Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[All TDI] Grzać motor czy ruszać?


Vandisel_A4

Rekomendowane odpowiedzi

po lifcie II, 51

90 to jest przy maxymalnym zylowaniu (nawet troche mniej) temperatura robocza zaczyna sie duzo duzo wczesniej...nie chce zgadywac ale 50-60 to max

temperatura przy bardzo spokojnej jezdzie wynosi 70-75C

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Micz, nie wiem, czy w wersji przed liftem da sie sprawdzic. Do tego chyba musza byc zegary z temp. oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murzyn, w takim razie czekam :mrgreen:

[ Dodano: 14-12-2006, 00:03 ]

ja pierwsze co jak wsiadam do samochodu włączam kod 51 tak samo na pewno robi keżor, nie butuje dopóki nie będzie 90oC. Taką mam zasade i do tego czasu jeżdżę lajtowo więc jakoś musi mi te 90 stopni uzyskać :)

Serio mówie, kogo nie pytałem gdzie nie czytałem każdy mówi tak samo 80-90stopni to optymalna tempetatura dla pracy naszego silnika. Pytałem chłopaków z Compsport, pytałem z Master's Tuning. Zawsze odpowiedź była taka sama :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie macie wskaźnika z temp oleju? U mnie jest, przy spokojnej jeździe niecałe 80, przy butowaniu niecałe 90°C Więcej nie udało się uzyskać:razz:
wskaznik wskaznikiem....pokazuje roznie (ja np myslalem ze temp dochodzi mi do 120C!! a na klimatronicu masz dokladniejsze info
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fajna wypowiedz,, Odpał i w pedal'' to jest jeszcze pozostałość Polskiej Komunistycznej metalnosci po co szanowac i tak do żyda. mam okazje od kilku lat jezdzic dieslami i prywatnie i w pracy dlatego wiem to jako uzytkownik nie mechanik ze jesli kilka minut popracuje silnik na wolnych obrotach to napewno olej jest lepiej rozprowadzony a podzespoły takie turbina napewno po odpaleniu i ,,w pedał''w zime niema smarowania co zabija ja bardzo szybko i taki,,sobie żyd''jak ci poważniejsi szuka pomocy na naszym forum.Ale całe szczescie ze sa tacy ludzie jak klubowicze.Dzieki za życzonka urodzinowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chłopaki bez obrazy ale ile lat wy macie zamiar jeżdzić aktualnie posiadanym modelem żeby bawić się w takie czekanie po odpaleniu, nie są to auta zabytkowe aby się nad nimi spuszcza .... rok, dwa i do "Żyda" takie jest moje zdanie

Pewnie poprzedni właściciel twojej bryki myślał tak samo :D hihi

Przy tak dużych obrotach jakie są w turbinie (nawet do 10tyś obrotów na minutę) jest to niezbędne.

Chyba troche więcej ... tak z 20 razy więcej ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Chyba troche więcej ... tak z 20 razy więcej ?
20 razy to może nie hahaha zjadło mi się jedno zero miało być 100tyś :P z tego co mi wiadomo to są obroty rzędu 100tyś :) może jest inaczej ;)

[ Dodano: 14-12-2006, 00:28 ]

Cytacik:

"Turbina osiąga bardzo wysokie prędkości obrotowe (w niektórych silnikach turbo osiąga prędkości do 100tys rpm). Turbina jest "ślizga się" na filmie olejowym. Jeśli zgasisz silnik przed ochlodzeniem turbiny, to nie ma spalin, które turbinę napędzają. Wirnik turbiny ma małą bezwładność (przynajmniej w standardowych TDI), w związku z czym zostaje zatrzymany praktycznie w miejscu. Film olejowy spala się od wysokiej temperatury (powstają grudki przy punktach ślizgowych turbiny). Po kolejnym odpaleniu, łożyskowanie jest gorsze, opory rotacji dużo większe. To prowadzi do dużo większych obciążeń rolki na której kręci się wirnik. Efektem końcowym jest to, że turbina zdycha."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaczne o tego ze...

