boseron Opublikowano 18 Lipca 2008 Opublikowano 18 Lipca 2008 witam. zauwazyłem ze raz na kilka dni musze dolewać płynu chłodniczego do zbiorniczka wyrównawczego bo mi gdzies ucieka i nie wiem kiedy to sie dzieje, czasem w ciagu kilku dni schodzi cały zbiorniczek a czasem przez 2 tygodnie jest prawie ok wiec od czego to zalezy? co powinienem sprawdzić?
lexpar Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 Sprawdź czy nie masz plam pod samochodem. Jeżeli nie to podłącz pod VAG-a.
prometeusz86 Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 Jeżeli nie to podłącz pod VAG-a. hahaha i vag pokazuje Ci wktórym miejscu jest wyciek.. * luzik [Musashi] co do Twojego przyczyny to masz gdzies dziure w węzu lub w chłodnicy a to że raz Ci wycieka a raz nie, to pewnie czasem źle dokrecisz korek od zbiorniczka i nie wytwarza cisnienia i nie wywala wody..
gadi Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 Jeśli wywala przez zbiorniczek, to morze być uszczelka pod głowicą.
marcin j Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 sprawdz szczelnosc ukladu , przewody gumowe , mozesz tez odkrecic oslone i sprawdzic od spodu.
lexpar Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 prometeusz86 czy ty mnie uważasz za debila? Chyba nie potrafisz czytać. Jeżeli nie ma wycieku to VAG-iem zdiagnozuje silnik. A może nie A jeżeli już jesteś taki mądry to podpowiedz boserowi aby sprawdził poziom oleju, czy mu się czasem nie zwiększa. * luzik [Musashi]
Voucher Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 Sprawdź dokładnie czy nie masz gdzieś wycieku. U mnie też po mału uciekał płyn ze zbiorniczka. Odkręciłem osłone silnika i okazało się że miałem do wymiany króciec wodny. Teraz po wymianie wszystko jest OK.
prometeusz86 Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 prometeusz86 czy ty mnie uważasz za debila? Chyba nie potrafisz czytać. Jeżeli nie ma wycieku to VAG-iem zdiagnozuje silnik. A może nie A jeżeli już jesteś taki mądry to podpowiedz boserowi aby sprawdził poziom oleju, czy mu się czasem nie zwiększa. hahahahaha :polew: tak vag mu zdiagnozuje i pokaze ze silnik jest słabszy przez WODE OD CHŁODZNIA i ze turbina słabo dmucha ze jakis wąż , yszczelka się sparciała (notebook wstanie i pokaże paluszkiem) nie, nie bede taki nie grzeczny i pozowle sie Tobie wykazac powiedz mu, że to też dziala w odowrotnym kierunku: czy mu się nie zwieksza poziom wody w chłodnocy a zarazem nie robi się budyń x100 ps. z całym szacunkiem, ale nie uważam Cie za debila porostu twierdze (co prawda Vag to genialny program),że pewnych rzeczy w aucie Ci nie wyłapie..
ryba Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 Tak jak piszą nasi weseli koledzy . Sprawdź, zbiorniczek wyrównawczy czy nie masz brązowego nalotu w środku albo budyniu. Sprawdź na bagnecie czy nie masz maśłanego nalotu (powoli zaczyna sie robić jakiś program kulinarny ). Obadaj wszystkie rurki czy nie ma wycieku, zobaczysz je doskonale bo się płyn krystalizuje i widać to gołym okiem. Jak tu nic nie znajdziesz to możesz sprawdzić termostat albo pompę wody też lubi cieknąć.
boseron Opublikowano 19 Lipca 2008 Autor Opublikowano 19 Lipca 2008 wszystkie porady trafne mysle, choć ja podejrzewam ze pompa wody do wymiany taką mam intuicje która jeszcze mni nie zawiodła nigdy, zadnego budyniu nie ma, a pozatym ostanio zamiast płynu dolałem wody w lecie chyba mozna nie?
szafir1985 Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 takie male pytanie przy okazji czy są jakies naturalne ubytki plynu np wysoka temperatura itp pytam sie bo po zrobieniu jakis 10 tys km na skali zbiorniczka ubylo mi ok 0,5 cm czy to normalne ??
