Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Zerwany pasek, co dalej?


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam, zerwał mi się pasek napędzający kompresor klimatyzacji. Chce założyć nowy pasek, ale boje się, że kompresor się zatarł i jeszcze go dobije albo zerwę kolejny pasek. Czy po włączeniu klimatyzacji powinno dać radę ręcznie zakręcić kołem od kompresora? Jeśli chodzi o serwisowanie kompresora w przeszłości to nie mam pojęcia jak to wyglądało, gdyż samochód posiadam od października ale sądze, że od kilku dobrych lat nic nie było tam ruszane.

Jeśli zachciałoby mi się wymieniać kompresor, to skończy się na samym jego koszcie i nabiciu klimy czy dochodzi coś jeszcze? Czy może regeneracja jest lepszym wyjściem?

Opublikowano

Po załączeniu sprzęgła kompresora, przekręcenie jest możliwe, jest ciężko, ale da się.

Jak poszły opiłki w układ, to cały układ do czyszczenia, u siebie wymieniłem jeszcze dyszę dławiącą i osuszacz.

Kup używany, ale sprawny kompresor.

Udało mi się kupić za chyba 600zł prawie nówkę sztukę.

Nabicie ok 100zł, dysza ok 10zł, osuszacz ok 50zł.

Oczyścić układ możesz samodzielnie.

Ja użyłem kompresora lakierniczego, który dawał maks 10bar, podczas pracy nie schodziło poniżej 8bar.

Dmuchałem w rurki, parownik i skraplacz raz w jedną, raz w drugą stronę, impulsowo i ciągle (aby wszystko się odkleiło).

Na początku widać było srebrny pył, jak podstawiłem rękę pod wylot.

Po ok 20 minutach już było czysto, ale dałem jeszcze 10min.

Spece od klimy mówili, że tak się nie robi, że oni mają sprzęt do tego $$$, a moim sposobem znowu zatrę kompresor.

Układ działa u mnie już ponad 4 lata, może już nawet 5, chłodzi przy LO na klimatroniku na ok 3-5oC (termometr) przy ok 25oC na zewnątrz.

W 1000zł się zmieścisz.

Opublikowano

Załóżmy, że kompresor jest zatarty, czy moge go uszkodzić jeszcze bardziej jeśli założę pasek? Spróbowałem go przekręcić, ruszył się może na 5-10 stopni. Wiadomo, że samochód to koszty, ale ten 1000zł wolałbym wydać na amortyzatory i zawieszenie.

Opublikowano

:hi:

Kilka dni temu,zakupiłem na naszym forum używaną sprężarkę klimy do swojego auta.Koszt 230 zł z przesyłką.Moja poprzednia zerwała pasek.Jutro mam montaż.Nabicie 100zł,czyszczenie układu 50 zł.Czyli całkowity koszt to 380 zł.Przeszukaj dział sprzedam.Kilka dni temu widziałem angole na części i dwie sztuki z europejczyków.Dokładnie sprawdź jaką masz klimę(nr katalogowy) czy na końcu z literką D czy bez.Spisz ze starej klimy albo po modelu w Etce.

---------- Post dopisany at 16:25 ---------- Poprzedni post napisany at 16:19 ----------

Zerwiesz następny pasek albo jak ruszy to może Ci nawalić jakiś elementów do układu.Skoro zerwało to jest jakaś przyczyna.Najlepiej to podjechać do jakiegoś warsztatu co nabijają klimy.U mnie kolega z warsztatu wypompował czynnik,sam wymontowałem sprężarkę.Po wyjęciu i podłączeniu pod prostownik(- na obudowę sprężarki,+ do wtyku ze sprężarki) i nie dało się przekręcić.Zatarta na 100%.

Opublikowano
Załóżmy, że kompresor jest zatarty, czy moge go uszkodzić jeszcze bardziej jeśli założę pasek? Spróbowałem go przekręcić, ruszył się może na 5-10 stopni. Wiadomo, że samochód to koszty, ale ten 1000zł wolałbym wydać na amortyzatory i zawieszenie.

Bez kosztów się nie obejdzie z obsługi klimatyzacji firmy zrobiły sobie eldorado, za samo płukanie krzyczą 600 zł. Już samo zerwanie paska przypuszczalnie związane było z zatarciem się kompresora gdyż wówczas pojawia się temperatura która go blokuje. Dalsze użytkowanie może być niemożliwe ale możesz oczywiście na swoją odpowiedzialność spróbować. Jak się zdecydujesz na wymianę kompresora to nie kupuj jakiegoś grzechotnika bo problem powróci ponownie te auta maja już po 14-18 lat eksploatacji i nie ma okazji. Zakładając, że planujesz jeździć tym autem to najlepiej kupić jakiś kompresor regenerowany. Ponadto musisz pamiętać o zalaniu każdego kompresora olejem w ilości 250 ml, który wlewa się bezpośrednio przed montażem przez korek wlewowy do kompresora a mało osób o tym wie i próbuje robić to maszyną. Odciągnij czynnik chłodzący, odkręć dyszę rozprężną i zobaczysz czy masz opiłki w układzie. Generalnie dysza ta zabezpiecza układ przed zanieczyszczeniem opiłkami dlatego jak nie przejdą na druga jej stronę nie musisz w B5 płukać układu wystarczy po roku użytkowania podczas obsługi klimy wyjąć dyszę i ją przeczyścić.

Opublikowano

Okazało się, że kompresor to kompletny trup. Pojechałem do znajomego i założyliśmy jego stary pasek, po uruchomieniu klimy zrobił może 3 obroty, zatrzymał się a pasek kręcił się dalej :) Zaczynam się powoli rozglądać za zamiennikiem. Dzięki Panowie za dobre rady, zastosuje się do nich i dam znać jak naprawie.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...