Skocz do zawartości
IGNOROWANY

[B5 AJM] Pomysł na Tunning!! Czy naprawde bedzie skuteczne?


Michallo33

Rekomendowane odpowiedzi

Tak tylko pamiętaj o tym że przy 170km to turbo z AWX pompuje juz max co potrafi czyli 1,5 bara. Po za tym ostatnio bardzo pogorszyła się jakość tych turbosprężarki i nowe bardzo często padają.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tylko pamiętaj o tym że przy 170km to turbo z AWX pompuje juz max co potrafi czyli 1,5 bara. Po za tym ostatnio bardzo pogorszyła się jakość tych turbosprężarki i nowe bardzo często padają.

1.55 tez dmuchnie ... :naughty: ale to juz sporo ... :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

początkowo moje plany były w granicach 190KM ale po waszych radach ze silnik moze nie wytrzymać zrezygnowałem z planów i zatrzymałem sie na ok 160km i mam nadzieje ze silniczek tez to dobrze przyjmie;) i dlatego nie wiem czy jest sens kupować turbo od 170KM bo jednak takie od AWX jest tansze i bardziej dostępne nie wiem jak kształtuja sie ceny nowych turbinek od BRD ale takie od AWX nowe garretta mozna juz mieć za 1400zl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kupuj turbo od AWX+progam i osiagniesz jakies 160km w miare bezpieczne dla silnika.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Michallo33 gdzie kupujesz turbo od AWX? bo chce to samo zrobic co ty w ciągu miesiaca tylko z kupnem turbinki mam problem. zakładasz nową czy regenerowana tą turbinke? :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Michallo33.Poczytaj tematy Tomigsi,Tukana,Maniuśka28.

Podniesienie mocy zacznij od wizyty u Rogala, masz niedaleko bo jesteś z okolic Wa-wy Wykonanie logów i sprawdzenienie w jakim stanie jest twój motor to podstawa na której oszacować można co i ile da się zrobić.

Kolejny krok to zamontowanie FMIC i wycięcie katalizatora, skontaktuj się z Rogalem w celu zakupienia turbo AWX oraz końcówek 0,230.Jak już będziesz miał to zamontowane Rogal wgra wirusa.

Po wszystkim wklej wykres zobaczymy jak to się ma do Twoich planów 190KM

Myśle że realny wynik to max 170KM

Koszta:intercooler wys 180 szer 700 grub 65 ,allegro 470zł + orurowanie

intercooler zroboiny w wyspecjalizowanym warsztacie to około 2000zł - 2500zł

turbo około 1000zł , montaż turbo 300zł

końcówki 0,230 1200zł

program- kwestia indywidualna

190 KM też można ale to wydatek około 10000zł

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witaj Michallo33.Poczytaj tematy Tomigsi,Tukana,Maniuśka28.

Podniesienie mocy zacznij od wizyty u Rogala, masz niedaleko bo jesteś z okolic Wa-wy Wykonanie logów i sprawdzenienie w jakim stanie jest twój motor to podstawa na której oszacować można co i ile da się zrobić.

Kolejny krok to zamontowanie FMIC i wycięcie katalizatora, skontaktuj się z Rogalem w celu zakupienia turbo AWX oraz końcówek 0,230.Jak już będziesz miał to zamontowane Rogal wgra wirusa.

Po wszystkim wklej wykres zobaczymy jak to się ma do Twoich planów 190KM

Myśle że realny wynik to max 170KM

Koszta:intercooler wys 180 szer 700 grub 65 ,allegro 470zł + orurowanie

intercooler zroboiny w wyspecjalizowanym warsztacie to około 2000zł - 2500zł

turbo około 1000zł , montaż turbo 300zł

końcówki 0,230 1200zł

program- kwestia indywidualna

190 KM też można ale to wydatek około 10000zł

teslic jakie koncowki?to jest PD :gwizdanie:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