kod51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC...

wiec se mozna sprawdzac temp oleju.....:P....wiem ze sam pisalem ze to 51 :oops: ale sie poprostu pomylilem :P itak sie ciagnelo w wypowiedziach :roll: :roll:

tak czy siak dale sie przydadza jak ktos chce wykres szybkosci nagrzewania plynu ;)

T-OZNACZA TRASE V=(100 DO 120) reszta w miescie plynne 70

TEMP ZEW +4,5

TEMP PLYNU PRZY STARCIE =7

czas od rozruchu temp

0 7

1 15

2 21

3 29

4 39

5 51T

6 60T

7 71

8 82

9 90

10 90

i tak do konca :P

widac ze wykres jest prawie liniowy (jednostajnywzrost) i tak powinno w sumie byc

kod temp oleju to 49 (teraz to nieczego nie jestem pewny) i jak juz sie zorientowalem to sprawdzilem

(wahal sie miedy 74(1 etap spokojnej jazdy) do 83(na trasie but w podlodze) 5km autostrady nic nie zmienilo 83C

ehh jutro sprawdze ten kod 49

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Murzyn, jeszcze mi tylko powiedz na jakim stylu jazdy ile przejechałeś, bo mi się silnik rozgrzewa ładnie dopiero po jakich 8-10km :>

[ Dodano: 14-12-2006, 01:02 ]

49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu)

teraz to ja już nic nie wiem hahaha :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kod51 Temperatura chłodzenia silnika (ECT) in oC...

wiec se mozna sprawdzac temp oleju.....:P

Czujnik temperatury cieczy chłodzącej silnika to właśnie ETC. A jaka to ciecz? Pytanie za 100ptk... :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

PS...w modelach przed 2 liftem kod 49 to na bank nie jest

49 Licznik błędów sygnału prędkościomierza (prędkość pojazdu)

w modelach po 2 lifcie pokazuje (oC) jak wartosc jest mierzona wlasnie w stopniach celciusza i przy tym kodzie wlasnie tak jest....

a ze w modelach przed II liftem ten kod ma podobne wartosci do moich i podobnie sie zmienia to smiem twierdzic ze jest to temp oleju....jak mozecie to posprawdzajcie co wam ten kod pokazuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

1. Systemfehler

2. Ist-Wert Fühler virtuell

3. Ist-Wert Innenfühler Konsole

4. Ist-Wert Außentemperatur - Fühler Wasserkasten

5. Ist-Wert Außentemperatur - Fühler Stoßfänger

6. Ist-Wert Ausblasfühler Fußraum

7. Ist-Wert Ausblasfühler Mann-Anströmer

8. Displaycheck

9. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Temperaturklappe

10. Soll-Digitalwert Temperaturklappe

11. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti A/C-Klappe

12. Soll-Digitalwert A/C-Klappe

13. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Fuß/Def-Klappe

14. Soll-Digitalwert Fuß/Def-Klappe

15. Ist-Digitalwert Rückmeldepoti Stauluftklappe

16. Soll-Digitalwert Stauluftklappe

17. Fahrgeschwindigkeit (km/h)

18. Istwert der Gebläsespannung (Volt)

19. Sollwert der Gebläsespannung (Volt)

20. Istwert der Kompressor/Bordspannung (Volt)

21. Anzahl der Niederspannungsereignisse

(nicht flüchtig)

