Skocz do zawartości
IGNOROWANY

POTRZEBUJE POMOCY AUDI A4 3.0 TDI, 2005,204 konie


firmalucky

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie

Na poczatku chcialbym powiedziekowac ze naleze do tego Klubu

Posiadam audi a4 3.0 tdi quattro 204 konie z 2005 roku, zaraz po zakupie zaczely sie problemy, mianowicie bez zadnych okreslonych przyczyn niezaleznie czy szybko jade czy wolno, czy silnik zimny czy cieply, poprostu loteria, zapala mi sie kontrolka od swiec auto traci moc i nie ma wogole przyspieszenia. Jezeli jade dalej po jakims czasie kontrolka gasnie i moc stopniowa wraca ale tez nie odrazu, moge tez zgasic i odpalic ponownie sílnik i wtedy jest odrazu dobrze, czasem nie ma z tym problemu przez pare dni,zapala sie tez czasem kontrolka od silnika ale nie czuje wtedy zadnych zmian w aucie, prosze jezeli moze mi ktos pomoc i cos podpowiedziec byl bym wdzieczny, po zakupie auta wyjechalem do niemiec i nie jest mi tu tak prosto rozwiazac ten problem.:shock3:

Dodam ze po podlaczeniu do komputera wyszly bledy:

13128 P3348 i

00565 P0235

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

3,0 TDI z 2005 o mocy 204KM to BKN a nie ASB.

Oba błędy związane z Turbiną. Pierwszy ze sterownikiem (brak sygnału bodajże), drugi z brakiem doładowania.

Wygląda na to, że drugi jest wynikiem pierwszego. W 3,0 TDI sterowanie turbo jest rozwiązane za pomocą silniczka elektrycznego a nie podciśnienia.

Sprawdź nastawnik (silniczek) sterujący turbiną. Najłatwiej to zrobić we dwie osoby (po przekręceniu kluczyka na zapłon (bez odpalania) nastawnik powinien wykonać ruch). Sprawdź czy jest, sprawdź wtyczkę. W razie czego pewnie silniczek do wymiany.

Najłatwiej wykonać output test sterownika turbiny przez VAG'a- to powinno Ci dać opdowiedź czy nastawnik padł, czy wyrobiło się cięgno.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziekuje Tobie bardzo, wreszcie ktos cos konkretnego pisze. chcialbym poruszyc tylko fakt ze czsem dwa albo trzy dni jest wszystko ok czy bylby to silniczek czy raczej ciegielko? Co jeszcze zauwazylem ze jak rano odpale auto jest ok przewaznie, moge duzo jezdzic dopuki go nie zgasze I bez dluzszej przerwy nie odpale, ale jezeli zgasze I za 5 minut odpale odrazu wyskakuja te bledy , traci moc I po paru minutach jest znowu dobrze.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Generalnie, nie jestem w stanie Ci tego powiedzieć na odległość. Musisz wybadać czy cięgno nie ma luzu.

Zacznij na początku od wypięcia wtyczki, przedmuchaj powietrzem i tryśnij kontaktem lub jakimś innym preparatem do styków. Jak nie pomoże to się będziemy zastanawiać dalej.

Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wlasnie to zrobilem, I jest bez zmian, wiesz czasem jest tak ze jade jest ok zgasze auto zachwile chcem odpalic I juz po wlaczeniu zaplonu wyskakuje blad, podejrzewam ze to ten silniczek, czy jest tam cos co moze sie zacinac blokowac czy cos takiego, jezeli uda ci sie mi pomoc obiecuje ze sie odwdziecze

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W zasadzie to chyba tylko silniczek lub cięgno. Możesz zrobić jeszcze tak- ten silniczek to dokładnie ten sam co steruje klapami kolektorów. Możesz je spróbować podmienić. Ale najpierw po wyciągnięciu go- możesz go rozkręcić (chyba 6 małych torxów) i zobaczyć czy w środku wszystko ok (u mnie ostatnio zmieliło jedną zębatkę).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...