Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Stukanie i syczenie z baku paliwa


chesterman

Rekomendowane odpowiedzi

Lepirj odkręć prawe przednie koło, potem osłone nadkola i przy drzwiach pasażera powinna być czarna kwadratowa pucha. To filtr węgla aktywowanego od odpowietrzania zbiornika paliwa. na samym dole tej puchy, przy zwężeniu jest w środku wkładka filcowa. I zapewne jest zapchana. Wtedy jak jest pełny bak, to potrafi zassać paliwo z baku i wylatuje koło drzwi pasażera. No i dodatkowo czuć smród benzyny. Kupujesz kawałek filca, rozkręcasz filtr, wycinasz plastikową siatkę na jego dole, wkładasz nowy filc - oczywiscie o wiekszej średnicy niż srednica otworu (żeby węgiel się nei wysypywał), skręcasz i problem znika. To też dodatkowo moze powodować falowanie obrotów na biegu jałowym - na benzynie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Benzyny to mam około 15L w zbiorniku, teraz nie jeżdżę autem ale okaże się w przyszłym tygodniu, co i jak. Ale z powodu ilości paliwa to wątpie żeby zasysało, no i nie cyka ten zaworek jak auto pracuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo jest prawie pusty bak. Zalej do pełna - to zobaczysz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa prosta odkręcasz koło od pasażera (lepszy dostęp będzie ) i potem odkręcasz te śruby do masz na około i osłona powinna ładnie zejść filtr masz przy drzwiach pasażera taki stożek niby :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

sprawa prosta odkręcasz koło od pasażera (lepszy dostęp będzie ) i potem odkręcasz te śruby do masz na około i osłona powinna ładnie zejść filtr masz przy drzwiach pasażera taki stożek niby :)

Dziękuje kolego za odpowiedź, ale bardziej chodziło mi o ten zawór co jest nad filtrem powietrza:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha napisałeś filtr węglowy i dlatego opisałem że znaduje się w nadkolu :) z tego filtra to ściągasz wężyki normalnie je wyciągając nie powinno być wielkich problemów z tym :) tylko on musi być zamontowany w odpowiednim kierunku strzałka jest pod tą gumową otoczką na zaworku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aha napisałeś filtr węglowy i dlatego opisałem że znaduje się w nadkolu :) z tego filtra to ściągasz wężyki normalnie je wyciągając nie powinno być wielkich problemów z tym :) tylko on musi być zamontowany w odpowiednim kierunku strzałka jest pod tą gumową otoczką na zaworku :)

Czyli nie trzeba je jakoś rozpinać[?]

Bo problem jest dość dziwny, zaworek cyka, a nadal jest syczenie z baku i raz mam pół kotła paliwa a raz zaświeci się rezerwa. Co dalej robić, czy zmienić filtr węgla aktywnego[?] Bo z tego co widze jest powietrze w zbiorniku...:facepalm:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tzn jak ten zawór cyka to nie znaczy że jest sprawny :) tylko ściągasz te wężyki a żeby zobaczyć czy to nie filtr to odepnij od zaworu ten przewód który wchodzi w nadkole i dmuchnij w niego jeżeli dasz radę to znaczy że filtr jest drożny i padł zaworek (oczywiście będziesz miał jakiś tam opór przy wdmuciwaniu powietrza :) ). A w sprawie tego poziomu paliwa to podejrzewam że coś z pływakiem jest nie tak zapewne bez wyciągnięcia jego się nie obejdzie :) nie jest to trudna sprawa, czami jest tak że pływak wyjdzie z szyny ale czasami jest tak że się wygnie i wtedy albo nowy albo próba naprawy :) Poczytaj sobie posty od początku tam ja i inni opisaliśmy mniej więcej co i jak :) Jeżeli nie będziesz czegoś wiedział to pisz będziemy pomagać :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Właśnie i tu zaczyna się moje podejrzenie, bo:

Jeden kolega pisze, aby poprpstu tą rurkę ściągnąc, czyli na chłopski rozum biorę ją w ręke i mocno ciągne, a znów Ty ja74687 piszesz, aby odpiąć przewód. Możesz mi wytłumaczyć na chłopski rozum czy ściągnąć go siła, czy rozpiąć jakoś ten cybant[?]:decayed:

I ROZUMIEM, ŻE MAM PRÓBOWAĆ DMUCHAĆ NA WYŁĄCZONYM SILNIKU :grin: [?]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak sa takie upały jak teraz to nie ma co rozpinać tej opaski tylko mocniej pociagnij i sam zejdzie, założyć nie problem jak guma ciepła to i elastyczna:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ja wiem, ale sam sprawdz że jak jest +30 w słońcu i auto chwile w tym upale postoji to zsuniesz ten wezyk bez uszkadzania czego kolwiek i tak samo łatwo go założysz z powrotem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jutro po powrocie sprawdzę i na wszelki wypadek popsikam wd 40 i przedmucham, nie zaszkodzi, a może pomóc i później jak coś, to się odezwę:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Poczekaj z wymiana zaworka. Najpier sprawdz czy jego dopowietrzenie jest drozne. Jest to gumowy wezyk ktory wychodzi pod samochod. Znajduje sie pod nadkolem z przodu po stronach pasazera od strony sciany grodziowej. Tez tak mialem i w koncu wciagnelo mi bak. A ten wezyk byl tak zasyfiony pia hem ze normalnie beton sie tam zrobil.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zapewne uszkodzony zawór węgla aktywnego. Znajduje się on z przodu, pod maską, w okolicy prawego błotnika (od strony pasażera) podczas pracy musi on cykać.

Kolega tak napisał, a ja zrobiłem w następujący sposób:

- ściągnąłem wężyki psikałem wd 40 w zawór, czy jak tam zwał tak zwał,

- przedmuchałem sprężarką

Cyka jak cykał na postoju po odpaleniu auta jest ok, nie wiem jak w jeździe.

ALE

Dmuchałem w wężyk co wchodzi w nadkole i powietrze normalnie z minimalnym oporem szło, czyli na chłopski rozum dało się w niego wdmuchać powietrze, a następnie ono wylatywało spowrotem.

CZY TAK POWINNO BYĆ, CZY NIBY WSZYSTKO JEST TERAZ OK:decayed: Chodzi mi głównie nie o zawór, ale o filtr węgla aktywnego pod nadkolem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MANIUNI89 tak jak ci koledzy pisali poprostu go ściągnij nic nie trzeba odpinać powinien ładnie zejść :) I wtedy dmuchnij w ten wężyk co wchodzi w nadkole sprawdzisz wtedy drożność jeżeli jest drożny i problem występuje to wymiana zaworku :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

MANIUNI89 tak jak ci koledzy pisali poprostu go ściągnij nic nie trzeba odpinać powinien ładnie zejść :) I wtedy dmuchnij w ten wężyk co wchodzi w nadkole sprawdzisz wtedy drożność jeżeli jest drożny i problem występuje to wymiana zaworku :)

Próba generalna odbędzie się w niedziele:wink: I napisze wnioski:decayed:

---------- Post dopisany 23-06-2013 at 17:57 ---------- Poprzedni post napisany 21-06-2013 at 23:11 ----------

I jakiś dziwny ten problem, bo znów zapala się rezerwa i wskazówka co jakiś czas się sama podnosi i opada potem w dół. Zaworek cyka, filtr węgla aktywnego w porządku. Zostaje zajrzeć do baku...Dziś niedziela, w poniedziałek zaczynam:decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapewne z pływakiem problemy nie obejdzie się bez zajrzenia do baku :) a syczenie ustąpiło ?? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...