie termostat(kupiłem behr-a za 207zl), na dniach bede wymieniał,u mnie długo się grzeje do 90 st a potem spada do 80st rosnie do 90 znowu troche spadnie i tak w koło...na gaz przełacza mi sie przy obecnych temp po ok kilometrze, spalanie tez w normie trasa 10,5 miasto krotkie odcinki 13-14

Opublikowano

Dziś dalej obserwowałem temperaturę tylko przy wyłącznym climatronicu. O dziwo 90 było po ok 6 km z czego polowe pod górę. Po włączeniu ogrzewania temperatura spadła do ok 80 ale jakiś czas po tym znów wzrosła.

Może climatronic dużo tego ciepla zabiera, może moja wersja auta na rynek szwedzki tak ma?

Opublikowano
Umnie 3-4km i juz mam 90st na blacie i nie ma znaczenia czy pozniej jade jak emeryt czy zapier...am cały czas jest tyle samo.

W moim jest dokładnie tak samo. Wyjezdżam z garażu, nie zdaze spalic papierosa auto przełacza sie na gaz. Po przejechaniu ok 3 - 4 km trybem emeryta mam juz 90 st. Temperatura zewn. ok. - 2 st.

Opublikowano

Odgrzeję niedogrzanego kotleta:)

Też mam wrażenie, że mój wolno się nagrzewa. Jak się nagrzeje to temperaturę trzyma. Wydaje mi się, że termostat jest ok, bo dolny wąż zaczyna być ciepły przy ponad 90st. (temperatura na vag'u).

Opublikowano

Sprawny układ chłodzenia w 1.8 T powinien nagrzać sie po przejechaniu max 7 km do 90C. u mnie jest to po 5 km

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...