22. Schaltzustand des Hochdruckschalters

23. Anzahl der Hochdruckereignisse (flüchtig)

24. Anzahl der Hochdruckereignisse (nicht flüchtig)

25. A/D-Wert Kick-Down-Schalter

26. A/D-Wert Heißleuchte

27. Motordrehzahl

28. Kompressordrehzahl

29. Codierung

30. Software-Version

31. Softwareindex

32. Potifehlerzähler Temperaturklappe

33. Potifehlerzähler A/C-Klappe

34. Potifehlerzähler Fuß/Def-Klappe

35. Potifehlerzähler Stauluftklappe

36. Temperaturklappe Anschlag Kalt

37. Temperaturklappe Anschlag Warm

38. A/C-Klappe Anschlag geschlossen

39. A/C-Klappe Anschlag geöffnet

40. Fuß/Def-Klappe Anschlag Def

41. Fuß/Def-Klappe Anschlag Fuß

42. Stauluftklappe Anschlag auf

43. Stauluftklappe Anschlag zu

44. Fahrzyklus-Zähler

45. Innentemperatur gerechnet (Ninc) dig

46. Außentemperatur gefiltert (°C)

47. Außentemperatur ungefiltert (°C)

48. ECOR

49. Kühlmitteltemperatur

50. Standzeit in min

51. Motortemperatur °C

52. Kompressor-Abschalt-Bedingungen

53. Anzeige aktiver el. Ausgänge:

Kompressor / Umluftventil / Wasserventil

54. Regelkennziffer

55. Außentemperatur °C

56. Innenfühler virtuell °C

57. Innenfühler Konsole °C

58. Temperatur Wasserkasten °C

59. Temperatur Stoßfänger °C

60. Ausblasfühler Fußraum °C

61. Ausblasfühler Mann-Anströmer °C

62. Sonnenintensität W/m-1

63. Sonnenintensität gefiltert W/m-1

64. Delta Lüfteranhebung

65. Delta A/C-Klappenverschiebung

66. Zeitkonstante / 1,6 sec

67. Kaltstartkorrektur

68. Maximale Stellgröße für I- und P-Anteil

69. Ist-Wert Ausblasfühler Fuß (cnts)

70. Soll-Wert Ausblasfühler Fuß (cnts)

71. Abweichung (Epsilon)

72. Anteil (+ heizen / - küh

Hier eine Liste der abfragbaren Parameter ab Baujahr 2000:

