Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Jak sprawdzić koło dwumasowe (2mas)?


MrFanta

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

przeczytałem już wiele postów dotyczących koła dumasowego i sprzęgła, ale wciąż nie mam pojęcia jak jednoznacznie ocenić jego kondycję. Liczyłby na pomoc.

Mianowicie, po dłuższej jeździe ( trasa później po mieście - dużo ruszań ) moim a4 b6 z silnikiem AWX w czasie ruszania czuć szarpanie - jakbym nie potrafił sprzęgła delikatnie puścić... dziwne uczucie, chwilami nawet przeszło mi przez myśl, że to moje braki odnośnie prowadzenia pojazdu, ale po dłuzszej weryfikacji coś jest na pewno nie tak.

W takim razie, chciałbym ocenić co to jest i w jakim stanie znajduje się dwumas, czy jest na to jakiś sposób. Szykuje się na trase Polska - Norwegia jakieś 2000km, nie chciałbym ryzykować, jeśli nie natrafię na jakieś poważne odpowiedzi po prostu wymienię koło i będzie z głowy, choć wiadome " $ $ $Dollar is all I need"

Pozdrawiam, dzięki za odpowiedź!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dwumas nawet jak padnie to i tak dojdziesz tam i z powrotem :wink: A zazwyczaj słychać stukanie bardzo często na wstecznym biegu jak dasz dużo gazu z małych obrotów a najlepiej pod obciążeniem np z 4 osoby na pokładzie. Możesz też jechać wrzucic 5 bieg przy 60 km/h i w podołoge gaz i jak nie będzie trzęsło nic to ok. Następny objaw to może być przy gaszeniu silnika wtedy aż budą zatrzęsie aha falować delikatnie obroty mogą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dokładnie jak dwumas padnie to nie dyskwalifikuje jazdy chyba ze coś się urwie ale to już po naprawdę długiej eksploatacji zjechanego dwumasa.

Spr. mniej wiecej jak pisze Duch powyżej do tego zwróc uwage przy gaszeniu i odpalaniu jak zatelepie autem, do tego dwumas może telepać na jałowym takim metalicznym postukiwaniem - zauważ że nowe auta mają tak zrobione że do odpalenia wymagane jest wciśnięcie sprzęgła.

---------- Post dopisany at 15:12 ---------- Poprzedni post napisany at 15:10 ----------

Aha ... 100% pewność daje zwalenie skrzyni i poruszanie kołem i spr. luzów obwodowych i poprzecznych - pamiętaj że dwumas ma pewne dopuszczelne luzy - poszukaj filmików LUK na YouTube

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W takim razie jak dla mnie dwumas jest ok, może sam docisk sprzęgła? Mi nic nie telepie nie szarpie przy normalnej jezdzie i tak jak pisze powyżej... a jednak po kilku- nastu? dziesięciu ruszeniach ( tak jakby sie zagrzało sprzęgło) i juz nie rusza płynnie, szaprie... jakies pomysły?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to pewnie będzie sprzęgło do wymiany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co piszesz to pewnie będzie sprzęgło do wymiany.

Tak jak piszesz, przy opisywanych objawach to bardziej prawdopodobne jest po prostu kończące się sprzęgło. U mnie było to samo, jak się zagrzało to szczególnie pod obciążeniem trudno było ruszać i zmieniać biegi bez szarpania przy puszczaniu pedału.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U znajomka jak walneła 2masa to w końcu wał pękł:D ( bmw 2.0d 136km), Ja polecam 2mas firmy LUK.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no ok a jak na ciepłym silniku puszcze sprzęgło bez biegu i hałasuję tak lekko ? to co ? jak wcisnę to cisza. Sprzęgło ok.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...