Skocz do zawartości
IGNOROWANY

Wymiana rozrządu - procedura


lukisz

Rekomendowane odpowiedzi

Millers 5W40 EE Nanodrive to bdb olej, ale drogi - bodaj 90zł/l, zamiast niego wolałbym wlać któryś z motorsportowych oliw 5W40, które są w podobnej cenie a teoretycznie jeszcze bardziej wyżyłowane pod wzgl. parametrów.

Dużo ciekawiej pod wzgl. ceny (i równie wysokiej jakości) prezentuje się Motul X-cess 5W40 lub X-clean 5W40, bo bańkę 5l można nabyć za ok. 150zł.

Ten drugi wydaje mi się ciut lepszy, a przynajmniej nowsze normy innych producentów spełnia :hi:

Oczywiście oba powyższe spełniają normę VW502 00 która to jest kluczowa dla tego silnika. Na sikach 5W30 zgodnych z normą VW504 00/507 00 ta jednostka moim zdaniem nie pracuje optymalnie. I nie ma znaczenia czy to Castrol czy Motul, bo miałem przez rok tego drugiego (X-clean+ 5W30) i nie polecam.

W skrzyni to co 60tys.km spece od automatów zalecają wymieniać oleum. Mi jeszcze z 20-30tys.km zostało ale już się zastanawiam czy pchać się w dynamiczną wymianę czy może statyczna wystarczy :mysli:

Z olejami to cenna uwaga.

Na pewno wezmę pod uwagę wszystkie polecane.

Millera osobiście sprawdziłem i przynajmniej w fazie początkowej naprawdę robi różnicę w pracy silnika.

Nie wiadomo jak z trwałością parametrów, ale lepiej mieć z czasem parametry Castrola niż od razu :)

Co do skrzyni to warto dbać i wcześniej wszystko wymieniać.

Potem to mało że koszta i często w naj mniej odpowiednim momencie unieruchomienia fury to jeszcze szukanie specjalisty który dobrze zrobi i nie naliczy ile mu do głowy wpadnie.

Ja akurat mam drugi samochód i motocykl, więc małe przebiegi robię i co 30k max. w skrzyni będę wymieniał.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Aż tak bym nie przesadzał chyba, że rocznie przejeżdżasz ok.5tys.km i olej zdąży się prędzej zestarzeć niż przepracować :wink:

Na Motula X-cess 5W40 przeszedłem w drugim aucie, w którym od nowości, przez ponad 200tys.km zalewany był półsyntetyk 10W40. Zero problemów. Nawet powiedziałbym, że przepalanie oleju spadło, bo wcześniej to schodziło z max. do min. pomiędzy wymianami (robionymi co 30tys.km :P ).

X-cess i X-clean to bardzo uniwersalne oleje patrząc na listę spełnianych norm :hi:

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kutwa moj mechanior ma tylko takie programy ze w grupie 93 pokazuje tylko 2 kanały a nie 4 jak na vag-com i niby tam pokazuje troche ponad 1 w obu ale to mi sie zdaje ze to zly program i nie pokazuje tego co jest w rzeczywistość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

kutwa moj mechanior ma tylko takie programy ze w grupie 93 pokazuje tylko 2 kanały a nie 4 jak na vag-com i niby tam pokazuje troche ponad 1 w obu ale to mi sie zdaje ze to zly program i nie pokazuje tego co jest w rzeczywistość

Jak w grupie 93 są tylko 2 kanały to ja bym się tym nie sugerował.

Lepiej kupić najtańszy kabelek i samemu sprawdzić lapkiem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

no właśnie jutro spróbuje na olsztynie ogarnac jakiegos machaniora z vagiem


pytanie czy na VCDS bedzie wszystko tak samo jak na vagu? najbardziej mi chodzi o grupe 93 ktora wiadomo co pokazuje

(ogolnie mysle ze VCDS to poprostu ulepszony vag ale znawco nie jestem)

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

VCDS wydaje się być dopracowanym i wiarygodnym softem, w tej grupie bzdur na pewno nie pokaże :)

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

powiem tak czapki z głów dla Pawła69 :hi: człowiek rzetelny i słowny o wielkiej wiedzy autko cyka że aż miło teraz posłuchać konty jakie zostały ustawione to; 0 ;0 ;0 ;1 :naughty:

teraz na 3biegu ciagnie jak na 2 hehe

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

nie chce cie skłamać ale dokładnie nie pamiętam napewno było 3 i 7 ale dalej ni wiem trzeba by bylo Pawła zapytać z tego co wiem zapisywał logi.

na wolnych obrotach jak by deko falowało i drgania było czuc ciezko bylo z 2 ruszyc nieraz jak auto ledwo sie toczylo np przy dojeździe do świateł teraz problemu niema ale zostało też zrobione podciśnienie te gruszki a wczesniej nie działały.

dzwiek silnika jest całkiem inny ładniej i czyściej pracuje:)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na wolnych obrotach jak by deko falowało

Mam podobnie :kwasny: Choć do utykania jeszcze daleko, silnik jakby nerwowo chodzi.

Daj znać jakbyś się dowiedział co dokładnie miałeś wcześniej w grupie 093.

Nagrałbyś filmik jak chodzi rozgrzane serduszko Twojego autka na postoju? :)

Edytowane przez BeyerBrown
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ty gadasz jak Paweł69 hehe serce pana samochodu:P ok spróbuje cos zmątować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

czyli dobra wiadomość , nie trzeba jeżdzić do Sulejówka 300km :kwasny: . U mnie tak samo odchył kilku stopni a jednak zmienia bardzo dużo :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Może w pyrlandii ktoś ogarnia ten motor i daje gwarancję, że ustawi wałki na 0 (+/-1)? A jeśli nie, to nie bierze za robotę kasy :decayed:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

mam filmik tylko ze na fb ale zrobilem ogolnie dostepny jakosc nie za ciekawa i takie 2 stekniecia to moj synek hehe nie mialem go z kim zostawic :P

https://www.facebook.com/photo.php?v=1619627998286379

a i nie smiac sie z braku paliwa ostatnio kase na naprawe wydalem

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gruszki nadal działają nieprawidłowo... po odpaleniu silnika powinny zmienić pozycję i po chwili wrócić do pierwotnego położenia a u Ciebie jak widać nie wróciły... Do sprawdzenia podłączenie wężyków do elektrozaworów

Edytowane przez Gregory87
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

raz że gruszki cały czas są ustawione na duży obieg powietrza , a 2 to zmień przewody od podciśnienia :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

na filmie Kruk 89 gruszki są w prawidłowej pozycji, na biegu jałowym i średnich obrotach do około 4000 tłoczki są wciągnięte, po 4000 lub po zgaszeniu silnika tłoczki się wysuwają. Odłącz środkowy wężyk od trójnika przy pracującym silniku a powinny się wysunąć.

Edytowane przez lmarrio
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

gruszki zmieniaja pozycje po zgaszeniu auta i po odpaleniu nie mam jak sprawdzic czy po 4 tysiacach zmeniaja ale dzis sprobuje

gruszki działają jak na tym filmiku dodam ze pierw jest nie działajaće a od połowy po naprawie u mnie teraz tak pracuje jak od 1;30min

swoja drogo moje auto teraz lepiej pracuje niz te na filmiku a przed nastawieniem bylo cos takiego własnie

Edytowane przez Kruk_89
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
  • Ostatnio przeglądający   0 użytkowników

    • Brak zarejestrowanych użytkowników przeglądających tę stronę.
×
×
  • Dodaj nową pozycję...