radio22 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Witam proszę was forumowicze o pomoc chodzi mi o budowę garażu jednostanowiskowego. Materiały mogą być różne ważne żeby garaż się nie pocił od środka i żeby się nie nagrzewał za mocno w lato bo mam auto z tapicerką skórzaną i wylewka w garażu obowiązkowa. Jak ktoś się na tym zna to proszę o podanie przybliżonej ceny materiałów na budowę.
Kazik123 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 na codzień pracuje z drewnem i szczerze moge powiedziec ze taniej jest z suporexu w tym samym czasie stawiamłem garaz ja i mój znajomy ( przy okazji budowlaniec ) wym. takie same i na koniec okazało sie ze sporo przepłacił korzystając z drewna i osb co do kosztów to wszystko zależy od materiałów i technologi ( płyta czy ławy+fundamenty) co na dach i jaka konstrukacja samego dachu ja sporo rzeczy robiłem sam i przy okazji zaoszczedziłem ławy+ fundamenty ( miałem dostep do taniego betonu ) posadzka jw. izolacja pozioma elektryka ( koles podłaczył tylko skrzynke) no i konstrukcja dachu (sam robiłem dzwigary dachowe) w/w rzeczy sa do ogarniecia nawet dla amatorów, tylko nie czytaj za dużo muratora
radio22 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Ja chciał bym postawić garaż z suporexu ale nie wiem czy nie będzie się pocił od środka może jakieś docieplenie lub izolacja? Jeśli chodzi o konstrukcję nośną dachu to bym dał stelaż metalowy ze wzmocnieniami Dach chyba blacha trapezówka co dać pod blachę żeby się garaż nie grzał? I jakie wymiary maxymalne garażu żeby nie był potrzebny projekt i majster od budowy? hehe
Miroo Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 dobry temat chętnie będę śledził bo tez mnie to czeka
johny_walker Opublikowano 12 Kwietnia 2013 Opublikowano 12 Kwietnia 2013 również pośledzę temat bo może się ciekawie rozwinąć i na pewno podpowiedzi się przydadzą
rafal9119 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 z teco co wiem to do 20m2 powyzej trzeba miec plany i pozwolenie. co do dachu to po co stelaz stalowy? ja dałem u siebie dwa murłaty i pare krokwi i po sprawie.
Lu-Gi Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Blaszaka kup, z tego co wiem to nie drogo wychodzi (znajomy jakieś 2 lata temu stawiał) płacisz, przyjeżdżają i Ci skręcaja na gotowo, Ty jedynie robisz wylewke, instalację jak chcesz mieć światło i ew. możesz Sobie go ocieplic styropianem. koszt z wylewką niecałe 2 tysie kumpla wyszło
Miroo Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 blaszak odpada bo nieciekawie to wygląda przynajmniej mi się nie podoba, ja myślałem o wiacie takiej na 2 stanowiska plus miejsce na drzewo np
radio22 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 lu-gi wiesz co masz dobry pomysł z tym blaszakiem argument (jest tani)! Ale jest kilka minusów przede wszystkim będzie się strasznie grzał a jak dojdzie ocieplenie ze styropianu to będzie jak w piekle w gorące dni (dodam że mam skórzaną tapicerkę w aucie i nie chce jej zniszczyć). Druga sprawa słyszałem parę opinii od takowych właścicieli blaszaków że się strasznie pocą jak jest nagła zmiana temperatury. Następny minus to brak montażu podwieszanych szafek narzędziowych (nie ma do czego ich przykręcić). A jeśli przepisy pozwalają na budowę garażu do 20m2 we własnym zakresie to chciał bym postawić taki 5m długi 4m szeroki proszę o podpowiedzi bo nie wiem co lepsze i tańsze (suporex czy pustak)? to ma być budulec na ścianki następnie na dach trapezówka i co pod blachę jaki materiał żeby się garaż nie nagrzewał? I z czego zrobić drzwi do garażu? Czy taniej wyjdzie kupić gotowe drzwi myślałem o tych wjeżdżających pod dach. Proszę kolegów o podpowiedzi może ktoś z was przerabiał ten temat albo nie dawno stawiał garaż pod własne auto wszystkie rady się przydadzą... ---------- Post dopisany at 17:51 ---------- Poprzedni post napisany at 17:46 ---------- miroo mówisz o drewnianej wiacie bo jak chcesz murowaną na 2 auta plus schowek to musisz mieć pozwolenia raczej (gabaryty)
