Jump to content

Klimatyzacja nie działa ! bład czujnika G395


cool506
 Share

Recommended Posts

Witam, jak w temacie - klima nie działa! Błedy wywalił VCDS :


2 Faults Found

00457 - Control Module for Network (J519)
013 - Check DTC Memory
Freeze Frame
Fault Status: 01101101
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 9
Reset counter: 74
Mileage: 163780 km
Time Indication: 0
Date: 2012.12.21
Time: 18:59:09

00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395)
008 - Implausible Signal
Freeze Frame
Fault Status: 01101000
Fault Priority: 7
Fault Frequency: 9
Reset counter: 74
Mileage: 163780 km
Time Indication: 0
Date: 2012.12.21
Time: 18:59:09

Freeze Frame
Temperature: 12.0°C


Podłozyliśmy nowy czujnik czynnika klimatyzscji ( to samo)

Z grubsza spojrzałem na istalacje do czujnika (ok)

Pytanie - gdzie szukac dalej, czy mozna poprzez VCDS-a wymusic uruchomienie spręzarki lub wentylatora (jak tak to jak:)

***************************************************************************************************************

Problem rozwiazany i może innym się ta informacja przyda :)

W przypadku wystąpienia błędu czujnika ciśnienia klimatyzacji, dodatkowo może pojawić się błąd:

03020 LOCAL DATABUS2 - 012 ELECTRICAL FAULT CIRCUIT.
Najpierw należy wymienić sam czujnik. Zamiast 8K0 959 126 (lub dodatkowo z literą "A") należy kupić 4H0959126 firmy HELLA. W przypadku kupna czujnika, który rózni się literą na końcu numeru (bądź jej brakiem) - klima włączy się tylko na chwilę i dalej nie bedzie działać.
Trzeba mieć czujnik o dokładnie tym samym numerze co stary, bądź zastosować czujnik HELLA. Gdyby jednak klima nie zaskoczyła, to pozostaje sprawdzenie przejscia pomiedzy PINami (wtyka "C" pin nr 4, pin nr 2 we wtyczce przy czujniku) - jak to w tym temacie jest opisane. W ostatecznosci - wymiana sterownika klimatyzacji. Tylko wtedy rodzi się nowy problem. Sterownik klimy z inną literą na końcu numeru - nie pasuje, bo z reguły co najmniej dwie wtyczki nie pasują do sterownika. Inną kwestią jest to, ze jak juz kupimy używany sterownik z dokładnie takim samym numerem, to i tak nie bedzie działać, bo wyskakuje błąd 02095 - włączona aktywna ochrona komponentu (czy jakoś tak :wink: ) i wtedy taki sterownik mogą przekodować jedynie w autoryzowanym serwisie - oczywiscie za odpowiednią cenę :(

U mnie klima juz działa, wiec problem rozwiązany :banan::hi:




Link to comment
Share on other sites

Nic nie wymusisz za pomocą VCDS. Czynnik jest w klimie? Jeżeli ciśnienie w instalacji jest ok to jest chyba tylko jedna możliwość, a mianowicie sprezarka siadła, musisz najlepiej podjechać do serwisu klimy, wyciągną sprezarka na stół i wszystko będzie jasne.

Link to comment
Share on other sites

00457 - Ross-Tech Wiki

Sprawdz cisnienie w ukladzie Vagiem lub manometrami a nastepnie instalacje elektryczna.

Link to comment
Share on other sites

Zamiast elektrozaworu podlacz mala zarowke 12V 2Waty wlacz klime i zobacz co sie dzieje, wentylatory dzialaja ?? Po podmianie czujnika wykasowales bledy przed uruchomieniem ??

Link to comment
Share on other sites

Błędy kasowałem, przed uruchomieniem, jestem po nastepnej wizycie i d*pa :facepalm:

Cyz to możliwe żeby panel sterujący był uszkodzony? mógłby ktoś wrzucic jak powinno wyglądać kodowanie sterownika, dla klimy jednostrefowej y grzaniem d*p?

Link to comment
Share on other sites

W klimatroniku nie ma żadnych podpowiedzi na VCDS :kwasny:

Masz jakieś błedy jeszcze ?

Link to comment
Share on other sites

Tylko te dwa :kwasny:

---------- Post dopisany at 13:58 ---------- Poprzedni post napisany at 13:53 ----------

Moze ktoś by zrzut zrobił jakie kodowanie jest na sterowniku, bo moze coś tam jest zle....

