Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[All TDI] Grzać motor czy ruszać?


Vandisel_A4

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Proszę o opinie czy grzać zimny motor na postoju czy jest to dla niego szkodliwe, ja osobiście staram sie żeby silnik chwilę popracowł za nim dam bieg ale są różne opinie na ten temat. Fakt że nie ma jeszcze jakichś dużych spadków temperatóry ale pewnikiem kiedyś mocniej się schłodzi i chciałbym wiedzieć jak to jest. Proszę o uwagi i z góry dzięki:wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Proszę o opinie czy grzać zimny motor na postoju czy jest to dla niego szkodliwe, ja osobiście staram sie żeby silnik chwilę popracowł za nim dam bieg ale są różne opinie na ten temat. Fakt że nie ma jeszcze jakichś dużych spadków temperatóry ale pewnikiem kiedyś mocniej się schłodzi i chciałbym wiedzieć jak to jest. Proszę o uwagi i z góry dzięki:wink:

Było :!: :!:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Proszę o opinie czy grzać zimny motor na postoju czy jest to dla niego szkodliwe, ja osobiście staram sie żeby silnik chwilę popracowł za nim dam bieg ale są różne opinie na ten temat. Fakt że nie ma jeszcze jakichś dużych spadków temperatóry ale pewnikiem kiedyś mocniej się schłodzi i chciałbym wiedzieć jak to jest. Proszę o uwagi i z góry dzięki:wink:

Było :!: :!:

podaj link ... bo jakos znalezc nie moge ... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja ruszam bardzo powoli, lepsze smarowanie jest wtedy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

[ Dodano: 13-12-2006, 21:33 ]

Witam. Proszę o opinie czy grzać zimny motor na postoju czy jest to dla niego szkodliwe, ja osobiście staram sie żeby silnik chwilę popracowł za nim dam bieg ale są różne opinie na ten temat. Fakt że nie ma jeszcze jakichś dużych spadków temperatóry ale pewnikiem kiedyś mocniej się schłodzi i chciałbym wiedzieć jak to jest. Proszę o uwagi i z góry dzięki:wink:

Było :!: :!:

podaj link ... bo jakos znalezc nie moge ... :roll:

http://www.a4-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=3309&highlight=rusza%E6

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki bez obrazy ale ile lat wy macie zamiar jeżdzić aktualnie posiadanym modelem żeby bawić się w takie czekanie po odpaleniu, nie są to auta zabytkowe aby się nad nimi spuszcza .... rok, dwa i do "Żyda" takie jest moje zdanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki bez obrazy ale ile lat wy macie zamiar jeżdzić aktualnie posiadanym modelem żeby bawić się w takie czekanie po odpaleniu, nie są to auta zabytkowe aby się nad nimi spuszcza .... rok, dwa i do "Żyda" takie jest moje zdanie

i stad sie biora okazje na allegro "w super stanie za male pieniadze" :twisted:

a wracajac do tematu ...

odpalam, odczekam 15 sekund i powolutku ruszam ..... :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja odczekuje chwile ale nie za dlugo i staram sie nie przekraczac 1800-2000, czyli za nim sie zagrzeje to jade na 3 co najwyzej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wiadomo że związane jest to tylko i wyłącznie ze smarowaniem turbiny oraz temperaturą oleju przy której jego właściwości są najlepsze. Jeśli nie chcecie żeby wam się powykrzywiały łopatki, albo zapiekał olej nie dawajcie w palnik dopóki temperatura nie wyniesie 80-90 stopni. To temperatura optymalna do pracy silnika TDI. Ostatnie kilometry jazdy powinny być przejechane spokojnie, a silnik powinien pracować jeszcze 50-60sekund. Po ostrej jeździe turbina nie powinna nagle tracić smarowania jest na to baaardzo wrażliwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Micz, mądrze gadasz :smile:

ale

związane jest to tylko i wyłącznie ze smarowaniem turbiny

nie tylko , równie ważna jest góra silnika czyli hydraulika (popychacze)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zdeniu, no dobra tego tylko tam nie było jakoś się zaplątało :)

to czego dotyczy?? tez oleju??

Tak. Turbina ma smarowanie tym samym olejem co cały silnik. Dlatego tak ważne jest rozgrzanie przed ostrym dawaniem kopa, żeby praca turbiny była odpowiednia przy smarowaniu olejem o odpowiednich właściwościach. Przy tak dużych obrotach jakie są w turbinie (nawet do 10tyś obrotów na minutę) jest to niezbędne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak. Turbina ma smarowanie tym samym olejem co cały silnik. Dlatego tak ważne jest rozgrzanie przed ostrym dawaniem kopa, żeby praca turbiny była odpowiednia przy smarowaniu olejem o odpowiednich właściwościach. Przy tak dużych obrotach jakie są w turbinie (nawet do 10tyś obrotów na minutę) jest to niezbędne.

nie bede sie czepial....ale sprawdz sobie na climatronicu jakie temperatury osiaga olej ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murzyn, sprawdzałem :) u mnie zatrzymuje się na 90 stopniach :) a u Ciebie? :)

Z tego co wiem to kod 51.

[ Dodano: 13-12-2006, 23:19 ]

pozatym pomiar jest dokonywany w silniku, obawiam się, że w turbinie temperatura tego oleju jest wyższa:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Napewno nie jest to 51 przynajmniej nie przed liftem. :twisted:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...