Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Klimatyzacja nie działa. Błąd czujnika G395 w A4 B8


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

W ASO czy wolnym warsztacie? Ile zapłaciłeś?

Opublikowano

Gość tylko Audi i Porsche robi. 100zl

Opublikowano

Został jeszcze problem wentylatora,mówił że błędów nie ma od niego. 

Opublikowano

Jeżeli klima jest nabita i wszystkie czujniki są sprawne a wentylator nie załącza się to możliwe, że albo sam sterownik wentylatora ma usterkę albo wiązka do niego lub panel klimy mają usterkę. Dodatkowo sam fakt, że nie da uruchomić się wentylatora w testach wykonawczych. Czy silnik pracował w czasie tesowania?

Opublikowano

Tak na odpalonym silniku. 

Wyskakuje błąd czujnika jakości powietrza i rozprężny. Ale wydaje mi się gdyby był uszkodzony to nawet w czasie jazdy nie powinna chłodzić. 

Wracając do czujnika zawieszenia, jeśli jest błąd to zawieszenie nie zmienia charakterystyki, jest nie aktywne teraz? 

Opublikowano (edytowane)

Nie widziałem w autoscanie błędu, o którym piszesz. Wstaw go tutaj. 

Jeczeli jeden z czujników (sa 4) aktywnego zawieszenia nie działa, to i układ nie działa jak należy. 

Układ samopoziomowania bixenonów działa poprawnie? Jest on powiązany z aktywnym zawieszeniem, a mianowicie posiłkuje się danymi z tych czujników położenia.

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

To nie jest błąd czujnika tylko błąd komunikacji między BCM (J519) a panelem klimy. Przewody Can komfort do sprawdzenia między klimą a BCM

Opublikowano

Da radę podać napięcie na moduł wentylatora imitując sygnał że klima jest włączona?

Przewody od wentylatora wychodzą z skrzynki obok zbiorniczka płynu spryskiwaczy? 

 

Opublikowano
11 minut temu, andrzej104513 napisał:

Bcm to inaczej Mce? 

 

Tak.

Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, andrzej104513 napisał:

Da radę podać napięcie na moduł wentylatora imitując sygnał że klima jest włączona?

Przewody od wentylatora wychodzą z skrzynki obok zbiorniczka płynu spryskiwaczy? 

 

Test wykonawczy podaje napięcie na moduł wentylatora.

 

Sprawdź w podszybiu czy dochodzi napięcie do czujnika jakości powietrza. W kostce masz 3 piny. Pin nr 2 masa, pin nr 1 to zasilanie (12V), pin nr 3 to LIN-Bus (ok 12-14V, lub 0,7 V)

Dodatkowo w sterowniku klimy( 08) sprawdź w rozszerzonych blokach pomiarowych, jakie są (lub czy w ogóle są) wskazania z czujnika G238

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano
Godzinę temu, Muskel1 napisał:

To nie jest błąd czujnika tylko błąd komunikacji między BCM (J519) a panelem klimy. Przewody Can komfort do sprawdzenia między klimą a BCM

Z tym to pewnie będzie problem żeby dojść co i jak. 

Opublikowano

Zacznij od sprawdzenia czujnika  G238 oraz jego okablowania, tak jak wyżej pisałem. Być może chodzi tylko o komunikację po LIN-Bus między czujnikiem a BCM. BCM jest w tym przypadku Master a czujnik jest Slave, jeżeli Slave nie odpowiada na "wołania" Master brakuje wtedy komunikacji i  pojawia się błąd. 

Opublikowano (edytowane)

Jeszcze tak dla sprostowania, bo cały czas piszesz, że masz błąd czujnika rozprężnego, wynikiem czego odpisałem Ci, że nie widziałem tego błędu. Nie ma czujnika rozprężnego. Jest dysza rozprężna i nie jest ona czujnikiem. Czujnik, o którym piszesz to właśnie czujnik jakości powietrza (G238). Ma on za zadanie sterowanie klapą obiegu wewnętrznego (zamyka klapę gdy wykryje zanieszyszczenia w tłoczonym do kabiny powietrzu). Nie steruje on co prawda wentylatorami, ale być może uszkodzenie lini LIN-Bus do tego czujnika może mieć związek z niepoprawnym działaniem klimy. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

W 3pinowej kostce jest tak jak opisałeś. Kupię czujnik jakości powietrza może coś pomoże. Tylko z drugiej strony wentylatory nie chodzą na vcds 

Opublikowano

Jeszcze ten błąd to chyba o ten mi chodziło 

IMG_20210729_194619.jpg

Opublikowano (edytowane)
4 godziny temu, andrzej104513 napisał:

Jeszcze ten błąd to chyba o ten mi chodziło 

IMG_20210729_194619.jpg

To jest czujnik ciśnienia czynnika. Ma on wpływ na działanie wentylatora. Gdy ciśnienie i temp. czynnika w układzie rośnie, podaje on te wartości do sterownika i na podstawie tego uruchamiany jest wentylator. Gdy wentylator nie załączy się i nie zbije temperatury (i co za tym idzie ciśnienia w układzie), praca kompresora klimy zostaje przerwana, gdyż ciśnienie rosłoby aż do rozszczelnienia układu. Jeżeli się nie mylę przy ok 32-35 Barach odcina kompresor. Dlatego masz chłodno w aucie tylko w czasie jazdy, ponieważ pęd powietrza schładza czynnik i zbija ciśnienie. Pytanie tylko, czy czujnik ten jest uszkodzony i pokazuje za wysokie ciśnienie, czy może czujnik pokazuje prawidłowe wysokie ciśnienie bo wentylator nie załącza się. Możnaby pokusić się o wymianę czujnika (tylko oryginalny z ASO) i zobaczyć jak się to zachowuje. 

Edytowane przez Muskel1
Opublikowano

Czytałem że ten czujnik można wymienić bez odciągania czynnika. Ostatnio odkręciłem go aby sprawdzić nr i niestety zaczęło uciekać i szybko zakręciłem. Nic nie zostaje jak zakupić czujnik. 

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...