Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Hamulce sie grzeją


maniek1983

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

Pacjent: audi a4 1.9 tdi 90km 1z 1995 rok hamulce przód zaciski LUCAS tarcze nie wentylowane TRW i Klocki TRW zjarane jeden klocek to ma moze 2mm okładziny:(

Zamówiłem już nowe Tarcze Bosch i klocki ale nie zakladam bo nastepne sie zjarają.

Problem jest taki ze zaciski nie puszczaja do konca przez co nagrzewaja sie tarcze (gorące) felgi i wogóle wszystko wokół dodam ze dzieje sie to tylko z przodu. Wymieniłem gumki na zaciskach bo te harmonijki były juz spękane ale tłoczki nie były zapieczone płynu nie ubywa po wymianie tych gumek w zaciskach odpowietrzałem tylko przzednie hamuce po tym zabiegu pedal hamulca był miekki i hamował ale słabo i tak 2 dni teraz juz jest jak bylo wczesniej ale dalej hamulce trzymaja:( nie wiem o co chodzi czy moze jest to wina przewodów elastycznych przy zacisku bo z jednej strony jak przewód zginałem to miał juz leciutke oznaki zużycia a moze pompa bo jak wcisne pedał to leciutko mi ucieka pedał tak do połowy nie mam pojęcia jesli ktos wie cos na ten temat to prosze o pomoc aha jest jeszcze jedna rzecz kupiłem audi prawie 2,5 roku (zrobiłem ok 70 tys) temu wszystko bylo wymieniane prócz płynu hamulcowego oczywiscie tez mial byc wymieniany ale podjechalem do mechanika zapytac sie jaki mi plyn lal a on ze chyba nie wymieniał:) super oczywiscie plyn juz kupilem dot 4 tylko czekam zeby wymienic jak zaloże klocki i tarcze .

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaciski do kompletnej rozbiórki i czyszczenia, nowe uszczelnienia i smar

w jakim stanie sa elestyczne przewody hamulcowe ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaciski rozebrałem i przeczysciłem a takze nasmarowałem po za tym tłoczki w idealnym stanie były wogóle nie zasniedziałe czy zardzewiałe a co do przewodów jak zginam przewód z lewego koła to widac leciutke powierzchowne peknięcia czyli dzięki za wskazówke najpierw w ruch pójdą przewody

---------- Post dopisany at 17:18 ---------- Poprzedni post napisany at 17:17 ----------

oczywiście wymienione nowe uszczelniacze:) w zaciskach

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak jak wyżej - wszystko do czyszczenia.

Wyciągasz zacisk i usuwach klocki i gumkę wokół tłoczka, wysuwasz tłoczek około 2 cm lejesz w miejsce gdzie wchodzi w zacisk wd40 lub czymś podobnym, a następnie wpychasz do oporu. Operację powtarzasz kilka razy. Drugą ważną rzeczą są tłoczki (?), do których dokręcone są zaciski. Też mają gumki. Muszą chodzić łatwo, palcami powinno dać się je ruszać. Jeżeli to wszystko gra nie ma możliwości żeby tłoczki się zaciskały. Oczywiście tarcze wyczyścić z wd40 i przelać przez zacisk około 200 ml płynu hamulcowego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja juz sie poddaje z tym h.......m zaciski rozebrane choć nie było potrzeba tloczki w nienaruszonym były stanie tak jak i ta gumka w srodku tłoczka wszystko wyczyszczone nasmarowane, gumki na tym zacisku na prowadzeniu zmienione choc tez nie bylo potrzeby nasmarowane chodzą swobodnie tylko ta gumka harmonijka byla przerwane na tloczku z lewej strony auta i i z prawej strony dziś wszystko pożądnie oczyściłem nawet na prowadzeniach w jarzmie gdzie sie porusza klocek nasmarowalem lekko smarem miedzianym zalożone nowe tarcze bosch i klocki bosch, wymienione przewody elastyczne choć stare też były drożne i tarcze po przejechaniu 5km praktycznie brez hamowania gorąace jak podniosę auto i kręcę kołem `to koło sie kręci z leciutkim oporem czuć że klocki lekko ocierają nie mam juz pomysłów cały dzień z tym dziś walczyłem nie wymieniłem tylko płynu bo nie zdążyłęm może jakoś nieudolnie odpowietrzam??? ale najpierw poleci powietrze potem juz leci sam płyn i tak z 5 razy na jedne kolo. Co do samego tłoczka jest w idealnym stanie jak założyłem nowąuszczelkę i włożyłem tloczek miałem problemy zeby go wcisnąć i wyciągnąć z powrotem ale po nasmarowaniu smarem już było ok nie mam już pojęcia