---------- Post dopisany at 14:25 ---------- Poprzedni post napisany at 13:58 ----------

Walczymy dalej, :wink: wie ktos jak zdemntowac panel klimatronika?

---------- Post dopisany at 16:12 ---------- Poprzedni post napisany at 14:25 ----------

Podłączyli mi kompyter zeby zrobił ustawienia (ale nie doczytali ze jesli są błędy to przerwie procedure) :facepalm:, no i przerwał....

Teraz doszedł błąd...

Monday,13,May,2013,16:06:39:46862

VCDS Version: Release 10.6.0

Address 08: Auto HVAC Labels: Redir Fail!

Control Module Part Number: 8T1 820 043 AA HW: 8T1 820 043 AA

Component and/or Version: KLIMA 1 ZONE H06 0150

Software Coding: 34000000

Work Shop Code: WSC 06335 000 00000

VCID: 70E4D29E5CF9059C

3 Faults Found

00457 - Control Module for Network (J519)

013 - Check DTC Memory

Freeze Frame

Fault Status: 01101101

Fault Priority: 6

Fault Frequency: 1

Reset counter: 8

Mileage: 176382 km

Time Indication: 0

Date: 2013.05.13

Time: 15:58:42

00256 - A/C Pressure/Temperature Sensor (G395)

008 - Implausible Signal

Freeze Frame

Fault Status: 01101000

Fault Priority: 7

Fault Frequency: 1

Reset counter: 8

Mileage: 176382 km

Time Indication: 0

Date: 2013.05.13

Time: 15:58:42

Freeze Frame

Temperature: 22.0°C

03023 - Running-in Requirement

005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

Freeze Frame

Fault Status: 01100101

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 8

Mileage: 176382 km

Time Indication: 0

Date: 2013.05.13

Time: 15:58:42

A jak wchodze w coding -07

Current coding mam 34000000

Co tu moze byc grane, napięcie jest na czujniku ciśnienia, i sygnał niby jakis tez jest...

:wallbash: Jest coraz bardziej HOT a ja dalej bez Klimy..., jutro jade na hannower do konca tygodnia, i jak wroce to chyba serwis zostanie w Koszalinie, bo już mi sie pomysły konczą....

Gdyby ktos mogł zobaczyc jakie ma kodowanie u Siebie (klimatronik z jedną gałką, grzane stołki)

Dodam , ze wczesniej jak załączałem przycisk AC i były tylko te dwa błędy to przysic był podswietlony a klima nie chodziła, a teraz nawet ten przycisk sie nie podswietla..

Link to comment
Share on other sites

Ja mam takie samo jak u ciebie 34000000

Link to comment
Share on other sites

może coś w adaptacjach zmieniłeś

spróbuj 34300000

niestety nie ma nigdzie podpowiedzi w VCDS ani w VAG do klimy ross-tech pisze że audi tych kodów nie udostępnia :eusathink:

Link to comment
Share on other sites

łaśnie wjechałem do garage, sprobuje z tym 343, a ten błąd -

03023 - Running-in Requirement

005 - No or Incorrect Basic Setting / Adaptation

Freeze Frame

Fault Status: 01100101

Fault Priority: 3

Fault Frequency: 1

Reset counter: 8

Mileage: 176382 km

Time Indication: 0

Date: 2013.05.13

Time: 15:58:42

WIECIE CO OZNACZA?

Link to comment
Share on other sites

Incorrect Basic Setting / Adaptation - w długim kodowaniu i w adaptacjach masz "burdel" :kwasny: ale też może być w coś źle zakodowane w module 09 i 46 :wink:

Link to comment
Share on other sites

Ja pier....:facepalm:

A może mi ktoś podpowiedziec nr ori czujnika ciśnienia? bo moze jest jakiś zły zamontowany.

No i jak sie da to jak zrobić W długim kodowaniu Burdel, co by było czystko :ad:

---------- Post dopisany at 19:16 ---------- Poprzedni post napisany at 19:13 ----------

moj nr czujnika 8k0959126b

Link to comment
Share on other sites

znaleść takie samo/podobnej konfiguracji autko jak twoje, spisać wszystkie kanały w adaptacjach, lub zmapować. porównać i zmienić.

problem może wystąpić wtedy jak kody nie będą chciały się zmienić bo nie ma security access :facepalm:

a grzebałeś coś w innych podzespołach jak moduł CE i komfort?

