Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Rodzaje paneli klimatronic w A4 B6 i B7


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano (edytowane)

Nie wiem czy na forum to było i czy wielu właścicieli o tym wie - gadżet klimatronica polegający na regulacji temperatury stroną kierowcy jednakowo przestawiajaco temp.po str pasażera. Dla mnie bomba brakowało mi tego.

Myk robi się nastepujaco:

Włącz zapłon

Ustaw temp.rozniace się od siebie np L-19* a P-20*

Następnie po stronie kierowcy naciskamy jednocześnie przycisk AUTO i +(plus) przytrzymujemy kilka sekund wtedy widzimy że temp.na obu wyświetlacza nam jednakowo się zwiększa.

Jest jednak minus tej funkcji -gdy osoba z boku nam ruszy po str.prawej temp.to automat regulacji temp.sie resetuje. Za każdym razem wtedy trzeba procedurę powtórzyć.

Edytowane przez SotoM
Opublikowano (edytowane)

W instrukcji obsługi o tym piszą... :hi:

Ale kto tam by zaglądał do jakieś niemęskiej instrukcji :D

To, że pasażer rozwala tę blokadę to tak ma być, może jest zmarzluchem? :P

W drugą stronę też to działa, dlatego są dwa przyciski AUTO :)

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano (edytowane)

Witajcie

Zmieniłem tunel z 1DIN na 2DIN i poszedłem w stronę wymiany climatronika na 2Dinowski (nie docinałem starego tylko kupiłem na allegro).

Czy jest możliwość że klima działa gorzej przez wymianę ? Tzn później zaczyna chłodzić po zmianie climatronika ?
Dobijałem czynnik i nie pomogło. Tak jakby po np. 1minucie dopiero zaczął chłodzić.

Edytowane przez Gac3k
Opublikowano

1. Podłącz stary panel i sprawdź czy jest poprawa.

2. Prawdopodobnie będzie... upewnij się, że ten nowy masz poprawnie zakodowany i zaadoptowany. Masz wszystkie kanały adaptacyjne odblokowane?

Opublikowano (edytowane)

1. Podłącz stary panel i sprawdź czy jest poprawa.

2. Prawdopodobnie będzie... upewnij się, że ten nowy masz poprawnie zakodowany i zaadoptowany. Masz wszystkie kanały adaptacyjne odblokowane?

1. Starego już nie mam - opierdzieliłem :(

2a. Robiłem adaptację klap dwa razy (tą co od 255 do 0 schodzi)

2b. Zakodowałem tzn przyuczyłem VIN

2c. Nie ogarniam z odblokowaniem kanałów adaptacyjnych - możesz przybliżyć ?

Edytowane przez Gac3k
Opublikowano

Adaptacja klap to jedno a adaptacja sterownika to drugie (przycisk Adaptation w VCDS, nie Basic Settings)

Tzn. albo są odblokowane wszystkie kanały albo nie. Te wyprodukowane w 2004r. i później powinny już mieć zdjętą blokadę. Gdzieś w tym wątku wrzuciłem pdf-a z informacją co dają odblokowane wszystkie kanały, jakie dodatkowe opcje regulacji są dostępne.

Opublikowano (edytowane)

Klubowicze

mam climatronica 1 din b6 2002 r. grzane stołki i chcę zmienić na 2 din z czujnikiem jakości i pytanie muszę szukać tylko do b6 czy z b7 też można złożyć.

Edytowane przez aker
Opublikowano

Możesz z B7, ale potrzebujesz jeszcze przekaźnik i porezać instalację, bo nie będzie Ci grzała tylna szyba. Temat wałkowany na forum, poszukaj.

Opublikowano

Ale jest jakaś różnica,bo jak nie ma różnicy to chyba nie sensu kombinować,szukam do b6.

Opublikowano

Jest nowszy, ma nieco inny kolor (bardziej szary niż czarny) i farba z niego nie schodzi.

Opublikowano

No i temperatura jest od 16 a nie 18

Opublikowano (edytowane)

Jest nowszy, ma nieco inny kolor (bardziej szary niż czarny) i farba z niego nie schodzi.

Znalazłem o tym co pisałeś że trzeba założyć przekaźnik i trochę w kablach pozmieniać.To że jest z b7 jest nowszy i się mniej wyciera to ok. ale w działaniu niczym się nie różnią i jak tak jest to w takim przypadku to jest dla mnie teraz obojętne jaki upoluje.