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Skoro koło obraca się bez problemów, a fela gorąca, to może łożysko jest powodem problemów. Jak źle odpowietrzysz układ hamulcowy, to w pierwszej kolejności podczas hamowania będzie sprężać powietrze w przewodach skutek - słabsze hamowanie i "wpadający" pedał hamulca.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie nie moze zle napisałem bez klocków kolo obraca sie swobodnie po zalozeniu klocków i nacisnieciu hamulca kolo sie obraca tez ale czuc jak klocki tra o tarcze w pierwszej kolejnosci goraca robi sie tarcza ogólnie hamulec ciut wpada i hamulce juz nie sa tak dobre jak kiedys nie wie no co mi zostalo to jutro wymienie plyn wszytko odpowietrze poczawszczy od sprzegelka i zobaczymy jak dalej bedzie tarło to chyba pozostalo allegro w dziale sprzedam:):) jak by co to a4 srebne 1.9 tdi nie kupujcie:):):) nie polecam

---------- Post dopisany at 10:17 ---------- Poprzedni post napisany at 10:14 ----------

aha np jak recznie cofne tloczki zaloze klocki i zakrece kolem jest ok dopiero jak wcisne hamulec to kolo trze wiec chyba tloczek sie cofa ale nie do konca jak powinien

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a sprawdzałeś pompę? ja bym na twoim miejscu za niewielką kasę zrobił swap na 288mm i będziesz wiedział czy to pompa czy wina zacisków :wink: a swap oczywiście opłacalny bo sporo lepiej to hamuje ze względu choćby nawet na wentylacje. napewno nie będziesz żałował :decayed: mi cały swap wyszedł taniej niż zmiana tarcz i klocków na nowe w 280mm :grin:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...cały swap wyszedł taniej niż zmiana tarcz i klocków na nowe w 280mm :grin:

to zalezy jakich uzyłes czesci i w jakim stanie były zaciski

jak cos to mam dostepne po malowaniu proszkowym na nowych tarczach i klockach Ferodo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tylko ze ja juz nabylem i nowe tarcze i klocki boscha i faktycznie moze to nie jest za dobry pomysl z tymi tarczami niewentylowanymi w a4 i napewno heble są słabsze ale i tak powinno wszystko działać jak należy. Przeczytałem gdzies na forum golfa ze nie powinno sie smarowac tloczków ani uszczelek zadnym smarem nawet do tłoczków tylko skaładac wszystko na płyn hamulcowy co wy o tym sądzicie?????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...ze nie powinno sie smarowac tloczków ani uszczelek zadnym smarem nawet do tłoczków tylko skaładac wszystko na płyn hamulcowy co wy o tym sądzicie?????

mozna tak i tak, nie ma przeciwwskazań

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

chyba jutro jak wymienie płyn i nie bedzie poprawy rozbiore wszystko znow przeczyszcze i na plyn złożę. Devastation a co myslisz na temat pompy hamulcowej czy te nie odbijanie tłoczków moze być sposwodowane jakimś zużyciem pompy bo tylko z przodu mi sie tak dzieje tył jest ok