Link to comment
Share on other sites

Kiedyś ale tylko podswietlenie nog , i tam mam takie kodowanie

C.El 09 ---> long coding---->Byte 16 ---> 01001111 Tutaj mogłem coś spierd....

i Światła awaryjnego hamowania C.E 09---> long coding----> Byte 23 -----> 0000001

Link to comment
Share on other sites

W sobote wymienialem czujnik i mam taki sam nr i jest wszystko ok a tez mialem blad czujnika ale tez mialem pusta klime , po wymianie i nabiciu wszystko jest dobrze . Czujnik masz z dobrym numerem

Link to comment
Share on other sites

Też myślę że to czujnik, ale i też pusta klima może być - taka myśl mi przeszła jak Ci dmucha nie schłodzonym powietrzem...

Link to comment
Share on other sites

Klima nabita sprawdzane dwa razy, czujnik podkładałem co prawda roznił sie chyba jedną literką :kwasny:

Dzwoniłem do serwisu w koszalinie, czyjnik 260 pl, i oczekiwanie ok 2 tyg. bo nie ma na magazynie w pl, wiec chyba trzeba to zostawic i zamowic ten czujnik, zastanawia mnie tylko ten "bałagan" w kodowaniu i adaptacjach, zaraz Bit po Bicie spisze kodowania w klimkatroniku i wstawie.

---------- Post dopisany at 20:30 ---------- Poprzedni post napisany at 20:09 ----------

Wyłapałem ze jest tez błąd w centralnej elektryce 03020 LOCAL DATABUS2 - 012 ELECTRICAL FAULT CIRCUIT

P.s Sory męcze Troche........ale własnymi siłami próbuje dociec , nic nie przestawiam bo nie chce bardziej spier...c, a jak nie da razy to do serwisu odstawie :audi::sorry:

---------- Post dopisany at 20:56 ---------- Poprzedni post napisany at 20:30 ----------

Moje kodowanie z 09- Centr. Elektr.

690040B10034A7000001000300005F5F4F1C060800000101000000

46 - MODUŁ KOMF.

013A0620203900C0032002

WYPOSAŻENIE TO :

-mmi 2g kolor

-licznik kolor

-grzane fotele

-klimatyzacja 1 strefa

-pakiet światło

-lusterka samościemniajace (wew, zewn)

-parktronik tył z wyświetlaniem na mmi

- czyjnik zmierzchu

- zwykłe światła z dziennymi

- halogeny

- Fabryczny alarm (z przyciskami na tapicerce kierowcy)

- 4x szyby

- multifunkyjna 4 ramienna kiera

Co nie spamiętałem dopisze jak dojade do domu z lakierni, wszystki dzieki za pomoc :hi:

---------- Post dopisany 23-05-2013 at 17:20 ---------- Poprzedni post napisany 13-05-2013 at 20:56 ----------

Jestem umówiony na serwis w środe, i mam pytanko (bo nie jezdziłem wczesniej za wizyty aso) jak ich podejsc zeby za wiele nie becalowac, powiedziec im ze chce znac diagnoze, przyczyne i reszte ogarniac na własną reke, czy poprostu maja zrobic i h...:huh:

Pewnie będe blady jak przyjdzie do becalowania :bag:

---------- Post dopisany 24-05-2013 at 00:47 ---------- Poprzedni post napisany 23-05-2013 at 17:20 ----------

http://uberlame.com/a6_tsb/HVAC/Air%20conditioning%20inoperative%202020124-2.pdf

Mogłby ktos to obejrzec kto dobrze gada po ANG?

Link to comment
Share on other sites

A okablowanie było sprawdzane ? moze cos nie łaczy

Link to comment
Share on other sites

Okablowanie sprawdziłem od czujnika jakis metr w strone kabiny, ale z tego co pisze tutaj ww linku, to chyba usterka okablowania wiec odmawiam narazie aso i rozbieram w poniedziałek podłoge pod kierą :hi:

Link to comment
Share on other sites

Nie mam panela jedno-strefowego ale mam pomysł. ;) Poproś kogoś kto ma vcds aby zrobił Ci mapy sterownika HVAC 08, a Ty wgrasz sobie całe adaptacje do kanałów.

Napewno Grześ -wrc, Bogdan-prox i inni z jedna strefą mogą Ci pomóc, wyslać plik aby go wygrać. Podpowiedź jak zrobić module maping mogę Ci wysłać ;)

Błędy są od złego kodowania lub adaptacji.

iPad Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

A co było kodowane w MCE 09 ?