0. Systemfehler, ( siehe zusätzliche-Tabellen)

1. Sollwert der Gebläsespannung (Volt)

2. Istwert der Gebläsespannung (Volt)

3. Sollwert Defklappe

4. Skalierter Sollwert Defklappe

5. Skalierter Istwert Defklappe

6. Sollwert Fuß/Mannaströmer-Klappe

7. Skalierter Sollwert Fuß/Mannaströmer-Klappe

8. Skalierter Istwert Fuß/Mannaströmer-Klappe

9. Sollwert Stauluft/Umluftklappe

10. Skalierter Sollwert Stauluft/Umluftklappe

11. Skalierter Istwert Stauluft/Umluftklappe

12. Sollwert Temperaturklappe links

13. Skalierter Sollwert Temperaturklappe links

14. Skalierter Istwert Temperaturklappe links

15. Sollwert Temperaturklappe rechts

16. Skalierter Sollwert Temperaturklappe rechts

17. Skalierter Istwert Temperaturklappe rechts

18. Fahrgeschwindigkeit (km/h)

19. Motordrehzahl (10 U/min)

20. Software-Version

21. Audi Software-Indizierung

22. Hella Software-Indizierung

23. Codierung

24. Digitalwert Außentemperaturfühler Stossstange in cnts

25. Außentemperaturfühler Stossstange in °C

26. Digitalwert Außentemperaturfühler Wasserkasten in cnts

27. Außentemperaturfühler Wasserkasten in °C

28. Außentemperatur für Anzeige in °C

29. Außentemperatur für Kompressor in °C

30. Außentemperatur für Regelung in °C

31. Verhältnis Sonne li/re bzw. re/li

32. Sonnensensor links gefiltert 10 W/m?

33. Sonnensensor rechts gefiltert 10 W/m?

34. Sonnensensor links ungefiltert 10 W/m?

35. Sonnensensor rechts ungefiltert 10 W/m?

36. Digitalwert Sollwertabsenkung als f (Sonnenintensität, Außentemperatur)

37. Ausblastemperaturabsenkung links f (Sonnenintensität li/re) in 0,5 K

38. Ausblastemperaturabsenkung rechts f (Sonnenintensität li/re) in 0,5 K

39. Digitalwert Ausblastemperatur Mann links in cnts

40. Ausblastemperatur Mann links in °C

41. Digitalwert Ausblastemperatur Mann rechts in cnts

42. Ausblastemperatur Mann rechts in °C

43. Digitalwert Ausblastemperatur Fuß links in cnts

44. Ausblastemperatur Fuß links in °C

45. Digitalwert Ausblastemperatur Fuß rechts in cnts

46. Ausblastemperatur Fuß rechts in °C

47. Bordspannung (Klemme 15) in Volt

48. Zähler für Abschaltvorgänge Klemme 87a

49. Kompressor Abschaltbedingungen

50. RCN links verzögert

51. RCN rechts verzögert

52. RCN links unverzögert

53. RCN rechts unverzögert

54. Soll Ausblastemperatur links

55. Soll Ausblastemperatur rechts

56. Standzeit

57. Errechnete Kühlmitteltemperatur in °C

58. Kühlmitteltemperatur vom Kombiinstrument in °C

59. Pull-Down Bit

60. Kaltstart Bit

61. Unterbrochener Kaltstart (Bit)

62. Zuheizer Abschaltbedingungen

63. Digitalwert Sonnensensor links ungefiltert in cnts

64. Digitalwert Sonnensensor recht ungefiltert in cnts

65. epsilon innen

66. innentemp_filt

67. rollierende Kompressorabschaltbedingungen (1xx aktuell) 68 Fahrzyklus-Zähler

69. epsilon_ausblas_li

70. epsilon_ausblas_re

71. rcn_filterzeit

72. Anfangswert Kühlmitteltemperatur vom Kombiinstrument +40°C

73. Hochdruckereignisse nichtflüchtig

74. i_anteil_li_xuc - 128

75. i_anteil_lre_xuc - 128

76. Hochdruckereignisse flüchtig

77. Idle-Filterung aktiv

78. Timer für Idle-Filterung Wert *50ms (Motortemp 1)

79. Filterzeit für Innenfilter Wert *12sec (Motortemp 2)

80. Verwendete Schlüsselnummer für Betriebsmodi und Solltemperatur

81. Schlüsselnummer nach 1,3 sec. nach Power-On

82. Korrigierte Schlüsselnummer (10 mal richtig empfangen)

Zusätzliche Tabellen

Abschaltbedingungen Zuheizer

0. Zuheizer läuft

1. Außentemperatur > 5°C

2. Sollausblastemperatur links und rechts < 50°C

3. Sollwert Temperaturklappe links und rechts > 20 cnts

4. Sollausblastemperatur links und rechts < 42°C

5. Econ oder Off aktiv

6. Sollwert Temperaturklappe links und rechts > 60 cnts

Systemfehler-Tabelle

Ursprung des Fehlers Fehlerart

1. Innenfühler 1,2,3,4,7,8,9,10

2. Sonnensensor links 1,2,3,4,5,6