No i temperatura jest od 16 a nie 16 c

No 2 stopnie różnicy ale myślę że to nie jest aż tak znaczący powód żeby zakładać z b7.Jaki mi wpadnie po pieniądzach to założę,chyba że jeszcze są jakieś różnice. :wink:

Przy włączeniu zapłonu mam jakieś dziwne odgłosy stuki pod schowkiem pasażera i jak się zgasi samochód to jest to samo.To są odgłosy od klimy i nie wiem jak temat załatwić.Może ktoś słyszał o takim przypadku i pomoże jak to zlikwidować żeby było ok. :wink:

Edytowane przez aker
Opublikowano

To silniczki. W temacie o klimatyzacji masz informację, w jaki sposób przeprowadzić nastawy podstawowe. Wówczas potencjometry silniczków powinny się ułożyć i wyciszyć.

Opublikowano

Czyli są błędy w climatronicu i po usunięciu ma się to poprawić.

Opublikowano (edytowane)

Każdy rezacz niemal to ignoruje a ja z uporem maniaka zaś powtarzam - climatronik B7 współpracuje poprawnie tylko z czujnikiem nasłonecznienia z B7, to, że komuś błędów z tego powodu nie wywala w B6 to nie znaczy, że wszystko jest cacy.

Regulacja od 16st.C sama z siebie też nie zadziała, trzeba w adaptacjach zmienić strefę klimatyczną na gorące kraje. Zarazem ogranicza to max. temperaturę do 27,5st.C. Dla jeżdżących w puszkach to zupełnie abstrakcyjna wartość, jednak w cabrio czasem się przydaje możliwość ustawienia na panelu 29,5st.C - gdy jedzie się szybko z otwartym dachem chłodniejszą letnią nocą :wink:

Z pewnością warto zrobić swap na nowszy sterownik, ale sam przekaźnik to za mało by wszystko było na tip-top :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Opublikowano

Czyli są błędy w climatronicu i po usunięciu ma się to poprawić.

Zapewne są błędy, ale podepnij VAG, odczytaj, zrób nastawy podstawowe i zobacz, czy zniknęły.
Opublikowano

Dzięki koledzy za pomocne informacje w tej sprawie,kurde na razie temat nie ruszy bo mnie nie ma w PL.i chyba dopiero koło świąt się pojawię :(


Każdy rezacz niemal to ignoruje a ja z uporem maniaka zaś powtarzam - climatronik B7 współpracuje poprawnie tylko z czujnikiem nasłonecznienia z B7, to, że komuś błędów z tego powodu nie wywala w B6 to nie znaczy, że wszystko jest cacy.

Regulacja od 16st.C sama z siebie też nie zadziała, trzeba w adaptacjach zmienić strefę klimatyczną na gorące kraje. Zarazem ogranicza to max. temperaturę do 27,5st.C. Dla jeżdżących w puszkach to zupełnie abstrakcyjna wartość, jednak w cabrio czasem się przydaje możliwość ustawienia na panelu 29,5st.C - gdy jedzie się szybko z otwartym dachem chłodniejszą letnią nocą :wink:

Z pewnością warto zrobić swap na nowszy sterownik, ale sam przekaźnik to za mało by wszystko było na tip-top :hi:

Czyli kolego sugerujesz że jednak do b6 warto założyć climatronic z b7.Możesz podpowiedzieć co jeszcze trzeba zrobić porucz tego przekaźnika :wink:

Opublikowano

On sugeruje, że musisz wymienić jeszcze czujnik nasłonecznienia, czyli lepiej kupić z B6 i się w nic nie bawić...

Opublikowano

On sugeruje, że musisz wymienić jeszcze czujnik nasłonecznienia, czyli lepiej kupić z B6 i się w nic nie bawić...

Też tak myślę,tak zrobię i nic nie będę kombinował. :hi:

Opublikowano

Wymiana czujnika sama w sobie jest prostsza niż wyjęcie radia, ale niestety dodatkowo zmienił się również kształt wtyczki :/

Moim zdaniem klimatronik z B7 ma wiele zalet w tym odporne na ścieranie klawisze oraz odblokowane wszystkie kanały adaptacyjne (m.in. możliwość ustawienia regulacji od 16st.C), o których więcej napisano tutaj:

https://drive.google.com/file/d/0B0dJexHLU-b8aWRsTm5ZdjNXNkE/view?usp=sharing

strona 24 i 25


Panele odporne na ścieranie dla B6 wyprodukowane były dopiero w 2004r. i miały również odblokowane kanały dopasowania.

No i pasowały P&P - zero kombinacji z czujnikiem nasłonecznienia i z ogrzewaniem tylnej szyby.

Czy wszystkie bez wyjątku to nie wiem na 100%

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...