Link to comment
Share on other sites

Jesli moge na kogos liczyc ty chyba Grześ tu zagląda :wink:

Moge tego sprobowac to co piszesz Jarku. Auto nie ma klimy odkad zostało przeze mnie nabyte. Wtedy włączajac przycisk AC świecił normalnie, a VCDS pokazał te błędy ktore są na poczatku wątku.

Pożniej probował elektryk zrobić jakąś prosedure ( nastawow fabrycznych) i nie doczytał w uwagach, ze jesli sterownik posiada błędy , procedura zostanie przerwana. Wiec ja uważam ze usterka techniczna jest a to ze brak jest odpowiedznich ustawien on mi spierd......

Ale zawsze łatwiej sprobowac zrobić to o czym piszesz niz rozwalac poł auta :facepalm:

Także jak mozesz wyslij mi instruktaż jak to zrobić....

p.s. przelew wczoraj robiłem , dzis powinien byc u Ciebie :wink:

---------- Post dopisany at 10:28 ---------- Poprzedni post napisany at 10:25 ----------

A co było kodowane w MCE 09 ?

Kodowane było oświetlenie nog

a reszte ktora robiłem to :

- Wskazowki test

- wskazywanie akumulatora

- pokazywanie na ekranie pdc

- lap timer

- opuszczanie lusterka podczas wstecznego

- wyłączałem wycieracze na wstecznym

- odblokowywałem ukryte menu mmi 2g (ale tam nie dotknełem sie nawet palcem ) jeszcze :grin:

Link to comment
Share on other sites

Dobrą drogą idziesz,

Po przeczytaniu, masz jakaś przerwę w okablowaniu lub brak sygnału lub uszkodzony MCE09 :(

Możliwe rozwiązania: Sprawdź komunikację do modułu sterującego 09 (J519) (sprawdź bloki pomiarowe) Sprawdź okablowanie i połączenia do Control Module-09 oraz zasilanie.

iPad Tapatalk HD

Link to comment
Share on other sites

Jest jakieś zabezpieczenie klimy w B8? Bo wczoraj działała i dziwnym zbiegiem okoliczności - po wymianie oleju, wszystkich filtrów (silnikowy, kabinowy, oleju, paliwa) - dziś nie można jej włączyc :facepalm: Niby jest +14 stopni i pada deszcz, ale to raczej nie powinno mieć wpływu.

EDIT//

Włączyła się po pewnym czasie jak teraz jeździłem po mieście. Natomiast jak odpaliłem i wracałem z miasta to znowu klimy włączyć nie mogę.

Jest tu jakis opis na forum o ograniczeniach eksploatacyjnych klimy?

Link to comment
Share on other sites

Jesli moge na kogos liczyc ty chyba Grześ tu zagląda :wink:

Moge tego sprobowac to co piszesz Jarku. Auto nie ma klimy odkad zostało przeze mnie nabyte. Wtedy włączajac przycisk AC świecił normalnie, a VCDS pokazał te błędy ktore są na poczatku wątku.

Pożniej probował elektryk zrobić jakąś prosedure ( nastawow fabrycznych) i nie doczytał w uwagach, ze jesli sterownik posiada błędy , procedura zostanie przerwana. Wiec ja uważam ze usterka techniczna jest a to ze brak jest odpowiedznich ustawien on mi spierd......

Ale zawsze łatwiej sprobowac zrobić to o czym piszesz niz rozwalac poł auta :facepalm:

Także jak mozesz wyslij mi instruktaż jak to zrobić....

p.s. przelew wczoraj robiłem , dzis powinien byc u Ciebie :wink:

---------- Post dopisany at 10:28 ---------- Poprzedni post napisany at 10:25 ----------

A co było kodowane w MCE 09 ?

Kodowane było oświetlenie nog

a reszte ktora robiłem to :

- Wskazowki test

- wskazywanie akumulatora

- pokazywanie na ekranie pdc

- lap timer

- opuszczanie lusterka podczas wstecznego

- wyłączałem wycieracze na wstecznym

- odblokowywałem ukryte menu mmi 2g (ale tam nie dotknełem sie nawet palcem ) jeszcze :grin:

Słuchaj Łukasz, można jeszcze zrobić adaptację nastaw, ja robiłem u siebie (klima też się wyłączyła i nie mozna jej było właczyć) ale robiłem to VAG Can Pro, nie wiem jak zrobić to VCDSem:wink: zadziałało :naughty:

Link to comment
Share on other sites

Jesli moge na kogos liczyc ty chyba Grześ tu zagląda :wink:

Moge tego sprobowac to co piszesz Jarku. Auto nie ma klimy odkad zostało przeze mnie nabyte. Wtedy włączajac przycisk AC świecił normalnie, a VCDS pokazał te błędy ktore są na poczatku wątku.