160km to troszke malo jak na takie inwestycje. Jak silnik jest sprawny to samym programem zrobisz 145-150km a ty chcesz kupić turbo, PD, IC i wydać ponad 5 tyś zł żeby mieć 160km myśle że nie ma sensu wydawać tyle kasy żeby mieć 10km więcej. Jak juz robisz takie zmiany to lepiej dołożyć jeszcze troszke i zrobić 180-190km. Jak zrobisz płaski moment obrotowy w granicach 320-330Nm od 2 do 4 tyś obrotów to silnik to wytrzyma bez problemu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ojoj widze ze temat sie rozrusł i coraz wiecej osób pisze a zna sie mało jakies pompy,wtryski 230 itp....Zrób sobie kolego tak:Turbo AWX-soft masz ok 160 km,potem pojezdzij sprawdzisz sobie czy wszystko smiga itp..Moze sie sprzegło slizgac wiec po co sie pchac w FMIC PD jak bedziesz musiał kupic sprzegło,Jak bedzie wszystko ok to pasuje zrobic FMIC bo zakladanie PD robienie 180km bez FMIC to bezsensowny pomysł i auto juz bedzie ostro wyzylowane mocnym softem.WIec jesli chcesz pchac sie w koszty to zrób wszystko i bedzie ok 175-180km 350-380Nm.Pozdrawiam a no i wiesz nie zapomnij o hamulcach :good:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz ma robić to najlepiej wszystko od razu, a nie na raty i pozniej jezdzic co chwile do tunera na korekty jak paliwo takie drogie :decayed:

pompy 11, wtryski 230 do to VP, do tego turbo, fmic i masz te 180 KM >

a tutaj w AJM to jesli chcesz miec te 150/160 kunia to turbo AWX + program, jesli wiecej to niestety nie mozna oszczedzac (porzadne turbo, uwolnić wydech, fmic itd) i uwazac na egt, bo chyba ajm jest podatny na to :wink4:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jak juz ma robić to najlepiej wszystko od razu, a nie na raty i pozniej jezdzic co chwile do tunera na korekty jak paliwo takie drogie :decayed:

pompy 11, wtryski 230 do to VP, do tego turbo, fmic i masz te 180 KM >

a tutaj w AJM to jesli chcesz miec te 150/160 kunia to turbo AWX + program, jesli wiecej to niestety nie mozna oszczedzac (porzadne turbo, uwolnić wydech, fmic itd) i uwazac na egt, bo chyba ajm jest podatny na to :wink4:

Dlaczego non-stop korekty,robisz na dwa etapy i juz :) A EGT to raczej malo istotne zeby skoczyło do granic przy takich modach :wink4:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A EGT to raczej malo istotne zeby skoczyło do granic przy takich modach :wink4

juz powyzej 160 KM wypadało by monitorowac ..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A EGT to raczej malo istotne zeby skoczyło do granic przy takich modach :wink4

juz powyzej 160 KM wypadało by monitorowac ..

Pierwszy raz słysze zeby powyzje 160km w TDI mialo skakac wysoko EGT,ale moze i tak jest
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po samym chipie upalając auto moze już skoczyć EGT

W sumie ja jak popaluje to nie idzie dotknac koncówki wydechu,wiec masz racje ale zadko spotykany jest to problem i malo sie o tym mówi :kwasny:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy ale moje obecne PD kwalifikują sie do wymiany bo maja słabe korekcje i wole kupić nowe za 1800zl niz te reanimować bo i tak nie wiadomo co z tego wyjdzie a jak troszke kasy sie uzbiere po wymianie PD to wtedy turbo od AWX nowe ( jak ktoś już wcześniej sie pytał to koszt nowego nie po regeneracji ok 1400zl) i takie lekkie ok 165KM powinno być z tego a IC jednak chyba zostawie ewentualnie jakieś lepsze chłodzenie może zrobię i jak naszemu byłemu koledze klubowemu silnik padł przy 170KM to wole nie ryzykować wiecej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

koledzy ale moje obecne PD kwalifikują sie do wymiany bo maja słabe korekcje i wole kupić nowe za 1800zl niz te reanimować bo i tak nie wiadomo co z tego wyjdzie a jak troszke kasy sie uzbiere po wymianie PD to wtedy turbo od AWX nowe ( jak ktoś już wcześniej sie pytał to koszt nowego nie po regeneracji ok 1400zl) i takie lekkie ok 165KM powinno być z tego a IC jednak chyba zostawie ewentualnie jakieś lepsze chłodzenie może zrobię i jak naszemu byłemu koledze klubowemu silnik padł przy 170KM to wole nie ryzykować wiecej.

Komu padł silnik przy 170km w AJM??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...