Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Niestabilne\falujące obroty silnika


SOGA*

Rekomendowane odpowiedzi

Witam

A więc do rzeczy. Moją A4 posiadam od lutego tego roku. Kupiona jako 'lać i jeździć'

Niestety po powrocie z Wrocławia zapalił się check engine (wcześniej przed zakupem wszystko było ok po podpięciu auta pod komputer). Komputer wykazał dwa błędy (dokładnego kodu błędu nie pamiętam i jak słowo w słowo brzmią też nie, ale na czasie postaram się opisać je dokładnie):

- zbyt bogata mieszanka paliwa

- zawyżone obroty na biegu jałowym (coś takiego)

Zauważyłem również że po odpaleniu auta obroty wskazują 1200rpm, po chwili spadają do 720rpm (tyle pokazuje komputer) I jest wszystko okej, zrobię kilka kilometrów, gdy auto stoi na biegu jałowym obroty zaczynają 'szaleć' Co prawda to szaleństwo jest na poziomie +\- 200rpm, od 1000rpm, czasem nawet go przytrzyma na 1200\1300rpm, po czym spadnie do tych 720rpm i jest dobrze, gdzie znów za chwile wskoczy na te +\-1000rpm i tak wachluje 1000\1100\900\1100rpm .. Co prawda są to nie wielkie skoki ale tak być nie powinno.. Jechać gdzieś dalej po prostu się boje..

Ostatni czas zauważyłem że przez około 10 dni wszystko było ok, i nawet check engine znikł sam co mnie bardzo zdziwiło, no ale niestety po kilku dniach znów się zaświecił. (Od lutego jeżdżę i kasuje checka bądź z nim jeżdżę..i tak w kółko, zaświeca się średnio po dwóch tygodniach, obroty świrują co dzień-rzadziej bądź częściej) I nie jest tak zawsze, dzieje się to sporadycznie, nie raz zrobię 50km i jest wszystko okej, a innym razem też zrobię 50km i falowania występują.. Jest to co najmniej dla mnie mega dziwne..

Dzieje się tak gdy motor się zagrzeje do swojej temperatury, na zimnym tych objawów nie ma. W momencie kiedy falują obroty, gdy docisnę sprzęgło obroty spadają do 720rpm, gdy puszczę znów falują.. Może tędy droga do znalezienia przyczyny tych objawów?

Bardzo proszę o pomoc, bo już nie wiem za co się zabrać.. Kilka czynności już wykonałem w tym celu, ale żadna nie pomogła a już przeszło 1000zł poszło i raczej nie wróci..

Dziękuje, pozdrawiam.

---------- Post dopisany 04-06-2013 at 20:22 ---------- Poprzedni post napisany 30-05-2013 at 15:00 ----------

Nikt nie pomoże? :cry:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zawór PCV zmieniałeś na poprawiony?

Uszczelkę pod zaworem zmieniałeś?

Miałem te same błędy i zawór pcv z nowej serii.. koledze pomogła sama uszczelka, a mi dopiero wizyta w compsporcie i okazało się, że jakiś zaworek się nie domyka.

Możesz tak jeździć nic się nie stanie.. umów się na wizytę i podstaw auto do bielska jak nikt nie umie sobie z tym poradzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak został wymieniony na nowszy. Uszczelka nie wiem czy została zmieniona gyż było to robione w warsztacie samochodowym..

A co to był za zawór? Jesteś w stanie się dowiedzieć? Bardzo zależy mi na tym.

Coś więcej informacji na temat tego serwisu w bilesku? Tel, adres, nazwa?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hmm postaram sie dowiedzieć. Wpisz compsport. To jest ulica cieszyńska bodajże 45. O tfsi i tsi wiedzą wszystko także bez obaw możesz zostawić tam auto jeśli będzie taka potrzeba.

Sent from my Lumia 820 using Tapatalk

---------- Post dopisany at 19:30 ---------- Poprzedni post napisany at 15:40 ----------

Zawór N80 od evapu. Podobno się to nie zdarza, ale chyba nie jestem wyjątkiem :decayed:

Jak sobie nie poradzisz to podjedź tam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki wielkie za pomoc iron, wybiorę się tam w przyszłym tygodniu :)

Powiedz mi jeszcze, jaki jest koszt zmiany oprogramowania z 200 kucy na 220? Zajmują się też oni tym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zajmują się. Robią te silniki do 430KM. O cenę musisz zapytać przez telefon/mailem/na miejscu. Ja mam trochę inne ceny. Mogą Ci wgrać doładowanie z BUL-a 220KM ( ja tak mam bo mi sprzęgło ślizgało i wkładam wzmocnione), albo zrób od razu normalny program na ~250KM

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ok, dzięki wielkie za pomoc i rady, w pon tam do nich dzwonie i pytam o szczegóły. Więc już nie dopytuję i dam znać w temacie jak wygląda sytuacja po wizycie w ich serwisie :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

miałem podobnie tyle ,że w a6 , na vagu pojawiał się błąd ,,przekroczona wartość obrotów na biegu jałowym" obroty falowały identycznie zwłaszcza jak zjeżdżałem w większej górki . Check pojawiał się co jakiś czas.. pomogła wymiana plastikowej karbowanej rurki odmy - tej grubszej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

hc_mlody obroty Ci falują? Czy ida do góry i są wyższe niż powinny byc? Jakie wartości? Zawór pcv sprawdzales jaki ma nr? Czy masz poprawiony? Moze byc uszczelka pod nim, albo ten zaworek co pisalem o nim wcześniej.

Sent from my Lumia 820 using Tapatalk

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jaką konkretnie rurkę wymieniłeś??

dokładanie to tą :

odma_skrzyni_korbowej_topran.jpg w aso jakieś 70 zeta. Nazywa się to -Odpowietrzenie - odma skrzyni korbowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

po zagrzaniu się do 90 stopni przy dojeżdżaniu np. do skrzyżowania obroty potrafią nie wrócić na swoje miejsce i zatrzymują się na 1100-1300 choć nie zawsze ale strasznie mnie to denerwuje

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj po podłączeniu wyskoczyły mi 3 błędy a nie 1 jak ostatnio.Może jest ktoś w stanie mi powiedzieć co może być powodem??Co może być uszkodzone i gdzie szukać usterki?

001287 - Idle Control System RPM: Higher than Expected.

P0507 - 001 - Upper Limit Exceeded - Intermittent

008583 - Bank 1; System too Lean at Idle

P2187 - 004 - No Signal/Communication - MIL ON

008825 - Leak in Air Intake System

P2279 - 002 - Lower Limit Exceeded

Miałem te same błędy i pisałem Ci wyżej co masz zrobić i co mi pomogło, ale Ty dalej drążysz temat zamiast coś zrobić w tym kierunku.

Jak jesteś ze śląska to podjedz do compsportu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja mam tylko jeden z tych trzech a mianowicie:

008583 - Bank 1; System too Lean at Idle

P2187 - 004 - - MIL ON

Freeze Frame:

Fault Status: 11100100

Fault Priority: 0

Fault Frequency: 3

Reset counter: 255

Mileage: 163944 km

Time Indication: 0

Freeze Frame:

RPM: 818 /min

Load: 14.5 %

Speed: 0.0 km/h

Temperature: 75.0°C

Temperature: 47.0°C

Absolute Pres.: 990.0 mbar

Voltage: 13.843 V

Czy to moze wskazac na jakas konkretna przyczyne czy nie obejdzie sie bez logow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...