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

to nie jest wina pompy bo ukłąd działa na krzyż

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

...cały swap wyszedł taniej niż zmiana tarcz i klocków na nowe w 280mm :grin:

to zalezy jakich uzyłes czesci i w jakim stanie były zaciski

jak cos to mam dostepne po malowaniu proszkowym na nowych tarczach i klockach Ferodo

zaciski ate ori używki z tarczami i jarzmami od krychy za 200 zł+klocki nowe odkupione od kumplabo mu zostały po sprzedaży auta za 80 zł :grin:

u mnie przytrzymuje delikatnie jedno koło i nie da się wcisnąć zacisku żadnym kluczem a vag wyjebało błąd na jednej sekcji :kwasny:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a więc wczoraj wymieniłem płyn w sumie zadnej poprawy dalej tarcze gorące a tylne zimne już nie wiem co jest nie tak lub co źle robie. Ogólnie wymieniałem płyn metodą deptania zaczełem od sprzeęgła potem przednie kola lewe prawe i tyl lewe prawe i raczej nie powinien byc zapowietrzony a pedał hamulca troszke dziwny jak by leciutko był jutro jeszcze raz odpowietrze i nie wiem co dalej. Ewidentnie tloczek ma chyba problem się cofnąć bo jak ręcznie troszke popcham tloczek to jest ok wiadomo ale jak nacisne hamulec to tloczek sie cofa ale nie do konca. Panowie jak wymieniałem te uszczelniacze na tłoczkach to sam tloczek tylko trochę przeczyściłem a może mam go spolerowac czy jak????? choć zadnych wzerów nie było wręcz idealna powierzchnia jak nowy. Może za mocno go nasmarowałem tym smarem do tłoczków??? hmmm nie mam pomysłów

---------- Post dopisany 07-05-2013 at 23:20 ---------- Poprzedni post napisany 05-05-2013 at 19:23 ----------

panowie poddaje sie nie mam juz pomysłów i sił do tego h....... podsumowując

- przewody elastyczne przednie zmienione

- plyn zmieniony

- tarcze i klocki nowe boscha

- tloczki nasmarowane, wymienione gumki, chodza lekko

- wszystko wyczyszczone klocki sie nie zacinaja

a przednie tarcze jak sie grzały tak sie grzeją dalej poprostu tłoczek sie cofa ale ale za mało ogólnie kolo sie az tak strasznie nie blokuje ale klocki na tyle ocieraja przednie tarcze ze po 5km tarcz sie nie da dotknąć .

Myslalem ze moze to wina pompy ale podobno gdy by byla to wina pompy to prawdobodobnie mial bym problem z kolami krzyzowo czyli prawy przód i lewy tyl albo na odwrót a tylne kola sa w porządku wiec jedyne co mi przychodzi to chyba ze te piepszone aluminowe zaciski i jarzma sie zwichrowały czy co nie wiem

POZDRAWIAM

---------- Post dopisany 18-05-2013 at 15:28 ---------- Poprzedni post napisany 07-05-2013 at 23:20 ----------

Niestety minął tydzien a problem sam nie znikl dalej sie wszystko grzeje nawet felgi są ciepłe a tarcze oczywiscie gorące Panowie jak myślicie wymienić zaciski i jarzma czy zacząć od pompy hamulcowej?????????????????

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak wyglądały prowadnice klocków? Nie ma tam żadnych wgłębień? Ostatnio jak wymienialem zestaw w Pasku 3BG przy 200kkm to były takie wżery ze tylko do wymiany....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej by było jakbyś miał zacisk od kogoś komu dobrze działa na podmiankę. Dziwna sprawa, jak mówisz wszystko wyczyszczone a się grzeją

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dokładnie chyba tak zrobię tylko nie mam na podmiankę wiec na szroccie kupie jedną sztukę i zobaczę bojużmnie to wkur... przejeżdzam 15km bez hamowania i hamulce z przodu gorące plus nie gorąca ale ciepła felga tłoczek chodzi dość swobodnie w zacisku ale jednak cos jestnie tak bo cofa sie góra 1 mm a jak wziełemw ręce zasisk i ręczniego próbowałem wciskac to sie wciska ale po wcisnięciu tez wychodzi jakiś 1mm wiec nie wiem alezobaczęz tym zaciskiem

---------- Post dopisany at 20:17 ---------- Poprzedni post napisany at 16:16 ----------

aha jeszcze jedna sprawa teraz pedał hamulca jest dosyć twardy choć odpowietrzałem wszystkie koła ze 3 razydotego przypominam sobie ze w zime jak odpaluilem auto pedał hamuloca wpadł mi 2 razy w podłoge i nie bylo hamulców ale zaraz było ok moze to jednak pompa

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...