Pożniej probował elektryk zrobić jakąś prosedure ( nastawow fabrycznych) i nie doczytał w uwagach, ze jesli sterownik posiada błędy , procedura zostanie przerwana. Wiec ja uważam ze usterka techniczna jest a to ze brak jest odpowiedznich ustawien on mi spierd......

Ale zawsze łatwiej sprobowac zrobić to o czym piszesz niz rozwalac poł auta :facepalm:

Także jak mozesz wyslij mi instruktaż jak to zrobić....

p.s. przelew wczoraj robiłem , dzis powinien byc u Ciebie :wink:

---------- Post dopisany at 10:28 ---------- Poprzedni post napisany at 10:25 ----------

A co było kodowane w MCE 09 ?

Kodowane było oświetlenie nog

a reszte ktora robiłem to :

- Wskazowki test

- wskazywanie akumulatora

- pokazywanie na ekranie pdc

- lap timer

- opuszczanie lusterka podczas wstecznego

- wyłączałem wycieracze na wstecznym

- odblokowywałem ukryte menu mmi 2g (ale tam nie dotknełem sie nawet palcem ) jeszcze :grin:

Słuchaj Łukasz, można jeszcze zrobić adaptację nastaw, ja robiłem u siebie (klima też się wyłączyła i nie mozna jej było właczyć) ale robiłem to VAG Can Pro, nie wiem jak zrobić to VCDSem:wink: zadziałało :naughty:

Nie zrobie nastawów poki nie zlikwiduję tych dwoch błędów :facepalm:

A powiedz mi jak miałeś błąd w nastawieniach to jak klikałeś przycisk AC to świecił czy nie zapalała sie dioda?

Link to comment
Share on other sites

Jesli moge na kogos liczyc ty chyba Grześ tu zagląda :wink:

Moge tego sprobowac to co piszesz Jarku. Auto nie ma klimy odkad zostało przeze mnie nabyte. Wtedy włączajac przycisk AC świecił normalnie, a VCDS pokazał te błędy ktore są na poczatku wątku.

Pożniej probował elektryk zrobić jakąś prosedure ( nastawow fabrycznych) i nie doczytał w uwagach, ze jesli sterownik posiada błędy , procedura zostanie przerwana. Wiec ja uważam ze usterka techniczna jest a to ze brak jest odpowiedznich ustawien on mi spierd......

Ale zawsze łatwiej sprobowac zrobić to o czym piszesz niz rozwalac poł auta :facepalm:

Także jak mozesz wyslij mi instruktaż jak to zrobić....

p.s. przelew wczoraj robiłem , dzis powinien byc u Ciebie :wink:

---------- Post dopisany at 10:28 ---------- Poprzedni post napisany at 10:25 ----------

A co było kodowane w MCE 09 ?

Kodowane było oświetlenie nog

a reszte ktora robiłem to :

- Wskazowki test

- wskazywanie akumulatora

- pokazywanie na ekranie pdc

- lap timer

- opuszczanie lusterka podczas wstecznego

- wyłączałem wycieracze na wstecznym

- odblokowywałem ukryte menu mmi 2g (ale tam nie dotknełem sie nawet palcem ) jeszcze :grin:

Słuchaj Łukasz, można jeszcze zrobić adaptację nastaw, ja robiłem u siebie (klima też się wyłączyła i nie mozna jej było właczyć) ale robiłem to VAG Can Pro, nie wiem jak zrobić to VCDSem:wink: zadziałało :naughty:

Nie zrobie nastawów poki nie zlikwiduję tych dwoch błędów :facepalm:

A powiedz mi jak miałeś błąd w nastawieniach to jak klikałeś przycisk AC to świecił czy nie zapalała sie dioda?

Nie dało się właczyć, był martwy, błedów miałem pełno i mam nadal z powodu panelu 3 strefowego na 1 strefie:wink:a czy paliła się dioda ? nie pamietam:jerk:

Link to comment
Share on other sites

Create an account or sign in to comment

You need to be a member in order to leave a comment

Create an account

Sign up for a new account in our community. It's easy!

Register a new account

Sign in

Already have an account? Sign in here.

Sign In Now
 Share

  • Recently Browsing   0 members

    • No registered users viewing this page.
×
×
  • Create New...