Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Co może oznaczać ten błąd i jak sie go pozbyć?


hulek516

Rekomendowane odpowiedzi

Znaleziono 1 błąd:

16804 - Zespół 1; system katalizatora

P0420 - 001 - za mała skuteczność - MIL zapalona

Kody gotowości: 0000 0000

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

niestety ale nic nie zrobisz , poprostu katalizator ci sie skonczyl. Wiecej w tym watku http://a4-klub.pl/uklad-wydechowy-100/alt-wymiana-katalizatora-245446/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie tak jak pisze wyżej Michał, wydajność katalizatora poniżej progu. ALT jest znany z tego że lubi pobierać olej w sporych ilościach; no i gdzieś ten spalony olej musi się podziać. Prawdopodobnie spora część tego oleju ląduje w katalizatorze i powoli go zapycha do momentu aż za katem pojawiają się nieprawidłowe parametry i od nich druga sonda wywala "check engine" na desce. Ja po kupnie swojego ALTa miałem sporo różnych błędów które powoli wyeliminowałem, natomiast 16804 powtarzał się za każdym razem. Pewnym rozwiązaniem na wkur....ącą kontrolkę check jest emulator po drugą sondę, taki jak ten np.:

EMULATOR DRUGIEJ SONDY LAMBDA STAL KWASOODPORNA !! (3198959964) - Allegro.pl - Więcej niż aukcje. Najlepsze oferty na największej platformie handlowej.

---------- Post dopisany at 11:43 ---------- Poprzedni post napisany at 11:41 ----------

Nie przestrasz się bo to co napiszę teraz to tylko jako ciekawostka :wink: :

cena nowego katalizatora w ASO w Rzeszowie do naszych 2.0 ALT to 4500zł i oddajemy przy zakupie nasz stary kat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja pierdziele 4500tys to kolosalna cena. Maciek a napiszesz mi jak zamontować ten emulator i gdzie :) nakręcając go na sąde? bo ciemny jestem :naughty: A wkurza mnie ta kątrolka. a i podobno przechodzi w tryb awaryjny jakoś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musisz wykręcić drugą sondę za katem, wkręcić w katalizator ten emulator i w emulator wkręcić sondę (wychodzi taka jakby przejściówka między katem a sondą). Emulator musisz rozwiercić bo ta dziurka która jest w nim standardowo ma za małą średnicę i sonda prawdopodobnie będzie dalej głupieć. Dostęp z góry jest dość ciężki (najlepiej odpiąć tą rurę która idzie od filtra powietrza do przepustnicy); można też na kanale to zrobić od spodu. Ja zakładałem u siebie przy okazji remontu silnika (który był wyciągnięty z auta) więc już lepszego dostępu nie można mieć; mechanik rozwiercił mi ten emulator wiertłem 4 ale okazało się że dalej mi sonda wywala ten błąd więc za drugim razem rozwiercił wiertłem 6 lub 7. Pogadaj z Michałem benyA4 bo z tego co wiem to On to robił od spodu więc najlepiej podpowie Ci co odkręcić i jakich narzędzi użyć żeby Ci to sprawnie poszło. U mnie ten emulator pomógł tzn jak podepnę VAGa to pokazują mi się jakieś krzaki od sond ale maja inne numery i nie zapalają "checka" na desce.

Katalizator jest tak drogi bo są w nim jakieś związki platyny a poza tym jest z ASO więc... :wink:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Emulator a raczej tulejka/oszukiwacz 2 sondy chyba lepszy jest taki w kształcie L, jak się nie sprawdzi to zostaje usunięcie sondy w ECU lub kat używany lub zamiennik (przy pierwszym można się nadziać a drugi raczej długo nie pohula). U mnie przy tulejce L nie ma żadnych błędów:wink:

