Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Olej/smar na samochodzie, bierze olej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam!

W zeszłą niedzielę zaprowadziłem swoją A4 na zrobienie FMIC'a i DP. (300 km) Po dojechaniu prawy tył samochodu oraz prawa strona były zabrudzone jakby olejem/smarem. (wcześniej mi się to nie zdarzyło). Po oględzinach mechanik tam mi powiedział, że możliwe że przekładnia kierownicza pada ( aczkolwiek na kierownicy nie czuć żadnych objawów). Sprawdzili również turbinę (jak najbardziej ok) a także stary dolot i wydech nie był jakoś zbytnio zawalony.

Odpuściłem sobie ten temat. Po przeprowadzonych modach (zwiększenie mocy na 190 KM). Wracałem do siebie. Dojeżdżając zapaliła mi się kontrolka od oleju (OIL MIN).Z racji, że przez drogę powrotną dość go butowałem więc postawiłem go żeby ostygnął i po jakimś czasie problem znikł. Na bagnecie było jakieś 40%. Stwierdziłem, że może olej jest kiepski ( Liqui Molly 5w30 ) i stracił swoje właściwości, stąd ta kontrolka.

Jednak dzisiaj problem znów wrócił. Zapaliła się kontrola OIL MIN i nie zgasła. Sprawdzam bagnet, rzeczywiście - mało oleju. Dolałem oleju tak na 80 % i będę obserwował jak się zachowuje.

Co sądzicie? Co może być przyczyną? Podkreślę, że na silniku raczej nie widać nieszczelności, raczej wszystko jest czyste.

Wymiana oleju na Castrol Edge 10w60 może rozwiązać problem?

Aaa bym zapomniał, od wymiany jestem jakieś 4000 km.

Opublikowano

Podstawowe pytanie,ile zrobiłeś na tym oleju i co ile go zmieniasz? jeśli zrobiłeś 6tyś biorąc pod uwagę że zmieniasz go co 10tyś i zostało Ci do wymiany 4000 to 0,5L mógł Ci podebrać skoro wycieku nigdzie nie ma i jest to normalne zjawisko.

Opublikowano

oleju nie zmieniaj bo jest ok. tylko jeździj i obserwój :whistling: Jak nie będzie wycieków a oliwa będzie ubywać to pewnie i będzie puszczał siwe bączki i to będzie zasługa turbo :whistling:

Opublikowano

Auto mam od miesiąca więc to była moja pierwsza zmiana :wink:

Jak narazie spisałem stan oleju i licznika i zobaczymy co się będzie działo :wink:

A ogólnie mam takie pytanko: Ten zaznaczony dopuszczalny zakres na bagnecie to ile to jest? 0,5 litra czy więcej? :decayed:

---------- Post dopisany at 22:18 ---------- Poprzedni post napisany at 22:16 ----------

Aa i druga sprawa to: czy jest jakaś możliwość sprawdzenia przekładni kierowniczej? Cały prawy bok regularnie mi się brudzi (takim czarnym nalotem).

Opublikowano

min-max = 1 litr

zobacz czy gumy nie sa mokre na drazkach kierowniczych i czy plynu nie ubywa od wspomagania

Opublikowano

No teraz posprawdzałem wszystkie stany olejów i płynów i będę monitorował czego mi ubywa :wink: Jak coś zauważę będę pisał :wink:

Opublikowano

Prawa gume na przekladni miales mokra wygladala jak by tamtedy lecialo mowilem Ci o tym

Opublikowano
Prawa gume na przekladni miales mokra wygladala jak by tamtedy lecialo mowilem Ci o tym

O przekładni to wiem, tylko jeszcze interesuje mnie problem z ubywającym olejem. Na bieżąco sprawdzam stan, zobaczę co się będzie działo :decayed:

---------- Post dopisany 16-04-2013 at 23:28 ---------- Poprzedni post napisany 15-04-2013 at 20:18 ----------

Dziś wbiłem na kanał, żeby troszkę obejrzeć autko od spodu i zauważyłem, że miska(po stronie filtra oleju) delikatnie jest brudna w oleju. Podkreślę, że przy samym filtrze jest sucho. Na wszelki wypadek jeszcze go dokręciłem :wink:

Czy jest tam jakieś miejsce, uszczelka albo coś którędy może sobie delikatnie ubywać?

Opublikowano

Na misce niema uszczelki jest masa uszczelniająca,a wyciek możesz mieć z odmy

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...