denveco Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Witam serdecznie. Problem jaki mnie tu sprowadza powstal w trakcie jazdy. Mianowicie najpierw cos popiskiwalo. Pozniiej po zjechaniu na pobocze i zostawieniu auta na biegu jalowym i wolnych obrotach trzeslo autem i praca silnika nie byla rowna, tak jakby ktoras swieca nie domagala lub jakby silnik nie pracowal na wszystkich 6 cylindrach. Po zgaszeniu auta nie mozna go bylo juz ponownie odpalic. Po podieciu pod vaga wykazalo ze trafione sa dwa czujniki: czujnik hala oraz xUjnik polozrnia walu. Po wymianie czujnika walu i skasowaniu bledow nadal wykazalo bledy czujnik hala oraz czujnik polozenia walu choc ten ostatni zostak wymieniony na nowy. A auto nadal nie odpala i tez probuje odpalac sie nie jednostajnie. Co moze byc tefo powodem? A wiec sprawa sie wyjanila. Po sprawdzeniu kompersji bylo ogromne zdziwienie. W lewej glowicy, w jednym albo w doch cylindrach nie bylo w ogole sprezania, dlaczego?? Pekl walek rozrzadu przez co pracowal tylko na dwoch lub na jedym tloku, zeznania mechanika, nie pamietam dokladnie. Na drugiej glowicy sprezanie bylo w granicach 4 a nominalne powinno byc w granicach 10 minimum, wiadomo im wyzsze tym lepsze. No i ogolnie byl nagar na walkach tak jakby smarowania nie bylo choc z silnikiem i jego charakterystyce pracy nic nie wykazywalo. To teraz juz wiem dlaczego jak ruszalem i dawalem gazu by przyspieszal to obroty rosly a auto leniwie sie rozpedzalo, objaw podobny do slizgajacego sie sprzegla. A zwyczajniej w swiecie nie bylo kompresji. Tak mi sie wydaje ze dobrze rozumuje. I teraz pytanie, naprawa tego silnika raczej sie nie karkuluje. Silniki o moich parametrach ogolnie sa dostepne na rynku. I teraz mam kilka pytan. Zanim podejme sie czegokolwiek, ale wszystko i tak zmierza sie ku wymianie silnika na inny. No i wlasnie, czy silnik moglbym wrzucic jakis inny bez jakich kowliek innych przerobek typu komputer, skrzynia, polosie, mocowanie silnika i wiele innych rzeczy, czyli zwyczajne plug&play ale wiekszy silnik np 2,8 194KM?? Czy w ogole nie ma takiej opcji bym bez przerobek zmienil silnik z mojego 2,6 150Km na cos wiekszego. Czy moze nie warto jest sie bawic w takie podmianki i kupic silnik jak bozia przykazala?? Tylko ceny ich sa na prawde rozne, od 499zl do 1500zl mowie o moim silniku, i teraz ktory wybrac by chodzil na prawde dobrze. Bo zapewnienia ze wszystko jest 100% sprawne "nic nie stuka nie puka" jest szeroko rozpowszechnione u sprzedajacych. A ja wole wydac wiecej nawet te 1500 ale wiedziec ze pojezdze jeszcze tym autem dlugo dlugo. Dziekuje za porady.
benyA4 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Kolego borykalem sie z podobnym problemem , moj silnik 2.0 wciaga olej ma uszkodzony wariator i jeszcze pare innych rzeczy. Koszt naprawy okolo 6 tysi. Postanowilem wiec poszukac innego silnika, na szczescie znalazlem w okolicy . silnik byl wymontowany wiec nie moglem go odpalic. Koledzy z forum i znajomi mechanicy podpowiedzieli mi na co zwrocic uwage: 1) Sciagnac pokrywy zaworow i spardzic stan walkow, czy niepowycierane oraz czy nie ma nagaru 2) gdy nie ma kolektora dolotowego i wydechowego widac zawory , wykrec swiece i krec walem zobaczysz czy wszystko pracuje, do tego zobaczysz czy zawory nie sa w oleju jesli tak to uszczelniacze zaworow puszczaja 3) jesli masz kamere wziernikowa mozesz zobaczyc stan tlokow. Ja pozyczylem profesjonalana , ale na allegro sa po 100zl na USB. Tłoki nie moga miec nagaru, najlepiej jak beda koloru aluminium lub delikanie brazowawe. Nagar na tlokach swiadczy o spalaniu oleju. 4) jesli masz mozliwosc sprawdz w jakim stanie sa weze podcisnienia czy inne gumowe elementy, znaczne ich zuzycie moze swiadczyc o duzym przebiegu silnika. To sa takie podstawy, najwazniejsze to modlic sie zeby nikt nas nie "wydymal" Ja oczywiscie silnik juz kupilem , stoi w garazu i czeka az mechanik znajdzie troche czasu by go podmienic. Musisz liczyc sie z tym ze nawet jesli kupisz inny silnika to wypadalo by zmienic rozrzad olej. czasem warto przy okazji wymienic sprzeglo. Tym sposobem koszta rosna lawinowo.
radi Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Opublikowano 11 Kwietnia 2013 Kolego jak nie chcesz się bawic w przekladke na 2.8 a trochę jest zabawy,to pakuj 2.6-mam na sprzedaż taki http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-152/silnik-2-6-abc-mojego-audi-265766/ a jak chcesz to się bawic to musisz mieć caly kaplet,ja kupiłem drugi samochod (kapletny silnik z wiazka i kompem,sprzglem i dwumasem,wszystkie weze itd. , nawet linka gazu jest inna.)skrzynia pasuje tylko trzeba jedna dziurke wywiercić na czujnik walu,poduchy pod slnik pasuja skrzynia tez,wydech tez pasuje,ale ma troszkę inne podgiecia do kolektora,ale spasuje bez zadnych przerobek. mój swap na 2.8 http://a4-klub.pl/audi-a4-b5-74/b5-abc-czarna-a4-206459/index2.html
denveco Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Z tego co wyczytalem z jednego z postow to masz ten silnik zagazowany. Powiedz mi ile na miescie Ci on palil?