3. Sonnensensor rechts

4. Aussenfühler Wasserkasten

5. Aussenfühler Stossstange

6. Ausblasfühler Mann links

7. Ausblasfühler Mann rechts

8. Motor Temp. Klappe links

9. Motor Def. Klappe

10. Motor Temp. Klappe rechts

11. Motor Fuss/Mann-Klappe

12. Motor Stau/Umluftklappe

13. Poti Temp. Klappe links 1,2,3,4,12

14. Poti Def. Klappe

15. Poti Temp. Klappe rechts

16. Poti Fuss/Mann-Klappe

17. Poti Stau/Umluftklappe

18. Belüftungsmotor

19. Schalter 2/30 bar 13,14,15,16

20. Ausblasfühler Fussraum 1,2,3,4

21. Kompressorspannung 17,18

22. Gebläse 19,2

23. Tachosignal 11

24. Kühlmitteltemperatur-Telegramm 1,2,3,4

Beschreibung der Fehlerart

1. Kurzschluss nach Masse

2. Kurzschluss nach Masse sporadisch

3. Unterbrechung/Schluss nach Plus

4. Unterbrechung/Schluss nach Plus sporadisch

5. Motor blockiert oder spannungslos

6. Motor blockiert oder spannungslos sporadisch

7. Unterbrechung/Schluss nach Masse

8. Unterbrechung/Schluss nach Masse sporadisch

9. Kurzschluss nach Plus

10. Kurzschluss nach Plus sporadisch

11. Signal unplausibel sporadisch

12. Adaptionsgrenzen überschritten

13. Freonverlust

14. Freonverlust sporadisch

15. Hochdruck

16. Hochdruck sporadisch

17. Spannung < 9,5 Volt

18. Spannung < 9,5 Volt sporadisch

19. Regeldifferenz statische Abweichung

20. Regeldifferenz sporadische Abweichung

Beleuchtung blau, Bj 09/97, codes auslesbar. In dieser Form hier...

00 = Gesamtstellwert, 0=max. kühlen, 255 max. heizen

01 = Innentemperatur Schalttafel (am Bedienteil der Climatronic)

02 = Sonneneinstrahlungsindex gemittelt

03 = Sonneneinstrahlungsindex in mW/cm?

04 = Außentemperatur Stoßstange gemittelt

05 = Außentemperatur Stoßstange aktueller Wert

06 = Temperatur Frischluftansaugkanal

07 = Ausströmtemperatur Fußraum

08 = Ausströmtemperatur mitte

09 = Sollwert Gebläsespannung (+/-)

10 = Istwert Gebläsespannung in 10-1 Volt

11 = Temperaturklappe (0=max. warm, 255=max. kalt), (+/-)

12 = Zentralklappe(0=Fußraum-/ Defroster, 255=mitte), (+/-)

13 = Staudruckklappe (0=Umluft, 255=Frischluft), (+/-)

14 = Fußraum- / Defrosterklappe (0=Frontscheibe, 255=Fußraum), (+/-)

15 = Zeit seit Motorstart in Sekunden

16 = Geschwindigkeit in km/h

17 = ? geht von negativ (kühlen) oder von positiv (heizen) nach 0

18 = ? meistens =0, wenn sehr heiß so das auch der Kühlerlüfter angeht werte um die 68 (Zusammenhang?)

19 = Kompressor Abschaltbedingung, 0=keine, 5=Drehzahl zu niedrig, 6=ECON, 7=OFF, 11=?, 12=?,

? = Außentemp. zu niedrig, ?=Temp. Sensoren defekt, ?=Kühlmittel, ???=weitere

20 = ? Regelparameter 0 bis 100, 100=max. kühlen oder heizen

21 = ? fängt bei 0 an

22 = ? Regelparameter, kleine werte um die 0

23 = Istwert Ausströmtemperatur mitte

24 = Sollwert Ausströmtemperatur mitte (+/-)

25 = Temperaturklappe Anschlag warm

26 = Istwert Temperaturklappe

27 = Temperaturklappe Anschlag kalt

28 = Zentralklappe Anschlag Fußr.-/Defr.

29 = Istwert Zentralklappe

30 = Zentralklappe Anschlag mitte

31 = Staudruckklappe Anschlag Umluft

32 = Istwert Staudruckklappe

33 = Staudruckklappe Anschlag Frischluft

34 = Fußraum- / Defrosterklappe Anschlag Defrost.

35 = Istwert Fußraum- / Defrosterklappe

36 = Fußraum- / Defrosterklappe Anschlag Fußraum

37 = Standzeit in Minuten, (Zündung aus) 0 bis 240 Min.

38 = 20

39 = Zeit seit Zündung an in 4 sec. Takt

40 = Regelabweichung

41 = 0

42 = 8

43 = 0

44 = ? =0

Bei eingeschalteter Zündung ECON und UMLUFT gleichzeitig 3 sec. drücken kan´n man den Fehlercode auslesen. 444 ist gleich Kein Fehler.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przy tak dużych obrotach jakie są w turbinie (nawet do 10tyś obrotów na minutę) jest to niezbędne.

Chyba troche więcej ... tak z 20 razy więcej ?

Dobrze Ono gada turbina osiąga nawet 200 tys obr/min

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...