Lu-Gi Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Jak są wysokie letnie temperatury to styropian raczej izoluje wnętrze od wysokich temperatur
Kazik123 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 blaszak miałem max. 1.5 roku i sprzedałem może i koszt niski ale w środku gorąco albo zimno no i jesienia od wiatru połamało kawałek dachu, ogółem tanio co do metrów2 to dowiedz sie u siebie w miescie/gminie ile możesz postawić na tzw. zgłoszenie z tego co pamiętam to na każdy budynek na fundamencie potrzeba pozwolenie co do inspektora to bierze pare groszy i jak sie dogadasz to nawet na podwórko nie przyjedzie jak pisałem u siebie mam suporex+ styropian 10cm dach dzwigary + dachfolia i dachówka jutro jak znajde czas to dam fotke jak to wygląda a projekt z neta+ adaptacja lokalnego projektanta pod warunki zabudowy ( ogółem formalnosc)
Lu-Gi Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 określ kwote jaką masz na budowę garazu to wtedy może łatwiej będzie ocenic jaki garaż, jaka wielkość i z jakiego materiału a co do tej skórzanej tapicerki to moim zdaniem jesteś ostro przewrażliwiony
radio22 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Chce przeznaczyć na garaż o powierzchni 20 m2 jakieś 6-7tys A jeśli chodzi o skórę to od ciepła pęka i się kruszy,traci kolor itp. Ja chciał bym postawić garaż w stylu ( Kazik123 ) ścianki suporex+styropian 6cm aby sciany nie piły wilgoci dach dźwigary+najtańsza trapezówka+pod blachę jakaś folia termo Tylko nie wiem czy się zmieszczę w tej kwocie?... Dodam że mam do rozebrania stary garaż który był zrobiony pod fiata 126p hehe i bym odzyskał trochę materiału z niego mianowicie biała cegła między nią jest piaskowa zaprawa i jakoś pójdzie do tego szyna stalowa nośna+dobre drzwi drewniane bym obił cięką blachą i by były jak nowe (cięcie kosztów)
Kazik123 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Gotowe projekty domów, projekty garaży murowane i z drewna - projekty domów jednorodzinnych masz wycene na dole, ale z tego można zejść co do cegły to ok ,a odnośnie drzwi to zapomnij o obicu bo zgniją pod spodem, od 15 roku życia pracuje z drewnem i coś tam wiem masz stare drzwi z drewna ?
radio22 Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Autor Opublikowano 13 Kwietnia 2013 Wiesz co te drzwi nie są takie złe mają jakieś 20 lat od początku kiedy powstał stary garaż to były obite od dołu blachą na wysokość 50 cm i garaż stał na podwyższeniu betonowym także drewno na dole jest zdrowe.Tylko deski są trochę powysychane od słońca po całości. Może by zdjął starą dolną blachę wyciścił starą farbę szczotką z flexem i pomalował jakimś lakierem zabezpieczającym i ponownie całość obić blachą co myślicie o tym? Chyba że taniej od renowacji starych drzwi wyjdzie mnie kupno nowych??? ---------- Post dopisany at 21:02 ---------- Poprzedni post napisany at 20:48 ---------- Kazik123 tak nawiasem mógłbyś powiedzieć ile cię wyniósł cały garaż z projektem materiałem i pozwoleniami bez robocizny tak mniej więcej?...
