Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Pomysł na Tunning!! Czy naprawde bedzie skuteczne?


Michallo33

Rekomendowane odpowiedzi

Jak celujesz w 180km to lepiej kup kompletne pompki z 130km o oznaczeniu AR lub BA. Turbo też lepiej zapodaj z BRD bo 180km na AWX to już kres jej mozliwości. Ic też zapodaj jakiś większy bo z AWX nie jest tak łatwo zmontować w B5 a po za tym ma mała wydajność.

To co znalazłeś na forum to oferta na same końcówki do pompek:

Witam, odswiezam watek bo mam kilka pytań, a mianowicie:

Znalazlem na forum oferte pompowtryskiwaczy:

P1043 Firad - 125,00 zł.

PP1043 Fratelli - 260,00 zł.

RACE 783 Fratelli - 390,00 zł

Zestaw uszczelek org. Bosch - 26,00zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ic to z czego by podszedl ? tak bez wiekszego rezania w ori miejsce

:naughty:http://www.a4-klub.pl/smf/dla_niektorych_tunerow_niemozliwe-t93513.30.html
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A ic to z czego by podszedl ? tak bez wiekszego rezania w ori miejsce

:naughty:http://www.a4-klub.pl/smf/dla_niektorych_tunerow_niemozliwe-t93513.30.html

tylko weź go znajdź , narazie to kiepska opcja bo trudno dostępna :cool1:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie pytanko

dzisiaj rozmawiałem z jaro4444 i moje pomysły uległy w gruzach tak mi sie wydaje

chciałem takie cus zrobić

AJM moja bazowa jednostka

mam juz kolektor ssacy od AWX i za małe pieniadze EGR nowy z AWX i chciałem to zapodać do AJM

wąż na szybkozłaczke to kupie w ASO to do siebie pasuje idealnie ale już nie pasuje do rury plastykowej...

nie wiem na ile to nie pasuje bo nie chce wydawać taraz nie potrzebnie kasy

zastanawiam sie czy mozna jakoś dorobić lub przerobić ten koncowy wąż aby idealnie pasował do tej rury ( która i tak ma mała srednice)

druga opcja jest tez taka:

[br]Dopisany: 16 Grudzień 2009, 23:28_________________________________________________

moj EGR w AJM jest sprawny tylko mechanicznie jest uszkodzony zaworek n18

kolektor ssacy od AWX chce zapodac z racji lepszych parametrów

myslałem aby przerobić, dospawać z aluminium flansze jakies przejscie aby idealnie EGR z AJM pasował do kolektora AWX

tylko teraz czy ewentualne minimalne zwezenie przeswitu lub jego powiekszenie (bo nie wiem, nie mierzyłem srednicy egr z ajm) bedzie miało negatywny wpływ na jego prace

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Cristoforo przepraszam, nie mogłem za długo pogadać.

Więc przy montażu kolektora AWX + EGR od AWX masz następujące problemy:

- nie pasuje metalowa rurka od recylkulacji spalin łącząca wydech z EGR - trzeba dać tą z AWX,

- rurka od podciśnienia idąca z pompy vacum do serwa hamulcowego nie ma zaczepu w gumowym kolanku i obciera o nowe kolanko z szybkozłączką.

Można rozwiązać to montując dalej plastikową rurę idącą wokół silnika i wąż gumowy "s" łączący ją z IC ale nie od Passata B5FL, a od Audi a4 B6 AWX/AVF. Rura ta kończy się na opaskę i pasuje P&P do AJM. Trzeba tylko zamontować rurkę podciśnienia za pomocą opasek "tyrtytek", włożyć ją na odcinku paru cm w przecięty wąż gumowy by nie tarła o rurę zasilającą, a w rurze zasilającej przerobić otwór na mappsensor z 13 mm na 17mm (mapsensor od AJM jest do 2,5 bara i "gruby", ten od AWX jest do 3 barów i "cienki"). Chyba, że przeprogramujesz charaktetystykę mappa w ecu to możesz od razu dać ten cienki od AWX.

Trzeba też podciąć tylną krawędź osłony silnika (tej górnej, wytłumiającej).

Robiłem wszytkie te czynności ostatnio w ojca Passacie B5 ze SWAP-em motoru na BGW (IC został seryjny, tylko poszła do Passata kierownica powietrza do IC z A4 B5 i powycinałem kratkę wlotową, tak, że wlot do chłodzenia jest 3x większy)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaro4444 za nic nie przepraszaj to ja zadzwoniłem nie w porę :wink4:

teraz juz wiem na czym ten problem polega i nie jest taki trudny :decayed:

zapodam te wszystkie graty co wymieniłeś i po problemie

wielkie dzięki za pomoc i za wiedze :notworthy: :notworthy: :notworthy:[br]Dopisany: 17 Grudzień 2009, 08:18_________________________________________________głowna rura ciśnienia ma nr 8e0145840

rura "s" to nr 8e0145745b tylko teraz pytanie czy ona nie kończy sie szybkozłączka na końcu?? bo do seryjnego IC mi nie podejdzie więc będę musiał ją uchlastać i zcisnąć opaską??

wąż krótki do EGR to nr 3b0145834p

metalowa rurka od recylkulacji ma dwa nr 038131521B5 / AJ nie wiem która?? pewnie AJ to do automatic :mysli:

można spr te nr czy odpowiadają w ETKA :notworthy:[br]Dopisany: 17 Grudzień 2009, 08:44_________________________________________________czarna rura juz zakupiona od skody superba taka sama jak w AWX (było tam wybite kilka nr i równierz ten własciwy 8e0 145 840)

co do mappsensora to nie trzeba rozwiercac tylko mozna zapodać ten na 2,5 bara ale o cienkiej budowie nr to 038906051B

pasuje idealnie pod wtyczke i nic nie musze zmieniać w ecu

mam nadzieje, że nic nie pomieszałem :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

038906051B czy ma tą samą charakterystykę jak gruby?

Nie wiem czy nie potrzebujesz górnej osłony silnika od 130 KM bo może gruszka podciśnieniowa zaworu EGR nie wejść w osłonę od AJM. Nie pamiętam jaką dałem u brata w AJM :embarrassed:

Rura "S" od Passata B5 FL i Superba kończy się od strony IC szybkozłączką. Ta w A4 B6 1,9 TDI 130 KM i 2.0 8V B7 kończą się na opaskę jak w AJM.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pany a co daje kolektor z AWX? :naughty: wszyscy tak zmieniecie i co? czy ma lepszy przepływ w sensie wydajniejszy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

pany a co daje kolektor z AWX? :naughty: wszyscy tak zmieniecie i co? czy ma lepszy przepływ w sensie wydajniejszy?

większe kanały i lepiej rozdziela powietrze->cyl 1 i 4 są lepiej napełniane niż przy seryjnym, taką opinie gdzieś wyczytałem, ale nie wiem czy to ktoś sprawdzał, mierzył itd :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie, bo wygląda lepiej ale czy to ktoś mierzył to nie wiem :>

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie sorry że aż tak temat odkopałem ale nie chciałem nowego zakłądac :) czy te Turbo BRD to jest dokładnie z silnika Audi A4 B7 2.0 170 Koni ? bo tylko tego nie wiem za bardzo

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

witajcie sorry że aż tak temat odkopałem ale nie chciałem nowego zakłądac :) czy te Turbo BRD to jest dokładnie z silnika Audi A4 B7 2.0 170 Koni ? bo tylko tego nie wiem za bardzo

tak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...