lexpar Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 No cóż, są tacy jak prometeusz86 do których nie dociera info, że jak ubywa płynu w układzie chłodzenia to zaczynając od początku są dwie możliwości. 1- wywala na zewnątrz (nieszczelność układu); 2- spala Jak kolega mający ten problem zaznaczył, że bywa to różnie. Raz jest raz nie ma. Dlatego ja na jego miejscu w pierwszej kolejności sprawdziłbym czy mam szczelny układ (przewody, pompa zbiorniczek wyrównawczy itp. Jeżeli jest to wtedy może być walnięta uszczelka pod głowicą i płyn może być "wyparowany czyli spalony lub pójdzie w olej . Najgorsze jest to, że jak pisze boseron bywa to różnie. Ale VAG-em możemy sprawdzić czy z silniczkiem jest (uszczelka OK) itd. Najlepsza metoda diagnostyki to metoda eliminacji. Pozdrawiam Prometeusza86 Tylko On ma chyba problemy z palcami :lol1:
Musashi Opublikowano 19 Lipca 2008 Opublikowano 19 Lipca 2008 takie male pytanie przy okazji czy są jakies naturalne ubytki plynu np wysoka temperatura itp pytam sie bo po zrobieniu jakis 10 tys km na skali zbiorniczka ubylo mi ok 0,5 cm czy to normalne ?? nie powinien tracic, powinno sie zbadac szczelnosc ukladu na zimnym silniku, gdy jest goracy czesto jest tak ze wyciek jest na tyle maly ze plyn od tazu odparowuje, czy puszcza uszczelka pod glowica mozna wstepnie zdiagnozowac badajac wyglad oleju, jezeli wyglada bez zmian nalezy powachac plyn w zborniczku jezeli pachnie spalinami mamy pewna diagnoze
prometeusz86 Opublikowano 20 Lipca 2008 Opublikowano 20 Lipca 2008 No cóż, są tacy jak prometeusz86 do których nie dociera info, że jak ubywa płynu w układzie chłodzenia to zaczynając od początku są dwie możliwości. 1- wywala na zewnątrz (nieszczelność układu); 2- spala Jak kolega mający ten problem zaznaczył, że bywa to różnie. Raz jest raz nie ma. Dlatego ja na jego miejscu w pierwszej kolejności sprawdziłbym czy mam szczelny układ (przewody, pompa zbiorniczek wyrównawczy itp. Jeżeli jest to wtedy może być walnięta uszczelka pod głowicą i płyn może być "wyparowany czyli spalony lub pójdzie w olej . Najgorsze jest to, że jak pisze boseron bywa to różnie. Ale VAG-em możemy sprawdzić czy z silniczkiem jest (uszczelka OK) itd. Najlepsza metoda diagnostyki to metoda eliminacji. Pozdrawiam Prometeusza86 Tylko On ma chyba problemy z palcami :lol1: ja mam szczescie, że tylko z palcami mam cos nie tak :kox: hihi jesli faktycznie by spalał wode, użytkownik audi napewno by zauwazył ze auto wywala spaliny w kolorze białym.. stawiam na nieszczelnosc układu. Pytanie: czy często w audi(a4 b5) zdarzaja się pękniecia głowicy? czy jesli jak już olej miesza sie z woda to powodem jest tylko i wyłącznie uszczelka?
Musashi Opublikowano 20 Lipca 2008 Opublikowano 20 Lipca 2008 Pytanie: czy często w audi(a4 b5) zdarzaja się pękniecia głowicy? czy jesli jak już olej miesza sie z woda to powodem jest tylko i wyłącznie uszczelka? zdarzaly sie. w autach z silnikiem AWX oraz AVF byly do 2003 roku z tym ogromne problemy pekaly ot tak. jest sporo nt w literaturze serwisowej, sporo bylo napraw gwarancyjnych. problem usunieto w modelach od kwietnia 2003. [br]Dopisany: 20 Lipiec 2008, 13:12 _________________________________________________ Moze masz uszkodzony korek? dobry pomysl, obejrzyj jak wyglada zbiorniczek wyrownawczy czy nie ma wykwitow(plam, nalotu) po wyschnietym plynie chlodzacym
lexpar Opublikowano 20 Lipca 2008 Opublikowano 20 Lipca 2008 Szafir1985 Ubytki zawsze mogą występować. Po to jest zbiorniczek wyrównawczy. Teoretycznie układ jest hermetyczny, ale to tylko teoretycznie. Takim ubytkiem wcale bym się nie martwił.
szafir1985 Opublikowano 20 Lipca 2008 Opublikowano 20 Lipca 2008 Szafir1985 Ubytki zawsze mogą występować. Po to jest zbiorniczek wyrównawczy. Teoretycznie układ jest hermetyczny, ale to tylko teoretycznie. Takim ubytkiem wcale bym się nie martwił. tak własnie myslalem dzieki za info
Musashi Opublikowano 20 Lipca 2008 Opublikowano 20 Lipca 2008 Szafir1985 Ubytki zawsze mogą występować. Po to jest zbiorniczek wyrównawczy. Teoretycznie układ jest hermetyczny, ale to tylko teoretycznie. Takim ubytkiem wcale bym się nie martwił. tak własnie myslalem dzieki za info mialem wiele roznych samochodow, ale w zadnym plyn mi nie ubywal w ilosciach na tyle istotnych zebym to zauwazyl
szafir1985 Opublikowano 21 Lipca 2008 Opublikowano 21 Lipca 2008 no i obejrzałem przewody - nigdzie nie widać żadnych nalotów, płyn w zbiorniczku ma normalny zapach nie czuć spalinami, oleju też nie przybywa ani nie stracil swojej konsystencji, wiec w takim wypadku się tym nie przejmuje takimi ilościami jak w przyszłości w końcu 0,5 cm na 10 tys potraktuje to jako norme w moim samochodzie
Rekomendowane odpowiedzi
Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto
Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.
Zarejestruj nowe konto
Załóż nowe konto. To bardzo proste!
Zarejestruj sięZaloguj się
Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.
Zaloguj się