radi Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Z tego co wyczytalem z jednego z postow to masz ten silnik zagazowany. Powiedz mi ile na miescie Ci on palil? Malo teraz jezdze tym samochodem,bo jestem za granica,a samochod w garażu w PL , ale mysle ze tak ok 15-16 gazu przy lekkim bucie, a przy swapie na 2.8 30 v jest naprawdę sporo roboty,jezeli chcesz trochę więcej mocy,a mniej roboty to pakuj 2.8 12v,konstrukcja prawie blizniacza do 2.6 poza małymi szczegółami
denveco Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Mi chodzilo o to ile benzyny Ci ta 2.6 palila? Bo ja auta zatrutego gazem nie mam. ---------- Post dopisany at 12:25 ---------- Poprzedni post napisany at 02:34 ---------- Czy silniki od anglikow pasuja bez problemu do naszych europejczykow plug&play?? Jak to z rozrusznikiem, alternatorem, filrem oleju, kostakmi elektrycznymi itd.??
radi Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Benzyny tak ok 12-13 miasto, trasa-polska irlandia ok 8 Litrow benzyny,silnik z angola pasuje bez problemu,rozni się tylko instalacja od strony ECU-jest dluzsza bo ecu jest po drugiej stronie, pozatym wszystko p&p
denveco Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Czyli co musial bym ewentualnie dorabiac przewody jak bym wzial silnik z angola??
radi Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Jeżeli weźmiesz taki sam czyli 2.6 to wkładasz,podpinasz pod swaja instalacje i ma gadac,a jak bedzies chciał wlozyc inny np.2.8 30v to instalacja elektryczna do skrócenia, a i przewod z magla tez jest inny,tak pozatym powinno wszystko pasować.
denveco Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 15 Kwietnia 2013 No to to mi juz jest wiadome w takim razie. A jak wyglada sprawa gdyby chcial kupic silnik o tym samym kodzie silnika czyli ABC z Audi 80 B4 / 100 / C4 A6. Na pierwszy rzut oka wygladaja tak samo ale jak to wyglada dalej. Czy mocowania łap sa dokladnie takie same, kostki sa tez takie same i je przede wszystkim czy jest ich tyle samo co u mnie itd?? Jednym slowem czy Ten sam silnik o tej samej pojemnosci i kodzie silnika bedzie pasowal P&P ze starszego modelu audi do mojej??
radi Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Opublikowano 15 Kwietnia 2013 Ogolnie silnik jest ten sam,roznic się może wlasnie mocowaniem łap,ale łapy sa odkręcanie wiec przekręcisz ze swojego silnika i caly osprzęt,wiec niewidze problemu, ale nich się inni wypowiedzą bo być może się myle
janSerce Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Opublikowano 17 Kwietnia 2013 Na forum była już przekładka 2,6 ABC z A6 do A4, ogólnie silnik jest ten sam ale radził bym brać z ostatnich wypustów czyli roczniki '97czyli te z czarnymi deklami, niemiaszki poprawili smarowanie wałków w głowicach i pare jeszcze innych pierdół.
denveco Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Ahhhhh, szkoda ze wczesniej tego nie przeczytalem, bo silnik juz do mnie jedzie ale ze srebrnymi deklami, takie jakie ja mialem. Widzialem te dekle czarne ale sadzilem ze to sprawa czysto wizualna. Gdybym wiedzial ze to chodzi o lepsze smarowanie i wiecej dodatkow to jak naj bardziej bym wzial te czarne, mimo ze mi sie nie podobaja. Ale silnik jaki jedzie do mnie przyjechal na kolach z niemiec, nigdy nie zagazowany i nie jezdzony w polsce majacy przebieg 202tys km. Profilaktycznie wymienie to co jest na wierzchu by pozniej juz do tego nie wracac czyli sprzeglo, poduszki silnika, rozrzad kompletny wraz z termostatem no i wiadomo olej, przy tym przebiegu to chyba 10W40 bedzie odpowiedni (tak mi sie wydaje). Sprezanie silnik ma w granicach 12 na kazdym cylindrze po sprawdzeniu przed wymontowaniem z auta. Mam nadzieje ze pojezdzi zdecydowanie lepiej niz poprzedni tym bardziej ze robie je pod siebie a nie na handel. W moim juz umarlym silniku lewa glowica miala sprezanie 11,13,0 (zerwany walek) natomiast prawa glowica miala sprezanie 4,4,7. Czy odczuje sie roznice w dynamice porownujac te dwa silniki??
radi Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Opublikowano 18 Kwietnia 2013 Niby cos tam poprawiono ze smarowaniem w tym silniku z czanymi obudowami,ale zalezy jak sie trafi,moj silnik ze srebnymi obudowami przed wyjeciem mial 250tys i silnik jak nowy,cicho i rowno pracowal,bez wyciekow,walki bez jakiego kolwiek zluzycia,a mojemu znajomemu przy silniku z czarnymi obudowami polecialy walki przy przebiegu 200tys,wiec jak dlamnie to zadna roznica,jak silnik zadbany,a jezeli chodzi o olej to zalej taki jaki byl,a jak niewiesz jaki byl to ja bym zalal 5w40,przebieg nie swiadczy o tym zeby zalewac 10w40,a i przy okazji wymien oring na chlodnicy oleju przy wymianie oleju.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się