Ciekawe, czy ktoś jeszcze w ogóle kupuje te katy z ASO:grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W silnikach turbo mozna wylaczyc sonde w ECU , ale w wolnossacych niestety juz nie. Wiec pozostaje kabinowac z emulatorami. Na allegro jest firma ktora produkuje elektroniczne emulatory , niestety do naszych silnikow nie udalo sie im opracowac odpowiedniego ukladu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kata nie kupie napewno bo kto wie na co trafie znów. Zamontuje to coś co podałeś mi i się zobaczy. i Jak by było ok to bardzo bym sie cieszył :banan: ale sie okaże. Jeżdżę już ponad rok tym ALT i mimo że pobiera tego oleju to nie mam z nim żadnego problemu tylko sporadyczne przypadki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witam,

mam problem z moim samochodzikiem otóż od jakiegoś czasu wyłącza mi się ESP i zapalają sie kontrolki silnika oraz EPC. Mój samochód to AUDI A4 AWA 2.0 FSI 130KM. Podłączyłem go pod laptopa i mi wyskoczyły takie błędy

VAG-COM Version: Release 409.0-US

Control Module Part Number: 8E0 906 018 K

Component and/or Version: 2.0L R4/4V FSI 0007

Software Coding: 0000000

Work Shop Code: WSC 63351

Additional Info: 8E0907807F NOX 0511250009 007 4109

Additional Info: Geraet 00000

4 Faults Found:

17861 - Exhaust Gas Temp Sensor 1 (G235): Open or Short to Plus

P1453 - 001 - Upper Limit Exceeded

18047 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1639 - 008 - Please Register/Activate

17606 - Shareware Version. To Decode all DTCs

P1198 - 008 - Please Register/Activate

17478 - NOx Sensor (G295) Heater Control: Short to Plus

P1070 - 001 - Upper Limit Exceeded

Może mi ktoś powiedzieć coś na ten temat? O co w tym chodzi? Z góry dziękuje i pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wrzuć Adrian swojego posta w ten dział: Diagnostyka VAG tutaj prędzej ktoś zauważy Twojego posta i podpowie co dalej z tym zrobić :wink: Jak chodzi o ten błąd wyżej czyli 16804 to akurat taki przerabiałem u siebie dlatego zabrałem tutaj głos, natomiast jestem jeszcze za krótki żeby coś Ci więcej podpowiedzieć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

17606 Oxygen (Lambda) Sensor Heater Circuit: B1 S2, Electrical Malfunction = obwod grzalki sonda za katem

17861 Exhaust Gas Temperature Sensor 1 (G235), open / Short to Plus = Czujnik temperatury spalin 1 (G235 Gas), otwarty / zwarty do plusa

18047 Accelerator Position Sensor 1/2 (G79) / (G185), Implausible Signal = Czujnik 1/2 położenia pedału przyspieszenia G79

+ G185, niezrozumiała wartość sygnału.

W przypadku tej usterki komputer sterujący pracą silnika włączy lampkę sygnalizacyjną EPC w zestawie wskaźników tablicy przyrządów.

17478 = NOx Sensor (G295) Sygnał kontroli ogrzewanie, zwarty do plusa , sonda za katem

---------- Post dopisany at 20:18 ---------- Poprzedni post napisany at 20:18 ----------

image002.jpg

---------- Post dopisany at 20:21 ---------- Poprzedni post napisany at 20:18 ----------

Tak patrze na to zdjecie i oczom nie wierze ile czujnikow nawalili w tym FSI w ukladzie wydechowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Beny a u siebie zgasiłeś checka tym emulatorem ? Nie zapala się już?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jestem na etapie wymiany calego silnika ze wzgledu na branie oleju uszkodzony wariator i problemy z katem. Wstawienie tulejki u mnie skutkowalo pojawieniem sie innego bledu ktory to jednak gasl i kontrolka chek engine nie draznila.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

benyA4 jeśli chodzi o błąd 18047 to co należy zrobić? wymienić pedał gazu? Bo zauważyłem dzisiaj ze kontrolka EPC zaświeca się dopiero jak nacisnę pedał przyspieszania. Wkurza mnie to trochę bo nawet nie mogę wyprzedzić samochodu :/ max prędkość to 130km/h. Z góry dziękuje za zainteresowanie się moim problemem. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kixon ja mialem zalozony prosty emulator tylko otwor rozwiercilem . Przy oryginalnym otworze sonda fiksowala jeszcze bardziej.

adi91 nowy czujnik w ASO ok 370zl do diesla , mysle ze do benzyniaka cena bedzie podobna.

bez_tytu_u.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie mechanik rozwiercił ten otwór wiertłem 4, ale okazało się że dalej wyskakują jakieś krzaki na VAGu od sondy więc za drugim razem rozwiercił wiertłem 7

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...