Kazik123 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 zrobie fotki to bedziesz miał pogląd skad cena, a garaż mam na 2 stanowiska został jeszcze sufit w śr. do zrobienia ( czeka juz 2 lata, kasa poszła na coś innego) co do drzwi to zerwij farbe, szlif i na to pokost lniany z terpentyną 1/3 i możesz taki mix podgrzać i kilka warstw na drzwi , najlepszy impregnat za małą kase nie dawaj lakieru bo sie złuszczy, ew. Sadolin lub Bondex ja drewno na zew. maluje Sikkensem lub Sigma jak dasz ciemny kolor to ładnie wyjdzie, drewno 20 lat temu a dziś to nawet nie ma porównania drzwi masz z sosny lub modrzewia jeśli z dębu to wytrzymają dłużej niż Audica przy odpowiedniej impregnacji ok robie ot , ale takie zboczenie zawodowe
rafal9119 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 po co ci pozwolenie? do 20m2 mozesz sobie sam stawiac bez formalnosci. zalewasz ławe poznij 4-5 bloczkow w gore,papa,ytong(lub cos innego) ale ja bym z ytonga stawiał jest szybciej kupujesz tylko klej w worku i ognia nie trzeba bawic sie w zaprawe itd. o wiele szybciej. skad ty jestes bo jak bys był z moich okolic to bym ci pomogł
Majkel Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 blaszak odpada bo nieciekawie to wygląda przynajmniej mi się nie podoba, ja myślałem o wiacie takiej na 2 stanowiska plus miejsce na drzewo np Ja w tamtym roku postawilem coś takiego, i szczerze polecam... lewą cześć mam na imprezy a w prawej stoi Audi Jeżeli zrezygnowałoby się z tego słupka w lewej części to śmialo można tez autem tam wjechac... wymiary 6,30 x 6,40 2 ściany zewnętrzne zrobiłem w osb i na to styropian + tynk,a przedziela część prawa od lewej ścianka z boazerii dekoracyjnej Gdyby ktoś byl zainteresowany podobną konstrukcją, to służe pomocą, wszystko poza drzwiami udało mi sie zrobic samemu ---------- Post dopisany at 13:14 ---------- Poprzedni post napisany at 13:07 ---------- po co ci pozwolenie? do 20m2 mozesz sobie sam stawiac bez formalnosci. zalewasz ławe poznij 4-5 bloczkow w gore,papa,ytong(lub cos innego) ale ja bym z ytonga stawiał jest szybciej kupujesz tylko klej w worku i ognia nie trzeba bawic sie w zaprawe itd. o wiele szybciej. skad ty jestes bo jak bys był z moich okolic to bym ci pomogł z tymi zgłoszeniami to jest tak, że niby wszystko musisz złosic, nawet to do 25m, zrobilem kiedys takie zgłoszenie i jak matka poszła to oddać, to jej koleś powiedział, "Pani, po co to?? Jest taka samowolka, że nikt tego nie zgłasza, niech se syn stawia co tam chce..." ale przynajmniej mam papierek, ze zglosiłem, co prawda nie to, co rzeczywiscie postawiłem, ale przynajmniej coś jest na mapke naniesione w razie kontroli, a o takich też słyszałem
janusz_stg Opublikowano 14 Kwietnia 2013 Opublikowano 14 Kwietnia 2013 1. Na każdy obiekt (nawet blaszak) należy dokonać zgłoszenie w Starostwie Powiatowym lub innym odpowiednim urzędzie . 2. można pobudować 1 obiekt o pow .do 25m na podstawie zgłoszenia pod warunkiem ,że działka której jesteś właścicielem jest większa niż 500m. 3.Należy wykonać rysunek do zgłoszenia z uwzględnieniem posadowienia obiektu (nawet altana ogrodowa) z uwzględnieniem min 3m od granic sąsiednich działek. Budowę obiektu można rozpocząć o ile w ciągu 30 dni nie wpłynie pisemny sprzeciw z właściwego urzędu. 4.Jeżeli chodzi o budowę z suporeksu lub innych pustaków należy wykonać ławy fundamentowe tak jak pod budynek mieszkalny z uwzględnieniem stref przemarzania (ok . - 140 cm ) w przeciwnym razie konstrukcja obiektu może nie oprzeć się mrozom. 5. Najtańszą konstrukcją zachowującą termiczne wymagania jest żebrowana konstrukcja stalowa lub drewniana i obita materiałem konstrukcyjnym ( blacha lub drewno) od wewnątrz i zewnątrz i wypełniona w środku wełną mineralną min 10 cm. Taka konstrukcja zapewnia ochronę termiczną .
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się