turzol Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Mam problem z telepaniem karoserii na biegu jałowym, kiedy silnik jest nagrzany, na zimnym jest w porządku. Podczas jazdy zjawisko nie występuje. Auto odpala bez najmniejszych problemów, nie kopci. Świece żarowe wymienione na nowe w zeszłym miesiącu. Wg poprzedniego właściciela jeden z wtrysków był w aucie wymieniany na nowy. Mam na to faktury z serwisu Bosch. Nie tak dawno zmuszony byłem do zatankowania na stacji no-name i od tego czasu wpada w tryb awaryjny. Stojąc w zakorkowanym mieście zaświeciła się kontrolka ESP a w kabinie zaczęło dość mocno rzucać/bujać. Zgasiłem silnik, odczekałem kilka minut i tym razem odpalił już normalnie. Po odczytaniu błędów w sterowniku silnika został błąd 18074 Po skasowaniu nie wrócił, aż do wczoraj kiedy to kolejny raz złapał tryb awaryjny i towarzyszące mu bujanie. Poniżej odczyty z grup 013, 018, 023 na nagrzanym silniku i biegu jałowym . W trakcie wykonywania odczytów bujanie było odczuwalne Jak widać korekcje w normie, BIPY wydaje mi się że ok. Podczas zwiększania obrotów niepokoją mnie BIP przekraczający normę, najwyższa zarejestrowana wartość oraz co zaobserwowałem podczas zwiększania obrotów w grupie 018 wysterowanie jest na poziomie 0, ale gdy osiągnie ok 2300obr wartości zmieniają się na 4.0. Tak chyba być nie powinno? Czy powyższy błąd 18074, wysokie BIPy na wyższych obrotach i zmienne wartości w grupie 018 mogą mieć związek z wiązką elektryczną zasilającą pompowtryski?
Sztomel Opublikowano 26 Kwietnia 2013 Opublikowano 26 Kwietnia 2013 W odczytach masz wartości prawidłowe na 1 cylindrze. Przyjmuję, że błąd pojawia się sporadycznie. Popróbuj dogiąć wtyczki na pierwszej pompce bo błąd świadczy o braku prawidłowego zasilania cewki jego elektrozaworu co jakiś czas. Jeśli błąd będzie powracał - proponuję dokładnie posrawdzać całą wiązkę zasilającą pompowtryskiwacze czyli m.in przy samej wtyczce (okrągłej przy głowicy) itd. Pompowtryskiwacz nie wykazuje niesprawności tylko wiązka do niego.
turzol Opublikowano 5 Maja 2013 Autor Opublikowano 5 Maja 2013 W odczytach masz wartości prawidłowe na 1 cylindrze. Przyjmuję, że błąd pojawia się sporadycznie. Popróbuj dogiąć wtyczki na pierwszej pompce bo błąd świadczy o braku prawidłowego zasilania cewki jego elektrozaworu co jakiś czas. Jeśli błąd będzie powracał - proponuję dokładnie posrawdzać całą wiązkę zasilającą pompowtryskiwacze czyli m.in przy samej wtyczce (okrągłej przy głowicy) itd. Pompowtryskiwacz nie wykazuje niesprawności tylko wiązka do niego. dzięki za porady, będę się przyglądał bacznie temu co robi mechanik bo chcę mu zlecić sprawdzenie całej wiązki. Wiem że w warunkach garażowych jestem w stanie sam to ogarnąć, ale mam już takie podejście, że jeśli chodzi o silnik wole oddać sprawy w ręce kogoś zaufanego. W każdym bądź razie awarynie zamówiłem już nową wiązke w serwisie i jeśli nadal będą problemy wymienie ją . logi dynamiczne z 023 zrobię jutro i zamieszcze ---------- Post dopisany 05-05-2013 at 09:33 ---------- Poprzedni post napisany 26-04-2013 at 22:46 ---------- mały up w temacie. Wymieniłem wiązkę zasilającą pompki oraz komplet filtrów w tym filtr paliwa. Auto przestało łapać tryb awaryjny, natomiast po nagrzaniu nadal występowało bujanie, aczkolwiek miałem wrażenie, że dużo mniej buja na jałowym. Za namową mojego mechanika zastosowałem preparat Liquid Moly do czyszczenia układu wtryskowego (nie pamiętam teraz nazwy, był z serii Pro-line przeznaczonej dla warsztatów) i przegoniłem auto na trasie 600km. Przy każdym dłuższym postoju miałem wrażenie, że bujanie zmniejsza swoją intensywność, po czym całkowicie objaw ustąpił Nie wiem na ile w tym zasługa preparatu czyszczącego, a na ile nowej wiązki czy filtrów ale najważniejsze dla mnie , że auto odzyskało jakby wigor i już nie mam problemów z bujaniem na nagrzanym silniku. Po powrocie z weekendu zapodam z ciekawości komplet logów
Sztomel Opublikowano 6 Maja 2013 Opublikowano 6 Maja 2013 Jeśli bujanie sukcesywnie ustępowało a nie gwałtownie to jest to tylko i wyłącznie zasługa preparatu Liqui Molly.
turzol Opublikowano 6 Maja 2013 Autor Opublikowano 6 Maja 2013 Jeśli bujanie sukcesywnie ustępowało a nie gwałtownie to jest to tylko i wyłącznie zasługa preparatu Liqui Molly. Zmniejszało się sukcesywnie, aczkolwiek wystarczyło 500km trasy z zalanym preparatem i dość mocnym tempem 180-190km/h . Teraz nie buja wcale, natomiast w grupach 013,023 jest bez zmian. BIP na 1cyl -25 do -33 na biegu jałowym. Może za wcześnie na wyciąganie wniosków i wypale do końca bak . Co zauważyłem w logach , to fakt że dawka na wolnych już nie skacze, tak samo jak obroty to stary log grupy 001 VAGLOG - wklej logi z VCDS/VAG-COM Tymczasem teraz na wolnych dawka Injected quantity nie ma takich odchyłow i jest w przedziale 4.2-4.4 mg/R
Sztomel Opublikowano 6 Maja 2013 Opublikowano 6 Maja 2013 Pojeździsz, zobaczysz. Jeśli nie będzie już wywalał żadnego błędu usterki elektrycznej cewki pompowtryskiwacza N... - coś tam i nie będzie wskazywał dużych korekcji na + w grupie 013 na żadnym z cylindrów to uznać należy, że problem ustąpił calkowicie (przynajmniej na chwilę obecną). Dawka obecna jest oczywiście w wartościach prawidłowych.
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się